Korva piippaa. Mikä avuksi?
Korvan soiminen (oikeanpuolimmainen) alkoi yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Tuntui että ulkopuolelta korvani sisään olisi "porautunut" voimakkuudeltaan kova piippaus joka alkoi vähitellen laskemaan.
Tein sen virheen että jäin kuuntelemaan hetken aikaa piippausta jolloin se tuntui kroonistuvan. Yleensä korvien soiminen on mennyt mulla sekunteissa kokonaan ohi. Ainut mikä tuntui poistavan piippauksen on se ettei sitä pyri ajattelemaan tai kuuntelemaan, mutta tämä poistaa piippauksen vain hetkellisesti.
Korvat olleet täynnä vaikkua ja vahaa vuosia! Lääkäri sanoi että jos vaikku ja vaha ei häiritse mitenkään niin sitä ei tarvitse poistaa??? vahatulppakin mulla on ollut joskus korvassa mutta auennut itsestään ajan kanssa ja joskus olen kaivanut kynnellä vahaa ulos korvasta jolloin sain aikaiseksi korvakivun joka säteili alaleukaan asti mutta parantui sekin ajan kanssa itsestään...
Kuulo on onneksi ainakin vielä normaali korvan jatkuvasta soimisesta huolimatta, ainut joka on joskus alentanut mulla kuuloa hetkellisesti niin vahatulppa korvassa.
Nukkuessa en kuule korvan soimista.
Meluvammasta tämä vaiva ei ole alkanut. :(
Kommentit (3)
Stressi, korkea verenpaine, huono kunto, väsymys, nämä ainakin vaikuttavat asiaan yllä mainittujen lisäksi.
Kokeile tuota Audisprayta. Minulla alkoi alkuvuonna korvassa omituiset suhinat ja äänet, jota ei ollut koskaan ennen tapahtunut. Ajattelin sen menevän ohi, mutta ei mennyt ja korvaa myös särki. Kokeilin tuota Audisprayta illalla ja suhina jatkui, mutta aamulla ei enää mitään. Tajusin vasta illalla, että en koko päivän aikana ollut kuullut enää mitään tuollaista suhinaa, joten minulla ainakin auttoi tuo.
Korvien puhdistaminen voisi auttaa, siis kunnolla Remowaxilla tms. ja vedellä, Audispray on myös kätevä ja nopea.