Mikä on käytäntö kun värvätään kuski baarireissulle?
Ymmärtäekseni kuskille joko maksetaan rahaa tai hänelle ostetaan ruuat illan ajaksi. Mitä muuta pitää huomioida?
Kommentit (32)
Riippuu kuskista. Osa tahtoo rahaa, bensat ja ruuan. Jotkut rahaa ja ruuan. Joillekin riittää pelkkä ruoka. Jotkut ottaa vaan bensat ja toiset sitten taas naatiskelee seurasta ilman mitään palkkoja.
Hyvää olisi huomioida oma käytös. Kuski on kuski. Ei orja. Hänelle ei huudeta, ei rähjätä. Hänet on pyydetty ajamaan tiettyjä reittejä, eikä sitten viiden aikaan aamulla sata kilsaa tonne ja tänne, ja sinne ja takaisin, kun on yksi ehkä-pildeä - pimatsu saatu pokattua.
Muutenkaan kuskia ei tarvii kohdella kuin alemman luokan kansalaista. esim odotuttaa autossa, kun käy polkemassa jotakuta... tai nusasta siinä kyyti vaiheessa.
Onhan noita nähty.
Kun itse olen kuskina mukana reissulla, edellytän että minulle maksetaan ruuat, juomat, narikat, pääsymaksut tms. Jos käyn vain heittämässä porukkaa ja hakemassa yöllä pois, niin sitten bensarahat.
Miksi ette käytä taksia? Jättäkää kaverin hyväksikäyttö väliin ja menkää taksilla. En ikinä suostuisi juoppokuskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käytä taksia? Jättäkää kaverin hyväksikäyttö väliin ja menkää taksilla. En ikinä suostuisi juoppokuskiksi.
Koska ap on mies ja voi päästä kuljettamaan 2-3 naista.
Se, että sovitaan tietty aika lähteä pois, etenkin jos kyseessä on sellainen joka vain heittää baariin. Paljon mielekkäämpää odotella sitä tiettyä kellonaikaa kuin odotella sitä, että kaikki haluavat lähteä.
Juoppokuskaaminen on lukio/amis-ikäisten hommaa. Aikuiset työssäkäyvät ihmiset kulkevat taksilla baariin ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaisille tiedoksi että joillain ihmisillä matkaa baariin kertyy kymmeniä kilometrejä, Lapissa taatusti enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaisille tiedoksi että joillain ihmisillä matkaa baariin kertyy kymmeniä kilometrejä, Lapissa taatusti enemmänkin.
No Lapissa voi kuskikin ottaa ihan yhtä hyvin.
bensat