Hiusvärin haalistaminen
Vinkkejä?
Itsellä on hyvä kombo syväputsari+ruokasooda
Sekoitetaan keskenään veteen ja levitetään ja hierotaan hiuksiin. Vaikutusajan on hyvä olla vähintään 15min ylöspäin. Välillä voi hieroa hiuksia laittaen vettä kouriin, näin tehostaa värin poistamista. Kyllä hyvin haalistaa tummaakin tukkaa.
Kommentit (12)
Onko kukaan kokeillut sitruunamehu taktiikka? Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen testannut niin ruokasoodaa, sitruunaa sekä askorbiinihappoa. Viimeksi mainittu on ollut tehokkain tapa haalistaa hiusväriä (erityisesti kasviväriä joka tunnetusti jämähtää kiinni).
Sitruunamehu ja askorbiinihappo yhdessä sekoitettuna syväpuhdistavaan Head & Shoulders-shampooseen, voi pitää parikin tuntia useammin.
Ei halvimmasta päästä, mutta täi shampoo vei aika tehokkaasti värin mennessään:D
Sattuoisin etsin tänään ratkaisua juuri samaan kysymykseen. Olen pitkään värjännyt harmaita piiloon jo pitkään jo tutuksi käyneellä hiusvärillä. Nyt kyllästyin siihen juurikasvun sutimiseen ja ajattelin, että ei tämä tummanvaalea kulta tästä miksikään mene, jos vedän kerralla värin koko päähän ja pidän sen vaaditun puoli tuntia. Nyt on tummanvaalean kultainen tyvikasvu ja tummanruskeaa latvaa 25 senttiä.
Pilasin hyvin kauan sitten luonnonkiharat hiukseni värinpoistolla, joten olen hyvin varovainen kemikaalien suhteen, myös "turvallisen" sitruunamehun ja soodan.
Ajattelin levitellä hiuksiini tyrniöljyhoidon muutamaksi tunniksi muovin alle. Onko joku saanut tuloksia aikaan öljyllä? Käsittääkseni sillä saa väriä irti ainakin silloin, kun ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen testannut niin ruokasoodaa, sitruunaa sekä askorbiinihappoa. Viimeksi mainittu on ollut tehokkain tapa haalistaa hiusväriä (erityisesti kasviväriä joka tunnetusti jämähtää kiinni).
Mitä kasviväriä sait haalistettua? Kuinka onnistuneesti? Pitäisi hennasta päästä eroon, eikä ole tarpeeksi omaa juurikasvua ihan kaiken hennatun osion leikkaamiseen.
Up