Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävästä tullut mustasukkainen ilkiö.

Näkymätön Kerttu
24.05.2019 |

Aiemmin niin ihana hymyileväinen ja mukavaa juttuseuraa ollut miesystäväni muuttunut piikitteleväksi ja mököttäväksi.
Jatkuvaan kommentoi vaatteitani, tulee mustasukkaiseksi jos joku katsookin minuun. Jopa siitä närkästyi, kun naapuri kuoli ja koin sympatiaa toista miespuolista naapuria kohtaan joka oli tämän kuolleen läheinen ystävä.
Ennen hän ihanasti huomioi, silitteli tai halasi ohimennen, antoi lukuisia hymyjä ja haluavia katseita kuin salaa arjen puuhissa.
Hän oli mukava lapsilleni ja saattoi jopa auttaa läksyissä tm, mutta nykyään hän ei heitäkään edes tervehdi tai sano moikka lähtiessä, yrittää olla kuin olisivat ilmaa. Ei varsinaisesti ole ilkeä heille, puhu rumasti tm. Kuitenkin jos lapsi tulee samaan huoneeseen hän usein itse menee toiseen huoneeseen.
Minulle puhuu enimmäkseen, kun haluaa keskustella siitä haluanko olla hänen kanssaan, kuulemma pelkää riittääkö hän. Kuitenkin samalla työntää minua pois olemalla minua kohtaan kylmä. Alkanut jättää heipat sanomatta, ei halua käydä yhdessä missään yms.
Aika neuvoton alkaa tilanne minulle olla. En oikein osaa tästä edetä. Alkaa tuntua, että tuhlaan aikaani hänen kanssaan.
Aina ollut helppo torjua miehet jos joku on kiinnostusta ilmaissut, mutta mietin, että kuinka kauan jos hän jatkaa tuota tylyä käytöstään. En todellakaan aio pettää tai hypätä suhteesta suoraan toiseen, mutta inhottaa, että huomaan oman kiinnostukseni heräävään miettimään, että voisiko joku muu olla hyvä minua kohtaan. Juuri sain viestipyyntöä sen oloiselta mieheltä jolle varmasti vastaisin jos olisin vapaa, mutta nyt sivuutin sen, tulin kotiin ja vastassa taas mies joka ei katso päin, ei tervehdi ja yhteistä tekemistä ehdottaessani ei vaivautunut vastaamaan tai edes katsetta nostamaan minuun.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa erota, mutta ei saa muutosta aikaan koska pelkää uutta. Eroon pitää todnäk saada syyllinen.

Ota kamasi ja lähde, älä jää selittelemään. Tilanteesta voi puhua, jos se on tarpeen, kun pöly on laskeutunut. Mieluiten julkisella paikalla.

Vierailija
2/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekää sunnuntaina yhdessä äänestämään persuja niin eiköhän se siitä taas lutviudu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän yhtään saanut avattua, mikä häntä risoo? Onko muilla elämän alueilla ongelmia, joita hän purkaa teihin läheisiin?

Tapahtuiko jotain ennen kuin hän muuttui tuollaiseksi? Tuskin yhdessä illassa kuitenkaan tullut tuollaista.

Vierailija
4/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekää sunnuntaina yhdessä äänestämään persuja niin eiköhän se siitä taas lutviudu

Mikä ihme tämä on? Näin vastaavan kommentin parissa muussakin ketjussa. Aika kuiva läppä.

Vierailija
5/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa erota, mutta ei saa muutosta aikaan koska pelkää uutta. Eroon pitää todnäk saada syyllinen.

Ota kamasi ja lähde, älä jää selittelemään. Tilanteesta voi puhua, jos se on tarpeen, kun pöly on laskeutunut. Mieluiten julkisella paikalla.

Tätä olen miettinyt, että onko sittenkin hän itse eroaikeissa. Olen kysynyt jopa suoraan ja hän kielsi haluavansa lopettaa suhteemme.

Vierailija
6/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän yhtään saanut avattua, mikä häntä risoo? Onko muilla elämän alueilla ongelmia, joita hän purkaa teihin läheisiin?

Tapahtuiko jotain ennen kuin hän muuttui tuollaiseksi? Tuskin yhdessä illassa kuitenkaan tullut tuollaista.

Ainakin hän hiljattain puhui olevansa herkästi mustasukkainen ja epävarma itsestään. Se tuntuu oudolta koska ensimmäisen vuoden aikana ei ilmennyt mustasukkaisuutta. Muutaman kuukauden aikana mustasukkaisuus on alkanut hiipiä esiin. Hän muuttuu äreäksi, kun tervehdin miespuolista työntekijää kaupan kassalla tai jos näkee jonkun katsovan suuntaani. Olen samanlainen kuin tavatessamme, mutta ulkonäköni ärsyttää häntä. Minun pitäisi olla huomaamaton julkisella paikalla, mutta kotona saisi laittautua ja esimerkiksi mietti kivoja yöasuja minulle. Nyt ei kyllä mieti niitäkään, kun näreä käytös alkaa olla päivittäistä.

Omassa elämässään hänellä kaikki hyvin. Uusi kiva työ alkamassa ja se kyllä aiheuttaa vähän reissaamista ja on enemmän pois kotoa. Se sai hänet epäilemään, että kukahan minua silloin tyydyttää.

Vierailija
7/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on iso mörkö.

Vierailija
8/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seksielämänne hiipunut tai onko sitä?

Sanoit, että miehet lähestyvät sinua. Et ole kiinnostunut ja sivuutat, mutta kuitenkin sanoit, että olet alkanut miettiä ja jonkun kanssa jopa olisit, jos ei olisi tätä nykyistä. Mies aavistaa tämän tai on jopa saattanut nähdä vastaavan viestin. Mies muuttuu varovaiseksi, alkaa punnita ja miettiä asioita, miettii omaa tulevaisuuttaan jne.

Hän on kokenut ilmeisesti eron ennenkin ja nyt pelkää jälleen menetystä.

Vaikea sanoa, mutta joku laukaisee miehesi mielessä epävarmuuden ja epäilykset riittämättöyydestä. Minulla on samoja fiiliksiä ja ne alkoivat pieninä tuntemuksina ja pikkuhiljaa sieltä täältä tuli lisää merkkejä. Mitä enemmän mietin, sitä enemmän ne häiritsivät. Olin alkanut epäilemään vaimoani pettämisestä ja  pitkän ajan kuluttua, monien vinkkien ja vahvistuvien tuntemusten jälkeen lopulta selvisi, että hänellä oli suhde toisen kanssa.

Ap, sinulla ei ole suhdetta toisen kanssa, mutta miehen mieleen on alkanut ilmestyä tuntemuksia, joissa hän huomaa sinun alkaneen kiinnostamaan ulkopuolisia ja että osin olet itsekin alkanut kiinnostumaan heistä. Noista ajatuksista pitäisi päästä irti.

Huomioithan miestäsi tarpeeksi?

Vierailija
9/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoja oireita kirjoitti:

Onko seksielämänne hiipunut tai onko sitä?

Sanoit, että miehet lähestyvät sinua. Et ole kiinnostunut ja sivuutat, mutta kuitenkin sanoit, että olet alkanut miettiä ja jonkun kanssa jopa olisit, jos ei olisi tätä nykyistä. Mies aavistaa tämän tai on jopa saattanut nähdä vastaavan viestin. Mies muuttuu varovaiseksi, alkaa punnita ja miettiä asioita, miettii omaa tulevaisuuttaan jne.

Hän on kokenut ilmeisesti eron ennenkin ja nyt pelkää jälleen menetystä.

Vaikea sanoa, mutta joku laukaisee miehesi mielessä epävarmuuden ja epäilykset riittämättöyydestä. Minulla on samoja fiiliksiä ja ne alkoivat pieninä tuntemuksina ja pikkuhiljaa sieltä täältä tuli lisää merkkejä. Mitä enemmän mietin, sitä enemmän ne häiritsivät. Olin alkanut epäilemään vaimoani pettämisestä ja  pitkän ajan kuluttua, monien vinkkien ja vahvistuvien tuntemusten jälkeen lopulta selvisi, että hänellä oli suhde toisen kanssa.

Ap, sinulla ei ole suhdetta toisen kanssa, mutta miehen mieleen on alkanut ilmestyä tuntemuksia, joissa hän huomaa sinun alkaneen kiinnostamaan ulkopuolisia ja että osin olet itsekin alkanut kiinnostumaan heistä. Noista ajatuksista pitäisi päästä irti.

Huomioithan miestäsi tarpeeksi?

Harrastamme seksiä 4-7 kertaa viikossa. Ei ole petihommat loppunut vaikka hänen käytös hiljattain muuttunut joskin hänen kylmä käytöksensä alkaa hiivuttaa halujani, en ajattele seksiä enää välttämättä joka päivä.

Tuo jonka viestistä mainitsin ei ole tuttu ihminen, tyyli ja vaikutelma joka hänestä kohtaamisessa työnmerkeissä jäi oli vaan sellainen, että sinkkuna olisin vastannut hänen asialliseen viestiinsä ja lähtenyt vaikkapa kahvin merkeissä tutustumaan.

Mies on kertonut epävarmuudesta itsensä suhteen, ei tunne itseään hyvännäköiseksi, kovin kriittinen ulkonäöstään vaikka todellisuudessa hänen kroppansa on upea niin hän näkee vaan kehitettävää. Käy salilla 5 kertaa viikossa ja se kyllä näkyy hänessä.

Minua hän pitää upeana ja itseään paremman tasoisena ulkoisesti eikä näe minun "virheitäni", elämän ja lasten jättämiä jälkiä lainkaan. Hän on alkanut yhdessä liikkuessamme tarkkailla ympärillä olevia miehiä jotta huomaa jos joku katsoo minua, sitten sellaisen tilanteen nähdessään hän tulee äreäksi. Selvästi jo jonkin aikaa sitten alkoi vältellä tilanteita ja kulkenut erillään esimerkiksi kaupassa kiertää eri hyllyväleissä.

Jotenkin tästä tosiaan on päästävä eteenpäin. Minä tiedän, että kaikenlaiset "entä jos" ajatukset minun päästäni kaikkoaa jos hän ei käytöksellään viestitä haluavansa minua pois, sillä todella kaipaan sitä ihmistä millainen hän minulle oli, mutta nyt hän saa minut surulliseksi.

Olen yrittänyt olla kuten ennenkin, aamulla herätessäni pussaan häntä vaikka hän nukkuisi, silittelen hänen selkää ohimennen hänen tehdessä aamiaista, juttelen töistä tullessani, kosketan muuten vaan, mutta en saa vastakaikua. Tänään hän pitkästä aikaa muuten vaan halasi, nappasi takaapäin syleilyynsä sillä tavalla, että tunsin hänen edelleen tuntevan jotain minua kohtaan.

Vierailija
10/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, sitä sanotaan alkuhuuman lopahtamiseksi; jos haluat että huuma jatkuu, joudut tekemään sen eteen vähän töitä.

Vierailija
11/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule, sitä sanotaan alkuhuuman lopahtamiseksi; jos haluat että huuma jatkuu, joudut tekemään sen eteen vähän töitä.

Niin alkuhuuman jälkeen on sopivaa puhua rumasti, piikitellä pukeutumisesta, että kenelle itseäni esittelen tai lakata puhumasta ja jopa katsomasta, kohdella kuin ilmaa?

Jokatapauksessa, jotainhan tässä yritän miettiä, kun oma panostukseni läheisyyteen esimerkiksi ei tunnu riittävän.

Vierailija
12/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymätön Kerttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinyt, että onko sittenkin hän itse eroaikeissa. Olen kysynyt jopa suoraan ja hän kielsi haluavansa lopettaa suhteemme.

No jos mies oikeasti haluais olla sun kanssa, niin ei se käyttäytyis päivästä toiseen kuin mulkku. Jos tilannetta on jo pidempään jatkunut, niin ei tota voi selittää muulla ku sillä, että mies ei enää halua olla sun kanssa. P*ska päivä selitys ei enää päde, jos sitä p*skaa päivää jatkunu monta viikkoa.

Vierailija
13/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää oo ihan selkee, jos käytös yhtäkkiå muuttuu, niin mies pettää.

Vierailija
14/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sairaalloisen mustasukkaiselta. Älä pilaa elämääsi (ja lastesi) tuollaisen tyypin kanssa. Sinulla ei ole suhteessa hyvä olla, joten kannattaa lähteä siitä pois. Et ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
15/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tämä on? Näin vastaavan kommentin parissa muussakin ketjussa. Aika kuiva läppä.

Oireilua vihervasemmistolaisten sisäisestä pahasta olosta.

Vierailija
16/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon miehen seura kuulostaa tosi raskaalta. Asia ei tuosta enää muutu kuin huonommaksi.

Vierailija
17/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monethan tällä palstalla ovat kertoneet toisen muuttuneen mustasukkaiseksi ja myöhemmin on paljastunut pettäminen. Siis tämä mustasukkaiseksi muuttunut on pettänyt ja siksi ruvennut epäilemään toista samasta.

Vierailija
18/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos kysyisit siltä mieheltä ideaa miten voisitte ratkaista parisuhdettanne rasittavan mustasukkaisuus ongelman.

Jos miehen vastaus on tyyliä naisen tulee pukeutua perittävästi muualla kuin kotona liikkuessaan ja vältellä muita miehiä jne niin minun suhde olisi siinä kohden loppu. Jos taas mies ehdottaisi parisuhdeterapiaa tai itselleen terapiaa ym niin voisin koettaa jatkaa.

Vierailija
19/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä mitä moni hullun mustasukkaisen ihmisen uhriksi joutunut on kertonut jälkeenpäin. Kohta ei päästä sinua enää ulos tai tapaamaan miespuolisia ystäviä tai sukulaisia ja joudut alkaa tuntemaan huonoa omaatuntoa ihan tavallisesta elämästäsi ja elämään pelossa. Toivottavasti lähdet suhteesta, myöhemmin se on paljon vaikeampaa.

Vierailija
20/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista te siedättekin.

Et ole tehnyt mitään väärää. Mies on huonoitsetuntoinen, pahantahtoinen pikkusielu. Hänellä ei ole hyvä olla, joten hän ei halua että sinullakaan on.

Etköhän ansaitse parempaa. Vaadi sitä, ja sano, että mökötyksen, mielen osoittamisen, uhriutumisen ja kyttäämisen on loputtava, heti. Älä hyvittele äläkä pyydä anteeksi. Älä kuitenkaan ole loukkaava tai alentava, vaan tiukka.

Jos mies ei sinun arvoasi näe vaan mielummin ajaa sinut kylmyydellään pois, lähde.