Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kesän juhlat tulossa, miten selviin

Vierailija
25.05.2019 |

Mä olen ihan käsi juhlien laitossa, suoraan sanottuna en tykkää laittaa juhlia yhtään, en pynttäytyä, en laitella juhlakuntoon kotia enkä laitella tarjoilupuolta, saati olla edes juhlissa! Juhlavieraistamme osa ei tule keskenään toimeen. Osa rakastaa juhlia ja juhlien laittamisia ylikaiken viimeisen päälle asti, sellaista ihme hifistelyä tarjoiluiden osalta nähty heidän järjestäminään, ja tietenkin osaa ällöttää kaikki juhlahienous. Joidenkin mielestä pitää olla kangasservetit ja silitetyt pöytäliinat ugh ja jotkut ihmettelee miksi on pöytäliinat. Voi herran jestas!

Ei oo varaa palkata pitopalvelua eikä varaa mennä minnekään valmiille. Hirvee homma hankkia jo kaupasta kaikki ruokatarvikkeet jos meinaa jotain enempiä tarjoiluja, missä ne edes säilyttää? Auttakaa miten selviin?!! Vieraita tulossa noin 40 henkilöö. Voinko laittaa vaan Lidlin paistopisteen piirakat pöytään, voimarinipaketti viereen, kasa lauantaimakkaraa ja kurkkua sekä jotain pikkuleipiä sieltä samasta Lidlistä? Pitääkö olla muuta? Kotikaljaa, vettä? Kahvia meillä ei juoda, ei ole edes keitintä.

Miksi juhlat on tehty tollaisiksi että juhlien järjestäjä uupuu kasaan ennen ja jälkeen juhlien, jos kaiken tekee itse kun ei oo vara ottaa sitä pitopalvelua tms?!

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat siis järjestämään omia synymypäiviäsi, vaikka niin inhoat sitä hommaa. Ihan siksi , kun teidän suvussa on tapana. Olen aina Itsekkin inhonnut juhlien järjestämistä ja näinollen emme ole yksiäkään syntymäpäiviä järkänneet.

Lasten yo- ja rippijuhlat järkkäsin kaikkine kakkuineen ja lohi-kinkkukasvisleipineen ja seillä siisti. Siitäkin on aikaa kakskyt vuotta.

Älä laita mitään ap. Äläkä välitä mitä porukat arvostelee.

Vierailija
42/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo, mutta oikeastikin monessa suvussa juhlitaan, vaikka isäntäväki ei halua järjestää ja vieraat eivät haluaisi tulla. Tarjoilutkin ovat sitten sekä liian vaivalloisia järjestäjille että liian vaatimattomia vieraille. Kummankin pitäisi saada jotain korvausta menetetystä ajasta, isäntien lahjoja kulujen kattamiseksi ja vieraille ruokaa, jotta saapumis- ja lahjakulut katetaan. Seura ei ole sellaista, että muiden tapaaminen tuottaisi iloa.

Yhtälö ei toimi, jättäkää kaikki aikuisten juhlat järjestämättä, jotka voi. Synttärit nyt ihan ensimmäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran omat synttärit eikä tykkää juhlia tai laittaa niitä, mitä hittoa edes järkkäilemään koko systeemiä?? En tajuu. Itse varoitin ennen 50v päivääni, että jos joku erehtyy edes onnittelemaan, mottaan kuonoon. Näin pääsee todellinen juhlienvihaaja koko hommasta.

Vierailija
44/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on keksinyt tämän hit*on juhlaperinteen ja juhlahifistelyn. Eikö ketään muuta stressaa? Kaikki muut tykkää laittaa, söpertää kaikkee ja loihtia tarjoiluja?

api

En tykkää enkä söperrä. (Outo sana). Eikö miehes voi laittaa, oletko yh?

Valmiit tarjottavat ihan ok!

Vierailija
45/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kerran omat synttärit eikä tykkää juhlia tai laittaa niitä, mitä hittoa edes järkkäilemään koko systeemiä?? En tajuu. Itse varoitin ennen 50v päivääni, että jos joku erehtyy edes onnittelemaan, mottaan kuonoon. Näin pääsee todellinen juhlienvihaaja koko hommasta.

Suvun painostus ja perinne pyöreiden viettämiseen on niin voimakas :(. Mut mä keksin ton konserttijutun, se on hyvä. Jos jättäisin pitämättä, niin saisin kuulla siitä lopun ikäni. ap

Vierailija
46/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee pitopalvelu, tuo ihan kaiken alkaen tuolihupuista. Vieraita noin 50, hinta noin 6500 e. Minusta tuo on aika halpaa.

6500e voi pyhä sylvi sentään halpa :D

Kyllä tuo on halpaa. Ruuat, juomat, astiat, tarjoilu, koristelu, loppusiivous jne. Ei tarvitse itse tehdä muuta kuin siivous ennen juhlaa (pitopalvelu tietenkin loppusiivoaa). Ei tarvitse miettiä, onko lauantaimakkaraa vai metwurstia. Juhlissa on mukavinta juhlia, ei kökkiä keittiössä.

Minulla menisi tuohon 4,5 kk palkka!

T. eri

Vierailija
47/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä selvittää käykö vaahtokarkit vegaaneille. Jos heille ei käy se, niin sitten heille jotain vegaanivaihtoehtokarkkia. Aa, mutta eihän ne vaahtikset käy sille diabeetikolle. Diabeetikolle jotain sokeritonta. Eiiii, taas tää sama tarjoilumiettiminen alkaa... Pelkkä konsertti ja sitruunavettä! ap

Vierailija
48/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vielä selvittää käykö vaahtokarkit vegaaneille. Jos heille ei käy se, niin sitten heille jotain vegaanivaihtoehtokarkkia. Aa, mutta eihän ne vaahtikset käy sille diabeetikolle. Diabeetikolle jotain sokeritonta. Eiiii, taas tää sama tarjoilumiettiminen alkaa... Pelkkä konsertti ja sitruunavettä! ap

Eihän vaan joku vieraistanne ole allerginen sitruunalle? Voiko joku vettä herneet nenään siitä että sitruuna on tuotu toiselta puolelta maapalloa ja ehkä kasvatettu epäeettisesti?

Vierailija
49/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä laitan kaksi kannua: toiseen vettä ja veteen mansikoita uimaan. Toiseen pelkkää vettä. Tietääkseni kukaan ei ole allerginen mansikalle ja jos on, voi ottaa pelkkää vettä. Konsertti on nyt se juttu! :) ap

Vierailija
50/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikein klassinen marttyyri. Juhlat todellakin voi jättää pitämättä, mutta eihän se marttyyrille sovi, koska silloin ei voi ruikuttaa ja valittaa. Ei kukaan ole niin nössö, ettei osaa sanoa ei. Kyseessä on ihan klassinen asenneongelma.

Lisäksi on pelkkää ihmisten kiusaamista ja turhaan vaivaamista kutsua paikalle, kun pienikin tekeminen on ”liikaa vaivaa”. En tiedä, mitä teet esimerkiksi työksesi, jos jo alkeellinen järjestely ja tarjoilu nostaa stressiä. Eihän tuollaisella stressinsietokyvyllä kukaan pärjää työelämässä. Vapaa-ajan vietät selkeästi sohvalla, kun jopa munavoi on muka liian vaikea :D

Suurin osa ihmisistä näkee enemmän vaivaa ihan arjen perus pyöritykseen. Tee kaikille palvelus, älä pidä juhlia!

Vierailija
51/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on siis pyöreät syntymäpäivät, mun. Joku kysyi. Suvuissamme on tapana juhlia pyöreitä syntymäpäiviä suuresti. ap

Vaikka suvussa olisi mikä tapa, sinä toimit niin kuin itse parhaaksi näet. Sinun ei ole pakko kutsua ketään, tai kutsut vain parhaat kaverisi, tai lähdet reissuun.

Meidänkin suvussa on tapana juhlia pyöreitä. Juuri täytimme mieheni kanssa 50 vuotta (oli samalla viikolla synttärit). Kutsuimme juhliimme vain omat lapsemme. Muille sukulaisille ilmoitimme, että emme juhli. Toki sanoin, että jos joku kaikesta huolimatta tulee käymään, emme käännytä ovelta pois.

Vierailija
52/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista laittaa ap mukit sille vedelle! :D

Vierailija
53/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita niille vegaaneille purtavaksi kurkku- ja porkkanapaloja. Niin ja viinirypäleitä.

Vierailija
54/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikein klassinen marttyyri. Juhlat todellakin voi jättää pitämättä, mutta eihän se marttyyrille sovi, koska silloin ei voi ruikuttaa ja valittaa. Ei kukaan ole niin nössö, ettei osaa sanoa ei. Kyseessä on ihan klassinen asenneongelma.

Lisäksi on pelkkää ihmisten kiusaamista ja turhaan vaivaamista kutsua paikalle, kun pienikin tekeminen on ”liikaa vaivaa”. En tiedä, mitä teet esimerkiksi työksesi, jos jo alkeellinen järjestely ja tarjoilu nostaa stressiä. Eihän tuollaisella stressinsietokyvyllä kukaan pärjää työelämässä. Vapaa-ajan vietät selkeästi sohvalla, kun jopa munavoi on muka liian vaikea :D

Suurin osa ihmisistä näkee enemmän vaivaa ihan arjen perus pyöritykseen. Tee kaikille palvelus, älä pidä juhlia!

Ohhoh onpas tulkintaa ja tulitusta. Marttyyriydestä tässä ei ole kyse, en halua pahoittaa suvun mieltä eli järjestän nyt jotakin eli konsertin. Mä olen ihan käsi keittiöhommissa, ei sotketa työelämää nyt tähän, siellä mun ei tarttee tehdä munavoita yms. ap

Vierailija
55/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin erikoinen tilanne kyllä ap:lla. Mulla ei ole kokemusta sellaisista juhlista, joissa aikuiset ihmiset haukkuisivat tarjoiluja ja paheksuisivat niitä. Jos sellaista on tiedossa, niin varmaan ihan järkevää olla tarjoamatta mitään - ei tuollaisesta kannata ottaa mitään taakkaa itselleen. Mutta fiksua olisi kutsuvaiheessa ilmoittaa, että tarjoilua ei ole, niin ihmiset ymmärtävät sitten syödä ennen tulemista.

Vierailija
56/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi konsertti-idea ei ole hyvä idea, vaan juhlat pitäisi olla kokonaan pitämättä? Juhlameininkiin tarvitaan uudistusta!!! Sovittelua, miten saadaan juhlat pidettyä ja soviteltua asioita, eri mielipiteitä, eri näkökantaisia ihmisiä yhteen.

Tulevat sukupolvet taatusti tulevat uudistamaan tulevaisuudessa juhlajärjestelyitä. Huomaa nyt jo miten esim joulun vietto on muuttunut entisajoista. Ennen aikaan lähetettiin pääsiäiskortteja, ei niitä juuri kukaan nykyään enään lähettele, paitsi iäkkäämpi sukupolvi ehkä.

Vierailija
57/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt päädyt kuitenkin ostamaan niitä piirakoita Lidlin paistopisteeltä, ja vieraita on tulossa 40 henkeä, huomioi se, että niitä piirakoita pitää ostaa aika paljon. Eli kannattaa tehdä ennakkotilaus, jotta tietävät paistaa niitä sinulle riittävästi. (Ottaako Lidlit vastaan ennakkotilauksia?)

Toinen vaihtoehto on, että menet johonkin lähileipomoon tai konditoriaan, ja tilaat sieltä esim. kinkkupiirakkaa ja vegaanista kasvispiirakkaa. Kerrot, kuinka monelle minkäkin pitää riittää, ja he osaavat arvioida, kuinka paljon sitä pitää tehdä.

Entä juhlatila? Onko sinulla iso koti tai iso piha? Vai oletko ajatellut vuokrata jonkun juhlatilan? Meillä on n. 90 neliön kerrostaloasunto, eikä tulisi mieleenikään kutsua tähän neljääkymmentä ihmistä samaan aikaan. 20 on ihan ehdoton maksimi.

Vierailija
58/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin erikoinen tilanne kyllä ap:lla. Mulla ei ole kokemusta sellaisista juhlista, joissa aikuiset ihmiset haukkuisivat tarjoiluja ja paheksuisivat niitä. Jos sellaista on tiedossa, niin varmaan ihan järkevää olla tarjoamatta mitään - ei tuollaisesta kannata ottaa mitään taakkaa itselleen. Mutta fiksua olisi kutsuvaiheessa ilmoittaa, että tarjoilua ei ole, niin ihmiset ymmärtävät sitten syödä ennen tulemista.

Tämä on valitettavaa, mutta totta, ainakin meidän suvussa. Toi on hyvä idea, että laitan kutsuun ei tarjoilua. ap

Vierailija
59/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä nyyttärit. Nyyttärit+konsertti=rennot juhlat.

Vierailija
60/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt päädyt kuitenkin ostamaan niitä piirakoita Lidlin paistopisteeltä, ja vieraita on tulossa 40 henkeä, huomioi se, että niitä piirakoita pitää ostaa aika paljon. Eli kannattaa tehdä ennakkotilaus, jotta tietävät paistaa niitä sinulle riittävästi. (Ottaako Lidlit vastaan ennakkotilauksia?)

Toinen vaihtoehto on, että menet johonkin lähileipomoon tai konditoriaan, ja tilaat sieltä esim. kinkkupiirakkaa ja vegaanista kasvispiirakkaa. Kerrot, kuinka monelle minkäkin pitää riittää, ja he osaavat arvioida, kuinka paljon sitä pitää tehdä.

Entä juhlatila? Onko sinulla iso koti tai iso piha? Vai oletko ajatellut vuokrata jonkun juhlatilan? Meillä on n. 90 neliön kerrostaloasunto, eikä tulisi mieleenikään kutsua tähän neljääkymmentä ihmistä samaan aikaan. 20 on ihan ehdoton maksimi.

Mä unohdan sen ruokatarjoilun nyt täysin. Meidän taloon mahtuu 40 henkilöä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän