Tarvitseeko sinun arjessa katsoa, kuinka paljon pinkkitilillä on rahaa?
Tarvitseeko sinun (ruoka)ostoksia tai laskuja varten katsoa, onhan varmasti katetta tilillä? Vai tiedätkö aina varmasti, että on?
Kommentit (49)
Nyt ei, kun olen kokopäivätöissä. Aikaisemmin piti, kun olin osa-aikatöissä.
Välillä katson. Pitäähän sitä pysyä kärryillä tilanteesta, koska kassalla ärsyttäisi, jos ei rahat riittäisikään. Käyttötilillä pidän yleensä maks. pari sataa kerrallaan. Jos loppuu, siirrän toiselta tililtä lisää tai käytän käteistä.
Rahan pitäminen sivussa on mulle tehokkain tapa säästää. Pidän käyttötilillä kerrallaan enintään sen verran kuin siinä kuussa tarvitsee (laskutili vielä erikseen).
Tarvitsee. Minut irtisanottiin syöpähoitojeni aikana ja sain uuden työpaikan, jossa tienaan yhtä paljon (ts. vähän) kuin 15 vuotta sitten.
Ei tarvitse. Kun teen osakekauppaa, saatan tarkistaa kaupankäyntivaran
Laskutilillä on aina rahaa, joten laskujen takia ei tarvitse tarkistaa. Muuten kyllä.
Ei tarvitse. Taloustililla on aina pari tonnia, ja sieltä menee kaikki laskut. Henkkoht tilille jätän säästöön siirtämisen jälkeen noin 1000-1500, enkä ikinä osta mitään niin kallista että pitäisi miettiä riittääkö. Ennen palkkapäivää tuolla on yleensä 500-1000e, riippuu olenko maksanut matkustelua siinä kuussa.
En ole miljardööri, vaikka tilille jotain jääkin kuukauden kulujen jälkeen. Olenpahan vaan tavallinen valkokaulus duunari, joka kykenee mitoittamaan kulut tulojen mukaan. Kämppä ei ole uusi tai komea, autot on aina käytettyjä, mutta toimivia, lomilla ei ole tarvetta näyttää naapureille ja sukulaisille. Olin minäkin köyhä opiskellessani, mutta opintolainatkin on maksettu jo aikoja sitten.