Pärjäisinkö yksin omakotitalossa?
Olen nyt jonkin aikaa miettinyt omakotitalon ostoa. Olen kolmekymppinen sinkkunainen, ja sinkkuna aion pysyäkin eli itse olisi hoidettava kaikki omakotitaloon liittyvät työt. Olen asunut koko lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa joten siinä mielessä tuttua. Lapsena tietenkin isä hoiti kaikki taloon liittyvät asiat joten nyt pohdin kuinka paljon taloon liittyviä töitä omakotitalossa on? Lainan lisäksi maksuja tulee jätehuolto, kiinteistövero, sähkö, vesi, lämmitys, mahdollinen tontin vuokra jos ei ole omalla tontilla, unohdanko vielä jonkun ison menoerän? Onko täällä naisia jotka asuvat yksin omakotitalossa? Miten olette pärjänneet huoltotöiden kanssa? Haluaisin kovasti rivitalosta omaan rauhaan omakotitaloon mutta mietityttää jättää helppo, huoltoyhtiön hoitama kiinteistönhuolto taakseen.
Kommentit (42)
Kyllä pärjäät, mutta rahaa pitää olla jemmassa yllätyksiä varten. Mun sisko on asunut 20 vuotta yksin omakotitaloa. Joitakin töitä hän teettää ulkopuolisella, lähinnä kun ei itse ehdi/jaksa/viitsi.
Anna nyt ees muutama esimerkki missä tilanteissa on homma ollut kiinni voimien riittämisestä...
Ja yleensä se on väärä tekniikka jos ei "voimat riitä". Oikealla tekniikalla harvoin tarvitsee erikoisemmin voimia.