Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menossa tekemään abortin ja pelottaa

Vierailija
29.05.2019 |

Äiti ei suostunut tulemaan mukaan ja en oo uskaltanut kertoo kavereille. Mitä siellä tapahtuu? Saan jotkut lääkkeet ja mitä sitten? Oon 15v.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lääkkeet ja syöt ne.

Vierailija
2/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat pillerin lääkärissä ja toisen setin otat kotona. Raskauden keskeyttämiseen käytetään kahta eri lääkettä, jotka otetaan 1–3 vuorokauden välein. Ne voivat aiheuttaa sikiövaurioita, joten lääkkeiden ottamisen jälkeen keskeytystä ei tulisi enää perua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmasti ammattitaitoinen henkilökunta, joka ohjeistaa ja pitää sinusta huolen. Kerro heille, että pelottaa. Ymmärtävät sen tosin varmaan sanomattakin. En ole aborttia tehnyt, joten muita neuvoja en osaa antaa. Hoitajat ja lääkärit ovat siellä kuitenkin potilasta varten, joten koeta turvata ajatukseen, että he kertovat kaiken tarpeellisen. Ja kysy, jos jokin mietityttää.

Vierailija
4/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskeytys tehdään lääkkeillä, lääkkeet annostellaan 1–3 päivän välein emättimen kautta, niin että kohtu alkaa supistella ja tyhjenee. Varaudu siihen, että tarvitset kipulääkkeitä, kun kohtu alkaa supistella. Joskus tarvitaan lääkkeiden lisäksi kaavinta.

2–4 viikon kuluttua abortista sinulle tehdään terveysasemalla jälkitarkastus.

Vierailija
5/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
6/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lääkkeet ja otat ne saamies ohjeiden mukaan.

Vierailija
7/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

? Luuletko että 15v ei voi raskautua ja hakea aborttia

Vierailija
8/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit ja kondomit sitten jatkossa käyttöön...

Vierailija
9/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehippa jatkossa itelles e-pillerit.

Vierailija
10/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile syntiäsi anteeksi, rukoile!

Tämä

Vierailija
11/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku henkilö tueksesi. Jos vanhemmista ei ole apua, ehkä joku kaveri, sisko, täti, nuorisotyöntekijä, kummi, mummo tai joku muu voisi tulla tueksi? Olen itse tehnyt saman sinun ikäisenäsi 14 vuotta sitten. Varaa itsellesi kipulääkkeitä ja pyydä niitä hoitajiltakin rohkeasti. Kotona on hyvä olla kunnon yösiteitä ja lisäksi vaikka suklaata, omaa rauhaa ja Netflix.

Tsemppiä. Vaikka tämä olisi provokin, niin toivottavasti kukaan tuossa tilanteessa ei jää yksin tai koe huonoa kohtelua keneltäkään. Hoidat asian pois alta, jatkat nuoruuttasi ja opit ehkäisystä. Elämä jatkuu ja minä toivon sinulle paljon onnea matkalla aikuisuuteen <3

Vierailija
12/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin Sun äiti, tulisin mukaan. <3 Täällä ei tarvii nyt moralisoida - kyllä se hlokunta muistuttaa siellä ehkäisystä.  Kun tekee abortin, saa vuodeksi e-pillereiden reseptit - ainakin mulla oli näin ja henkilökunta oli tosi mukava.  

Vierailija
13/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile syntiäsi anteeksi, rukoile!

Mene pois.

Vierailija
14/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole pahoillani ettei äitisi tue sinua asiassa. Voi kun sinulla olisi joku tukena ja turvana. Tiedän,että tuo jännittää ja pelottaa. Mutta yleensä hoitohenkilökunta on ystävällisiä ja kertovat kaiken tarvittavan.

Lisäksi jollei sinulla nyt tukena ole ketään voisit pyytää,että saisit vaikka ajan esim ehkäisyneuvolaan jossa sitten voisit asiassa keskustella ja hoitaa ehkäisyasian kuntoon. Mutta koita olla murehtimatta liikaa, äläkä kanna syyllisyyttä asiasta

Vierailija
15/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

? Luuletko että 15v ei voi raskautua ja hakea aborttia

En luule mutta olen varma ettei se tule tänne länkyttämään.

Kehno prolife-tyypin täky.

Vierailija
16/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ota yhteys ituprojektilaisiin. He auttavat sinua tilanteessasi.

http://ituprojekti.net/fi/&nbsp;

Sielta voit saada apua.

Tämä kopioitu sivuilta:

" Valtakunnallinen puhelinpäivystys 9-21

050 401 5567

Puhelinpäivystyksessä voit purkaa niin yllätysraskauden kuin abortin herättämiä tunteita ja ajatuksia siihen koulutetun henkilön kanssa.

Yllätysraskaustilanteessa saat käytännön tietoa vaihtoehdoista raskaudenjatkaminen, abortti  ja adoptio/sijaisvanhemmuus.

Et ole yksin, moni on ollut kanssasi vastaavassa tilanteessa!"

Vierailija
17/17 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit ja kondomit sitten jatkossa käyttöön...

Ehkäisy oli käytössä kyllä. -ap