Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mielestä kaikki ongelmista puhuminen on nalkuttamista

Vierailija
28.05.2019 |

Tai siis se kun minä puhun ongelmista. Sanon jostain asiasta joka hänen tekeminen vaikka loukannut tai pahoittanut mieleni. Mies hermostuu ja sanoo että nalkutan. En ymmärrä, koska en jankkaa vaan sanon vain kerran. Miten voisi sanoa jos joku asia on satuttanut jos muka kaikki ongelmista puhuminen on nalkuttamista. (Mies ei sano minulle jos joku minun tekeminen on loukannut häntä vaan kuulemma vaan kärsii sen yksin ja "pitää päänsä kiinni". Odottaa samaa minulta.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt semmoinen ohje, että yksi ainoa keskustelu enää, jossa tuot  selvästi ilmi sen, että mikä ei jatku enää sekuntiakaan, eli henkinen väkivalta. On väkivaltaa kieltää millä tahansa syyllä toista puolisoa puhumasta epäkohdista, ja tuomasta esiin omaa pahaa oloaan. Mies joko ymmärtää tämän tai sitten ei, mutta se ei ole enää sinun ongelmasi. Mulle on pari kertaa yritetty suhteessa tuota, mutta olen jättänyt aika pian, kun ei ole ymmärretty puhetta.

Seuraava uhriutuja linjoilla. Tämä väkivaltamääritelmä on lähtenyt ihan laukalle viime aikoina. 

Henkinen väkivalta on todellinen ilmiö, mutta kumpi on väkivaltaa - se, että haukkuu toista vai se, ettei ota haukuja vastaan?

On pelottavaa, miten tätä naisten uhritumista lietsotaan. Se saa jotku naiset kuvittelemaan olevansa uhreja silloinkin, kun tilanne on toisin päin. 

Edelleen, me emme tiedä ap:n vuorovaikutustilanteita. Me emme tiedä, mistä ap pahoittaa mielensä (kävit kavereiden kanssa kaljalla jo toisen kerran tällä vuosikymmenellä) jne. 

Mutta henkisenväkivallan ekspertti tietää kumpi on uhri - senhän voi päätellä sukupuolesta vai kuinka?

Sanoiko aloittaja, että hän haukkuu miestään vai sanoiko, että hän haluaisia keskustella hänen mielestään olevista epäkohdista? Mitä se sitten on, jos toinen kieltäytyy keskustelemasta toisen kanssa tämän ehdottamista aiheista?

En hauku miestä vaan otan puheeksi epäkohtia (ongelmia). Mies ei niistä suostu puhumaan vaan sanoo aina vain että älä nalkuta. Ja että ei hänkään valita mistään vaikka syytä olisi. Ap

Olet toistanut tuon argumentin nyt kolme kertaa, antamatta yhtäkään esimerkkiä tilanteista joissa näin käy.

Jos "keskustelusi" miehesi kanssa noudattaa samaa kaavaa, en yhtään ihmettele ettei hän jaksa vääntää asioista kanssasi.

Anna nyt joku konkreettinen esimerkki keskustelutapojenne eroista tai painu vit tuun siitä vinkumasta.

kannattaisiko sinun itsesi painua vit tuun siitä vinkumasta kun  valitat minulle ilman että edes luet ketjun läpi,

jos olisit viitsinyt lukea niin olisit nähnyt niitä esimerkkejä

Ap

Vierailija
42/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimerkki miten ja mistä yrität puhua. 

Ne ongelmat joista sanon on tällaisia esimerkiksi:

-ollaan sovittu että lähdetään yhdessä kaupoille kahdelta. mies soittaa puoli kolme että ei lähdekään minun kanssa kaupoille kun onkin menossa äidilleen kahville. eli ei ilmota ajoissa eikä pidä kiinni mistä on sovittu. (hänen mielestä kaupoilla käynti on kai pikkujuttu, minun mielestä minun odotuttaminen ja sovitun pettäminen on iso juttu)

-käyttää perheen rahoja itseensä ja harrastuksiinsa ja ihmettelee sitten että rahat on vähissä koska pitää maksaa asuntolainan lyhennykset ja vesilaskut. sanon että miksi sitten ostit tonnin polkupyörän niin mies vastaa että älä taas nalkuta

-ollaan puhuttu että mies on illalla lasten kanssa jotta minä pääsen vaatekauppaan. mies alkaakin tekemään eteisessä lähtöä ja kun ihmettelen minne oikein olet menossa niin sanoo että pitää mennä auttaan kaveria, kyllähän sinä voit mennä toistekin ostamaan niitä paitojasi (minun mielestä taas petti lupauksensa ja oli itsekäs)

Tuo raha-asia hoitoon: yksi yhteinen taloustili, jonne molemmat laittavat vaikka 70% palkastaan. Yli jäävä osa on omaa käyttörahaa.

Sinulle omaa aikaa: jos olet ilmoittautunut että sinulla on silloin ja tällöin omia menoja, niin lähdet tietenkin miehen mäkätyksestä huolimatta.

Niin siis kun tällaisista ratkaisuista yritän keskustella niin se ei onnistu kun heti kun otan ongelman puheeksi niin mies vain sanoo että älä taas nalkuta ja sitten on hiljaa. Jos jatkan niin sanoo vain että älä nalkuta. 

Kun en minä voi esim. hänen palkasta sinne tiettyä määrää siirtää ilman että asiasta ensin keskustellaan.

Kun en voi keskustella koska aina kun aloitan jostain ongelmasta niin se on kuulemma nalkuttamista. Mistään näistä ongelmista ei siis voida sopia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miehesi on itsekäs eikä välitä sinusta. Nalkuttajaksi leimaaminen on hyvä keino väistää keskustelu ja siirtää syy sinuun. Kannattaa vakavasti miettiä haluatko olla suhteessa ihmisen kanssa joka ei kunnioita sinua ollenkaan.

Vierailija
44/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin nalkutan. Sanon miehelle että voisiko hoitaa jonkun asian, esim. maksaa karhukirjeensä.

Ei tapahdu mitään.

Toistan pyyntöni parin päivän päästä.

Ei tapahdu mitään

Toistan pyyntöni parin päivän päästä

Ei tapahdu mitään

Tulee uusi karhukirje ja lisää sakkoa

Toistan pyyntöni

Vastahakoisesti menee koneelle ja hoitaa asian

Miksi sen pitää olla näin vaikeaa? Miksi pitää antaa asioiden tahallaan vaikeutua?

Ei minun mielestäni aikuiselle ihmiselle pidä nalkuttaa tällaisesta. Antaa jättää laskunsa maksamatta ja jos näin käy siitä voi vetää omat johtopäätöksensä haluaako jatkaa suhteessa enää pidempään. Jokaisella on kuitenkin oma vastuu ja vapaus asioidensa hoidosta. En minä ainakaan ala kenenkään asioita päältä katsomaan. Kyllä ne pitää ihan itse osata hoitaa ilmankin. Jos ei kykene niin en halua ylipäätään olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
45/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen. Miehille ei toimi puhuminen, ei ne kuuntele. Kannattaa hyväksyä se mahdollisimman nopeasti koska muuten tuut tuhlaamaan vaan aikaasi. Niille pitää näyttää teoin.

Vierailija
46/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ollaan sovittu että lähdetään yhdessä kaupoille kahdelta. mies soittaa puoli kolme että ei lähdekään minun kanssa kaupoille kun onkin menossa äidilleen kahville. eli ei ilmota ajoissa eikä pidä kiinni mistä on sovittu. (hänen mielestä kaupoilla käynti on kai pikkujuttu, minun mielestä minun odotuttaminen ja sovitun pettäminen on iso juttu)

-käyttää perheen rahoja itseensä ja harrastuksiinsa ja ihmettelee sitten että rahat on vähissä koska pitää maksaa asuntolainan lyhennykset ja vesilaskut. sanon että miksi sitten ostit tonnin polkupyörän niin mies vastaa että älä taas nalkuta

-ollaan puhuttu että mies on illalla lasten kanssa jotta minä pääsen vaatekauppaan. mies alkaakin tekemään eteisessä lähtöä ja kun ihmettelen minne oikein olet menossa niin sanoo että pitää mennä auttaan kaveria, kyllähän sinä voit mennä toistekin ostamaan niitä paitojasi (minun mielestä taas petti lupauksensa ja oli itsekäs)

Tuo raha-asia hoitoon: yksi yhteinen taloustili, jonne molemmat laittavat vaikka 70% palkastaan. Yli jäävä osa on omaa käyttörahaa.

Sinulle omaa aikaa: jos olet ilmoittautunut että sinulla on silloin ja tällöin omia menoja, niin lähdet tietenkin miehen mäkätyksestä huolimatta.

Niin siis kun tällaisista ratkaisuista yritän keskustella niin se ei onnistu kun heti kun otan ongelman puheeksi niin mies vain sanoo että älä taas nalkuta ja sitten on hiljaa. Jos jatkan niin sanoo vain että älä nalkuta. 

Kun en minä voi esim. hänen palkasta sinne tiettyä määrää siirtää ilman että asiasta ensin keskustellaan.

Kun en voi keskustella koska aina kun aloitan jostain ongelmasta niin se on kuulemma nalkuttamista. Mistään näistä ongelmista ei siis voida sopia.

Ap

Ilmoitat vaan että nyt tehdään näin. Olet yrittänyt keskustella, toinen ei halua, niin tee sinä päätös. Meillä oli joskus samanlainen tilanne. Olihan se yhteisillä rahoilla shoppailu niin mukavaa. Aluksi mies suuttui, mutta sopeutui kyllä. Teidän tilanteessa yhteiset rahat ei toimi, tulette tappelemaan loppuelämänne siitä.

Vierailija
47/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilmoitat vaan että nyt tehdään näin. Olet yrittänyt keskustella, toinen ei halua, niin tee sinä päätös. Meillä oli joskus samanlainen tilanne. Olihan se yhteisillä rahoilla shoppailu niin mukavaa. Aluksi mies suuttui, mutta sopeutui kyllä. Teidän tilanteessa yhteiset rahat ei toimi, tulette tappelemaan loppuelämänne siitä.

Tai sitten otat oman tilin jonne ohjaat palkkasi. Silloin miehen on pakko neuvotella. Eihän hän voi ostella ylettömän kalliita tavaroita yhteisillä rahoilla. Rasittava mies.

Vierailija
48/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin nalkutan. Sanon miehelle että voisiko hoitaa jonkun asian, esim. maksaa karhukirjeensä.

Ei tapahdu mitään.

Ei tapahdu mitään

Ei tapahdu mitään

Toistan pyyntöni

Miksi sen pitää olla näin vaikeaa? Miksi pitää antaa asioiden tahallaan vaikeutua?

Miksi olet alkanut miehen äidiksi? Anna hänen hoitaa tai olla hoitamatta omat laskunsa, kyllä se oppii kun maksaa karhuja tai viimeistään kun menee luottotiedot. Jos teillä on yhteiset rahat, ne pitää muuttaa erillisiksi niin sinä et kärsi miehen laiskuudesta.

Itse tehty ongelma.

Kiitosta vaan vinkistä, mutta nalkutan mielummin kuin katson kun mies ryssii raha-asiansa. Pienempi paha kuitenkin.

Vierailija
49/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu mitään.

Ei tapahdu mitään

Ei tapahdu mitään

Toistan pyyntöni

Miksi olet alkanut miehen äidiksi? Anna hänen hoitaa tai olla hoitamatta omat laskunsa, kyllä se oppii kun maksaa karhuja tai viimeistään kun menee luottotiedot. Jos teillä on yhteiset rahat, ne pitää muuttaa erillisiksi niin sinä et kärsi miehen laiskuudesta.

Itse tehty ongelma.

Kiitosta vaan vinkistä, mutta nalkutan mielummin kuin katson kun mies ryssii raha-asiansa. Pienempi paha kuitenkin.

Jos mies maksaa omistaan nämä karhut ym niin antaisin oppia kantapään kautta 😆

Mutta mitä tehdä tässä tilanteessa: asumme taajamassa, mies on kerännyt jo vuosia roinaa tontillemme (vanhoja autoja, ym sekalaista sälää) ja naapuritkin ovat joskus valittaneet. Tavaraa tulee vain lisää ja lisää!!!!🤬 Hävettää kun tiedän ettei naapurit tykkää. Tästä asiasta minä "nalkutan." Joskus vuosia sitten jaksoin pyytää kauniisti.

Vierailija
50/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mieheni kokee nalkuttamisena asiat, joita ei voi ratkaista. Eli hänelle ei kannata sanoa asioista, joita ei voi muuttaa.

Sitä vastaan hänellä ei ole mitään, että huomauttaa asioista, joille voi tehdä jotain.

Taitaa olla aika tavallinen miehinen ajattelumalli.

Olisikohan tuossa tosiaan jotain? Miehenä sitä haluaa aina jotenkin ratkaista ongelmat sen sijaan että vain murehtisi niitä. Sitten jos toinen koko ajan puhuu ongelmista joille ei voi tehdä mitään, mies voi ahdistua ja ottaa sen tavallaan kritisointina itseään kohtaan kun ei pysty asiaa ratkaisemaan. Tämä ainakin selittäisi omaa käytöstäni joskus menneisyydessä :D

Vierailija
51/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sen kokee nalkuttamisena, koska naiselle ongelmista puhuminen tarkoittaa miehen väärin tekemisiä. Aina.

Minä olen jo ajat sitten jättänyt huomioimatta puheet jotka ei liity seksiin tai päihteisiin. Monesti tuo selittää jotain mistä mulla ei ole aavistustakaan mistä se puhuu. Tässä yhtenä iltana olin vähän ottanut niin vahingossa lipsautin totuuden. Tivasi mitä ajattelen vai ajattelenko mitään? Vastasin että haaveilen halukkaista naisista. Siitä se vasta riemu repesi.

Vierailija
52/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mieheni kokee nalkuttamisena asiat, joita ei voi ratkaista. Eli hänelle ei kannata sanoa asioista, joita ei voi muuttaa.

Sitä vastaan hänellä ei ole mitään, että huomauttaa asioista, joille voi tehdä jotain.

Olisikohan tuossa tosiaan jotain? Miehenä sitä haluaa aina jotenkin ratkaista ongelmat sen sijaan että vain murehtisi niitä. Sitten jos toinen koko ajan puhuu ongelmista joille ei voi tehdä mitään, mies voi ahdistua ja ottaa sen tavallaan kritisointina itseään kohtaan kun ei pysty asiaa ratkaisemaan. Tämä ainakin selittäisi omaa käytöstäni joskus menneisyydessä :D

Tuo on absoluuttinen totuus. Juuri noin se menee. Pahinta on jos puoliso jankuttaa samasta ongelmasta, jolle ei (nyt) voi tehdä mitään päivittäin ja toistuvasti, on siitä samalla vihainen ja ihan suoraan syyllistää, ettei toinen tee asialle mitään, tietäen, että se olisi mahdotonta. Se jättää kohteen aika lailla haavoittuvaiseksi. Naiset osaavat olla todella julmia miehilleen joskus.

Vierailija
53/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei sitten ratkaise ongelmia, esim että tuo taloustili-ratkaisu? Sitäkin AP on ehdottanut muttei halua kuunnella. Miten raskas ihminen voi olla....

Vierailija
54/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu mitään.

Ei tapahdu mitään

Ei tapahdu mitään

Toistan pyyntöni

Itse tehty ongelma.

E-lasku ja automaattinen veloitus päälle, niin ei tarvitse vaivautua laskujen kanssa.

Vierailija
55/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sen kokee nalkuttamisena, koska naiselle ongelmista puhuminen tarkoittaa miehen väärin tekemisiä. Aina.

Minä olen jo ajat sitten jättänyt huomioimatta puheet jotka ei liity seksiin tai päihteisiin. Monesti tuo selittää jotain mistä mulla ei ole aavistustakaan mistä se puhuu. Tässä yhtenä iltana olin vähän ottanut niin vahingossa lipsautin totuuden. Tivasi mitä ajattelen vai ajattelenko mitään? Vastasin että haaveilen halukkaista naisista. Siitä se vasta riemu repesi.

Onko vammaasi koskaan pyritty hoitamaan terveydenhuollossa vai yritätkö vain päihteiden avulla pärjätä normaalissa elämässä?

Vierailija
56/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on absoluuttinen totuus. Juuri noin se menee. Pahinta on jos puoliso jankuttaa samasta ongelmasta, jolle ei (nyt) voi tehdä mitään päivittäin ja toistuvasti, on siitä samalla vihainen ja ihan suoraan syyllistää, ettei toinen tee asialle mitään, tietäen, että se olisi mahdotonta. Se jättää kohteen aika lailla haavoittuvaiseksi. Naiset osaavat olla todella julmia miehilleen joskus.

Ensin ostellaan 1000€ pyöriä yhteisillä rahoilla kuten AP:n tapauksessa ja sitten ihmetellään kun "ei tälle nyt mitään voi."

Vierailija
57/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko esimerkkejä näistä ongelmista, joille ei voi tehdä mitään? Itselle sellaisia ei juuri ole tullut vastaan, enkä ymmärrä lainkaan mistä voisi olla kyse.

Vierailija
58/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko esimerkkejä näistä ongelmista, joille ei voi tehdä mitään? Itselle sellaisia ei juuri ole tullut vastaan, enkä ymmärrä lainkaan mistä voisi olla kyse.

Esimerkiksi jokin kodin remontti johon ei tällä hetkellä ole rahaa tai aikaa. On tiedossa, että siihen pitää säästää ja mulla (joka olen tietenkin pallien takia ainut harkittavissa oleva tekijä) on töiden sun muiden arkivelvoitteiden vuoksi realistisesti aikaa tehdä se esim. ensi vuoden keväällä.

Vierailija
59/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu mitään.

Ei tapahdu mitään

Ei tapahdu mitään

Toistan pyyntöni

Itse tehty ongelma.

Jos mies maksaa omistaan nämä karhut ym niin antaisin oppia kantapään kautta 😆

Mutta mitä tehdä tässä tilanteessa: asumme taajamassa, mies on kerännyt jo vuosia roinaa tontillemme (vanhoja autoja, ym sekalaista sälää) ja naapuritkin ovat joskus valittaneet. Tavaraa tulee vain lisää ja lisää!!!!🤬 Hävettää kun tiedän ettei naapurit tykkää. Tästä asiasta minä "nalkutan." Joskus vuosia sitten jaksoin pyytää kauniisti.

Kellään vinkkejä minulle? En jaksaisi enää kaatopaikkaa pihallamme, eivätkä naapuritkaan....😖 Vai onko tämäkin ongelma jota ei voi ratkaista?😌

Vierailija
60/96 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitan siitä että mies ei pidä sovituista kiinni. eikö hän ihan oikeasti voisi ongelmalle jotain? esim. pitää kiinni sovitusta. Ap