Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttamassa yhteen miesystävän kanssa, yksi asia haittana

Vierailija
28.05.2019 |

Minulla on kaksi kissaa ja mies ei tunnu oikein pitävän niistä. Asunnossa ei sinänsä ole lemmikkejä rajoitettu mutta miehestä huomaa että hän ei rakkaita eläimiäni luokseen haluaisi... mitä minä teen? Nyt on oikeasti valintojen paikka, tämä voi olla viimeinen mahdollisuuteni saada tällä iällä perhe-elämä alkuun! -N38

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi kysyä ihan suoraan, että kestääkö elää kissataloudessa? Ovatko kissat tervetulleita? Itse inhoan kissoja (olen nainen), en tykkää niiden luonteesta paitsi joidenkin rotujen ehkä, niistä lähtee karvaa, ne metelöivät öisin, protestipissivät nurkkiin jos jokin menosi ei miellytä... Mutta miehesi voi olla joustavampi, kysy.

anteeksi ohis, mutta pakko kysyä, että perustuuko käsityksesi kissoista omaan, pitkäaikaiseen kokemukseen vai huhupuheisiin ja ennakkoluuloihin? En siis väitä, etteikö löytyisi myös protestipissiviä (okei, se ei ole koskaan oikeasti protesti, vaan joko elimellinen vaiva tai kissan asuinympäristöstä johtuvaa, mutta protestina sitä onet pitävät) ja öisin metelöiviä yksilöitä, mutta väittäisin, että valtaosa hyvin hoidetuista kissoista ei sen paremmin pissi muualle kuin laatikkoonsa kuin metelöi pitkin öitä. T: kahden übersiistin kissan omistaja, joka saa nukkua kahdeksan tuunin yöunensa aina täysin rauhassa, koska kissatkin nukkuvat yöllä

Joo mutta vaikka onnistuisinkin pitämään kissan tyytyväisenä ja siistinä niin en silti pidä siitä viettelevästä luonteesta. Jos kissasta ei suuremmin välitä niin se kehrää ja pyörii jaloissa kunnes rakastut siihen ja sitten oletkin kissalle kuin ilmaa. En kestä tuollaisia sydämienmurskaajaeläimiä. Lisäksi se leijuva kevyt karva. En tykkää kissoista enkä päästä niitä kotiini, olen kuitenkin monen kissaihmisen kaveri. Koirat eivät ole sen parempia kun niiden ulkoilutusrituaalien kanssa on sitten naimisissa jopa 15 vuotta. Tykkään kyllä eläimistä muilla kuin itselläni.

Taas hääh?? En minä ole ainakaan ilmaa kissalleni, ollaan kiinnytty toisiimme. Koko ajan syvemmin. Aivan outoja käsityksiä eläimistä. Ei ne mitään "viettele". Ihmiset viettelee ja sitten hylkää. Ei eläimet. Eläimet on uskollisia.

Vierailija
62/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jäis mies rannalle ja kissa muuttaisi mukanani. En edes keskustelisi asiasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistä saa käsityksen että mies ei ole niitä kieltänyt, mutta käytös vaikuttaa ettei niitä halua? Tämä on tuttu tilanne itsekkin, mieheni vihasi eläimiä ennen. Minä eläinrakkaana raahasin kaikki eläimeni (kissat, koiran, puput) mukana vaikka valitusta kuului. En koskaan pakottanut miestä tykkäämään niistä tai hoitamaan niitä. Ainoa asia minkä tein selväksi että vaikket niistä tykkää niin niitä ei kohdella huonosti.

Vuosi kului yhdessä ja mies ehdotti että josko otettais koira että hänkin sais "oman". Niin otettiin ja mies hoitaa nykyään kaikkia eläimiä ihan käskemättä. En edelleenkään vaadi häntä niitä hoitamaan koska ne ovat minun. Mies ja hänen "oma" koira ovat ihan parhaita kaveruksia, mutta ei hän kyllä jätä muitakaan eläimiä huomiotta. Huomasi miten ihania eläimet ovat oikeasti. 🥰

Vierailija
64/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks mun exä kissaukko kun sillä oli kissoja?

Vierailija
65/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on tutkitusti tehokas miehenkarkotin.

Vierailija
66/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan kissoja.Käyvät kusella ja paskalla ja hyppäävät sen jälkeen ruokapöydälle.Tassuissa tulee ties mitä pöydälle ,jossa kohta ollaan syömässä. Koirat ovat ihania ja niistä on oikeasti seuraa ihmisille ja ne voidaan opettaa palvelukoiriksi esim.sokeille. kissoista ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
67/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtaisin yhteenmuuton. Jos lemmikki otetaan, niin siitä sitoudutaan huolehtimaan koko sen elinikä, eikä hylätä jos olosuhteissa tapahtuu tuollainen muutos. Joku sairaus/allergia on eri asia, mutta itse en hylkäisi perheenjäseniä kenenkään seurustelukumppanin vuoksi.

Vierailija
68/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et muuta miehen kanssa yhteen. Jos ihminen oikeasti pitää lemmikkieläimet keistään niin hän ei altista niitä eläinvihaajalle. On myös eläinrakkaita miehiä. Esim. Omallani oli kaksi kissaa kun tavattiin ja alettiin seurustella. Tämä mies ei ole sinulle oikea.

Nämäkö on vaihtoehdot eläinrakas tai eläinvihaaja? Itse en missään nimessä haluaisi asua kissan kanssa, koira voisi toimiakin ja nyt on jyrsijä.

Vierailija
69/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aina, että minkäänlaista elukkaa ei tule siihen asuntoon, jossa minä asun.

No, pojalle suositeltiin terapia eläintä, tykkäsi kissoista, joten hyväksyin pitkin hampain katin tulon. Kului vuosi, meille tuli toinen "kaveriksi".

Parin vuoden päästä halusinkin oman kissan, jonka pennuista pari jäi kotiin...

Enää en tajua, miten joskus olen ajatellut kissoista niin kuin ajattelin, näistä ihanista rakkaista kullanmuruista.... :)

Vierailija
70/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap provoilee, naureskelee ketjua lukiessaan,. Näkkäljärven tapauksen lieveilmiö.

Vierailija
71/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kissa muutimme miehen kanssa yhteen. Hän on nykyään tuon laiskan leikatun kollin paras kaveri, aina makoilevat sohvalla yhdessä ja katsovat telkkaria...

Vierailija
72/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kissan hiekkalaatikko haista kauheelle, jos on ostettu kunnon hiekkaa eläinkaupasta ja laatikko tyhjennetään monta kertaa päivässä. Laatikko myös pestään usein. Ja jos on kolmekin kissaa, vois laatikoita jo olla kaksi ainakin.

Vierailija
73/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on iso ero onko väliinpitämätön lemmikkejä kohtaan vai aktiivisesti ei pidä lemmikeistä. Eihän sitä tarvitse olla erityisesti kissoja rakastava voidakseen elää samassa taloudessa. Ei miehellä välttämättä ole mielipidettä varsinaisesti puolesta taikka vastaan. Kissa ei juurikaan omaan elämään vaikuta jos toinen sen ruokkii ja hoitaa.

En ole ap ja minusta kissat ovat kivoja silloin tällöin silitellä, leikittää ja ihan vain katsella touhujaan. Mutta ne hiekkalaatikot haisevat karmivalle.

Hiekkalaatikot ei haise yhtään millekään, jos ne putsataan niin kuin kuuluu. Oikeasti v***taa nämä ihmisten käsitykset kissanpissan hajuisista kämpistä jne., kun kyse on tosiasiassa siitä, että omistaja ei viitsi puhdistaa hiekkalaatikkoa riittävästi. Haisis kai sun omakin pönttös, jos pari päivää lorottelet ja väännät pökälettä sinne, etkä vedä kertaakaan.

Yks työkaveri joskus valitteli, kuinka aikuisen tyttärensä kissa kuseskeli jatkuvasti muualle kuin hiekkalaatikkoonsa. Lopulta veivät kissan piikille, kun ei mikään auttanut. Myöhemmin sitten jossain sivulauseessa totesi, että tytär saattoi olla viikonkin putsaamatta hiekkalaatikkoa. No, onko mikään ihme, jos kissa pissailee nurkkiin, kun laatikko on täynnä tavaraa!

Vierailija
74/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin naisen ilman kissoja. Et voi koskaan luottaa, ettei mies kostaisi salaa kissoille näiden olemassa olosta.

Vierailija
75/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin metrin päässä minusta on kissanhiekkalaatikko, kun nyt tätä kirjoitan. Yhtään ei haise nenään. 

Perusasiat ovat:

- Säännöllinen siivous. Pesen laatikon joka toinen viikko ja hiekan putsaan päivittäin.

- Hajua sitova hiekka hyvä

- Kannellinen laatikko paras.

On olemassa jopa automaattisesti itsensä siivoavia kissanhiekkalaatikoita, jotka kissan käytyä tarpeilla 

Ei tosin välttämättä vanhempi kissa totu tuollaiseen. 

Vierailija
76/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka kissan käytyä tarpeillaan siis siivoavat itse itsensä.

Vierailija
77/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et muuta miehen kanssa yhteen. Jos ihminen oikeasti pitää lemmikkieläimet keistään niin hän ei altista niitä eläinvihaajalle. On myös eläinrakkaita miehiä. Esim. Omallani oli kaksi kissaa kun tavattiin ja alettiin seurustella. Tämä mies ei ole sinulle oikea.

Pidän eläimistä, mutta en voisi muuttaa kissaihmisen kanssa yhteen, koska kävisi sääliksi vuosikausia sisällä olevia kissoja sen sijaan, että olisivat maalla hiirijahdissa. 

Minun käy sääliksi vapaana kulkevia kissoja, koska

- ne voidaan ampua koska vain, etenkin maalla 

- ne voidaan myrkyttää

- niitä voidaan hakata, kuten tämä yksi kuuluisa tapaus, ja kiduttaa muilla tavoin

- koira voi käydä kimppuun

- voivat jäädä auton alle

- voidaan varastaa

- petoeläin, esim.kettu tai ilves voi käydä kimppuun

jne jne

Kaikissa tapauksissa syytön eläin kärsii.

Kommenttisi outo sikäli,kin ettei ole tietoa onko ap:n kissat sisä- vai ulkokissoja.

Vierailija
78/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa-akkautuminen on vaihtoehto perhe-elämälle

Sanoisin molemmat kokeneena, että ei niinkään huono vaihtoehto ja voi olla jopa onnellisempaa elämää.

Sama. Elämä on paljon mukavampaa, kun taloudessa ei ole miestä, mutta kissoja on. Perhe-elämä on jo nähty ja sitä lajia en enää halua. Nyt nautin elämästäni, kuten itse parhaimmaksi näen - ilman kompromisseja. Seurustelen vakavasti, mutta meillä on omat kodit ja taloudet.

Vierailija
79/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin aikoinani kissa vastaan mies -tilanteessa miehen, kun yhteenmuutto vihdoin ajankohtaistui. Mies ei tosin karttanut kissoja tahallaan, oli vain hyvin allerginen kissalleni. Kissa oli ollut minulla 11 vuotta. Minulla toki ei ollut mitään ulkoista painetta pariutua, vaan yksinkertaisesti vain pidin siitä miehestä enkä lähtenyt suhteeseen kiireellä tai lisääntymään. Ja en ole ihminen, joka on valmis pariutumaan ihan kenen tahansa kanssa, joten oli pakko hyväksyä se yksi allergia. Miehen koiran pidimme. Kissa vietiin vanhempieni kotiin, jossa se oli kasvanut, ja pystyin näkemään sitä.

Jos mies inhoaisi kissoja, harkitsisin ehkä toisen kerran, koska se kertoo luonteesta jotakin toisin kuin allergia. Oma mies piti kissastani kyllä, jutteli sen kanssa ja toi mielellään koiraansa tutustumaan kissaan.

Vierailija
80/96 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kissat kasvateiksi ja ota mies lemmikiksi. Minä en suostuisi elämään kissan / kissojen kanssa samassa taloudessa. Muutama kerta kyläilyä sellaisissa talouksissa on riittänyt. Hyi helkkari, kissat kävelevät pitkin keittiön työpöytiä, joilla seuraavaksi käsitellään ruokia. Tai ensin silitellään ja hellitellään kissaa ja sitten pesemättä käsiä ryhdytään kattamaan kahvi- tai ruokapöytää ja käsitellään syötäviä. Yöks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän