Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kesän juhlat tulossa, miten selviin

Vierailija
25.05.2019 |

Mä olen ihan käsi juhlien laitossa, suoraan sanottuna en tykkää laittaa juhlia yhtään, en pynttäytyä, en laitella juhlakuntoon kotia enkä laitella tarjoilupuolta, saati olla edes juhlissa! Juhlavieraistamme osa ei tule keskenään toimeen. Osa rakastaa juhlia ja juhlien laittamisia ylikaiken viimeisen päälle asti, sellaista ihme hifistelyä tarjoiluiden osalta nähty heidän järjestäminään, ja tietenkin osaa ällöttää kaikki juhlahienous. Joidenkin mielestä pitää olla kangasservetit ja silitetyt pöytäliinat ugh ja jotkut ihmettelee miksi on pöytäliinat. Voi herran jestas!

Ei oo varaa palkata pitopalvelua eikä varaa mennä minnekään valmiille. Hirvee homma hankkia jo kaupasta kaikki ruokatarvikkeet jos meinaa jotain enempiä tarjoiluja, missä ne edes säilyttää? Auttakaa miten selviin?!! Vieraita tulossa noin 40 henkilöö. Voinko laittaa vaan Lidlin paistopisteen piirakat pöytään, voimarinipaketti viereen, kasa lauantaimakkaraa ja kurkkua sekä jotain pikkuleipiä sieltä samasta Lidlistä? Pitääkö olla muuta? Kotikaljaa, vettä? Kahvia meillä ei juoda, ei ole edes keitintä.

Miksi juhlat on tehty tollaisiksi että juhlien järjestäjä uupuu kasaan ennen ja jälkeen juhlien, jos kaiken tekee itse kun ei oo vara ottaa sitä pitopalvelua tms?!

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google auttaa vegaaniset juhlatarjoilut https://blogbook.fi/veganisaatio/vegaaniset-juhlatarjoilut/

Vierailija
22/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaikka popcornia. Niitä syö kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluu tulla järjestään meidän juhlat?!?!?!

auttakaa

ap

Kiitos kutsusta. Minulla on 60e tuntipalkka. Suunnittelu ja järjestelyt vie n. 6 tuntia. En tule paikalle juhlan aikana

Vierailija
24/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin mielelläni. Järkkään aina juhlat ilman paineita ja jos joku säikähtää pakastekakkua tai halpoja serviettejä, niin ei ole ainakaan sitä paikan päällä itkenyt.

Vierailija
25/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko järjestää noin isoja juhlia ellei osaa ja ole siihen varaa

Voit ostaa valmiita tuotteita. Mutta älä osta lauantaimakkaraa. Laita munavouta ja persija siihen piirakan päälle

Kiitos. :) Munavoi on kyllä kovin työlästä tehdä, jätän sen suosiolla pois ja osa porukastakin on vegaaneja jotka ei kestä munan hajua. Olisko sulla ehdottaa jotain piirakoiden ja pikkuleipien lisäksi, jotain tosi helppoa?

ap

Ei se mitään vaikeaa ole eikä työlästä. Ei ne vegaanit mitään oivariiniakaan syö. Laita vihanneksiia niiden piirakoiden kanssa. On kyllä työlästä pilkkoa

Osta vaikka pakastekakkuja ja paistovalmiita leivonnaisia. Ja vaikka macaronseja. Pirkka pakasteesta. Ja vegaaneille dominokeksejä

Osta mehua ja limsaa. Laita vettä tarjolle. Kahvia kyllä pitää olla

Ai niin, ei ne syö voimariinia. Voi ----. Mitähän paistovalmiita niille vegaaneille olisi? Aika monessa on käytetty varmaan eläinperäisiä rasvoja. Salaatin lehdet on helpot pilkkoo, laitan niitäkin. Limssaa ja kahvia ei, niistä tulee ainakin riitaa, kahvin epäeettisistä näkökulmista varmasti väittely. Yhdelle myös huono vointi kahvin hajusta ja on joukossa diabeetikko, hänelle sitten tulisi mehua kun muut juo limppaa.

ap

Vierailija
26/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirakoiden lisäksi pöytään sellaista leipää tai voileipäkeksejä, jotka käyvät vegaaneille. Päällysteenä voi sitten olla kasvisten lisäksi hummusta ja avocadotahnaa.

Vierailija
27/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piirakoiden lisäksi pöytään sellaista leipää tai voileipäkeksejä, jotka käyvät vegaaneille. Päällysteenä voi sitten olla kasvisten lisäksi hummusta ja avocadotahnaa.

Mä laitan sellaista lasipurkissa olevaa guagamolea ja vegaaninäkkäriä kaikille. Siihen se lauantaimakkara viereen. Onhan hyvä! Unohdetaan piirakat ja kurkku. ap

Vierailija
28/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ostaa valmiita tuotteita. Mutta älä osta lauantaimakkaraa. Laita munavouta ja persija siihen piirakan päälle

Kiitos. :) Munavoi on kyllä kovin työlästä tehdä, jätän sen suosiolla pois ja osa porukastakin on vegaaneja jotka ei kestä munan hajua. Olisko sulla ehdottaa jotain piirakoiden ja pikkuleipien lisäksi, jotain tosi helppoa?

ap

Ei se mitään vaikeaa ole eikä työlästä. Ei ne vegaanit mitään oivariiniakaan syö. Laita vihanneksiia niiden piirakoiden kanssa. On kyllä työlästä pilkkoa

Osta vaikka pakastekakkuja ja paistovalmiita leivonnaisia. Ja vaikka macaronseja. Pirkka pakasteesta. Ja vegaaneille dominokeksejä

Ai niin, ei ne syö voimariinia. Voi ----. Mitähän paistovalmiita niille vegaaneille olisi? Aika monessa on käytetty varmaan eläinperäisiä rasvoja. Salaatin lehdet on helpot pilkkoo, laitan niitäkin. Limssaa ja kahvia ei, niistä tulee ainakin riitaa, kahvin epäeettisistä näkökulmista varmasti väittely. Yhdelle myös huono vointi kahvin hajusta ja on joukossa diabeetikko, hänelle sitten tulisi mehua kun muut juo limppaa.

ap

Miten se mehu on diabeetikolle parempi kuin limppa?

Vierailija
29/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vitunlauantaimakkara?

Vierailija
30/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä saa myös hyvää hummusta. Paistopisteen leipää, piirakoita. Mudcakea pakasteesta, lisänä mansikoita ja (kaura) kermavaahtoa. Tuoretta ananasta/viinirypäleitä/melonia. Keksejä. Lidlin kaurakeksit (laatikossa myytävät) on mun juhlien vakikeksi, vegaanisia keksejäkin on. Suklaakonvehteja.

Jos tarvitsee ruokatarjoilua, iso kattilallinen lohisoppaa, vegaaneille kasissosekeitto.

Mun mielestä olisi hyvät tarjoilut. Etukäteen ei tarvitsisi kuin tehdä keitot (kasvissosekeitto vaikka kaurakermaa vaille hyvissä ajoin pakastimeen), vatkata kermavaahto, pilkkoa hedelmät ja asetella kaikki pöytään.

Vierailija
31/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Miten se mehu on diabeetikolle parempi kuin limppa?

Sokeritonta mehua. Diabeetikko voi ehkä varmaan juoda jotain sokeritonta limppaakin. Jos ottaisi kaikille sokeritonta limpparia. Mutta ai nii joku vieraista alkaa puhumaan kuitenkin limpparin haitallisuudesta. Mä laitan vaan vettä ja sitruunan palasia. ap

Vierailija
32/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan juhlien laittamista ja teen aina kaikki viimeisen päälle. Harmi kun ei tälle kesälle kyin yhdet juhlat järjestettävänä.

Vierailija
33/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä saa myös hyvää hummusta. Paistopisteen leipää, piirakoita. Mudcakea pakasteesta, lisänä mansikoita ja (kaura) kermavaahtoa. Tuoretta ananasta/viinirypäleitä/melonia. Keksejä. Lidlin kaurakeksit (laatikossa myytävät) on mun juhlien vakikeksi, vegaanisia keksejäkin on. Suklaakonvehteja.

Jos tarvitsee ruokatarjoilua, iso kattilallinen lohisoppaa, vegaaneille kasissosekeitto.

Mun mielestä olisi hyvät tarjoilut. Etukäteen ei tarvitsisi kuin tehdä keitot (kasvissosekeitto vaikka kaurakermaa vaille hyvissä ajoin pakastimeen), vatkata kermavaahto, pilkkoa hedelmät ja asetella kaikki pöytään.

Voi jösses mikä urakka tossa! Mutta tosta voisi ottaa mansikat. Jokainen saa ottaa irti sen kannan itte. Ja toi on hyvä idea että kaikille sopivaa konvehtia. ap

Vierailija
34/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan juhlien laittamista ja teen aina kaikki viimeisen päälle. Harmi kun ei tälle kesälle kyin yhdet juhlat järjestettävänä.

Taidetaan olla vastakohtia. ap

Vierailija
35/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee pitopalvelu, tuo ihan kaiken alkaen tuolihupuista. Vieraita noin 50, hinta noin 6500 e. Minusta tuo on aika halpaa.

6500e voi pyhä sylvi sentään halpa :D

Kyllä tuo on halpaa. Ruuat, juomat, astiat, tarjoilu, koristelu, loppusiivous jne. Ei tarvitse itse tehdä muuta kuin siivous ennen juhlaa (pitopalvelu tietenkin loppusiivoaa). Ei tarvitse miettiä, onko lauantaimakkaraa vai metwurstia. Juhlissa on mukavinta juhlia, ei kökkiä keittiössä.

Vierailija
36/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on siis pyöreät syntymäpäivät, mun. Joku kysyi. Suvuissamme on tapana juhlia pyöreitä syntymäpäiviä suuresti. ap

Vierailija
37/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee pitopalvelu, tuo ihan kaiken alkaen tuolihupuista. Vieraita noin 50, hinta noin 6500 e. Minusta tuo on aika halpaa.

6500e voi pyhä sylvi sentään halpa :D

Kyllä tuo on halpaa. Ruuat, juomat, astiat, tarjoilu, koristelu, loppusiivous jne. Ei tarvitse itse tehdä muuta kuin siivous ennen juhlaa (pitopalvelu tietenkin loppusiivoaa). Ei tarvitse miettiä, onko lauantaimakkaraa vai metwurstia. Juhlissa on mukavinta juhlia, ei kökkiä keittiössä.

Hyvin rikkaalle 100 000 euroakin pikkuraha.

Vierailija
38/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taitaa olla provo. Mutta kun selvästikään et halua hienostella niin pidä hernerokkakekkerit. Isoin kattila täyteen kaupan kasvishernaria, 1 purkki per vieras. Oheen jotain ruisnappeja ja juustolevitettä. Hernekeiton mausteet nätisti tarjolle eli sinappia, savukinkkua. Kertakäyttölautaset. Jälkkäriksi vaikka lidlin jotain sorbettia.

Itse jos pitäisi pitää vrk varoitusajalla kekkerit 40 hengelle niin hakisin kaupasta noin 8 kpl pieniä einesvoileipäkakkuja (eri makuja) sekä murukahvia ja ison kasan erilaisia Lidl keksejä, kahvikermaa. Vegaanikolle ostaisin jonkin kasvislihiksen. Koristelisin kakkuja vähän lisää itse. Kilistelyt pommacilla

Vierailija
39/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koet juhlien järjestämisen noin rasittavaksi, kannattaa ehkä jättää juhlat väliin. Nyt harjoittelet sanomaan kyseleville sukulaisille: "Tällä kertaa emme juhli." Kaikkein vähiten vaivaa!

Vierailija
40/77 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kutsuja ei ole vielä lähetetty, mä teen näin: Mä kutsun meidän yhden tutun tyypin bändistä soittamaan, maksan hänelle (se tarttee rahaa ja tulee soittamaan taatusti mielellään ja halvalla!) ja me juhlitaan konsertin muodossa. Tarjolla vaan sitruunavettä ja vaahtokarkkeja. Kukaan ei ainakaan rupee riitelemään kesken konsertin, eikä arvostelemaan liinoja tai tarjoilua. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme