Aikuisiän ADHD
Kommentit (4224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri sanoi ettei ole mitään ongelmaa koska on AMK käyty läpi kuitenkin.
Jos sitte yksityiselle menis , ja jos ne sattus vähä kuunteleen enemmän kuin 5min.
Koko elämä sekasin mutta koulussa helposti tentit läpi.
Olettekohan olleet lääkärin kanssa samalla aaltopituudella? Yleensä kysytään oireiden vaikutuksesta arkielämään. Siihen voi sisältyä koulunkäynti, mutta siellä puhutaan muustakin. Millaisia arkea haittaavia oireita on.
Tuskin lääkäri on edes perehtynyt ADHD:hen. Jotain 10 v sitten löytyi Tampereelta yksi asiaan perehtynyt lääkäri. Nykyään löytyy ko asiantuntijuutta. Kokeile uudestaan toisella lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
julkisen puolen suhtautuminen yksityisen tekemiin diagnooseihin vaihtelee hyvin paljon. minulle sanottiin (yths:llä aloitettiin tutkimukset), että ehdottomasti julkiselle, koska se helpottaa jatkossa esim. reseptin uusimista ja hakeutumista tarvittaessa erilaisiin ryhmiin tai päästä jatkokäynneille, jos koen tarvitsevani jne).
minä en ole aina saanut julkiselta edes astmaan yksityisen määräämiä lääkkeitä uusittua ennenkuin erikseen hain lääkärinlausunnon yksityiseltä (se maksoi sitten erikseen). Ja senkin jälkeen sitten julkinen tk-lääkäri lähetti julkiselle puolelle astman diagnosointitutkimuksiin, koska ne oli tehty yksityisellä eikä julkisella voitu mitenkään tietää, että mihin tutkimustuloksiin diagnoosini perustui.
Tällaisista systä johtuen ainakin itse suosittelen kääntymään ensi sijassa julkisen sektorin puoleen, koska ei voi koskaan tietää tulevaisuudesta, että tuleeko vaikka joku t
Itse olen saanut hyvin uusittua Kannassa reseptejä vaikka olen käynyt yksityisellä lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä jokin tietty musiikki, joka auttaa keskittymään?
Haluaisin saada vinkkejä kappaleista jotka toimivat.
Kuuntelen mielelläni klassista, ja olen huomannut, että monet Mozartin ja Bachin teokset auttavat silloin, kun pitäisi tehdä kirjoittamista vaativia hommia koneella.
Itse kuuntelen välillä relax jazz tai vastaavaa.
Sama kokemus.