Mies haluaa poikamme kummiksi entisen panonsa
Ovat toki ystäviä olleet 10 vuoden ajan. Silloin 10 vuotta sitten oli jotain säpinää heillä noin vuoden verran. En tiedä mitä ajatella, tai suostunko ehdotukseen. Minun ja tämän naisen välit nykyään ihan hyvät.
Suostuisitko sinä tähän ehdotukseen? Aikaa onneksi on vielä miettiä, kun vauvan la ensikuussa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en suostuisi. Lapselle voisi sitten myöhemmin selittää taustoja, että "katsos kun isi on paneskellut kummitätisi kanssa ja nyt he ovat hyviä ystäviä". Juu ei, en ole avarakatseinen.
Mikä se sellainen tilanne on, jossa joutuu lapselle selittämään, että isällä on ollut joskus ennen hänen aikaansa suhde lapsen kummitätiin? Katkeran äidin kosto?
Katkeruuskortti vedetty! Katkera mistä? Kuule kun ihan joka kerran ajattelisin asiaa noin, jos näkisin tätä kummitätiä ja varmasti vuosien varrella jossain kohtaa lipsahtaisi vahingossa. Mitkään asiat ei pysy koskaan salaisuuksina.
No sitähän minä kysyin. Jos miehen vanha suhde ja hyvät kaverilliset välit exään vaivaa vielä vuosien päästäkin niin täytyyhän sen jostain johtua. Sitä en kyllä ymmärrä edelleenkään mikä se sellainen tilanne on missä se pakostakin "vahingossa lipsahtaa" lapselle? Barbieleikeissä Ken himoitsee vanhaa heilaa? Rippijuhlissa isä halaa kummitätiä liian pitkään? Ylioppilasjuhlissa päädytään muistelemaan nuoruusvuosia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kai minäkin sitten olen exäni "vanha pano", mitä nyt vaan ollaan oltu ystäviä toistakymmentä vuotta sen vuoden kestäneen seurustelun jälkeen, ja exän ja tämän naisystävän luona vierailen kaveriporukalla tämän tästä...
Wt-sakilla on aina omat pienet piirinsä. Onneksi.
Koko Suomen kansahan on periaatteessa wt-väkeä, kun puolisot on haettu vielä pienemmästä piiristä kuin nykyään. Eihän Suomi ole auennut ulkomaillekaan kunnolla kuin viimeisen parinkymmenen vuoden sisään.
Vähemmistössä on panoni koko Suomen laajuudelta ajatellen. Tunnen tosin onneksi muitakin ihmisiä kuin entisiä panojani, joten on helppo valita kummi ei niin sisäsiittoisista piireistä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kai minäkin sitten olen exäni "vanha pano", mitä nyt vaan ollaan oltu ystäviä toistakymmentä vuotta sen vuoden kestäneen seurustelun jälkeen, ja exän ja tämän naisystävän luona vierailen kaveriporukalla tämän tästä...
No niinhän sinä olet. Oliko jotain epäselvää tämän asian suhteen? Toisten kanssa ollaan pelkkiä kavereita, toisten kanssa on päädytty suhteeseen. Siinä on vissi ero.
Niin? Mun vanha pano pyysi minua ja miestäni kummeiksi. Ei tosin suostuttu koska kummilapsia on jo tarpeeksi.
Siis tämä on jonkun mielestä ihan normaali tapa toimia?
Ei tietenkään lapsen kummiksi mitään vanhaa panoa, älkää nyt naurattako. :D
M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en suostuisi. Lapselle voisi sitten myöhemmin selittää taustoja, että "katsos kun isi on paneskellut kummitätisi kanssa ja nyt he ovat hyviä ystäviä". Juu ei, en ole avarakatseinen.
Mikä se sellainen tilanne on, jossa joutuu lapselle selittämään, että isällä on ollut joskus ennen hänen aikaansa suhde lapsen kummitätiin? Katkeran äidin kosto?
Katkeruuskortti vedetty! Katkera mistä? Kuule kun ihan joka kerran ajattelisin asiaa noin, jos näkisin tätä kummitätiä ja varmasti vuosien varrella jossain kohtaa lipsahtaisi vahingossa. Mitkään asiat ei pysy koskaan salaisuuksina.
Sinulla on nyt selvästi vielä paljon vihaa tätä potentiaalista kummitätiä kohden sydämessäsi, et ole voinut antaa anteeksi, mitä?
Oletko itse seurustellut jonkun muun kuin aviomiehesi kanssa? Olitteko sängyssä? Jos, niin pitäisikö miehesi olla katkera tästä "panostasi"?
Itse olen uskovainen ja sitä mieltä, että seksi kuuluu mieluiten vasta avioliittoon, mutta en silti ymmärrä katkeraa mieltäsi. Pystyisin antamaan miehelleni anteeksi, jos hän olisi ollut sängyssä jonkun muunkin kanssa, ja jos pitäisi ihmisestä, niin voisin jopa ajatella kummiksi.
Suosittelen, että työstät asiaa mielessäsi vielä! Taustalla on anteeksiantamattomia asioita joita et ole ajatellut selviksi. Raamattu kehoittaa antamaan jopa vihamiehille anteeksi, voin vakuuttaa, että olo on kevyt kun näin tekee <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on nyt selvästi vielä paljon vihaa tätä potentiaalista kummitätiä kohden sydämessäsi, et ole voinut antaa anteeksi, mitä?
Oletko itse seurustellut jonkun muun kuin aviomiehesi kanssa? Olitteko sängyssä? Jos, niin pitäisikö miehesi olla katkera tästä "panostasi"?
Itse olen uskovainen ja sitä mieltä, että seksi kuuluu mieluiten vasta avioliittoon, mutta en silti ymmärrä katkeraa mieltäsi. Pystyisin antamaan miehelleni anteeksi, jos hän olisi ollut sängyssä jonkun muunkin kanssa, ja jos pitäisi ihmisestä, niin voisin jopa ajatella kummiksi.
Suosittelen, että työstät asiaa mielessäsi vielä! Taustalla on anteeksiantamattomia asioita joita et ole ajatellut selviksi. Raamattu kehoittaa antamaan jopa vihamiehille anteeksi, voin vakuuttaa, että olo on kevyt kun näin tekee <3
Siis jos minä pitäisin "panosta" ihmisenä, niin voisin ajatella kummiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kummiksi nyt herran jestas pyydetä toisen vanhaa panoa. Miehellä on nyt pasmat sekaisin. Kuka tuore äiti haluaa oman lapsensa kummiksi miehen entisen (olivat sitten ystäviä tai ei, aivan sama)? Ei kukaan jolla vähänkään järkeä päässä. Haluatko ap miehen exän vierailulle heti kun vauva syntyy, ja itse olet vielä ihan turvonnut ja tunteet sekaisin? Haluatko miehen exän vierailulle kotiisi joka ikinen vuosi, kun lapsi täyttää vuosia? Ei herran jumala sentään, mies haluaa siis jakaa vanhemmuuden ilon oman exänsä kanssa. Hyi helvata.
Pelkäisitkö siis, että miehesi pettää, kun itse olet turvonnut ja exä ehkä ei? Miten vähän oikein luotatte kumppaneihinne? Miten huono itsetunto pitää olla, että edes miettii tällaisiä?
En ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wt-sakilla on aina omat pienet piirinsä. Onneksi.
Kuule, korkeakoulutettuja ja kokopäivätyössä ollaan kaikki. Lisäksi minä ja ex asumme ja työskentelemme eri kaupungeissa, joissa molemmilla on oma verkostonsa ja muut ystävänsä, että se niistä "pienistä piireistä". Terveisin tuo jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi uskovainen, antaisitko sinä isälleni anteeksi, kun hän paneskeli toista naista kun vanhemmat oli naimisissa ja heillä oli kolme lasta? Ja ainiin isäni on pappi kuten myös tämä nainen jota hän paneskeli. Tällä pappsinaisellakin oli perhe.
Pitääkö antaa anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kummiksi nyt herran jestas pyydetä toisen vanhaa panoa. Miehellä on nyt pasmat sekaisin. Kuka tuore äiti haluaa oman lapsensa kummiksi miehen entisen (olivat sitten ystäviä tai ei, aivan sama)? Ei kukaan jolla vähänkään järkeä päässä. Haluatko ap miehen exän vierailulle heti kun vauva syntyy, ja itse olet vielä ihan turvonnut ja tunteet sekaisin? Haluatko miehen exän vierailulle kotiisi joka ikinen vuosi, kun lapsi täyttää vuosia? Ei herran jumala sentään, mies haluaa siis jakaa vanhemmuuden ilon oman exänsä kanssa. Hyi helvata.
Pelkäisitkö siis, että miehesi pettää, kun itse olet turvonnut ja exä ehkä ei? Miten vähän oikein luotatte kumppaneihinne? Miten huono itsetunto pitää olla, että edes miettii tällaisiä?
En ymmärrä!
Ei siinä ole mitään PELKOA vaan ihan periaatekysymys. En minäkään ehdottaisi exääni meidän lapsen kummiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi uskovainen, antaisitko sinä isälleni anteeksi, kun hän paneskeli toista naista kun vanhemmat oli naimisissa ja heillä oli kolme lasta? Ja ainiin isäni on pappi kuten myös tämä nainen jota hän paneskeli. Tällä pappsinaisellakin oli perhe.
Pitääkö antaa anteeksi?
Millä tavalla tämä edes liittyy mihinkään tässä ketjussa?
Miten sinä miehesi nykyinen "pano" olet ihmisenä parempi kuin miehesi entinen "pano".
Vierailija kirjoitti:
No voi vi-tt---u tarviiko kaikki kertoa lapselle
En suostuisi.
Olen tehnyt suhteen alussa miehelle minun rajat selväksi; en ymmärrä sitä, miten entiset heilat tai panot voisivat olla hyviä ystäviä. Oman kokemukseni mukaan, aivan joka kerta, siitä tulee - yleensä miehen puolelta - jotain säpinää. Miehellä ei suhteemme alussa, eikä aikana, ole ollutkaan vanhaa panoa ystävänään. Tuttuna kyllä, mutta sellainen, että vain moikkaavat, jos tapaavat. Sama juttu itselläni (koska se on kaatunut siihen, että entinen poikaystävä tai pano on alkanut liian läheiseksi).
Aivan se ja sama, vaikka joku kutsuisi minua pirttihirmuksi, ahdasmieliseksi, yms. En pidä - tai ole pitänyt - miestäni missään vaiheessa lukittuna. En ole missään vaiheessa esittänyt hänelle pitäväni jostain asiasta, mikä ei oikeasti ole ok. On tämä tuottanut suhteemme aikana ongelmia ja keskusteluja, mutta olen ihan rehellisesti sanonut miehelleni, että jos ei miellytä, tuossa on ovi.
Ihmiset hyväksyvät erilaisia asioita, eikä mikään niistä ole yhtään sen parempi kuin toinen.
Jos ap sinusta ei tunnu ajatus hyvältä, ei se tule tuntumaan myöhemminkään. Turhaan itseään pakottaa mihinkään!
Mahtaa olla huono itsetunto, jos pitää määrätä kenen kanssa mies saa olla ystävä ja kenen ei.
Myös tuo asenne, jossa ystävä 10 vuoden ajalta nähdään pelkkänä panona on kyllä väsyneintä mammaforumismia parhaimmillaan. Sanotko tätä naista päin naamaakin miehesi ex-panoksi?