Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen valokuvissa läski, peilissä en.

Vierailija
27.05.2019 |

Kauhistuin taas, kun näin itsestäni kuvia. Näytän lihavalta. Miten en näe lihavuuttani samalla tapaa peilissä? Tiedän, että olen muodokas, mutta joskus olen jopa tyytyväinen peilikuvaani. Valokuviin en koskaan. Oletteko mielestänne livenä hoikempia kuin kuvissa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMinulla on valokuvissa aina helvetin mustat silmänaluset vaikka todellisuudessa ne on vain aavistuksen tummat.

Vierailija
2/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili valehtelee, kamera ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika mulla. Kumpaan sitä sitten luottaisi.. tiedän kyllä että kiloja on tullut muutama, mutta silti olen yleensä tyytyväinen peilikuvaan ja olooni.

Vierailija
4/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen. Peilikuva ihan ok, mutta kuvissa näytän aivan hirveältä sotanorsulta. Totuus lienee jossain puoli välissä, mutta vaikea suhtautua itseensä, ja olen huomannut vältteleväni kuvien ottamista itsestäni.

Vierailija
5/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulla. Valokuvissa järkyttävä ruma paksukainen. Uskon valokuvia ennemmin kuin peiliä. Mitat on 168/62 ja tavoite on saada paino alkamaan vitosella.

Vierailija
6/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen sama. Nyt olen laihtunut ja valitettavasti ne valokuvat oli oikeassa. Siltikin uskoisin edelleen peilikuvaa, tärkeämpää on tuntea olonsa hyväksi kuin olla objektiivisesti kaunis.

Vierailija
7/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu. Todellakin järkytyin kun näin kokovartalokuvan itestäni. Kuvissa olin läski, peilissä ihan hyvä. Ostin vaa'an, ja yllättäen painoa oli tullut noin 10 kg sitten edellisen mittauksen, josta aikaa oli varmaan viisi vuotta. En ollut tajunnut lihomista, ihan samoissa vaatteissakin olen kulkenut koko ajan.

Nyt se ylimääräinen kymppi on pudotettu, ja enää en ole läski kuvissakaan.

Suosittelen katsomaan niitä numeroitakin, joskus ne kertoo kylmää faktaa. Toki kuvissa myös kuvakulma ym. vaikuttaa, mutta itselleni kuvan näkeminen oli tervetullut herätys.

Vierailija
8/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama juttu. Todellakin järkytyin kun näin kokovartalokuvan itestäni. Kuvissa olin läski, peilissä ihan hyvä. Ostin vaa'an, ja yllättäen painoa oli tullut noin 10 kg sitten edellisen mittauksen, josta aikaa oli varmaan viisi vuotta. En ollut tajunnut lihomista, ihan samoissa vaatteissakin olen kulkenut koko ajan.

Nyt se ylimääräinen kymppi on pudotettu, ja enää en ole läski kuvissakaan.

Suosittelen katsomaan niitä numeroitakin, joskus ne kertoo kylmää faktaa. Toki kuvissa myös kuvakulma ym. vaikuttaa, mutta itselleni kuvan näkeminen oli tervetullut herätys.

No mä olen laihtunut 75kg->60kg ja näytän melkein yhtä pyylevältä kuvissa kuin läskimpänä ollessa :(

Vierailija
9/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä, mutta kannattaa opetella itselle edulliset kuvakulmat. Kymmenen kiloa saa helposti pois valokuvista, kun vähän kääntelee sitä kroppaa ja ojentelee raajoja (esim. seisoo mieluummin kuin istuu). Itse olen myös löytänyt tietyt "valokuvausvarmat" vaatteet, joita käytän erityisesti työtilaisuuksissa, joissa valokuvia räpsitään.

Vierailija
10/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh kun näytin valokuvassa leveältä neulepaidassani, vaikka terveydenhoitaja samana päivänä lähes varoitteli alhaisesta 19 painoindeksistäni. Valokuva on oikeassa? haha :D

Taas näitä virheitä virheitä, itsestä ja muista virheitä aloituksia

Vierailija
11/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kamerakin voi vääristää, esim laajakulman käyttäminen.

Vierailija
12/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ilmiön omalla kohdallani, mutta myös muiden kohdalla. Eräs ystäväni ottaa paljon kuvia tilaisuuksista, joissa meitä porukkaa on. Me [i]kaikki[/i] näytämme isommilta niissä kuvissa kuin livenä, siis en nyt puhu vain omasta ulkomuodostani. Sitten taas jonkun muun kameralla otetuissa kuvissa näytämme enemmän itseltämme. Voinee tuo siis johtua kamerastakin, eikä vain siitä, että olemme kuitenkin tajuamattamme lihavia? Tai sitten en livenä näe näitä ihmisiä kovin isoina?

Vierailija
13/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytän läskiltä molemmissa 🙄

Olen kuukaudessa lihonnut 6 kg, mikä on järkyttävää.

Kilot voi joko hyväksyä tai tehdä jotain niiden eteen. Itse ajattelin tänä kesänä ottaa rennosti.

Miestä ei haittaa painonnousuni, joten miksi stressaisin?

Vierailija
14/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuollaiset asiat näkee toisten silmin valokuvista. Ihminen katsoo omaa peilikuvaansa puolueellisesti eli siten kuin haluaa. Ensinnäkin asento korjataan mieleiseksi ja toisaalta aivosi ovat luoneet kuvan sinusta, jonka pystyy muuttamaan realistiseksi vain jos näet itsesi yllättäen peilistä ts et ehdi käsitellä näkemääsi kun taas valokuvassa mikä vain random kulma.

Jos epäilyttää, kuvaa itse liikkumistasi videolle (siis vanhanaikaisesti asetat kameran vaikka pöydälle tai pyydät jotain muuta kuvaamaan), jolloin näet todellisuuden. Näin itse joskus teen esim. sovittaessani vaatteita johonkin tärkeään tilanteeseen, yleensä näky ei ole yhtä mukava kuin peilin edessä patsastellessa.

Vierailija
15/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee. Välillä näytän kuvissa läskiltä, välillä en. Peilissä näytän yleensä hyvältä. Pituus 170, paino 65 kg, vaatekoko 36, eli en mikään järkyn iso ole. Silti näytän välillä tosi lihavalta kuvissa. Myös tv lihottaa 10 kiloa. Kaikki juontajat ja näyttelijät on oikeasti hyvin pieniä, lyhyitä ja laihoja.

Vierailija
16/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus: olet läski.

Vierailija
17/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili on minullekin imartelevampi mutta olen myös taipuvainen uskomaan ennemmin sitä. Peilikuvani on suurinpiirtein samanlainen kaikissa peileissä, ikkunaheijastuksissa jne. ja riippumatta siitä asettelenko itseni peilin eteen vai satunko näkemään vahingossa peilikuvani jostain. Kaikki peilit eivät voi vääristää ja niitä yleensä katsoo suoraan edestä. Kameran totuudenmukaisuuteen taas vaikuttaa objektiivi, polttoväli, kuvakulma jne.

Vierailija
18/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamerakännyn tynnyrivääristymä lihottaa.

Vierailija
19/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pullero tuo lonkero

Vierailija
20/25 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on päinvastainen ongelma eli kuvissa näytän paljon hoikemmalta kuin peilissä. Vähän luisevalta jopa. Mikähän tämän selittäisi...