XS, S ja M kokoiset !
Mitä painat ja kuinka pitkä olet ja mitä vaate kokoa käytät (xs, s vai m) ?
Kommentit (299)
En mikään hiirulainen kirjoitti:
Olet todella pieni kokoinen, et m-kokoinen tai käyt väärässä kaupassa. M -kokoiset ovat 65-95kg. Esim. Hm x s vaatteet mahtuu melkein tuplasti sun kokoiselle. Käytän xs-m, olen 164cm ja 91kg. Naimisiin meno ja raskaus toi 20 kg. Joka paikkaan mennyt tasaisesti ja sama vaatekoko. Olen painoani huomattavasti kevyemmän näköinen. Painan todella paljon. Eikä lähde vaikka mitä tekisi. Lapsi 7kk.
Otapa mittanauha ja katso mittasi. Mä olen 166 cm ja 60 kg, ja hyvin tarkalleen m-kokoinen (38).
Olen 156 cm, paino 59 kg enkä ikimaailmassa mahdu S-koon vaatteisiin.
M tai jopa L, housuissa 38 tai 40, takeissa oltava 40, pienemmät ei mene kiinni. Eikä mulla ole isot rinnat, vyötärö 80 jotain. Oon tasapaksu pötkylä.
153 cm 53 kg, käytän kaikkia noita kokoja. Yläosat on XS-S ja alaosat M (S:kin yleensä menee, mutta pidän vähän löysemmästä istuvuudesta).
totuus on se, että suomalaiset naiset ovat lihavia, plösöjä jo nuorena ja en yhtään ihmettele kun katsoo noita siiderivalaiden "ruoka"-annoksia.. ja elämäntapaa, salillakin keskitytään enemmän puhelimen näpräämiseen kuin treenaamiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
157cm/56 kg kokoni on XS tai/ja 34,, joskus käy koko S. Olen lihaksikas mutta kun paino on 52-54kg niin olen tyytyväisempi ulkomuotooni. Koko M olisi kauhistus mulle ja tähtään siihen, että pysyn kuosissa..liikunnan avulla pysyykin ja tietty ei voi herkutella ihan joka päivä!
Koossa 34 rinnanympärys on 80 cm. Useimmat suomalaiset ovat sen verran rintavia, ettei mikään liikunta pidä heitä siinä koossa.
Rinnanympärys kasvaa kun ihminen lihoo ja vice versa, vai luuletko että rinnanympärys pysyy samana vaikka paino laskee/nousee..?
Mulla ainakin on ollut aina D-kupin rinta, vaikka BMI on ollut 19. Rinnanympärys oli 88, kun mitat olivat 166/52 ja vyötärö 63 cm.
Ja vaatekokohan määritellään paidoissa ja mekoissa rinnanympäryksen mukaan.
Voi jestas mitä kommentteja taas, naiset.
Jos painaa 90 kg, varmasti näyttää myös siltä. Vaikka sais ängettyä itsensä m-koon vaatteeseen, ei se tarkoita, että olisit m-kokoa.
Olen 88/167/75G, kehonkoostumus on suht lihaksikas mutta myös läskiä löytyy paljon liikaa. Mahdun kyllä m-koon vaatteisiin itsekin, mutta on pelkkää itsensä huijausta väittää olevansa m-kokoa, kun kuka vaan näkee, ettei sitä ole.
Tiedän monia naisia, jotka käyttää esim urheilutrikoita koossa m, vaikka painavat reippaasti lähemmäs 100 kiloa. Nykyiset vaatteet kun on pelkkää elastaania, niin saahan ne pingotettua vaikka minkälaisen jumpppapallon yli.
Ja ap, syömishäiriöisen ei ehkä kannata av-palstalla kysellä muiden vaatekokoja. Mee hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja anteeksi ei ollut tarkoitus haukkua ketään M kokoista. Pienuus on vain ollu osa identiteettiäni niin pitkään että ahdistaa muuten todella pahasti tällä hetkellä.
Muut jotka on noin 167 ja noin 53kg, mitä kokoa käytätte ?
Ap.
Et olisi pieni vaikka painaisit 40 kg. Olet keskivertoa vähän pitempi hoikka nainen, juuri tuonkin painoisena mitä nyt olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja anteeksi ei ollut tarkoitus haukkua ketään M kokoista. Pienuus on vain ollu osa identiteettiäni niin pitkään että ahdistaa muuten todella pahasti tällä hetkellä.
Muut jotka on noin 167 ja noin 53kg, mitä kokoa käytätte ?
Ap.
Et olisi pieni vaikka painaisit 40 kg. Olet keskivertoa vähän pitempi hoikka nainen, juuri tuonkin painoisena mitä nyt olet.
Mee ny trolli himaas. Jokanen järkevä ihminen osaa kyllä tosta laskea,että kyseessä on erittäin vaikea alipaino.
157 cm, paino 53kg. Käytän xs-s riippuen vaatteesta.
Täällä monet sanoo olevansa kokoa xs-s, vaikka mitat sanoo muuta. Vaikka olettekin hoikkia ja saatte ängettyä elastaani trikoo vaatteet koossa xs, ei tarkoita että olette kokoa xs. Kyllähän sen tuolla ulkonakin näkee että ihmiset käyttää kokoa-paria liian tiukkoja vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
160cm pitkä ja painoa 55kg. Olen kokoa xs.
Samat mitat, kokoni S-M, ei missään nimessä XS. Jännää, miten paljon vartalonmalli ja lihasmassan määrä (minulla vähäinen) voi vaikuttaa...
Olin vero modassa katsomassa farkkuja. Myyjä tuli kysymään tarvitsenko apua. Hänellä itsellään oli päällä kyseiset farkut joita katsoin, kuulemma pienimmässä eli xxs koossa ja suositteli minulle samaa koska olin hoikempi kuin hän. Hän oli kyllä hoikka mutta normaali painoinen eikä mikään pikkuinen. Ja farkut näyttivät hänen päällä epämukavalta makkarankuorelta, ja saumat näyttivät pian repeävän. Lähdin kaupasta s kokoiset farkut mukanani. Älkää käyttäkö liian pieniä vaatteita.
177 cm, 76 kg, M-koko menee noin puolissa tapauksista (muuten L).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
157cm/56 kg kokoni on XS tai/ja 34,, joskus käy koko S. Olen lihaksikas mutta kun paino on 52-54kg niin olen tyytyväisempi ulkomuotooni. Koko M olisi kauhistus mulle ja tähtään siihen, että pysyn kuosissa..liikunnan avulla pysyykin ja tietty ei voi herkutella ihan joka päivä!
Koossa 34 rinnanympärys on 80 cm. Useimmat suomalaiset ovat sen verran rintavia, ettei mikään liikunta pidä heitä siinä koossa.
Ei kyllä ole noin pieniä ellei ole strechiä joka venyy merkittävästi.
Olen kokoa 158cm, 54kg, ry 95, vy 66, ly 97. Minulle useimmiten käy xs tai koko 34. Housuja kyllä vaikea löytää koska usein 34 housuissa kyllä pitää olla kapeavyötäröinen joustava malli, koska muuten voi jäädä vyötärö löysäksi ja pakarat muoto taasen lätistyy.
168cm ja paino 68kg. Vaatteissa käytän kokoa S tai M riippuen vaatteen mallista. Housut ovat lähes poikkeuksetta M (olen reitevä), mutta paidoissa vaihtelee S ja M välillä (olen myös rintava, mutta keskivartalosta hoikka). Joskus S vaatteet kiristävät rinnuksista ja M vaatteet tuntuvat säkeiltä.
167cm, 49kg. S tai xs. Mitä väliä? Ja ihan hirveää kommentointia taas yllättäen tässä ketjussa.
168cm ja noin 65kg, käytän enimmäkseen M koon vaatteita lasten synnytyksistä jääneen pömppö mahan takia. Tosi hankalaa löytää mitään istuvaa vaatetta koska M koon vaatteet on yleensä rinnan kohdalta löllöjä, imetysten takia tissit kutistuneet olemattomiksi, rintaliiveistä riippuen A tai B. Olen harkinnut rintojen kohotusta tai silikoneja, ei sovi enää nämä tähän nykyiseen kroppaan. Mies sanoo kylläkin että kun treenasisin pömppö mahan pois ja rintalihalsia saisin sillä jo "rintojen kohotuksen" ilman kalliita leikkauksia
156cm, 53 kg, s-m koot.