Au pairit havaijilla OFFICIAL
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo tytöt ovat ylipainoisia, minä 170/65 olen sitten ryhävalas.
5-10 kiloa voisi pudottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tytöt oli mukavia omalla tavallaan, tykkäsin kovasti. Musta Emman morkkaaminen menee överiksi, ei se nyt niin kauhea ollut. Söpö tyttö hänkin.
Oho kerrankin joku mun kans samaa mieltä! Eniten vtuttaa tollanen selän takana mollaaminen ja naureskelu. Ite ymmärrän Emmaa. Lukion juuri päättänyt ei ole vielä ihan aikuinen. Samoin sen ämmäamman silmienpyörittely Emmasta.
Luin kommentit ja katsoin sarjan. Amma vaikutti alkuun mukavalta, mutta yliopistomaailmassakin on kiusaamista ja hyvä, kun toi sille kasvot. Toivottavasti sarjan katsominen avaa hänen silmänsä.
Ei nyt kuulu tähän kenttään, mutta edellisten kausien Jane on lähi-Lidlissä töissä ja toimii työssään ihan asiallisesti😄
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuon blondin (en muista nimeä) ihan pakko pilata koko Suomen maine menemällä tuonne PASKAINEN KÅNKEN selässään?? Hyi helvetti. En olisi avannut ovea.
Huolestuttavaa jos ihminen ei kykene muistamaan yhtä nimeä, kun on huimat neljä tyttöä vaihtoehtona. Kannattaisi käydä muistitestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän liian käsikirjoitettu kausi. Sekä Annikan että Emman ensimmäiset perheet olivat sellaisia, että eivät takuulla ole sattumalta mukana viihdeohjelmassa. Erityisesti Emman perheen äidin kohdalla tuli mieleen, että hänet on palkattu näyttämään sekopäältä ja sitten keksittiin matka, jotta saataisiin katsojat kauhistelemaan miten nuori tyttö joutuu jäämään yksin vieraaseen paikkaan. No ei se siellä yksin ollut, kuvausryhmä takuuvarmasti tukena. Lisäksi paljon tekemällä tehtyä draamaa Annikan ja Emman välillä. Hehän kuitenkin tuntuivat tulevan parhaiten toimeen keskenään tuosta nelikosta.
Samaa mieltä, että yksinhuoltajaäiti oli feikki. Katsokaapa tämän äidin ilmettä juuri kun on menossa autoon lähtiessään New Yorkin reissulle. Huomaa, että tilanne on teennäinen.
Miksi ihmiset ovat näin ilkeitä, kommentoijat täällä toisiaan sekä au paireja kohtaan? Asioista tulisi pystyä keskustelemaan ja palautettakin antamaan asiallisesti.
Esim. Amman kohdalla ylipäätään se, että uskalsi lähteä hakemaan tekemistä paikallisesta yliopistosta, luki englanninkielisen kirjan ja uskalsi osallistua keskusteluun, oli mielestäni todella rohkeaa. Ulosanti ei onnistunut niin kuin oli suunnitellut, mutta huomasi omat virheensä, pyysi anteeksi ja osasi nauraa niille. Mielestäni, kuten moni täällä on jo huomauttanut, Amma oli vain epävarma ja hänellä oli kiltin tytön syndrooma. Ei halua tuottaa pettymystä, siksi kasasi itselleen kohtuuttoman suuret paineet koskien kotiintuloaikaa. Käytös yhdessä Annikan kanssa Emmaa ja Talvikkia kohden oli paikoin kyllä epäasiallista. Uskon myös siihen, että on todennäköisesti ollut koulukiusattu ja tunnistaa tietyntyyppiset ihmiset, kuten ”suorasanaisen” Emman ja halusi päästä niskan päälle, ettei tule itse kiusatuksi. Ei se toki aikuisen käytöstä ole, mutta virheistään oppii.
Annika hoiti mielestäni työnsä hyvin. Tyttöporukassa oli välillä rasittava valittaja, mutta riitatilanteissa yleensä se fiksuin joka suostui laskemaan aseensa yhteisen edun vuoksi.
Emma oli valitettavan käytöstavaton. En ihmettele että Annika ja Amma vierastivat häntä heti alkuunsa, kun Emma saapui paikalle naama myrtsinä ja kutsui muita tyttöjä nartuiksi. Emmalla oli kova tarve näyttää olevansa kova, mutta kuitenkin ”pelotti ihan helvetisti” jäädä yksin kotiin tai joutua sairaalatutkimuksiin päänsäryn vuoksi. Pillitti ja nilkutti myös vähintään yhtä paljon kuin Amma ja Annika.
Järkyttävä myötähäpeä iski viimeistään siitä, kun oksensi laskuvarjohypätessään ja vielä kertoi tästä äidille. ”Oli vähän darra”.
Mielestäni on myös turha syytellä Annikaa miesdraamasta, kun Emma oli itse sanonut ettei pannut vastaan miehen lähentelyjä, ja naureskeli päälle. Emman ikävästä luonteesta kertoi myös se, että melkein myönsi että pitäisi ajatella ennen kuin avaa suunsa, mutta kun perheen äiti ottikin syyt niskoilleen välirikosta, niin se sopi Emmalle enemmän kuin hyvin. Myöskään perheen vanhempia tai lapsia ei paljoa hetkauttanut, että Emma lähti. Vrt. muiden au pairien itkuntäyteiset jäähyväiset.
Annikan ekan perheen isä on selvä narsisti. Halusi omien sanojensa mukaan murtaa au pairin ja koota uudelleen työ(orjaksi). Lapset pelkää, luulee olevansa julkkis ja näyttää todellisen minänsä vain kameroiden ulkopuolella. Ainakin niin ymmärsi tästä artikkelista: https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tv/au-pair-sarjan-a…
Ihan puistatti niitä jaksoja katsoessa.
Oliko sillä New Yorkiin lähtijä mammalla edes housuja jalassa xD
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta katsonut Areenasta esittelyvideot ja -tekstit. Hämmentävästi Ammaa oli kuvailtu akateemikoksi. Ammassa häiritsi paljon jo esittelyvideon perusteella hänen äänenkäyttönsä, puhui "kiekumalla". Ihmettelen aina, eikö sillä tavalla puhuvia ihmisiä itseään häiritse äänensä.
Mua häiritsi Amman luokattoman huono englannin kielen taito.
Vierailija kirjoitti:
Luin kommentit ja katsoin sarjan. Amma vaikutti alkuun mukavalta, mutta yliopistomaailmassakin on kiusaamista ja hyvä, kun toi sille kasvot. Toivottavasti sarjan katsominen avaa hänen silmänsä.
Varo vain kohta saat öyhöttäjän kimppuusi, kun menit sanomaan jotain negatiivista yliopistomaailmasta.
Mä voisin ottaa aupairin. En lapsenvahdiksi pääsääntöisesti vaan kulttuuria oppimaan :D toki saisi autella lasten kanssa ja kotona. Oispa vaan varaa.
Emmako tuo nyt on, joka arvosteli äidin shoppailua? Meni vähän liian pitkälle kun rouvaa selvästi haittasi kommentit.
Eniten Amman käytös aiheutti ristiriitaisuutta. Ollaan niin älykästä ja pikkuvanhaa ylikorostetusti - kuitenkin osallistutaan järjettömään seläntakana puhumiseen reilusti asian puheeksi ottamisen sijaan, ivailuun ja Emmalle naureskeluun. Kohtaus, jossa alkoi nihkeily, kun ei halunnut nukkua Emman vieressä ja tämän silminnähden teki selväksi, tätäkin käytöstä perusteli jollain mukafiksulla "emme luontaisesti hakeudu toistemme seuraan" - järkeilyllä. Rumaa ja epäaikuismaista käytöstä vaan, johon luulee ilmeisesti olevansa oikeutettu noiden "fiksuilujensa" vuoksi.
En ymmärrä puhetta ja näkemyksiä siitä, että Amma olisi älykäs. Itse en sellaista kuvaa hänestä saanut. Tuskinpa tekään olisitte saaneet, jos ei olisi kertonut opiskelevansa yliopistossa, mutta toki sekin oli päästävä kertomaan heti ensimmäiseen hengenvetoon. Enemmänkin sellaisen, jolle on opetettu mitä ajatella. Epävarma ja oikeasti sivistymätön (tämä paljastui siinä miten suhtautui Emmaan) tyyppi vailla omia ajatuksia. Sitten vielä hyökkäsi Talvikin kimppuun, että hänellä ei olisi ikinä omia mielipiteitä, vaikka Amma itse vaikuttaa juuri sellaiselta. No puolustusreaktiohan se häneltä oli. Näin itsekin yliopisto-opiskelijana täytyy sanoa, että tosiaan yliopistoon pääsemisen kriteerinä ei ole älykkyys, joten älkääpä antako tuollaisen "olen yliopistossa, olen fiksu" -mantran toistelun vedota teihin.
Siis miten todellisuudesta vieraantuneita ihmisiä täällä on, kun jengi jaksaa inttää, että Annika ja Emma ovat normaalipainoisia? Kyllähän nyt tytöistä näkee, että ovat ylipainoisia. Eikö sitä nykyään saa sanoa? En muista, että meidän lukiossa olisi ollut kuin muutama tuon kokoinen tyttö silloin 15 vuotta sitten, kun itse olin nuori. Ei silloin ollut tavallista olla noin iso eikä silloin kukaan väen vängällä inttänyt, että silmin nähden ylipainoinen henkilö olisi normaalipainoinen!
Amma oli mielestäni ihan normaalipainoinen ja ihmettelin, kun hän väitti olevansa chubby. Kehonkuva vääristynyt? Mutta kyllä Annika ja Emma olivat molemmat pyöreitä tyttöjä enkä sano tätä pahalla, vaan sillä, että se on totta enkä ymmärrä, miksi täällä ei sitä nähdä. Ovatko suomalaiset jo niin lihavaa kansaa, että tuo on uusi normaali?
Ihmettelijöille: Amma on usein Anna-Maijan lempinimi. Ei se nyt niin erikoinen nimi ole 🤔
Tää oli ihan huippukiva kausi. Toki olisin jälleen halunnut nähdä enemmän sitä ihan oikeaa lastenhoitoa. Musta oli kiva, että mukana oli yksi akateeminen eikä aina pelkästään niitä viinaan meneviä biletyttöjä.
Talvikki oli superfiksu ja viehättävä nuori nainen. Aivan ihana tyyppi! Kaikkea hyvää Talvikille elämään 👍
Mua ärsytti eniten Annika. Mun mielestä se antoi itsestään tosi "sivistymättömän possun" kuvan. En kestäis tollasta ihmistä hetkeäkään. Kaikista eniten särki korviin Annikan ja Emman jatkuva kiroilu. Se alituinen kiroilu, myös englanniksi, antaa tosi huonon kuvan heistä.
Turha puhua mistään tosi TV:stä kun käsikirjoitukset tehty tähänkin sarjaan!
Vierailija kirjoitti:
Siis miten todellisuudesta vieraantuneita ihmisiä täällä on, kun jengi jaksaa inttää, että Annika ja Emma ovat normaalipainoisia? Kyllähän nyt tytöistä näkee, että ovat ylipainoisia. Eikö sitä nykyään saa sanoa? En muista, että meidän lukiossa olisi ollut kuin muutama tuon kokoinen tyttö silloin 15 vuotta sitten, kun itse olin nuori. Ei silloin ollut tavallista olla noin iso eikä silloin kukaan väen vängällä inttänyt, että silmin nähden ylipainoinen henkilö olisi normaalipainoinen!
Amma oli mielestäni ihan normaalipainoinen ja ihmettelin, kun hän väitti olevansa chubby. Kehonkuva vääristynyt? Mutta kyllä Annika ja Emma olivat molemmat pyöreitä tyttöjä enkä sano tätä pahalla, vaan sillä, että se on totta enkä ymmärrä, miksi täällä ei sitä nähdä. Ovatko suomalaiset jo niin lihavaa kansaa, että tuo on uusi normaali?
Koita myös muistaa se, että tv-kuvassa ihminen näyttää noin 10 kg painavammalta ja muutenkin isommalta kuin luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli ihan huippukiva kausi. Toki olisin jälleen halunnut nähdä enemmän sitä ihan oikeaa lastenhoitoa. Musta oli kiva, että mukana oli yksi akateeminen eikä aina pelkästään niitä viinaan meneviä biletyttöjä.
Niin muita vaihtoehtojahan ei tunnetusti ole, kuin akateeminen ja viinaan menevä biletyttö.
Mulla kävi vähän sääliksi kaikkia paitsi Talvikkia. Amma epävarma tärkeilijä, Emma ja Annika huomionhakuisia, antoivat miesten höynäyttää itseään, oletettavasti huomion ja arvostuksen kaipuussa. Itse saman nuorena kokeneena, mikä tahansa kelpasi kunhan sai tuntea olevansa rakastettu. Vaikka se sitten olisikin ihan huijausta ja seksin perässä juoksemista. :( Ikävä kyllä tajusin tilanteen todellisen laidan liian myöhään ja henkiset arvet vaikeuttivat ihmissuhteissa pitkään.