Mies juo vapaailtoina 3-4 kaljaa per ilta. Onko ok?
Siis miehellä on ma-pe työ ja vkl eli pe ja la juo aina tuon verran. Kun on loma yms pyhiä niin juo silloinkin. Töitä edeltävinä päivinä juo joskus yksittäisiä juomia. Joskus (pari kertaa kuussa) juo enemmän vetääkseen kännit.
Onko mulla huomauttamisen aihetta?
Kommentit (47)
Onko se ok sinulle, siitähän tässä on kyse. Minulle ei olisi. En halua että kotonani kukaan juo alkoholia jatkuvasti ja säännöllisesti.
Onko siis kaljaa vai olutta? Eli jos särpii Koffia niin se on kaljaa, mutta esim. Staropramen on taas olutta. Kehoita siirtymään olueen, on paljon paremman makuista!
Mitäpä tuosta. Pientä tissuttelua.
On. Kohtuukäytön rajat ylittyvät.
Miksi mies juo? Tylsyyteen? Muuttuuko käytös humalassa? Vähätteekö itse juomistaan?
Mieti tarkkaan, haluatko jäädä tuohon suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies juo? Tylsyyteen? Muuttuuko käytös humalassa? Vähätteekö itse juomistaan?
Eikä ylity
Juoko siis IHAN AINA vapaalla? Jos ei ole koskaan ilman alkoholia kun on vapaata niin kuulostaa kyllä hälyyttävästi alkoholismilta. Määrät nousevat kyllä tuosta ajan saatossa. Ja vielä kunnon kännit TUON LISÄKSI pari kertaa kuussa? Lähtisin hyvin nopeasti tuosta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ai että on huomauttamisen aihetta? Näillä pohjatiedoilla? Jos se ei vaan enää jaksa katsella selvinpäin sitä ruikuttavaa akkaansa, mutta yrittää silti pitää mielipiteensä kitinästä omanaan? Jos tuosta on mielestäsi aiheellista miehelle huomauttaa, niin vapauta ihmeessä se kyyläyksesi alta, jotta mies saa elää elämisen arvoista elämää. Sillä tuollaisen kyttääjän ja kitisijän kanssa elo ei todellakaan ole sitä!
M50
Eli ymmärsinkö oikein, että mies juo vain kahtena iltana viikossa ja silloin 3-4 olutta? Minusta on ihan ok, koska sekä viikkotasolla, että kertakulutuksena määrät ovat kohtuukäyttöä.
Ei tietenkään ole ok. Mieshän vaikuttaa nauttivan vapaa-ajastaan. Miten se muka voisi olla naiselle ok? Ota siltä kaljat pois ja pistä vaikka tiskaamaan tai imuroimaan! Sitten juot itse ne kaljat.
Alkoholisti on kirjoitti:
Juoko siis IHAN AINA vapaalla? Jos ei ole koskaan ilman alkoholia kun on vapaata niin kuulostaa kyllä hälyyttävästi alkoholismilta. Määrät nousevat kyllä tuosta ajan saatossa. Ja vielä kunnon kännit TUON LISÄKSI pari kertaa kuussa? Lähtisin hyvin nopeasti tuosta suhteesta.
Joka vapaalla. Työtä edeltävinä päivinä saattaa mennä 1 olut. Vapailla jos mies on niin joka vapaailtana juo sen 3-4.
Mies on kyllä toimintakuntoinen seuraavana päivänä (ei krapulaa) mutta itseä häiritsee vähän kun tuntuu ettei ole ollut viimeiseen puoleen vuoteen yhtä vapaailtaa juomatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko se ok sinulle, siitähän tässä on kyse. Minulle ei olisi. En halua että kotonani kukaan juo alkoholia jatkuvasti ja säännöllisesti.
Minäkään en halua että vaimoni on ylipainoinen.
Kykeneekö ollenkaan olemaan juomatta yhtenäkään vapaailtana, Vai onko sitä ns. pakko saada sitä olutta ? Lähestulkoon aina ongelmakäyttö lisääntyy nimenomaan juomisen säännöllisyyden seurauksena, ei määrän.
Vierailija kirjoitti:
Kykeneekö ollenkaan olemaan juomatta yhtenäkään vapaailtana, Vai onko sitä ns. pakko saada sitä olutta ? Lähestulkoon aina ongelmakäyttö lisääntyy nimenomaan juomisen säännöllisyyden seurauksena, ei määrän.
En ole (vielä) huomauttanut juomisesta, mutta jos ollaan oltu la sukuloimassa 300km päässä, reissulla tarttee hakea kaupasta ne oluet jos ei ehdi kauppaan kotipuolessa ennen 9. Kun olen ehdottanut että jos vaan mennään kotiin, niin keksitään veruke (esim maito) jonka takia kauppaan ja oluet ostetaan "siinä sivussa".
En ole miehelle tosiaan huomauttanut kunnolla juomisesta kun on kuitenkin asiallisesti käytökseltään. Siksi kysyn onko normaalia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole (vielä) huomauttanut juomisesta, mutta jos ollaan oltu la sukuloimassa 300km päässä, reissulla tarttee hakea kaupasta ne oluet jos ei ehdi kauppaan kotipuolessa ennen 9. Kun olen ehdottanut että jos vaan mennään kotiin, niin keksitään veruke (esim maito) jonka takia kauppaan ja oluet ostetaan "siinä sivussa".
En ole miehelle tosiaan huomauttanut kunnolla juomisesta kun on kuitenkin asiallisesti käytökseltään. Siksi kysyn onko normaalia?
Ap
Ei ole normaalia, mikäli kerran sitä olutta on pakko saada.
Minusta tuo on aika paljon, mutta monen mielestä tuo on myös ihan normaalia.
Ihmiset kuvittelevat aina alkoholiriippuvaisen ihmisen olevan perskännissä riekkuva yksilö. Ei ole. Alkoholiriippuvainen ihminen ei kykene olemaan ilman sitä alkoholia. Mikäli ihminen ajattelee oikeasti vain sitä, että saa sitten vapaalla ottaa ne neljä olutta, niin se on jo riippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Määrittele 'normaali'? On se silleen normaalia, että liian monessa perheessä noin tapahtuu. Mutta ei ole tervettä, ettei pysty olemaan näköjään juomatta yhtään vapaailtaa. Sinun pitää ihan itse päättää, haluatko miehen joka juo joka ilta. Hänellä on oikeus niin tehdä jos haluaa, et sinä sitä voi määrätä.
Normaalia olisi arki-iltoinakin