Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kesän juhlat tulossa, miten selviin

Vierailija
25.05.2019 |

Mä olen ihan käsi juhlien laitossa, suoraan sanottuna en tykkää laittaa juhlia yhtään, en pynttäytyä, en laitella juhlakuntoon kotia enkä laitella tarjoilupuolta, saati olla edes juhlissa! Juhlavieraistamme osa ei tule keskenään toimeen. Osa rakastaa juhlia ja juhlien laittamisia ylikaiken viimeisen päälle asti, sellaista ihme hifistelyä tarjoiluiden osalta nähty heidän järjestäminään, ja tietenkin osaa ällöttää kaikki juhlahienous. Joidenkin mielestä pitää olla kangasservetit ja silitetyt pöytäliinat ugh ja jotkut ihmettelee miksi on pöytäliinat. Voi herran jestas!

Ei oo varaa palkata pitopalvelua eikä varaa mennä minnekään valmiille. Hirvee homma hankkia jo kaupasta kaikki ruokatarvikkeet jos meinaa jotain enempiä tarjoiluja, missä ne edes säilyttää? Auttakaa miten selviin?!! Vieraita tulossa noin 40 henkilöö. Voinko laittaa vaan Lidlin paistopisteen piirakat pöytään, voimarinipaketti viereen, kasa lauantaimakkaraa ja kurkkua sekä jotain pikkuleipiä sieltä samasta Lidlistä? Pitääkö olla muuta? Kotikaljaa, vettä? Kahvia meillä ei juoda, ei ole edes keitintä.

Miksi juhlat on tehty tollaisiksi että juhlien järjestäjä uupuu kasaan ennen ja jälkeen juhlien, jos kaiken tekee itse kun ei oo vara ottaa sitä pitopalvelua tms?!

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin painat paniikkinappulaa, ota selvää, kuinka moni kutsutuista on oikeasti tulossa.

Itse (suvun musta lammas) järjestin valmistujaiset. Kutsuin koko suvun (n. 60 henkeä). Olin varannut juhlatilankin. Kun näytti siltä, että juuri kukaan ei tule, peruin tilan ja ilmoitin järjestäväni juhlat kotona. Lopulta vieraita tuli 6.

Vierailija
62/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestä nyyttärit. Nyyttärit+konsertti=rennot juhlat.

Kiva idea toikin, mut nyyttärievään tuojan pitäisi tuoda jo sitten lautaset yms, mä en nyt enää tohon tarjoiluun enkä tarjoilun rekvisiittaan rupee kun keksin konsertin. Aa, ja kertakäyttölautasilta ei voi syödä, koska ne joidenkin vieraidemme mielestä tuhoaa maapallon. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt haloo. Kuka oikeast haluaa tulla kuuntelemaan jotain random tyyppiä muka konserttiin, jos ei ole mitään tarjoiluakaan.

Mä autan sua. Tässä sulle juhlasuunnitelma:

Teemana rennot kesäjuhlat

- random tyyppi soittamaan taustalle jotain kivaa musiikkia

- hae Pirkalta 15 kpl mutakakkuja  (käy myös vegaaneille), löytyy myös gluteenittomana

- lisukkeeksi kasa mansikoita ja valmista vanilja-kastiketta (kaurapohjaista)

- juotavaks pommaccia ja skumppaa

Pöydälle haet Ikeasta muutaman euron valkoisen lakanan, jos kaapista ei löydy ja Lidlistä/k-marketista ison irtokumpun kukkia (siis ostat vaikka viis sekalaista kimppua ja lyöt ne yhteen)

Tarjoilut voit vetää kertakäyttöastioista, ostat siis lautasia, servettejä, lusikoita ja laseja.

Tadaa, ole hyvä.

Vierailija
64/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin painat paniikkinappulaa, ota selvää, kuinka moni kutsutuista on oikeasti tulossa.

Itse (suvun musta lammas) järjestin valmistujaiset. Kutsuin koko suvun (n. 60 henkeä). Olin varannut juhlatilankin. Kun näytti siltä, että juuri kukaan ei tule, peruin tilan ja ilmoitin järjestäväni juhlat kotona. Lopulta vieraita tuli 6.

Oli hyvä että sait peruttua tilan, olisi mennyt ihan hukkaan vuokra.

Mä pidän konsertin meillä, ei tarvitse erikseen juhlatilaa. Tulee kuka tulee. Vaikka olisin yksin, niin saan ainakin yksityiskonsertin sitten. :) ap

Vierailija
65/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt haloo. Kuka oikeast haluaa tulla kuuntelemaan jotain random tyyppiä muka konserttiin, jos ei ole mitään tarjoiluakaan.

- hae Pirkalta 15 kpl mutakakkuja  (käy myös vegaaneille), löytyy myös gluteenittomana

Pöydälle haet Ikeasta muutaman euron valkoisen lakanan, jos kaapista ei löydy ja Lidlistä/k-marketista ison irtokumpun kukkia (siis ostat vaikka viis sekalaista kimppua ja lyöt ne yhteen)

Tarjoilut voit vetää kertakäyttöastioista, ostat siis lautasia, servettejä, lusikoita ja laseja.

Tadaa, ole hyvä.

Kyllä ne vieraat tulee kuunteleen, on siitä helppoo että sukulaiset viihtyy musiikin parissa. Se "random" tyyppi soittaa tuttuja biisejä. Tarjoilua en todell laita. Piste! :) ap

Vierailija
66/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tadaa, ole hyvä.

Onko pirkka mutakakku vegaaninen? Käyn ostamassa yo juhliin!

Vierailija
67/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko järjestää noin isoja juhlia ellei osaa ja ole siihen varaa

Voit ostaa valmiita tuotteita. Mutta älä osta lauantaimakkaraa. Laita munavouta ja persija siihen piirakan päälle

Kiitos. :) Munavoi on kyllä kovin työlästä tehdä, jätän sen suosiolla pois ja osa porukastakin on vegaaneja jotka ei kestä munan hajua. Olisko sulla ehdottaa jotain piirakoiden ja pikkuleipien lisäksi, jotain tosi helppoa?

ap

en kestä munan hajua, olenko vegaani?

Vierailija
68/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tadaa, ole hyvä.

Kyllä ne vieraat tulee kuunteleen, on siitä helppoo että sukulaiset viihtyy musiikin parissa. Se "random" tyyppi soittaa tuttuja biisejä. Tarjoilua en todell laita. Piste! :) ap

Hyvä idea. Täytätkö 50? Käy ostamassa reilusti olutta ja siideriä. Viinejä. Ja tee joku booli. Laita ne mansikat sinne

Vierailija
69/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee pitopalvelu, tuo ihan kaiken alkaen tuolihupuista. Vieraita noin 50, hinta noin 6500 e. Minusta tuo on aika halpaa.

6500e voi pyhä sylvi sentään halpa :D

Kyllä tuo on halpaa. Ruuat, juomat, astiat, tarjoilu, koristelu, loppusiivous jne. Ei tarvitse itse tehdä muuta kuin siivous ennen juhlaa (pitopalvelu tietenkin loppusiivoaa). Ei tarvitse miettiä, onko lauantaimakkaraa vai metwurstia. Juhlissa on mukavinta juhlia, ei kökkiä keittiössä.

Sehän riippuu siitå, montako kuukautta joudut tekemään itse töitä, että saat käteen tuon 6500 euroa.

Vierailija
70/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka mutakakku ei käyt vegaaneille, kun siinä on kananmunaa. Mut ite pystyy hyvin tehdä vegaanisen mutakakun helposti.

Vierailija
71/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom: Pirkan mutakakussa on kananmunaa! Älkää ainankaan laittako sitä vegaanivieraille!

Vierailija
72/77 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tadaa, ole hyvä.

http://www.vegaanituotteet.net/herkut/keksit-leivonnaiset/

Tossa on aika helppo lista. Almondyn suklaakakku pakasteesta olisi vegaaninen.

73/77 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kuule ihan sun oma asiasti millaiset pippalot pidät! Voisit vallan mainiosti pitää nyyttikestit tyyliin tuokaa tältä listalta mieluisia herkkuja ja teet listan. Ite laitat sitten ne piirakat ja vaikka kotikaljaa isoissa hana-astioissa ja tarjoat pahviastiat.

Ja nirppanokka jos nirppaantuu niin so what! Hänen päänsärkynsä.

Ja jos ei vieras viihdy,niin aina voi lähteä kotiin! EI OLE PAKKO OLLA  :D

Hauskoja bileitä jokatapauksessa,teet niistä omanlaisensa!

Ps Katoppa pari jaksoa "Häät sulhasen tapaan" Nehän on niin epäortodoksisia juhlia että oksat pois!

Ja kaikilla on hauskaa!

74/77 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten käyt kirppikseltä tms kaupasta ostamassa kierrätyslautasia,nehän voit antaa sitten lahjana mukaan,säästyy maapalloa ja ei turpoa jonkun pää!

Ihme nipottaja,sehän on juhla,arvostelkoot omassa päässä tai pysykööt kotonaan!'SUN juhlat SUN säännöt!

Vierailija
75/77 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tadaa, ole hyvä.

Ei ole

Vierailija
76/77 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juhlin pyöreitä ei ollut muuta kuin täytekakku ja kahvit.

Hyvin meni.

Vierailija
77/77 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut pitopalvelua koska tykkäämme tehdä itse.

Koita tehdä sellaisia ruokia jotka voi tehdä edellisenä päivänä ja vaan paranee maustuessaan. Tällainen esim kirkas perunasalaatti, lisukkeeksi Lidlistä bresaolaa, parmankinkkua ja salamia. Todella hyvälaatuisia ja edullisia.

Lidlin hummus on myös ihan parasta, tee vielä joku tomaatti-basilikaseos ja tapenade ja tarjolle vaikka paahdettujen patonkisiivujen kanssa "bruschetta".

Suolaisten piiraiden täytteet voi freesata edellisenä päivänä (esim paprika-sipuli-pekoni) ja laittaa pellille kermaviili/munaseoksen kanssa juuri juhlia ennen

Vuoksen piirakoita mieluummin kuin isoja riisipiiraita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan