Menossa tekemään abortin ja pelottaa
Äiti ei suostunut tulemaan mukaan ja en oo uskaltanut kertoo kavereille. Mitä siellä tapahtuu? Saan jotkut lääkkeet ja mitä sitten? Oon 15v.
Kommentit (17)
Saat pillerin lääkärissä ja toisen setin otat kotona. Raskauden keskeyttämiseen käytetään kahta eri lääkettä, jotka otetaan 1–3 vuorokauden välein. Ne voivat aiheuttaa sikiövaurioita, joten lääkkeiden ottamisen jälkeen keskeytystä ei tulisi enää perua.
Siellä on varmasti ammattitaitoinen henkilökunta, joka ohjeistaa ja pitää sinusta huolen. Kerro heille, että pelottaa. Ymmärtävät sen tosin varmaan sanomattakin. En ole aborttia tehnyt, joten muita neuvoja en osaa antaa. Hoitajat ja lääkärit ovat siellä kuitenkin potilasta varten, joten koeta turvata ajatukseen, että he kertovat kaiken tarpeellisen. Ja kysy, jos jokin mietityttää.
Jos keskeytys tehdään lääkkeillä, lääkkeet annostellaan 1–3 päivän välein emättimen kautta, niin että kohtu alkaa supistella ja tyhjenee. Varaudu siihen, että tarvitset kipulääkkeitä, kun kohtu alkaa supistella. Joskus tarvitaan lääkkeiden lisäksi kaavinta.
2–4 viikon kuluttua abortista sinulle tehdään terveysasemalla jälkitarkastus.
Saat lääkkeet ja otat ne saamies ohjeiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
0/5
? Luuletko että 15v ei voi raskautua ja hakea aborttia
E-pillerit ja kondomit sitten jatkossa käyttöön...
Huolehippa jatkossa itelles e-pillerit.
Vierailija kirjoitti:
Rukoile syntiäsi anteeksi, rukoile!
Tämä
Pyydä joku henkilö tueksesi. Jos vanhemmista ei ole apua, ehkä joku kaveri, sisko, täti, nuorisotyöntekijä, kummi, mummo tai joku muu voisi tulla tueksi? Olen itse tehnyt saman sinun ikäisenäsi 14 vuotta sitten. Varaa itsellesi kipulääkkeitä ja pyydä niitä hoitajiltakin rohkeasti. Kotona on hyvä olla kunnon yösiteitä ja lisäksi vaikka suklaata, omaa rauhaa ja Netflix.
Tsemppiä. Vaikka tämä olisi provokin, niin toivottavasti kukaan tuossa tilanteessa ei jää yksin tai koe huonoa kohtelua keneltäkään. Hoidat asian pois alta, jatkat nuoruuttasi ja opit ehkäisystä. Elämä jatkuu ja minä toivon sinulle paljon onnea matkalla aikuisuuteen <3
Jos mä olisin Sun äiti, tulisin mukaan. <3 Täällä ei tarvii nyt moralisoida - kyllä se hlokunta muistuttaa siellä ehkäisystä. Kun tekee abortin, saa vuodeksi e-pillereiden reseptit - ainakin mulla oli näin ja henkilökunta oli tosi mukava.
Vierailija kirjoitti:
Rukoile syntiäsi anteeksi, rukoile!
Mene pois.
Ole pahoillani ettei äitisi tue sinua asiassa. Voi kun sinulla olisi joku tukena ja turvana. Tiedän,että tuo jännittää ja pelottaa. Mutta yleensä hoitohenkilökunta on ystävällisiä ja kertovat kaiken tarvittavan.
Lisäksi jollei sinulla nyt tukena ole ketään voisit pyytää,että saisit vaikka ajan esim ehkäisyneuvolaan jossa sitten voisit asiassa keskustella ja hoitaa ehkäisyasian kuntoon. Mutta koita olla murehtimatta liikaa, äläkä kanna syyllisyyttä asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
? Luuletko että 15v ei voi raskautua ja hakea aborttia
En luule mutta olen varma ettei se tule tänne länkyttämään.
Kehno prolife-tyypin täky.
Hei ota yhteys ituprojektilaisiin. He auttavat sinua tilanteessasi.
http://ituprojekti.net/fi/
Sielta voit saada apua.
Tämä kopioitu sivuilta:
" Valtakunnallinen puhelinpäivystys 9-21
050 401 5567
Puhelinpäivystyksessä voit purkaa niin yllätysraskauden kuin abortin herättämiä tunteita ja ajatuksia siihen koulutetun henkilön kanssa.
Yllätysraskaustilanteessa saat käytännön tietoa vaihtoehdoista raskaudenjatkaminen, abortti ja adoptio/sijaisvanhemmuus.
Et ole yksin, moni on ollut kanssasi vastaavassa tilanteessa!"
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit ja kondomit sitten jatkossa käyttöön...
Ehkäisy oli käytössä kyllä. -ap
Saat lääkkeet ja syöt ne.