Lääkärillä ja potilaalla kemiaa: kumpi tekee aloitteen
Siis tämähän on tabu. Koska potilas ei saa ihastua lääkäriin eikä lääkäri potilaaseen - sehän nyt olisi ihan kamalaa, moraalitonta, epäpätevää tms. holtitonta toimintaa.
Mutta! Jos näin ihanasti käy, kumpi tekee aloitteen? Onko sillä väliä? Onko suhteella tulevaisuutta? Onko se tuhoontuomittu lääkärin työkaverien silmissä?
Kommentit (212)
Plastiikkakirurgit etenkin kunnostautuvat naistensa korjaamisessa.
Miten tämä onkin niin kutkuttava ajatus? Olen selkeästi saippuasarjavajeessa :D Haluan kuulla tarinan pariskunnasta, joka tapasi potilas-lääkäri-asetelmassa! Tunteeko kukaan tällaista pariskuntaa? Minkä alan lääkäri kyseessä?
Minä en ole koskaan tavannut miellyttävää lääkäriä. Aina heistä on jäänyt huono maku ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lääkäri ei saa solmia suhdetta potilaaseen. Eli täytyy siirtää hoito kokonaan jollekin muulle. Sanottakoon nyt sekin, että nämä ihastumiset on kyllä yleensä täysin yksipuolisia ja nimenomaan potilaan suunnasta. En itse muista yli 20 v. lääkärikokemuksella yhtään lääkäri-potilas -rakkaussuhdetta, joka olisi oikeasti ottanut tulta. Potilaiden yhteydenottoja on jokunen mutta ne herättävät lähinnä häpeää ja kiusaantuneisuutta siellä lääkärin puolella.
No harvemmin varmaan joo naislääkärin kohdalla ottaa tuulta alleen, etenkin kun ne miespotilaat useimmiten on alemmasta palkkaluokasta. Mutta mieslääkärit voi hyvinkin tuumia että "hmmm!" kun hyvännäköinen naispotilas osoittaa kiinnostusta.
Entäs jos ei ole hyvännäköinen?
Sitten varmaan tulee sellanen "yeoooowwww kröhömm tuota ottakaas kalanmaksaöljyä kuukauden ajan päivittäin kiitos näkemiin"-reaktio kun pitää äkkiä päästä eroon.
Eiköhän naislääkärit hoida tilanteet ihan kunnialla läpi niin kuin pitää
Nyt vaan ainakin minun ymmärtääkseni puhuttiin mieslääkäristä ja rumasta kiinnostuneesta naispotilaasta.
Vierailija kirjoitti:
(Mies)lääkärit ovat niin epämiellyttävää sakkia, etten suosittele. Ylpeitä, ylimielisiä, epäkohteliaita. Olen aina ihmetellyt naisten ihastumista lääkäreihin. Katsovat varmaan jotakin Sairaalaelämää ja luulevat, että se on tosielämää. T.hoitaja
Sinähän kuvailit tuossa juuri sellaisen useimpia naisia kiinnostavan miespersoonan. Liian ystävällisestä miehestähän kun tulee vaan kaverillinen fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lääkäri ei saa solmia suhdetta potilaaseen. Eli täytyy siirtää hoito kokonaan jollekin muulle. Sanottakoon nyt sekin, että nämä ihastumiset on kyllä yleensä täysin yksipuolisia ja nimenomaan potilaan suunnasta. En itse muista yli 20 v. lääkärikokemuksella yhtään lääkäri-potilas -rakkaussuhdetta, joka olisi oikeasti ottanut tulta. Potilaiden yhteydenottoja on jokunen mutta ne herättävät lähinnä häpeää ja kiusaantuneisuutta siellä lääkärin puolella.
No harvemmin varmaan joo naislääkärin kohdalla ottaa tuulta alleen, etenkin kun ne miespotilaat useimmiten on alemmasta palkkaluokasta. Mutta mieslääkärit voi hyvinkin tuumia että "hmmm!" kun hyvännäköinen naispotilas osoittaa kiinnostusta.
Mites ne nyt on ne tuulen ja tulen tekemiset?
Wut.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä onkin niin kutkuttava ajatus? Olen selkeästi saippuasarjavajeessa :D Haluan kuulla tarinan pariskunnasta, joka tapasi potilas-lääkäri-asetelmassa! Tunteeko kukaan tällaista pariskuntaa? Minkä alan lääkäri kyseessä?
Minä en ole koskaan tavannut miellyttävää lääkäriä. Aina heistä on jäänyt huono maku ihmisenä.
Ei sellaisia ole
Hassua, että aina nainen/potilas/pienempituloinen ihastuu mieheen/lääkäriin/isompituloiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että aina nainen/potilas/pienempituloinen ihastuu mieheen/lääkäriin/isompituloiseen.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa naisen ja miehen välisessä kohtaamisessa on seksuaalista jännitettä - joskus pientä ja joskus suurta ja loppuina kertoina jotain siltä väliltä.
Ei varmasti ole kaikissa
Oispa kivaa kun olis joku komea lääkäri, vois vähän flirttailla :p
t. Mies
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Ei flirttailu kuulu hoitoon joten et voi
Mitä jos 70 vanhus ihastuu lääkäriinsä? Epäillääkö tällöin jo dementiaa?
T. Silverfox
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos 70 vanhus ihastuu lääkäriinsä? Epäillääkö tällöin jo dementiaa?
T. Silverfox
Luultavasti
Se kumpi tutkii toisen eturauhasta peräsuolen kautta. Hän omaa mooraalisen velvollisuuden toimia aloitteen tekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli supersöpö psykiatri, jota kuolasin koko hoitosuhteen ajan. Seurustelen ja lääkärikin tiesi sen, mutta viimeisellä kerralla sanoin hänelle, että mielestäni hän on tosi söpö. Jos seurustelu olisi mahdollista (hän kiinnostunut ja minä sinkku), niin olisin pyytänyt häntä soittamaan sitten, kun hoitosuhde on hänenkin osaltaan loppu.
Terveiset lekurille, jos tänne eksyy. ;)
T. Outo punapää
on varsin tavallista, että potilas hoitosuhteen aikana ihastuu psykiatriin tai terapeuttiin. hoitosuhde on sellainen että se ruokkii tällaisia tunteita, terapeutit on koulutettu tällaisten varalta pitämään etäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli supersöpö psykiatri, jota kuolasin koko hoitosuhteen ajan. Seurustelen ja lääkärikin tiesi sen, mutta viimeisellä kerralla sanoin hänelle, että mielestäni hän on tosi söpö. Jos seurustelu olisi mahdollista (hän kiinnostunut ja minä sinkku), niin olisin pyytänyt häntä soittamaan sitten, kun hoitosuhde on hänenkin osaltaan loppu.
Terveiset lekurille, jos tänne eksyy. ;)
T. Outo punapää
on varsin tavallista, että potilas hoitosuhteen aikana ihastuu psykiatriin tai terapeuttiin. hoitosuhde on sellainen että se ruokkii tällaisia tunteita, terapeutit on koulutettu tällaisten varalta pitämään etäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Kuuluu kun laitetaan kuulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Kuuluu kun laitetaan kuulumaan.
Minkä alan hoitoon se muka kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei saa tehdä aloitetta, mutta jos potilas tekee, lääkärin tulee torjua se niin kauan kuin on olemassa potilassuhde. Sen jälkeen voi ihanoida sitten niin paljon kuin haluaa.
Tuntuisi kyllä oudolta jos hammaslääkäri tekisi ensin vuosihuollon ja siitä tulisi romanttisia ajatuksia kun toinen on joutunut leipänsä eteen tonkimaan suutani. 🤣
Minulle kyllä terveydenhuollon työntekijät pysyvät alansa ammattilaisina. Ei syty minkäänlaisia romanttisia tunteita hammaslääkäriä eikä gyneä kohtaan.