Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonotusnumeron käyttämättä jättäminen

Vierailija
27.05.2019 |

Menet asioimaan paikkaan, jossa on jonotusnumerot. Otat sen, mutta hetken päästä muutat mielesi ja poistut paikalta. Heitätkö numerosi roskiin, vai annatko sen jollekin toiselle, vai laitatko sen siihen numerokoneen päälle, jotta joku saa sen siitä ottaa?

Kommentit (200)

Vierailija
121/200 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän yleensä koneen päälle (tai mihin nyt on jotenkin loogista jättää), mutta välillä annan numeron jollekin. Tosi harvoin käyn missään numerojonotuspaikoissa.

Vierailija
122/200 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sen jollekin viehättävälle naiselle. Jos sellaista ei ole, heitän roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/200 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuon pysäköintiajan siirtämisen toiselle hyväksyvät suhtautuvat siihen, että tieliikennelaki kieltää pysäköimisen maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta?

Se maksu on suoritettu esimerkiksi tunnin pysäköinnistä.

Se jäljimmäinen pysäköijä ei ole suorittanut maksua.

Jos sun kaveri ostaa suklaalevyn ja tarjoaa sinulle palasen siitä levystä, niin pitääkö sun maksaa suklaatehtaalle siitä palasesta?

Ethän sä maksamatta voi suklaata ottaa. Sehän olisi sun logiikalla varastamista.

Fyysinen suklaa on aivan eri asia kuin parkkiaika.

Vierailija
124/200 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Jos kukaan ei sillä tavalla pistäisi silmään, niin ihan vaan mukavimman näköiselle tyypille...

Sitten vielä väitetään, ettei ulkonäöllä mukamas ole mitään väliä, että ihmiset vain kuvittelevat. Joojoo.

Vierailija
125/200 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran nähnyt tällaisen tilanteen päivystysjonossa. Itse en seurannut muuta porukkaa, mutta hätkähdin, kun joku nainen vihaisena rääkäisi jollekkin miehelle, että miten sinä muka voit olla seuraava, kun vasta tulit. Jonon hännille siitä ja ota oma lappu. Mies kuitenkin meni ilmoittautumaan.

Liekö sitten nainen sanonut ilmoittautuessa, että mies etuili jonkun toisen numerolapulla, koska sisään kutsuttaessa mies jäi vielä istumaan sinne, kun suurin osa aulan porukasta oli vaihtunut ja itsekkin lopulta pääsin sisään.

Olipas tosikko nainen. Ei hän joutunut yhtään enempää odottamaan kuin jos alkuperäinen vuoronottaja olisi käyttänyt vuoronsa.

Vierailija
126/200 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen jonossa sijalla 2, oletan tosiaan, että minua ennen palvellaan vielä yksi asiakas. En siis joudu sijalle 3, vaikka se asiakas tulisi ovesta suoraan tai tuolilta istumasta.

Kyllä se on kaikkien jonossa olijoiden etu, että kaikki jonotusnumerot käytetään.

Tämä on ehkä typerin kommentti minkä ikinä olen lukenut: "Kyllä se on kaikkien jonossa olijoiden etu, että kaikki jonotusnumerot käytetään." Kauhistuttaa ajatella, että asun maassa, jossa jollakulla on näin vähän aivotoimintaa.

Vierailija
127/200 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt vaan on epäreilua, että jonkun pitkään odottaneen edelle menee joku juuri ovesta tullut!

Vierailija
128/200 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se nyt vaan on epäreilua, että jonkun pitkään odottaneen edelle menee joku juuri ovesta tullut!

Joskus sinä voit olla se onnekas :)

Vierailija
129/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Mistä olet saanut päähäsi että kaiken pitää olla reilua?

Vierailija
130/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkäsen lapulla anusta ja laitan koneen päälle tai annan seuraavalle sisääntulo Kalle.

Vierailija
131/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen jonossa sijalla 2, oletan tosiaan, että minua ennen palvellaan vielä yksi asiakas. En siis joudu sijalle 3, vaikka se asiakas tulisi ovesta suoraan tai tuolilta istumasta.

Kyllä se on kaikkien jonossa olijoiden etu, että kaikki jonotusnumerot käytetään.

Tämä on ehkä typerin kommentti minkä ikinä olen lukenut: "Kyllä se on kaikkien jonossa olijoiden etu, että kaikki jonotusnumerot käytetään." Kauhistuttaa ajatella, että asun maassa, jossa jollakulla on näin vähän aivotoimintaa.

No menee siinä hetki, kun sitä hetki huhuillaan. Mutta silti on reilumpaa pyyhkäistä lapulla anusta ja jättää koneen päälle.

Vierailija
132/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkäisemällä lapulla anusta asettaa kohdehenkilön mielenkiintoiseen valintatilanteeseen.

Vierailija
133/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran nähnyt tällaisen tilanteen päivystysjonossa. Itse en seurannut muuta porukkaa, mutta hätkähdin, kun joku nainen vihaisena rääkäisi jollekkin miehelle, että miten sinä muka voit olla seuraava, kun vasta tulit. Jonon hännille siitä ja ota oma lappu. Mies kuitenkin meni ilmoittautumaan.

Liekö sitten nainen sanonut ilmoittautuessa, että mies etuili jonkun toisen numerolapulla, koska sisään kutsuttaessa mies jäi vielä istumaan sinne, kun suurin osa aulan porukasta oli vaihtunut ja itsekkin lopulta pääsin sisään.

Juuri näin.

Lääkiksessä opetetaan heti ensimmäisenä, että hoidontarve arvioidaan sillä perusteella onko jonottanut kiltisti paikalla vai käynyt jonotuksen aikana jossakin vai kenties kiilannut jonossa. Jonossa kiilanneet jätetään aina hoitamatta.

Oi kiitos tästä! Nauroin vedet silmissä :D

Vierailija
134/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Nykypäivän ihminen ajattelee juuri niin, että kaiken on oltava tasapuolista ja reilua, ja ellei ole, minulle tulee paha mieli ja sitten kaikilla on kurjaa. Ei ihme, että tämä maailma on menossa kovaa vauhtia täysin piloille.

Ennen vanhaan ihmiset ymmärsivät, että elämä on erilaista riippuen siitä, oletko syntynyt Espoon Westendissä raharikkaaseen perheeseen vaiko Jakomäkeen pitkäaikaistyöttömien kotiin. Nykyään ajatellaan, että jokaiselle kuuluu automaattisesti se sama elämäntyyli, joka westendiläisillä on.

(anteeksi ootee, mutta v*tuttaa tää ajattelumalli)

Vierailija
135/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuon pysäköintiajan siirtämisen toiselle hyväksyvät suhtautuvat siihen, että tieliikennelaki kieltää pysäköimisen maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta?

Se maksu on suoritettu esimerkiksi tunnin pysäköinnistä.

Se jäljimmäinen pysäköijä ei ole suorittanut maksua.

Mitä väliä sillä on, kun hän kuitenkin saa käteensä kuitin, joka todistaa, että parkkiaika on tullut maksetuksi?

Ilmeisesti tälle parkkimaksujankkaajalle epäitsekkyys ja toisen ihmisen pyyteetön ilahduttaminen on täysin vieras ajatus? Tai ainakin jonkun parkkifirman rikastuminen on hänelle paljon tärkeämpää kuin ihmiselle aiheutettu hyvä mieli.

Ihme tyyppi.....

Vierailija
136/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän roskiin, koska on väärin että joku myöhemmin tullut pääsisi sillä kiilaamaan kauemmin odottaneiden edelle.[/quote]Samaa mieltä (jos ei voi tietää millainen ihminen sieltä tulee).

Jos jättää lapun jollekin, siitä on hyötyä vain yhdelle: sille joka tulee myöhemmin ja pääsee ohittamaan.

Mutta jos heittää lapun pois, siitä on hyötyä kaikille jo jonottaville, koska kaikki pääsevät nopeammin kuin muuten pääsisivät.

Riippuu kyllä paikasta ja tapauksesta joka ottaa vastaan. Esim koivukylän terveysasemalla sitten odotellaan, jos vaikka sen numeron omistaja ilmestyis maagisesti jostain: veskistä, tupakalta...

Olen ollut usein paikalla, kun numero ei heti pompannut pystyyn, vaan ilmestyi parin numeron jälkeen peräämään oikeuksiaan.

Ensin häntä on odotettu kymmeniä minuutteja, kun vihdoin jono on lähtenyt vetämään, niin sitten ilmestyy... Hän ollut kotona käymässä, piipahti kauppaan, kun oli aikaa jne.

Sama juttu apteekin jonon kanssa. Siellä jengi piipahtelee kappahlissa shoppailemassa, kun jono liikkuukin ripeemmin.

Tämmöisestä kyllä kärsii kaikki.

Perimmäinen syyhän tässä on se, että jonotusajat on niin pitkiä. Tykkäätkö itse jonottaa kauan, vaikka se veisi aikaa muilta velvoitteilta?

Itse en kylläkään toimi niin, että menisin muualla käymään jonotusajaksi, mutta eräässäkin kaupassa se on ihan ok, koska numerotauluja on muuallakin päin kauppaa. Muutenkin olen ratkaissut asian niin, että pyrin elämään niin, että pyrin minimoimaan ne palvelut, jossa joutuisin jonottamaan.

Vierailija
137/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis wtf, jotkut oikeasti antaa lipun jollekin vastatulleelle random tyypille? Sehän täysin pilaa koko jonotuslipun idean.

Vierailija
138/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaiken sitten olla epäreilua? Pääasia, että Sinä hyödyt jostain asiasta, muilla ei sitten niin väliä olekaan? Ihan yleisenä kommenttina vaan.

Vierailija
139/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin iloinen ettei teillä oo isompia ongelmia.

Mistä olet niin varma siitä, mitä muita, itsestäkin riippumattomia, ongelmia ihmisillä on?

Vierailija
140/200 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itselläni muistona :D