Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osannut päättää haluaako nähdä - päätin hänen puolestaan

Vierailija
26.05.2019 |

Ollaan seurusteltu pari kuukautta. Kysyin mieheltä eilen, että olisiko halunnut nähdä tänään ja mennä pienelle retkelle yhdessä. Mies ei osannut antaa selkeää vastausta, vaan sanoi, että mietitään sitä sitten, kun ei osaa nyt sanoa . Päätin aamulla kuitenkin miehen puolesta ja laitoin viestiä, että tulikin muita suunnitelmia enkä ehdi näkemään. Nyt mies vain pommittaa viesteillä, että mitä, miksi jne. vaikka eilen vastaus oli kallellaan enemmän siihen, että ei tahdo nähdä. En ymmärrä miehiä.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mies halusi sinua nähdä, mutta kyläjuhlat rivät oikein innostaneet. Miksi käyttäydyt noin lapsellisesti ap?

Koska se on naislapsi.

Vierailija
42/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mies halusi sinua nähdä, mutta kyläjuhlat rivät oikein innostaneet. Miksi käyttäydyt noin lapsellisesti ap?

Hän on kyllä ihminen, joka viihtyy erilaisissa tapahtumissa. Lisäksi oli itse puhunut tästä juhlasta aiemmin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittoi äsken viestiä ja oli mennyt messuille yksin.

Eihän tässä ole muusta kyse kuin päättämisen vaikeudesta. Ei sillä tavalla mitään dramaattista.

Ap

Vierailija
44/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole muusta kyse kuin päättämisen vaikeudesta. Ei sillä tavalla mitään dramaattista.

Ap

No onhan tuo nyt ihan stanan typerää. Ei sitten millään voinut sinun kanssasi lähteä mutta itsekseen kyllä. Sais mun puolesta moinen sankari viettää rauhassa aikaansa ihan keskenään jatkossa.

Vierailija
45/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onhan tuo nyt ihan stanan typerää. Ei sitten millään voinut sinun kanssasi lähteä mutta itsekseen kyllä. Sais mun puolesta moinen sankari viettää rauhassa aikaansa ihan keskenään jatkossa.

Veikkaan, että perustelee tätä asiaa oman ajan tarpeella. Stressiähän hänellä on, mutta onhan tämä vähän ikävää eikä kaikkea aina sen piikkiinkään voi pistää. Asia olisi enemmän ok, jos hän olisi jo eilen ilmaissut tarpeensa esimerkiksi sille omalle ajalle.

Ap

Vierailija
46/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä olen aika samanlainen tässä asiassa kuin tuo mies. En esim eilen osannut vielä päättää, menenkö tänään äänestämään vai en. Ajattelin, että katson sitten aamulla. Noh, aamusta ei napannut yhtään lähteä ulos sateeseen. Tuli iltapäivä eikä mulla ole tälle päivälle ollut oikein muutakaan tekemistä. Olisi pitänyt kuitenkin laittaa jotain ruokaa, koska alkoi tulla nälkä. Sateesta huolimatta lähdinkin äänestämään ja paluumatkalla kävin ravintolassa syömässä. 

Tiedän hyvin, että tällainen päättämättömyys aiheuttaa suurimmassa osassa ihmisistä ärsyyntymistä. Yksi syy siihen, miksi en ole enkä edes halua olla parisuhteessa. Mun työni on niin tarkalleen aikataulutettua palaverista toiseen juoksemista, että vapaa-ajallani haluan elää enemmän fiiliksen mukaan. Onneksi mulla on hyvä ystävä, joka on samanlainen kuin minäkin. Voidaan alustavasti sopia jostain jutusta vaikka viikon päähän, mutta kumpikin katsoo ko päivän aamuna, huvittaako sittenkään vai ei. Eikä kumpikaan vedä hernettä nenäänsä, jos toista ei huvitakaan. 

Vierailija
47/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap oli laittanut jo aamulla viestiä, että hänellä itsellään on muita suunnitelmia. Jos mies on vasta iltapäivällä päättänyt, että voisi oikeastaan lähteä ko tapahtumaan, miksi hän olisi enää siinä vaiheessa kysynyt ap:tä mukaan?

Vierailija
48/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä olen aika samanlainen tässä asiassa kuin tuo mies. En esim eilen osannut vielä päättää, menenkö tänään äänestämään vai en. Ajattelin, että katson sitten aamulla. Noh, aamusta ei napannut yhtään lähteä ulos sateeseen. Tuli iltapäivä eikä mulla ole tälle päivälle ollut oikein muutakaan tekemistä. Olisi pitänyt kuitenkin laittaa jotain ruokaa, koska alkoi tulla nälkä. Sateesta huolimatta lähdinkin äänestämään ja paluumatkalla kävin ravintolassa syömässä. 

Tiedän hyvin, että tällainen päättämättömyys aiheuttaa suurimmassa osassa ihmisistä ärsyyntymistä. Yksi syy siihen, miksi en ole enkä edes halua olla parisuhteessa. Mun työni on niin tarkalleen aikataulutettua palaverista toiseen juoksemista, että vapaa-ajallani haluan elää enemmän fiiliksen mukaan. Onneksi mulla on hyvä ystävä, joka on samanlainen kuin minäkin. Voidaan alustavasti sopia jostain jutusta vaikka viikon päähän, mutta kumpikin katsoo ko päivän aamuna, huvittaako sittenkään vai ei. Eikä kumpikaan vedä hernettä nenäänsä, jos toista ei huvitakaan. 

Ymmärrän. Mekin tässä vielä etsitään yhteistä kieltämme, vaikka siis mitään suurempia kommunikaatioon liittyviä ongelmia ei ole ollut.

Ajattelin myös, että teen "palveluksen" miehelle, kun päätin hänen puolestaan. Hänen on helpompi myös tehdä päivänsä aikana sitten mitä haluaa. Mies kyllä tietää, että minulla on paljon kaikenlaista meneillään ja että aikatauluni ei ole ihan kaikista joustavin. Silloin nuo "katsotaan sitten" ei toimi yhtä hyvin kuin muissa tilanteissa.

Ap

Vierailija
49/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap oli laittanut jo aamulla viestiä, että hänellä itsellään on muita suunnitelmia. Jos mies on vasta iltapäivällä päättänyt, että voisi oikeastaan lähteä ko tapahtumaan, miksi hän olisi enää siinä vaiheessa kysynyt ap:tä mukaan?

Tämä on totta. En olisi enää päässyt messuille millään. Tämä ei minua vaivaa.

Ap

Vierailija
50/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta osaat varmasti rehellisesti ja suoraan kertoa tästä tavastasi toimia toisille? Etkä vaan jätä toista ihmistä roikkumaan ja odottamaan, että mikä se herran/rouvan tuuli nyt tänään on???

Vierailija
51/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulee jääkiekkoa, ei kuule mitkään retket kiinnosta.

Tämä on yksi syy karsia niitä kumppaniehdokkaita. Jos et halua jäädä kakkoseksi typerille harrastuksille kuten penkkiurheilu, metsästys ja kalastus niin niiden harrastajat kannattaa raakata heti yli listalta. Samoin jätkä porukoissa hengailijat.

Joo ei, en siedä sellaisia laumamiehiä jotka ovat kaveriporukassa jatkuvasti. Harrastuksia saa toki olla.

Vierailija
52/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta osaat varmasti rehellisesti ja suoraan kertoa tästä tavastasi toimia toisille? Etkä vaan jätä toista ihmistä roikkumaan ja odottamaan, että mikä se herran/rouvan tuuli nyt tänään on???

Toki. Olen oppinut kysymään, mihin mennessä toinen haluaa vastauksen, jotta hän ehtii vielä hyvin kysyä mukaansa jotain muuta tai muuttaa kokonaan omia suunnitelmiaan ko ajankohdalle. Jos en vielä silloinkaan, kun hän tarvitsee vastaukseni, osaa sanoa lähdenkö vai en, sanon, että hänen kannattaa kysyä jotain muuta mukaansa, koska olen edelleenkin epävarma. Mikäli  mua lopulta kiinnostaakin lähteä, teen kuten ap:n miesystävä ja lähden yksin. 

Vierailija
53/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimittu, ap!

Tällaiset arpojat kannattaa jättää unholaan, koska muunlaisiakin miehiä on.

Vierailija
54/54 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä piirre mua raivostutti jo nuorena kun seurustelin miesten kanssa. Heille naisen aika ei merkinnyt mitään. Kuviteltiin että nainen on kuin nukke, joka kiltisti odottaa kaapissa, kunnes mies haluaa sillä leikkiä. Nainen odottaa kuin prinsessa vangittuna torniin tai Ruusunen unessa, jotka vaan odottelevat prinssiään...

Avioliitossa tämä piirre vaan pahenee. Koska kun vielä tapaillaan, fiksuimmat miehet jossain vaiheessa tajuavat että se nainen voi kyllästyä odotteluun ja hakea uuden miehen. Mutta kun olette naimisissa, mies kuvittelee, että nainen on kuin huonekalu, joka aina tönöttää kotona. Mies tulee kotiin milloin sattuu, olettaa että vaimo siellä odottaa. Mutta vaimolla on omat työnsä, ystävänsä ja menonsa. Ja mitä useammin mies tekee oharit, sitä useammin vaimo on jossain muualla.

Seurustelun ja yhdessä elämisen onnistuminen perustuu suureksi osaksi sille miten menestyksekkäästi pariskunta pystyy sopimaan siitä miten kohdata (fyyisesti ja henkisesti) toisensa. Pystytäänkö sopimaan tulevaisuuden suunnittelmat ja aikataulut sekä arvot, niin että kumpikin on tasapuolinen ja avoin?

Jos tämä ei onnistu, se kertoo siitä ettei suhdekaan tule onnistumaan.

Kuten eräs brittikoomikko (nainen) sanoi: "Marriage is such fantastic training for divorce." Joskus jopa seurustelustakin voi sanoa samaa.