En aio katsoa Suomen jääkiekko-ottelua vaan kuuntelen jazzia ja juon giniä
Keskustele kanssani jazzista, ginistä tai maailmankaikkeuden ihmeestä.
Kommentit (79)
En välitä jääkiekosta, jazzista tai ginistä, mutta olen iloinen että on muitakin ketkä näkevät elämässä muutakin kuin kiekonpeluun.
Keep it classy.
Itselläni tuli inspiraatio. Siemailen hyvää ranskalaista kahvia ja taiteilen. Pientä iltalukemista ja lasi valkoviinia (huom. vain lasi).
Vierailija kirjoitti:
En välitä jääkiekosta, jazzista tai ginistä, mutta olen iloinen että on muitakin ketkä näkevät elämässä muutakin kuin kiekonpeluun.
Kiitos!
Ei täällä ole pakko noista aiheista keskustella. Sana on vapaa. Olet kai edes maailmankaikkeudesta ja sen ihmeellisyydestä kiinnostunut?
ap
Muistuu mieleeni nuoruudestani, siltä ajalta kun itäblokki oli vielä kommunistinen, oltiin jollain excursiolla tsekeissä. Niillä oli siellä ihan tajuton tonic-vesi. Se ei lähes tarvinnut edes giniä että siitä sai pään sekaisin. Pelkkää hyönteismyrkkyä... ainakin makunsa perusteella. Toimi krapulaan, jonka sai hankittua hyvällä tsekkioluellakin, kun riittävän monta tuoppia otti. Pikkupulloissa myynnissä, olisiko ollut 0,25l.
Vierailija kirjoitti:
Keep it classy.
Itselläni tuli inspiraatio. Siemailen hyvää ranskalaista kahvia ja taiteilen. Pientä iltalukemista ja lasi valkoviinia (huom. vain lasi).
Tämmöinen lasi?
https://pixel.nymag.com/imgs/daily/science/2016/06/10/10-wine-glass-stu…
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Ei täällä ole pakko noista aiheista keskustella. Sana on vapaa. Olet kai edes maailmankaikkeudesta ja sen ihmeellisyydestä kiinnostunut?
ap
Maailmankaikkeudesta keskusteltaessa voisi aloittaa mittakaavasta. Kun maailmankaikkeudessa on 200 -2000 miljardia galaksia, eli 200 000 000 000 - 2 000 000 000 000, ja niissä tähtiä vähintään sata miljardia jokaisessa, kyllä siihen kokonaisuuteen kaikenlaista vipeltäjää mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gini on pahaa paskaviinaa. Sitä juovat juopot, joilta puuttuu makuaisti.
Älä nyt, kertoihan se Britannian entinen edesmennyt kuningataräitikin haastattelijalle kerran, kun pitkän ikänsä salaisuutta tiedusteli siinä, että: " Juon joka päivä sen päivittäisen 'Gin tonic'-lasilliseni"
Ellukin juo kolme viinapaukkua joka päivä. On kuulemma tehnyt niin vuosikymmenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
ap
Maailmankaikkeudesta keskusteltaessa voisi aloittaa mittakaavasta. Kun maailmankaikkeudessa on 200 -2000 miljardia galaksia, eli 200 000 000 000 - 2 000 000 000 000, ja niissä tähtiä vähintään sata miljardia jokaisessa, kyllä siihen kokonaisuuteen kaikenlaista vipeltäjää mahtuu.
Ja se jatkuva laajentuminen. Vähemmästäkin menee pienen ihmisen ajatus sekaisin. Kiva aihe ajatella, jos vain nuppi kestää. En tiedä olisiko parempi olla ihminen, jonka kapasiteetti riittää korkeamman tason ajatteluun vai onko helpompaa olla pertti perusajattelija, joka voi vain todeta, että: iso on, pirun iso?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sivistynyt setti sulla. Mä pidän lätkän hiljaisena taustameluna samalla, kun laitan ruokaa, juon olutta, siivoan ja selaan vauvapalstaa. Ei ollut kysyttävää, kunhan totesin.
Älä anna ketjun hämätä. Tämä on vain hetkittäinen mielenhäiriö sivistyksen pariin. Maanantaina taas camo-housut jalkaan, Popeda soimaan kuulokkeista ja kännijuttuja kertomaan.
ap
Älä nyt peruuttele vaan ole pystyssä päin sivistynyt. Vaikka sen puoli tuntia. Mun ote sivistykseen on se, että olen ympäröinyt itseni sivistyneemmillä ihmisillä, joten mä voin olla se ellun kana -kiintiö porukassa ja silti jotenkin ok.
Hyvä taktiikka!
Mun taktiikka on kokeilla kaikkea, olla kaikella avoin ja olla tuomitsematta mitään etukäteen. Voihan sivistystä olla myös ilman täydellistä ymmärrystä? Toisaalta en sitten häpeile olla skaalan toisessakaan päässä. Teen sitä mikä tuntuu hyvältä riippumatta siitä pidetäänkö sitä sivistyneenä vai ei.
ap
Tekis mieli taputtaa, just noin. Laidasta laitaan ilman ennakkoluuloja ja johonkin lokeroon jumittumista. Yhtenä iltana gin & jazz kirjastonurkkauksessa ja toisena iltana Popeda & pussikalja puistossa. Ja voi toki tehdä muutakin kuin juoda ja kuunnella musiikkia.
Kokeilisin niin, että leikkaan porkkanasta ohuita tikkuja, niitä muutama shottilasin reunaa vasten pystyyn, ja lasiin 4cl giniä. Sitten kerralla gini huiviin, ja porkkanatikut syödä raksuttelee perään. Jos olis porkkanoita ja giniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sivistynyt setti sulla. Mä pidän lätkän hiljaisena taustameluna samalla, kun laitan ruokaa, juon olutta, siivoan ja selaan vauvapalstaa. Ei ollut kysyttävää, kunhan totesin.
Älä anna ketjun hämätä. Tämä on vain hetkittäinen mielenhäiriö sivistyksen pariin. Maanantaina taas camo-housut jalkaan, Popeda soimaan kuulokkeista ja kännijuttuja kertomaan.
ap
Älä nyt peruuttele vaan ole pystyssä päin sivistynyt. Vaikka sen puoli tuntia. Mun ote sivistykseen on se, että olen ympäröinyt itseni sivistyneemmillä ihmisillä, joten mä voin olla se ellun kana -kiintiö porukassa ja silti jotenkin ok.
Hyvä taktiikka!
Mun taktiikka on kokeilla kaikkea, olla kaikella avoin ja olla tuomitsematta mitään etukäteen. Voihan sivistystä olla myös ilman täydellistä ymmärrystä? Toisaalta en sitten häpeile olla skaalan toisessakaan päässä. Teen sitä mikä tuntuu hyvältä riippumatta siitä pidetäänkö sitä sivistyneenä vai ei.
ap
Tekis mieli taputtaa, just noin. Laidasta laitaan ilman ennakkoluuloja ja johonkin lokeroon jumittumista. Yhtenä iltana gin & jazz kirjastonurkkauksessa ja toisena iltana Popeda & pussikalja puistossa. Ja voi toki tehdä muutakin kuin juoda ja kuunnella musiikkia.
Kiitos!
Tosin nyt mua alkoi kiinnostaa, että minkä kaupungin kirjastossa voi kuunnella musiikkia ja juoda alkoholia?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Hyvä taktiikka!
ap
Kiitos!
Tosin nyt mua alkoi kiinnostaa, että minkä kaupungin kirjastossa voi kuunnella musiikkia ja juoda alkoholia?
ap
Mulla oli vaan mielikuva jonkun kartanon seinän kokoisesta kirjahyllystä ja nojatuolista sen edessä (= kirjastonurkkaus) eli lähti vähän laukalle mielikuvitus. En ole minkään kaupungin kirjastossa kokeillut, vois tulla lentävä lähtö, vaikka tarjois huikkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Hyvä taktiikka!
ap
Kiitos!
ap
Mulla oli vaan mielikuva jonkun kartanon seinän kokoisesta kirjahyllystä ja nojatuolista sen edessä (= kirjastonurkkaus) eli lähti vähän laukalle mielikuvitus. En ole minkään kaupungin kirjastossa kokeillut, vois tulla lentävä lähtö, vaikka tarjois huikkaakin.
Tämä tieto oli paha pettymys! Kuvittelin jo, että kirjastolaitos houkutellakseen uutta sukupolvea lukemaan olisi tehnyt muutoksia ja yksi niistä olisi nurkka, jossa täysi-ikäiset saisivat nauttia alkoholia kirjan tai musiikin kanssa ja jonnet sitten energiajuomaa ja sarjakuvia. Noh, täytyy tyytyä omaan kirjahyllyyn ja lattialampun kalmeaan kajoon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin niin, että leikkaan porkkanasta ohuita tikkuja, niitä muutama shottilasin reunaa vasten pystyyn, ja lasiin 4cl giniä. Sitten kerralla gini huiviin, ja porkkanatikut syödä raksuttelee perään. Jos olis porkkanoita ja giniä.
Kokeilen. Kuulostaa jopa terveelliseltä. Voisikohan tähän yhdistää jotenkin jääkaapistani löytyvät oliivit, aprikoosihyytelön ja kylmät nakit?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilen. Kuulostaa jopa terveelliseltä. Voisikohan tähän yhdistää jotenkin jääkaapistani löytyvät oliivit, aprikoosihyytelön ja kylmät nakit?
ap
Vedä nyt ensin sitä giniä pohjiksi, niin josko alkais mielikuvitus laukkaamaan...
Aprikoosihyytelöä, porkkanaraastetta ja giniä voisi kokeilla. Nakit pannulle. Tai silmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vedä nyt ensin sitä giniä pohjiksi, niin josko alkais mielikuvitus laukkaamaan...
Aprikoosihyytelöä, porkkanaraastetta ja giniä voisi kokeilla. Nakit pannulle. Tai silmille.
Epäilen myös, että noiden ainesosien taiteellinen tai harmoninen yhdistäminen vaatii vielä muutaman lasin lisää giniä. Katsotaan, jos illan mittaan inspiraatio iskisi.
ap
Mikäs täällä maailmankaikkeuden ihmeen eli litteän Maan päällä jazzia kuunnellessa. Itse tosin kuuntelen muuta instrumentaalista musiikkia kuin jazzia.
Hyvä taktiikka!
ap