Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies juo vapaailtoina 3-4 kaljaa per ilta. Onko ok?

Vierailija
28.05.2019 |

Siis miehellä on ma-pe työ ja vkl eli pe ja la juo aina tuon verran. Kun on loma yms pyhiä niin juo silloinkin. Töitä edeltävinä päivinä juo joskus yksittäisiä juomia. Joskus (pari kertaa kuussa) juo enemmän vetääkseen kännit.

Onko mulla huomauttamisen aihetta?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se ok sinulle, siitähän tässä on kyse. Minulle ei olisi. En halua että kotonani kukaan juo alkoholia jatkuvasti ja säännöllisesti. 

Minäkään en halua että vaimoni on ylipainoinen.

Aivan, meillä on jokaisella oikeus määritellä kriteerit kumppanillemme. Minun puolisoni ei käytä alkoholia jatkuvasti, ja sinun ei ole ylipainoinen. Se on ihan ok.

Vierailija
22/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se määrä pysynyt aina samana, vai noussut pikkuhiljaa esim. yhdestä oluesta tuohon määrään?  Eksäni aloitti neljällä, sitten oli kuusi ja kahdeksan - piti olla parillinen määrä - ja sitten se alamäki olikin jo alkanut. Myös viikolla määrät nousivat. 

Pienikin tissuttelu, jos on jokapäiväistä, vaurioittaa maksaa. Vaikkei olis koskaan edes kännissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan juominen jo ongelma jos on aivan pakko lipittää sitä olutta. Toivottavasti omilla rahoilla sentään 

ostaa ja muut talouden kulut maksaa puoliksi ja osallistuu muutenkin kodin töihin. Onneksi itse ei

tarvitse katsella tuollaista.

Vierailija
24/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kohtuukäytön rajat ylittyvät.

Miksi mies juo? Tylsyyteen? Muuttuuko käytös humalassa? Vähätteekö itse juomistaan?

Mieti tarkkaan, haluatko jäädä tuohon suhteeseen. 

Eikä ylity

Ylittyy, jos ei pysty olemaan juomatta. Inise vapaasti mitä iniset, mutta alkkikset eivät ole kuumaa kamaa.

Vierailija
25/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanskiK kirjoitti:

Liian vähän

Tälle palstalle kirjottelevan muijan miehelle aivan liian vähän

Vierailija
26/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kykeneekö ollenkaan olemaan juomatta yhtenäkään vapaailtana, Vai onko sitä ns. pakko saada sitä olutta ? Lähestulkoon aina ongelmakäyttö lisääntyy nimenomaan juomisen säännöllisyyden seurauksena, ei määrän.

En ole (vielä) huomauttanut juomisesta, mutta jos ollaan oltu la sukuloimassa 300km päässä, reissulla tarttee hakea kaupasta ne oluet jos ei ehdi kauppaan kotipuolessa ennen 9. Kun olen ehdottanut että jos vaan mennään kotiin, niin keksitään veruke (esim maito) jonka takia kauppaan ja oluet ostetaan "siinä sivussa".

En ole miehelle tosiaan huomauttanut kunnolla juomisesta kun on kuitenkin asiallisesti käytökseltään. Siksi kysyn onko normaalia?

Ap

On tuo alkoholistille ihan tyypillistä. Olet syystä huolissasi. Koska toista ei voi muuttaa, suosittelen eroa. Eropaperi voi saada ukon tajuamaan jotain tai sitten ei. Vaadi samassa hakemuksessa ositusta.

Vierailija
27/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja juon viikossa enemmän olutta kuin miehesi. Viikonlopun lisäksi juon lähes joka arki-ilta janooni yhden oluen, tosin viikonloppuisinkaan en juo enempää kuin yhden/ilta, koska olut täyttää vatsan niin nopeasti.

Vierailija
28/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomismäärää huomattavasti suurempi riskitekijä riippuvuudelle, on säännöllinen käyttö. Jos ei kykene olemaan ilman sitä olutta yhtenäkään vapaailtana, niin on jo riippuvainen. 

Vierailija
29/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias kirjoitti:

On ok jos annat tulla naamalle aina silloin tällöin.

Ok Elias, olen halukas tulemaan naamallesi. T. Seppo

Vierailija
30/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja juon viikossa enemmän olutta kuin miehesi. Viikonlopun lisäksi juon lähes joka arki-ilta janooni yhden oluen, tosin viikonloppuisinkaan en juo enempää kuin yhden/ilta, koska olut täyttää vatsan niin nopeasti.

Hanastakin tulis vettä ja mehua saa kaupasta mitä juoda janoon.

Keksit vaan janosta tekosyyn että voit juoda kaljanlitkua, alkava alkoholistiko?

Vierailija
31/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli tuollainen. Aina pyhien tullessa helvetillinen kiire Alkoon, ei mitään hätää esim. ruokaostosten suhteen. Yksinään joi. Eron jälkeen on myöntänyt itse olevansa alkoholisti. Ei isoa määrää, ei humalaan asti, mutta pakonomaisesti.

Vierailija
32/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kykeneekö ollenkaan olemaan juomatta yhtenäkään vapaailtana, Vai onko sitä ns. pakko saada sitä olutta ? Lähestulkoon aina ongelmakäyttö lisääntyy nimenomaan juomisen säännöllisyyden seurauksena, ei määrän.

En ole (vielä) huomauttanut juomisesta, mutta jos ollaan oltu la sukuloimassa 300km päässä, reissulla tarttee hakea kaupasta ne oluet jos ei ehdi kauppaan kotipuolessa ennen 9. Kun olen ehdottanut että jos vaan mennään kotiin, niin keksitään veruke (esim maito) jonka takia kauppaan ja oluet ostetaan "siinä sivussa".

En ole miehelle tosiaan huomauttanut kunnolla juomisesta kun on kuitenkin asiallisesti käytökseltään. Siksi kysyn onko normaalia?

Ap

On tuo alkoholistille ihan tyypillistä. Olet syystä huolissasi. Koska toista ei voi muuttaa, suosittelen eroa. Eropaperi voi saada ukon tajuamaan jotain tai sitten ei. Vaadi samassa hakemuksessa ositusta.

Ehkä nostan ensin sen kissan pöydälle ja puhun asiasta. Jos mikään ei muutu tai palataan vanhaan niin ero tulee sitten vaihtoehdoksi.

Ap

Vierailija
33/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle on ok jos miehesi juo muutaman oluen päivittäin, kiitos vain kysymästä :D

Vierailija
34/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni oli juurikin tuollainen. Ei mitään kännejä kotosalla juonut, mutta ihan joka ikinen vapaapäivä ja usein myös arki-iltoina piti sitä olutta lipittää sen verran, että esimerkksi mitään ekstempore lähtöjä ei voinut ollenkaan tehdä, kun toinen ei ollut ajokunnossa. ( itsellä ei ajokorttia ollut).  Noh , koska minä sitten olin se nalkuttava akka, joka ei hyväksynyt säännöllistä lipittämistä, niin vaihtoi lennosta toiseen. Nyt vasta jälkeenpäin ymmärrän, kuinka huono olla minulla oli siinä suhteessa, eli on nyt uuden eukon ongelmana luojan kiitos.

Vierailija
35/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanastakin tulis vettä ja mehua saa kaupasta mitä juoda janoon.

Keksit vaan janosta tekosyyn että voit juoda kaljanlitkua, alkava alkoholistiko?

Kenelle minä tarvitsen tekosyyn?

Vierailija
36/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se ok sinulle, siitähän tässä on kyse. Minulle ei olisi. En halua että kotonani kukaan juo alkoholia jatkuvasti ja säännöllisesti. 

Minäkään en halua että vaimoni on ylipainoinen.

Mutte sekö sopii, että vaimo juo kotona alkoholia jatkuvasti ja säännöllisesti?

Vierailija
37/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kohtuukäytön rajat ylittyvät.

Miksi mies juo? Tylsyyteen? Muuttuuko käytös humalassa? Vähätteekö itse juomistaan?

Mieti tarkkaan, haluatko jäädä tuohon suhteeseen. 

Ai että on huomauttamisen aihetta? Näillä pohjatiedoilla? Jos se ei vaan enää jaksa katsella selvinpäin sitä ruikuttavaa akkaansa, mutta yrittää silti pitää mielipiteensä kitinästä omanaan? Jos tuosta on mielestäsi aiheellista miehelle huomauttaa, niin vapauta ihmeessä se kyyläyksesi alta, jotta mies saa elää elämisen arvoista elämää. Sillä tuollaisen kyttääjän ja kitisijän kanssa elo ei todellakaan ole sitä!

M50

Jos mies voi kotona niin huonosti, että pakosta pitää juoda alkoholia kun ei kestä eukkoaan, niin mikäpä se estää miestä laittamasta eroa vireille? Sekö, että sitten ei voi valittaa, miten nainen jätti hyvän miehen ja ero tuli ihan puskista?

Vierailija
38/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomismäärää huomattavasti suurempi riskitekijä riippuvuudelle, on säännöllinen käyttö. Jos ei kykene olemaan ilman sitä olutta yhtenäkään vapaailtana, niin on jo riippuvainen. 

Alkoholiriippuvuus tässä kuvatuilla määrillä on psykologista riippuvuutta. Olen toki samaa mieltä, että tuosta voi kehittyä ongelma, jos vapaa-aika lisääntyisi esimerkiksi työttömyyden takia. Varmaan tekisi ihan hyvää ollakin muutama viikonloppu täysin ilman. Mutta näillä määrillä on kyllä jeesustelua alkaa puhumaan alkoholismista tai riippuvaisuudesta, josta ei voisi päästä eroon. Edes tuo 4 olutta ei rasita elimistöä siten, että siitä olisi terveydellistä haittaa. Oletuksena teity

Vierailija
39/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo jotta jaksaa sinua. Anna vähän siimaa ja vähennä nalkutusta. Lisäksi voisit joskus laittauta ja ottaa poskeen vaikka samalla kun mies katsoo formuloita.

Vierailija
40/47 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kertakulutukseksi erittäin kohtuullista. Itse kuin noin kerran vuodessa 3-4 päivän putken, jossa menee noin 20-30 annosta päivässä .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi