Jonotusnumeron käyttämättä jättäminen
Menet asioimaan paikkaan, jossa on jonotusnumerot. Otat sen, mutta hetken päästä muutat mielesi ja poistut paikalta. Heitätkö numerosi roskiin, vai annatko sen jollekin toiselle, vai laitatko sen siihen numerokoneen päälle, jotta joku saa sen siitä ottaa?
Kommentit (200)
Minä anna sen numeron jollekin mukavimmat näköiselle mummolle, jolla on isompi jonotusnumero.
Vierailija kirjoitti:
PEUKUTUSKYSELY
ALANUOLI = :( Olit ehtinyt tottua siihen, että olet jonossa sijalla 2, joten harmittaa joutua sijalle 3.
LOL et sää voi tietää että olit sijalla 2 :-D
Et varmaankaan laske kaikkia jonottajia ja tutki niiden numeroita sun muuta paskaa :D
Hitto että täällä voi olla typerää porukkaa
Heittäkää vaan roskiin niin mä pääsen niillä vuoroilla ilman lappua kun kukaan ei mene sillä vuoronumerolla.
Minä annan jollekin tehdäkseni hänet iloiseksi :).
Jos edessäni on pitkä jono, otan vuoronumeron ja lähden hoitamaan muita asioita. Jos palaan sopivasti, niin huolimatta siitä, että joku on laskenut edellään olevan vain 1-2 ihmistä, käytän tietenkin vuoronumeroni.
Jos palaan liian myöhään, se on sitten voi-voi ja otan uuden numeron.
Vierailija kirjoitti:
Heittäkää vaan roskiin niin mä pääsen niillä vuoroilla ilman lappua kun kukaan ei mene sillä vuoronumerolla.
Käytännössä niin ei ehdi tehdä, koska ei ne sen numeron perään montaa kertaa kysele, kun tulee jo uusi.
Vierailija kirjoitti:
PEUKUTUSKYSELY
Olet jonottamassa sijalla 2. Sitten joku tulee ovesta sisään ja marssii suoraan sinun ja takanasi olevien ohi. Ensin olet ihmeissäsi, mutta sitten muistat hämärästi, että vartti sitten joku oli lähtenyt jonosta pois. Mitä mieltä olet?
YLÄNUOLI = :) Kiva, että tuo joku pääsi nopeammin. Et koe sen olevan sinulta mitenkään pois, nyt kun rupeat muistelemaan, että joku tosiaan lähti aiemmin.
ALANUOLI = :( Olit ehtinyt tottua siihen, että olet jonossa sijalla 2, joten harmittaa joutua sijalle 3.
En yleensä tiedä millä sijalla jonossa olen, mikäli paikassa on vuoronumerosysteemi. Vuoronumero kun tarkoittaa sitä, että ei tarvitse seistä jonossa odottamassa vaan voi vaikka käydä tupakalla tai ostamassa kahvia siinä odotellessa. Tästä syystä en myöskään yleensä rekisteröi poistuvia ja paikalle tulevia ihmisiä saati arvaile heidän jonotusnumeroitaan.
Mitenkäs tuon pysäköintiajan siirtämisen toiselle hyväksyvät suhtautuvat siihen, että tieliikennelaki kieltää pysäköimisen maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta?
Vierailija kirjoitti:
Mä otan aina pari-kolme jonotuslappua terveyskeskuksen jonossa tai postissa ja annan ylimääräiset hieman myöhemmin valitsemilleni kohteille :)
Hanki elämä
Roskiin heitän ellei siinä ole joku hyvin kiireisen tai kärsivän oloinen tai esim. vanhempi hermostuvan lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tuon pysäköintiajan siirtämisen toiselle hyväksyvät suhtautuvat siihen, että tieliikennelaki kieltää pysäköimisen maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta?
Se maksu on suoritettu esimerkiksi tunnin pysäköinnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jäljimmäinen pysäköijä ei ole suorittanut maksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sillä ole väliä kuka on maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksu on pysäköintikohtainen. Ei sitä voi luovuttaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten täytyy jatkaa rikollisena aina tilaisuuden tullessa.
Vierailija kirjoitti:
PEUKUTUSKYSELY
Olet jonottamassa sijalla 2. Sitten joku tulee ovesta sisään ja marssii suoraan sinun ja takanasi olevien ohi. Ensin olet ihmeissäsi, mutta sitten muistat hämärästi, että vartti sitten joku oli lähtenyt jonosta pois. Mitä mieltä olet?
YLÄNUOLI = :) Kiva, että tuo joku pääsi nopeammin. Et koe sen olevan sinulta mitenkään pois, nyt kun rupeat muistelemaan, että joku tosiaan lähti aiemmin.
Jos olen jonossa sijalla 2, oletan tosiaan, että minua ennen palvellaan vielä yksi asiakas. En siis joudu sijalle 3, vaikka se asiakas tulisi ovesta suoraan tai tuolilta istumasta.
Kyllä se on kaikkien jonossa olijoiden etu, että kaikki jonotusnumerot käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän siinä kuitissa on rekisterinumero jos maksu toimii vain yhdelle tietylle autolle.
Jos rekisterinumeroa ei ole, voi seuraava auto käyttää samaa kuittia ihan huoletta. Kuitti on todiste siitä, että pysäköinti on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun kaveri ostaa suklaalevyn ja tarjoaa sinulle palasen siitä levystä, niin pitääkö sun maksaa suklaatehtaalle siitä palasesta?
Ethän sä maksamatta voi suklaata ottaa. Sehän olisi sun logiikalla varastamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot, mutta kun pari vuotta sitten kävin lähes päivittäin Taysissa ja pysäköintilipuke ostettiin tietyksi ajaksi esim. 2 tunniksi ja jos pääsinkin pois jo tunnin päästä niin tarjosin aina sen ylijääneen tunnin pysäköinnin jollekin vasta tulleelle. Tuli hyvä mieli, kun aina otettiin iloisena se vastaan. Itsekin sain pari kertaa ilmaista pysäköintiä samalla tavalla joltain toiselta 🙂❤️
Täysin eri asia ja myös laitonta.
Mikä siinä on laitonta kun pysäköinti on kuitenkin maksettu?
Niin sen ensimmäisen auton pysäköinti on maksettu, mutta ei sen toisen. Vai meinaatko, että maksettuasi buffetin ja syötyäsi vähän joudutkin lähtemään kesken pois niin poistuessasi voit sanoa sisään tulevalle asiakkaalle, että jatka tuosta, että se on maksettu jo.
Väärin. Maksetun parkkiajan luovuttaminen toiselle, on kuin ostaisi karkkipussin josta söisi osan ja antaisi loput toiselle. Parkkiaika on määritelty tietyn pituiseksi. Buffetissa ei ole määritelty paljonko ruokaa yksi ihminen saa syödä, jolloin ei ole mitään mitä jää jäljelle annettavaksi eteenpäin kun sieltä lähtee.
Juuri näin.
Lääkiksessä opetetaan heti ensimmäisenä, että hoidontarve arvioidaan sillä perusteella onko jonottanut kiltisti paikalla vai käynyt jonotuksen aikana jossakin vai kenties kiilannut jonossa. Jonossa kiilanneet jätetään aina hoitamatta.
Vähän asuan vierestä.
Olen joutunut muutamia kertoja erikoislääkäripäivystykseen siten, että olen sopinut saapumisestani puhelimitse sairaanhoitajan kanssa.
Niissä tilanteissa ei saanut jäädä jonottamaan vuoronumerolla, vaan piti mennä ilmoittautumaan heti kun edellinen ilmoittautuja poistuu.
Joskus on joku mummo tullut mussuttamaan jotain. Kun olen selittänyt tilanteen, on mussuttaja arvoinut minut terveeksi ihan ulkonäön perusteella.
Nuo ovat olleet sellaisia käyntejä, että koko päivän on joutunut jonottamaan kun on tehty useita tutkimuksia eikä pois ole saanut lähteä ennenkuin kaikki tulokset on saatu. Varmaan on mussuttaja-ummo saanut iloa päiväänsä huomatessaan että pääsee itse aikaisemmin pois päivystyksestä.