Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vit*** palvelumuotoilijat tekevät?

Vierailija
24.05.2019 |

Joo, pitäisi tietää kun itsekin teen niiden kanssa töitä, mutta kun se kaikki puhe on niin uskomatonta höttöä ja höpinää. Ja tiedän työmetodologian, olen ollut kehittämässä heidän töitään ja silti se on mielestäni kaikki sekoilua.

Osaavat muotoilla webbipalveluja, ok, siinä näen lisäarvon. Mutta ovat koko ajan mielestään kaikkien alojen eksperttejä, olisivat mielestään parhaita tuote- ja bisneskehittäjiä ja kaikkien asioiden guruja. Silti keskusteluissa ainoa mistä osaavat oikeasti sanoa mitään ovat ne webbipalvelujen muotoilut ja visuaalisuus.

Olen niin turhautunut, että kysyn täältäkin. Mitä vit*** noiden pitäisi osata? Kun mielestään osaavat kaiken kaikkia muita paremmin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat paljon mutta vähän asiaa. Turpa jauhaa joutavaa jargonia.

Vierailija
2/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

Ymmärrän, että voivat esimerkiksi suunnitella, miten lääkäriaseman palvelut toimivat asiakkaan kohtaamisessa. Mutta eihän niillä sitä lääkärin osaamista ole! Silti ovat itse sitä mieltä, että voivat keksiä ja kehittää jopa sen lääkärin  hoidon. Joten mit vit …

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakasrajapintakehityksen vastaava senior kirjoitti:

Puhuvat paljon mutta vähän asiaa. Turpa jauhaa joutavaa jargonia.

No ihana että joku muukin on tätä mieltä! Olen ihmetellyt, että miten ei yksinkertaisesti mitään saa niiden jutuista irti tai näe koskaan mitään konkreettista tekemistä tai näyttöjä. Silti ovat maailman egoistisimpia ihmisiä joiden mielestä kukaan ei osaa tai tajua mitään.

Ap

Vierailija
4/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku edes yrittää sanoa yhdenkin aidon hyödyn tai erikoisen osaamisen jota noilla on?

Vierailija
5/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku edes yrittää sanoa yhdenkin aidon hyödyn tai erikoisen osaamisen jota noilla on?

Anyone?

Hiljaista on. Taitaa kertoa vastauksen.

Vierailija
6/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä roskaa koko homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/14 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuvat perseellään ja puhuvat paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole olleet tekemisissä oikeiden palvelumuotoilijoiden kanssa. Palvelumuotoilija, jonka osaaminen rajoittuu weppisivun suunnitteluun on weppigraafikko - ei palvelumuotoilija. Palvelumuotoilija, joka kuvittelee osaavansa lääkärin työn on ihan vain sekaisin.

Pätevä palvelumuotoilija tosin pystyy auttamaan asiakasyritystä parantamaan asiakaskokemusta sekä tehostamaan palveluprosessia, mutta ei tee sitä omassa päässään vaan yhdessä asiakasyrityksen kanssa.

Vierailija
10/14 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ole olleet tekemisissä oikeiden palvelumuotoilijoiden kanssa. Palvelumuotoilija, jonka osaaminen rajoittuu weppisivun suunnitteluun on weppigraafikko - ei palvelumuotoilija. Palvelumuotoilija, joka kuvittelee osaavansa lääkärin työn on ihan vain sekaisin.

Pätevä palvelumuotoilija tosin pystyy auttamaan asiakasyritystä parantamaan asiakaskokemusta sekä tehostamaan palveluprosessia, mutta ei tee sitä omassa päässään vaan yhdessä asiakasyrityksen kanssa.

Asiakaskokemus ja palveluprosessin muotoilu ovat juuri tuota tyhjää jargonia. Miten sen teet? Etnografisesti havainnoimalla. Siihen kykenee aivan kuka tahansa, ei vaadi mitään osaamista. Eli kysymys on edelleen: Mitä lisäarvoa? Ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liiketoimintamuotoilu on huvittavin. Ohje: Analysoi markkinat, muotoile liiketoimintamalli, testaa. Jee, kukaan ei ollutkaan koskaan keksinyt tällaista! Naurettavaa.

Vierailija
12/14 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole olleet tekemisissä oikeiden palvelumuotoilijoiden kanssa. Palvelumuotoilija, jonka osaaminen rajoittuu weppisivun suunnitteluun on weppigraafikko - ei palvelumuotoilija. Palvelumuotoilija, joka kuvittelee osaavansa lääkärin työn on ihan vain sekaisin.

Pätevä palvelumuotoilija tosin pystyy auttamaan asiakasyritystä parantamaan asiakaskokemusta sekä tehostamaan palveluprosessia, mutta ei tee sitä omassa päässään vaan yhdessä asiakasyrityksen kanssa.

Asiakaskokemus ja palveluprosessin muotoilu ovat juuri tuota tyhjää jargonia. Miten sen teet? Etnografisesti havainnoimalla. Siihen kykenee aivan kuka tahansa, ei vaadi mitään osaamista. Eli kysymys on edelleen: Mitä lisäarvoa? Ei mitään.

Minä en tee mitään, koska en ole palvelumuotoilija, mutta tiedän että hyvä palvelumuotoilija voi auttaa parantamaan asiakastyytyväisyyttä ja lisäämään asiakasyrityksen myyntiä. Kuinka hän sen tekee, riippuu varakasti palvelumuotoilijasta. Ei ole olemassa yhtä oikeaa koulutusta tai tapaa saavuttaa tavoite.

”Asiakaskokemus” tai ”palveluprosessi” eivät ole tyhjää jargonia vaan asioita, joita voi mitata. Tyhjiksi ne jäävät, jos palvelumuotoilijalla ei löydy mitään noiden sanojen takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole olleet tekemisissä oikeiden palvelumuotoilijoiden kanssa. Palvelumuotoilija, jonka osaaminen rajoittuu weppisivun suunnitteluun on weppigraafikko - ei palvelumuotoilija. Palvelumuotoilija, joka kuvittelee osaavansa lääkärin työn on ihan vain sekaisin.

Pätevä palvelumuotoilija tosin pystyy auttamaan asiakasyritystä parantamaan asiakaskokemusta sekä tehostamaan palveluprosessia, mutta ei tee sitä omassa päässään vaan yhdessä asiakasyrityksen kanssa.

Asiakaskokemus ja palveluprosessin muotoilu ovat juuri tuota tyhjää jargonia. Miten sen teet? Etnografisesti havainnoimalla. Siihen kykenee aivan kuka tahansa, ei vaadi mitään osaamista. Eli kysymys on edelleen: Mitä lisäarvoa? Ei mitään.

Minä en tee mitään, koska en ole palvelumuotoilija, mutta tiedän että hyvä palvelumuotoilija voi auttaa parantamaan asiakastyytyväisyyttä ja lisäämään asiakasyrityksen myyntiä. Kuinka hän sen tekee, riippuu varakasti palvelumuotoilijasta. Ei ole olemassa yhtä oikeaa koulutusta tai tapaa saavuttaa tavoite.

”Asiakaskokemus” tai ”palveluprosessi” eivät ole tyhjää jargonia vaan asioita, joita voi mitata. Tyhjiksi ne jäävät, jos palvelumuotoilijalla ei löydy mitään noiden sanojen takaa.

No kun noiden sanojen takaa ei koskaan löydy mitään.

Vierailija
14/14 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat taiteilijoita. Siksi osaavat kaiken vaikka eivät koskaan tuota mitään.