XS, S ja M kokoiset !
Mitä painat ja kuinka pitkä olet ja mitä vaate kokoa käytät (xs, s vai m) ?
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M koko, pituus 168 ja paino 70-72.
Minä 58 kg/ 171 cm, M koko
aika venyvä haitari ;D
M-koon vaatteet venyvät "hanurin" päällä äärimmilleen, kyllä:D
Ap, et ole selvästi lähellekään päässyt kehonkuvaasi liittyvistä ongelmista. Onhan sulla hoitokontakti?
165cm / 48 kg
S-kokoa käytän, jotkut vaatteet myös XS
Mä olen 178/60 ja käytän noita kaikkia kokoja, xs vähiten. Mitoitukset vaatteissa on niin erilaisia. Tokikaan mulla ei ole paljon pitkähihaisia paitoja, kun noissa koissa hihat on lyhyitä. Enimmäkseen siis 2/3-hihoilla. Toisaalta taas neuletakkeja löytyy pidemmilläkin hihoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ootte ihan lastenkokosia :D
Keskivertosuomalainen nainen on 163cm ja 73kg.
(mies 177cm ja 87kg)
158 cm 55 kg ja käytän lähinnä m-kokoisia vaatteita. Ne ovat aina liian isoja, koska ahdistun kiristävistä vaatteista. Tiedän, etten ole kovin tyylikäs näky :)
158cm/52kg käytän M-kokoisia vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Olen 167cm ja ennen painoin 48kg ja käytän S kokoa. Housut on alkanut kiristää ja kävin vaa’alla ja painan 53kg ! En ole herkutellut, ainoastaan syönyt enemmän huhtikuusta lähtien ja esim lisännyt avokadot päivittäiseen ruokavalioon yms. :( harmittaa ja ahdistaa niin paljon, en mitenkään voi alkaa käyttää M kokoa !! Olen hoikka en medium=keskikokoinen...
Ap..
Sinä olet aika pitkä nainen. Ei tuo M koko sinua mediumiksi tee, varmasti olet hoikka 53 kiloisenakin.
En tiedä ikääsi, mutta esimerkiksi 20-30 välillä kroppa muuttuu, elimistön lihasmassakin luontaisesti lisääntyy ja jos yrittää pysyä samassa painossa näyttää riutuneelta eikä viehättävältä.
Minä olen sinua 9cm lyhyempi ja painan saman verran, varmaan koska jonkin verran lihastakin niin olen hoikka tällä pituus-paino suhteella.
Tuo on nyt jokin jumittuma, ongelma vain oman pääsi sisällä. Koita työstää sitä, sillä eisinua vaatteen kokomerkinnän mukaan määritellä, peilistä näet, että olet hoikka. Jos laput ahdistaa niin leikkaa pesulaput irti. Ongelma on sitten siltä osin ratkaistu. Itselleni esimerkiksi xs kokoiset pikkarit on sopivat kuten housut yleensäkin, mutta satun vaan tykkäämään lörpöistä pikkareista ja ostan alushousut kokoa m. Ne vaan on niin mukavat ja hengittävät, kun ei ole aivan myötäiset.
165cm ja 63kg ja käytän noita kaikkia kokoja, mut yleensä S
Vierailija kirjoitti:
158cm/52kg käytän M-kokoisia vaatteita
Saman kokoisena käytän xs-s tai 34-36 vaatteita. Esim 36 kokoiset housut on vyötäröltä aivan liian isot, mutta leveähköt hartiat ei kaikista paidoista salli xs tai 34 koon paitoja jos paita ei ole joustava. M-koko on joka vaatteessa liian iso. Hassua miten vartalon malli vaikuttaa.
Olen 165 cm ja painan 54 kg. Riippuu täysin vaatemerkistä, mikä koko käy. Olen aika harteikas, joten esim Zaran s-koon paitapuseroon ei ole toivoakaan mahtua, joudun ottamaan jopa koon L. Hameista menee yleensä koot 34-36.
Vaatevalmistjien kokotaulukot eroaa todella paljon toisistaan. Minulla on vain ihan muutama merkki, josta kokeilematta tiedän mikä koko on hyvä.
Ap, olet mallinpituinen, joten et voi olla pätkän painoinen. Vastasin ketjuun lukematta kommentteja. En olisi vastannut jos olisin lukenut tuskailustasi (vaikka tietenkin olisi pitänyt tajuta, että näitä (ali)painoketjuja väsää vain syömishäiriöiset).
Olen itse sairastanut teini-iässä anoreksiaa, jolloin kehonkuvani oli toooodella väärä. Vihasin ihonalaista rasvaa näin nätisti sanottuna. Yritin laihduttaa sen kaiken pois lopputuloksena yli 10 kiloa alipainoa, kuukautisten poisjääminen, hauraat luut, prakaavat munuaiset... mutta pahinta oli se henkinen pahoinvointi, itsensä nälällä kiduttaminen ja valtava itseinho. Parantuminen alkoi kun päätin, etten heitä hukkaan tätä elämää näin kaloreita laskien ja "läskejäni" puristellen vaan opettelen pitämään itsestäni. Päästyäni terveeseen painoon en pysty ymmärtämään mitä itsessäni niin paljon vihasin.
Ap, sinä olet hoikka etkä kiloakaan lihava. Leikkaa vaikka kokolaput pois vaatteista jos ne ahdistavat. Hanki itsellesi terve identiteetti, jokin hyvä asia mistä olet ylpeä, muu kuin alipaino. Jos sinulla ei jo ole hoitokontaktia niin hanki sellainen. Kerro lääkärille, että olet ahdistunut, vähän masentunut ja syömishäiriöajatukset kuten paino hallitsevat elämääsi. Et esim. kestä pukeutua normaalikokoisiin vaatteisiin. Saat palloiltua itsesi terapiaan tai ainakin mielenterveyshoitajan sohvalle ja toivottavasti motivoidut parantumaan. Tsemppiä!
(Näissä ketjuissa aina joku kommentoi olevansa 178/42 ja "ihannepainossa". He ovat syömishäiriöisiä kiusaavia trolleja tai naisia, joilla ei ole läheskään kaikki kunnossa. Älä keskity nyt siihen vaakaan yhtään, kehu (ja vain kehu!) itseäsi peilin edessä ja varaa lääkäriaika)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M koko, pituus 168 ja paino 70-72.
Minä 58 kg/ 171 cm, M koko
aika venyvä haitari ;D
Suunilleen samanpituisella ja painoisella ihmisellä vaatekokoon olennaisesti vaikuttaa lihaksen ja läskin määrä. Samanpainoisella jolla enemmän läskiä on suuremmat ympärysmitat kropassa kuin samanpainoisella jolla enemmän lihasmassaa. Lihas painaa enemmän kuin läski, ollen tiiviimmässä paketissa. Toki myös luontaisella vartalonmallilla vaikutusta asiaan.
160 cm ja 53 kg.
M-koko.
Mahdun kyllä S-XS-vaatteisiin, mutta M-koko tuntuu ihanammalta.
Olenkin vanha.
Tässä iässä haluaa, että vaatteet ei kierrä, ei hierrä ja on helppo pierrä.