Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin kauheaa jos mies , jonka kanssa asut ulkoistaa siivouksen?

Vierailija
26.05.2019 |

Esim. maksaa siitä sinulle tai siskolleen tai palkkaa siivoajan? Varsinkin itselleni tämä on selkävamman takia ainoa vaihtoehto.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että vaimoltasi kysymättä palkkaat ulkopuolisen henkilön yhteiseen kotiinne?

Esimerkiksi oman sisaresi tai siivoojan?

Mielestäni asioista sovitaan yhdessä.

Vierailija
2/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että vaimoltasi kysymättä palkkaat ulkopuolisen henkilön yhteiseen kotiinne?

Sain aina keskustelussa vastauksen, että minun täytyy siivota ja selkävammaani vähätellään. Olen siis sinkku nyt .

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tai sukulaiseni emme ole maksettuja piikoja minun kodissani. Selventääkö tämä?

Vierailija
4/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi siivoojaa kotiin. Se siivoaa, joka haluaa, että on siistiä. Meillä jako menee niin ja ihan hyvin toimii.

Vierailija
5/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain aina keskustelussa vastauksen, että minun täytyy siivota ja selkävammaani vähätellään. Olen siis sinkku nyt .

ap

Sun kannattaakin n pysyä sinkkuna. Voit teettää orjatöitä vapaasti kellä haluat. Toivottavasti maksat myös kaikki työnantajamaksut ja ennakonpidätykset.

Vierailija
6/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et siis ole edes tavannut tulevaa kumppaniasi ja suunnittelet palkkaavasi hänet tai siskonsa siivoojaksesi.

Jos et ole neliraajahalvaantunut, pystyt siivoamaan.

Vierailija
7/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita yhtään jos ammatti-ihmisen palkkaa.

Vierailija
8/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tai sukulaiseni emme ole maksettuja piikoja minun kodissani. Selventääkö tämä?

Kyllä tuon tajuan, mutta mikä vika on siivoajan palkkaamisessa?  Käyn töissä eli olisi siihen hyvin varaa.

ap

Vierailija
9/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään kauheaa. Mulle on yks lysti, kuka siivoaa, kunhan tulee siivottua. 

Vierailija
10/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käy kodissamme siivooja, vaikka ei ole selkävammaa. On vaativa työ, paljon matkoja eikä vähäistä vapaa-aikaa jaksa käyttää imurointiin. Rahaa on tarpeeksi. Ei siis kiinnostaisi pätkän vertaa miten joku toinen oman siivouksensa järjestää.

Vierailija
11/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen varjolla katsot voivasi jättää kaiken sotkuiseksi ja jälkesi korjaamatta kun palkkaamasi

siivooja kuitenkin tulee viikon parin välein niin totta kai puolisoasi harmittaa ja suututtaa! Mutta jos

katsot että jäljiltäsi esim keittiön tasot eivät pursuile roskaa, vaatteet eivät jää lattioille kasoiksi ym

niin hyvin voit ehdottaa asiaa.

Vierailija
12/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No te ette valitettavasti sopineet yhteen. 

Ystäväperheissäni ovat yleensä miehet olleet hitaampia lämpeämään siivoojan ottamiselle. 

Vierailija
13/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omilla rahoillaan maksaa ja palkkaa ammatti-ihmisen niin ihan mielellään saa sen tehdä.

Vierailija
14/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selkävamma estää siivoamisen?

Vierailija
15/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen varjolla katsot voivasi jättää kaiken sotkuiseksi ja jälkesi korjaamatta kun palkkaamasi

siivooja kuitenkin tulee viikon parin välein niin totta kai puolisoasi harmittaa ja suututtaa! Mutta jos

katsot että jäljiltäsi esim keittiön tasot eivät pursuile roskaa, vaatteet eivät jää lattioille kasoiksi ym

niin hyvin voit ehdottaa asiaa.

Ja meillä käy siivooja kerran kuussa vaikka olemme terveitä eläkeläisiä. Perusjärjestyksen pidämme mutta ammattilainen käy imuroimassa, pyyhkimässä lattiat ja

pölyt. Näin työllistämme reippaan ihmisen samalla. 

Vierailija
16/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin siivota jos mies maksaa siitä minulle. Vierasta ei minun kotiini päästetä kysymättä.

Pidän siivouksesta maksamista rahan tuhlaamisena muutenkin, kun voin kyllä itse hoitaa sen. En ilmaiseksi tietenkään, koska se vie minun arvokasta aikaani. Mutta haluan että mies maksaa työstä minulle eikä jollekin ulkopuoliselle, jos hän ei itse aio siivota. Lisäksi edellytän, että kämppä pidetään sellaisessa kunnossa kuin se vieraankin siivoojan tuloa varten pitää olla, eli ei irtotavaraa lattioilla tai tasoilla ja omat sikailut (esim. pöydälle kaatunut limu) siivotaan saman tien itse.

Vierailija
17/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivooja täytyy palkata niin sitten lähtee aika herkästi muijakin kiertoon.

Vierailija
18/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että puolisolle pitäisi maksaa siivoamisesta, mutta ehkä siksi etä yleensä ne työt jaetaan tasan. Tuo ulkopuolisen siivoajan palkkaaminen on minulle jotenkin paljon helpompi hyväksyä kuin se että parisuheessa toinen tekee ja toinen antaa siitä rahaa. (Jos tuleva puoliso on töissäkäyvä, muistathan ylityö- ja viikonloppulisät, lepoaikansa ansaitsee hänkin)

Vierailija
19/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon tajuan, mutta mikä vika on siivoajan palkkaamisessa?  Käyn töissä eli olisi siihen hyvin varaa.

ap

Et tajua, kun kerran luettelet nuo kaikki vaihtoehdot samanarvoisina aloituksessa.

Ulkopuolisen siivoojan ongelma on, että sitten luulet että sinun ei tarvitse itse laittaa edes likaista kahvikuppia koneeseen. Oletko toiminut niin?

Vierailija
20/42 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selkävamma estää siivoamisen?

Siten, että siivoukseen kuuluvat liikesarjat sattuvat niin paljon, että

tekisi mieli kiljua ja seuraava päivä töissä on todella vaikea liikkumisen kannalta.

ap