Miksi Lidlin elintarvikkeet on niin pahan makuisia?
Käyn usein Lidlissä kun se on lähellä, mutta en osta sieltä muuta kuin tuttuja suomalaisia merkkejä. Lidlin omat tuotteet ovat elintarvikkeiksi kelpaamattomia. Nyt koitin heidän omaa kahvia. On niin pahaa, että täytyy heittää loppu paketti roskiin.
Yleensä syön kaikkea mitä annetaan, mutta nuo Lidlin roskatuotteet ei menisi kaupaksi edes Afrikassa. Eikö ne ymmärrä siellä ettei tuollaista roskaa pidä tuoda länsimaihin lainkaan?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Lidl uskovaiset eivät tykkää kun niitten jumalaa herjataan.
Faktaahan se nyt vaan on että jos lidl polkee tuottajien hintoja pyytämällä mahdollisimman halvalla niin eivät ne laatuun satsaan.
Vaikka se olisi sama elintarvike kuin toisessa kaupassa niin se lidlin versio voi olla huonompi. Esim huomasin että lidlin hariboissa oli osittain kovetettua kasvisrasvaa kun taas suomalaisten kauppojen hariboissa sitä ei ollut.
Taitaa sama koskea nutellaa. Itä eurooppalaiset huomasivat joskus että se kama mitä lidl ja muut halpiskaupat myy siellä ei ollut yhtä laadukasta kuin mitä ne myy saksassa.
No eikös se ole ihan tuottajan oma asia myykö maitoaan Lidliin vai ei? Ilman kilpailua mait maksaisi aika paljon enemmän. Haribo ja Nutella? Suosittelen jättämään moiset tuotteet hyllylle ihan joka kaupassa =D
Vierailija kirjoitti:
Sille jolle moraali, etiikka ja kehitysmaan ihminen on ilmaa, tuo pulju on omiaan.
Perusteletko vielä.
Hiljaista olisi rajojen kiinni laittamisen jälkeen ruokailun kanssa. Ei olisi kahvia, appelsiineja, banaaneja, riisiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaista olisi rajojen kiinni laittamisen jälkeen ruokailun kanssa. Ei olisi kahvia, appelsiineja, banaaneja, riisiä jne.
Jos rajat menisivät kiinni, niin suomi kuihtuisi aika nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille jolle moraali, etiikka ja kehitysmaan ihminen on ilmaa, tuo pulju on omiaan.
Perusteletko vielä.
Ai että niinkuin omat aivot on narikassa, niinkö?
Monet Lidlin tuotteet ovat minusta ihan hyviä, mutta "tehty suolaa säästämättä" oli vähän outo hehkutus aiemmin tässä ketjussa. Lidlin tuotteiden suolaisuus ei johdu pelkästään siitä, että saksalaisilla on suolaisempi maku. Suola nimittäin laskee kustannuksia, koska esimerkiksi leivässä se edistää taikinan turpoamista. Mitä enemmän suolaa, sitä enemmän ilmaa. Ja mitä enemmän juustossa on suolaa, sitä enemmän sen painosta on vettä.
Ihmiset saavat muutenkin aivan liikaa "piilosuolaa" etenkin leivästä ja juustosta, joten tuntuu oudolta ajatella isompia suolapitoisuuksia jotenkin positiivisena juttuna.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta hapansilakkaa niin ei maistu p*skalta.
Mä nimenomaan pidän tuotteista , jotka maistuu jollekin toisin kuin suomalaiset. Lidlistä saa todella hyviä juustoja varsinkin teemaviikoilla ja halvalla. Ei suomalaisia leikkeleitäkin ostaisin enemmän, mutta jo mainittu suola on ongelma. Lidlin valikoima on minusta suomalaistunut vähän liikaakin.
Ja ne hedelmäjugurtit slurps!!! Omenastruudelia on ikävöin.
Lidlin elintarvikkeista puolet on suomalaisia, oli joskus mainos. Minusta kiva suhde, saa kotimaista ja ulkolaisia herkkuja. Kun köyhällä ei ole rahaa reissata Ranskassa ja Espanjassa, niin tekee sitten makumatkan lähi-Lidliin. Mutta ostaa kotoisaa maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Monet Lidlin tuotteet ovat minusta ihan hyviä, mutta "tehty suolaa säästämättä" oli vähän outo hehkutus aiemmin tässä ketjussa. Lidlin tuotteiden suolaisuus ei johdu pelkästään siitä, että saksalaisilla on suolaisempi maku. Suola nimittäin laskee kustannuksia, koska esimerkiksi leivässä se edistää taikinan turpoamista. Mitä enemmän suolaa, sitä enemmän ilmaa. Ja mitä enemmän juustossa on suolaa, sitä enemmän sen painosta on vettä.
Ihmiset saavat muutenkin aivan liikaa "piilosuolaa" etenkin leivästä ja juustosta, joten tuntuu oudolta ajatella isompia suolapitoisuuksia jotenkin positiivisena juttuna.
Mulla on matala verenpaine. Suolainen tuote tekee joskus hyvää, kun huippaa ja heikottaa. Että ei se kaikille ole pahasta. Mutta tosiaan olen oppinut syömään niin vähäsuolaista suomalaisten ohjeiden mukaan, että suolaisuus tökkii helposti, paitsi jossain salmiakissa tai kananmunan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se rajat kiinni sitä tarkoita. Vaan että rajoja valvotaan, ja sisään päästetään mm. kahvia, muttei vankikarkureita. Ennemminkin ulkolaiset herkut loppuu, kun vihreät tajuaa, mikä ympäristörikos on lennättää avokadoja ja kasvattaa niitä paikallisten perunamaalla vesipulasta kärsivässä maassa. Tosin sitten loppuu köyhiltä loputkin tulot.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen erikoinen mielikuva, että olisin 90-luvulla juonut kahvia ja syönyt banaaneja. Ihan kuin olisin silloin käynyt matkoillakin. No, luultavasti olen vain nähnyt unta.
HeVi-osastolta löytyy kyllä paljon herkkuja mun makuun. Ja se on saanut kilpailijatkin tsemppaamaan hevinsä kanssa.
Lidlin mozzarella on parasta ja halvinta.
Mun ongelma on, että olen tottunut ostamaan tiettyjä luotettavia brändejä. Hernesoppa on Jalostajaa ja jauhot Sunnutaita. Niitä ei Lidlistä löydy. Enkä uskalla kokeilla tuntemattomia merkkejä, vaikka ihan hyviä voisi löytyä niistäkin. Ja halvemmalla.
Lidlissä käyntini ei ole aina ollut kovin säännöllistä, kun ei ole ennen ollut asuinpaikkani lähellä Lidiä.
Nyt lähin isompi kauppa on Lidi (tykkään tästä Lidi-nimestä) ja tulee varmasti nyt enemmän siellä käytyä ruokaostoksilla.
Mutta joo, mennäänpä itse aiheeseen, eli vertaillaanpas nyt vähän eroja isoimpiin K&S-ryhmiin. Kaikissa on omat hyvät puolensa, mutta yksi asia on Liiterissä yli muiden ja se on PAISTOPISTE 😁
Paistopiste aikoinaan lisäsi entisestään asiointiani Lidliin. Missään ei ole niin hyviä paistopistetuotteita kuin Lidlissä.
Etenkin croissantit ja leivät.
Ässässä ja Koossa on pahanmakuisia croissantteja ja leipiä. Niissä karjalanpiirakat, dallaspullat ja joskus munkit ovat hyviä, mutta muuten ihan surkeaa, kun Lidlissä kaikki tuotteet ovat hyviä. Ja hinta on edullisempi.
Lidlissä on hyvä ja edullinen kanavalikoima. Muissa kaupoissa on paljon huonompi. Myös peruselintarvikkeet ovat todella hyviä, joukosta löytyy myös tutuimpia merkkejä.
Vessapaperit ja ne naamanpuhdistuslaput ovat tosi hyvälaatuisia ja edelleen edullisia tuotteita.
Esimerkiksi S-ryhmän edulliset puhdistuslaput ovat ihan sekundaa ja parempilaatuiset taas paljon kalliimpia, kun taas Lidlissä saat samaa hintaa parempia pesulappuja, kun maksaisit Ässässä huonoista lapuista.
Lidlin jalkojen cienin sheivausvaahto on kaikkien paras vaahto, näin naisena sen sanon.
Vaatteet ovat monesti kestäviä halvasta hinnasta huolimatta. Ostin joskus yövaatteet, vieläkin on tallella hyvässä kunnossa, vaikka ostin ne joskus v. 2011.
Haluaako persut vähentää kilpailua? Haluaako he vähentää kauppaa? rajat kiinni ja suomeen ei enää saa tuoda elintarvikkeita ulkomailta. He hhehheh