Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävästä tullut mustasukkainen ilkiö.

Näkymätön Kerttu
24.05.2019 |

Aiemmin niin ihana hymyileväinen ja mukavaa juttuseuraa ollut miesystäväni muuttunut piikitteleväksi ja mököttäväksi.
Jatkuvaan kommentoi vaatteitani, tulee mustasukkaiseksi jos joku katsookin minuun. Jopa siitä närkästyi, kun naapuri kuoli ja koin sympatiaa toista miespuolista naapuria kohtaan joka oli tämän kuolleen läheinen ystävä.
Ennen hän ihanasti huomioi, silitteli tai halasi ohimennen, antoi lukuisia hymyjä ja haluavia katseita kuin salaa arjen puuhissa.
Hän oli mukava lapsilleni ja saattoi jopa auttaa läksyissä tm, mutta nykyään hän ei heitäkään edes tervehdi tai sano moikka lähtiessä, yrittää olla kuin olisivat ilmaa. Ei varsinaisesti ole ilkeä heille, puhu rumasti tm. Kuitenkin jos lapsi tulee samaan huoneeseen hän usein itse menee toiseen huoneeseen.
Minulle puhuu enimmäkseen, kun haluaa keskustella siitä haluanko olla hänen kanssaan, kuulemma pelkää riittääkö hän. Kuitenkin samalla työntää minua pois olemalla minua kohtaan kylmä. Alkanut jättää heipat sanomatta, ei halua käydä yhdessä missään yms.
Aika neuvoton alkaa tilanne minulle olla. En oikein osaa tästä edetä. Alkaa tuntua, että tuhlaan aikaani hänen kanssaan.
Aina ollut helppo torjua miehet jos joku on kiinnostusta ilmaissut, mutta mietin, että kuinka kauan jos hän jatkaa tuota tylyä käytöstään. En todellakaan aio pettää tai hypätä suhteesta suoraan toiseen, mutta inhottaa, että huomaan oman kiinnostukseni heräävään miettimään, että voisiko joku muu olla hyvä minua kohtaan. Juuri sain viestipyyntöä sen oloiselta mieheltä jolle varmasti vastaisin jos olisin vapaa, mutta nyt sivuutin sen, tulin kotiin ja vastassa taas mies joka ei katso päin, ei tervehdi ja yhteistä tekemistä ehdottaessani ei vaivautunut vastaamaan tai edes katsetta nostamaan minuun.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ongelmasi on se, että et osaa olla ilman miehiä. Kaiken aikaa pyörii ympärillä jotain, joista sinun on vaikea valita. Nyt sitten olet jumittunut tähän yhteen etkä ollenkaan tule ajatelleeksi, että otapa aikalisä ja elä hetki ihan itseksesi. Vaikka kuinka ihastuisit johonkin ja valikoimaa riittäisi, älä tartu taas ensimmäiseen tyrkyllä olevaan.

Nyt sinun vaan pitäisi löytää itsesi, siis se todellinen itsesi eikä sitä, millaisena miehet sinut näkevät.

Miksi ihmeessä sinä edes haluaisit enää tuon miehen kanssa olla.

Vierailija
22/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää oo ihan selkee, jos käytös yhtäkkiå muuttuu, niin mies pettää.

Olen varma, että ei petä. Mikään ei viittaa siihen ja sotii hänen arvoja vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Itsellä oli joskus vastaavanlainen tilanne ja mies ei olisi ollenkaan millään halunnut erota, vaikka käyttäytyi täysin k_usipäisesti päivästä toiseen. Teki juuri tuota, että ignoorasi, ei edes katsonut päin, piikitteli, ilkeili ja pilasi sovitut suunnitelmat viime hetkellä.

Tulin siihen johtopäätökseen, että mies halusi vain tehdä elämästäni niin kurjaa kuin suinkin mahdollista. En enää halunnut olla koko ajan surullinen ja stressaantunut, joten lopetin suhteen mitään enää kyselemättä tai keskustelematta.

Vierailija
24/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sairaalloisen mustasukkaiselta. Älä pilaa elämääsi (ja lastesi) tuollaisen tyypin kanssa. Sinulla ei ole suhteessa hyvä olla, joten kannattaa lähteä siitä pois. Et ole tehnyt mitään väärää.

Voisiko siitä päästä yli, mustasukkaisuudesta? Onko kellään kokemusta?

Vierailija
25/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymätön Kerttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää oo ihan selkee, jos käytös yhtäkkiå muuttuu, niin mies pettää.

Olen varma, että ei petä. Mikään ei viittaa siihen ja sotii hänen arvoja vastaan.

Öö viittaa monikin kertomasi asia. Avaa silmät.

Vierailija
26/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos kysyisit siltä mieheltä ideaa miten voisitte ratkaista parisuhdettanne rasittavan mustasukkaisuus ongelman.

Jos miehen vastaus on tyyliä naisen tulee pukeutua perittävästi muualla kuin kotona liikkuessaan ja vältellä muita miehiä jne niin minun suhde olisi siinä kohden loppu. Jos taas mies ehdottaisi parisuhdeterapiaa tai itselleen terapiaa ym niin voisin koettaa jatkaa.

Tämä voisi olla hyvä, että yhdessä miettii hänelle keinoja.

Vierailija
27/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista te siedättekin.

Et ole tehnyt mitään väärää. Mies on huonoitsetuntoinen, pahantahtoinen pikkusielu. Hänellä ei ole hyvä olla, joten hän ei halua että sinullakaan on.

Etköhän ansaitse parempaa. Vaadi sitä, ja sano, että mökötyksen, mielen osoittamisen, uhriutumisen ja kyttäämisen on loputtava, heti. Älä hyvittele äläkä pyydä anteeksi. Älä kuitenkaan ole loukkaava tai alentava, vaan tiukka.

Jos mies ei sinun arvoasi näe vaan mielummin ajaa sinut kylmyydellään pois, lähde.

Täytyy oppia olemaan tiukkana eikä hyväksyä mökötystä. Ilkeisiin kommentteihin reagoin aina heti.

Vierailija
28/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi mieheltä täytyy kysyä, haluaako hän jatkaa suhdetta. Kysy mielummin itseltäsi: "Onko minun hyvä tämän miehen kanssa ja tässä suhteessa?" Etkä mieti sitä, olisiko minun parempi jossain toisessa suhteessa, kelpaanko kenellekään ja olenko ylipäätään liian vanha uuteen suhteeseen... ei, onko tämä suhde sinulle positiivinen vain negatiivinen asia? Ja sitten, do the math...

Vierailija
29/50 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ongelmasi on se, että et osaa olla ilman miehiä. Kaiken aikaa pyörii ympärillä jotain, joista sinun on vaikea valita. Nyt sitten olet jumittunut tähän yhteen etkä ollenkaan tule ajatelleeksi, että otapa aikalisä ja elä hetki ihan itseksesi. Vaikka kuinka ihastuisit johonkin ja valikoimaa riittäisi, älä tartu taas ensimmäiseen tyrkyllä olevaan.

Nyt sinun vaan pitäisi löytää itsesi, siis se todellinen itsesi eikä sitä, millaisena miehet sinut näkevät.

Miksi ihmeessä sinä edes haluaisit enää tuon miehen kanssa olla.

Olin kyllä vuoden sinkkuna eikä hän ole lähellekään ensimmäinen joka olisi halunnut tuttavuutta tehdä.

Vierailija
30/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi mieheltä täytyy kysyä, haluaako hän jatkaa suhdetta. Kysy mielummin itseltäsi: "Onko minun hyvä tämän miehen kanssa ja tässä suhteessa?" Etkä mieti sitä, olisiko minun parempi jossain toisessa suhteessa, kelpaanko kenellekään ja olenko ylipäätään liian vanha uuteen suhteeseen... ei, onko tämä suhde sinulle positiivinen vain negatiivinen asia? Ja sitten, do the math...

Sillä oikeastaan kysyin haluaako hän olla tässä suhteessa, että tiedän onko näitä ongelmia järkeä työstää vai onko suhteen päättäminen oikea ratkaisu.

Tällä hetkellä suhde pääosin ei ole mukava, mutta voiko siitä vielä tulla.

Vierailija
31/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin oikeassa. Naisten tapa on usein ajatella kahden puolesta ja silloin he eivät saa tehtyä päätöksiä kuin pitkään jahkailtuaan. Lapset saavat sillä välin ynseää kohtelua ja nainen miettii, että ennen oli paremmin, miten palaisin aikakoneella seurustelumme alkuun.

Vierailija
32/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet niin oikeassa. Naisten tapa on usein ajatella kahden puolesta ja silloin he eivät saa tehtyä päätöksiä kuin pitkään jahkailtuaan. Lapset saavat sillä välin ynseää kohtelua ja nainen miettii, että ennen oli paremmin, miten palaisin aikakoneella seurustelumme alkuun.

Hän lähinnä ignooraa heitä. Lapset ovat tottuneet, että minä olen ainoa joka heistä huolehtii ja touhuilee yhdessä asioita niin eivät oikeastaan edes ihmettele. Avioliiton aikana heidän isänsäkin usein vain makasi jossain tai oli poissa joten huolehdin pääosin yksin. Nykyään ex mies on ihan hyvä lapsia kohtaan, kun saa olla läsnä valitseminaan ajankohtina, vaihtelevasti 0-5 pvä/kk.

Vierailija
33/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah... Niin turhauttavaa. Avasin keskustelua, että olisiko yksi viikonloppu hänestä hyvä toteuttaa yhteinen ajanvietto isänsä ja hänen puolison kanssa, kun kyselivät meitä mukaan harrastukseensa. Sillä kyselin, että voin lapsia tarjota isälleen silloin. Viikonloput aika vähissä, kun on jo jotain juhlia tulossa yhdet ilman lapsia ja parit joihin lapsetkin osallistuu. Mies katsoi minua, mutta ei vastannut yhtään mitään, ei ainoallakaan sanalla kommentoinut koko asiaa ja lähti toiseen huoneeseen.

Vierailija
34/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymätön Kerttu kirjoitti:

Plaah... Niin turhauttavaa. Avasin keskustelua, että olisiko yksi viikonloppu hänestä hyvä toteuttaa yhteinen ajanvietto isänsä ja hänen puolison kanssa, kun kyselivät meitä mukaan harrastukseensa. Sillä kyselin, että voin lapsia tarjota isälleen silloin. Viikonloput aika vähissä, kun on jo jotain juhlia tulossa yhdet ilman lapsia ja parit joihin lapsetkin osallistuu. Mies katsoi minua, mutta ei vastannut yhtään mitään, ei ainoallakaan sanalla kommentoinut koko asiaa ja lähti toiseen huoneeseen.

Mene perässä. :D

Vierailija
35/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää itse.

Vierailija
36/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli hänelle puhunut, että tuskin jaksan hänen uutta reissaavaa työtä yms. Ilmeisesti siitä lähtenyt tämä vyyhti kerääntymään.

Vierailija
37/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää tai haluaa muuten vain erota. 

Vierailija
38/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jämäkkyttä nyt omaan toimintaan nainen! Selvitä asia miehen kanssa. Kysy ja puhu. Kerro mitä itse ajattelet jne.

Ei vastannut sulle selkeään kysymykseen ja jätät vain asian siihen? Ei noin alistuva ole hyvä olla.

Veikkaan myös että pettää itse tai on ainakin ihastunut toiseen. Muukin vaihtoehto mahdollinen. Puhumalla selvitettävä.

Vierailija
39/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekää sunnuntaina yhdessä äänestämään persuja niin eiköhän se siitä taas lutviudu

Mitä jos mies äänestää salaa vihreitä ja mököttääkin jo tulevaa eurojytkyä etukäteen?

Vierailija
40/50 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän jämäkkyttä nyt omaan toimintaan nainen! Selvitä asia miehen kanssa. Kysy ja puhu. Kerro mitä itse ajattelet jne.

Ei vastannut sulle selkeään kysymykseen ja jätät vain asian siihen? Ei noin alistuva ole hyvä olla.

Veikkaan myös että pettää itse tai on ainakin ihastunut toiseen. Muukin vaihtoehto mahdollinen. Puhumalla selvitettävä.

Ihan hyvä neuvo, mutta tuskin tuollainen ilkiömies avautuu. Luultavasti jatkaa vain mökötystään ja mustasukkaisuus saa yhä hurjempia ilmenemismuotoja. Ap:han on jo yrittänyt selvittää asiaa. Itse varmaan yksinkertaisesti lopettaisin suhteen. Mieshän se tässä käyttäytyy juntisti, joten on vähän epäreilua, että ap joutuu kaivamaan asiaa miehestä esille.

Se on se emotionaalinen työ, joka aina lankeaa naisen osaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi