XS, S ja M kokoiset !
Mitä painat ja kuinka pitkä olet ja mitä vaate kokoa käytät (xs, s vai m) ?
Kommentit (299)
165 cm & 57 kg, vartaloni on urheilullinen. Useimmiten käytän kokoa S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte ihan lastenkokosia :D
Keskivertosuomalainen nainen on 163cm ja 73kg.
(mies 177cm ja 87kg)
Suomalaisten naisten keskipituus on nykyään 165cm.
171 cm, 54 kg. Alaosani ovat kokoa XS, sillä jalkani, vyötäröni ja lantioni ovat hyvin kapeat. Yläosat taas kokoa M-L, seurauksena geenilotossa "siunautuneista" jättirinnoista ja leveähköistä hartioista.
Vierailija kirjoitti:
Olen 167cm ja ennen painoin 48kg ja käytän S kokoa. Housut on alkanut kiristää ja kävin vaa’alla ja painan 53kg ! En ole herkutellut, ainoastaan syönyt enemmän huhtikuusta lähtien ja esim lisännyt avokadot päivittäiseen ruokavalioon yms. :( harmittaa ja ahdistaa niin paljon, en mitenkään voi alkaa käyttää M kokoa !! Olen hoikka en medium=keskikokoinen...
Ap..
Ymmärrän tunteesi. Itsekin olen viimeaikoina joutunut osittain siirtymään S-koosta M:n, enemmän minua häiritsee, että housut ovat nykyään kokoa 38 eikä 36. Sinällään painoni ei minua häiritse, vaan ajatus siitä, etten ole enää nuori ja hoikka vaan lähen keski-ikäinen ja keskikokoinen. Tiedän, että ajatus on ihan tyhmä ja ulkonäkööni olen tyytyväinen. Ehkä jopa enemmän kuin muutaman kilon hoikempana. Aiemmin siis olen painanut 50-53kg, nykyään 56kg ja olen samanpituinen kuin sinä. Eli siis koita olla murehtimatta painoasi, todennäköisesti näytät nyt jopa paremmalta nyt kuin alle 50-kiloisena.
162cm ja 60kg, useimmiten S, joskus M.
Vierailija kirjoitti:
Ja anteeksi ei ollut tarkoitus haukkua ketään M kokoista. Pienuus on vain ollu osa identiteettiäni niin pitkään että ahdistaa muuten todella pahasti tällä hetkellä.
Muut jotka on noin 167 ja noin 53kg, mitä kokoa käytätte ?
Ap.
No mä oon 165cm ja 56kg, käytän kokoa M. Ennen olin S, mutta rinnat on kasvaneet koko ajan ja lantio leventynyt iän myötä, joten M istuu päälle paremmin. En siis ole lihonnut, kyllä ne S-kokoiset sopii päälle, mutta itse en tuijota kokolappua, vaan sitä, miltä vaate näyttää ja tuntuu. On mulla muutama L-kokoinenkin vaate muutamasta vaatemerkistä, koska olivat todella tiukkaa mallia rintojen kohdalta.
157cm/56 kg kokoni on XS tai/ja 34,, joskus käy koko S. Olen lihaksikas mutta kun paino on 52-54kg niin olen tyytyväisempi ulkomuotooni. Koko M olisi kauhistus mulle ja tähtään siihen, että pysyn kuosissa..liikunnan avulla pysyykin ja tietty ei voi herkutella ihan joka päivä!
163 cm / 47 kg.
Käytän yleensä xs/s tai vaihtoehtoisesti 32/34/36 riippuen valmistajasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä oikealla aikuisella paino on kolminumeroinen ja luiden päällä 20 cm läskiä.
Vierailija kirjoitti:
157cm/56 kg kokoni on XS tai/ja 34,, joskus käy koko S. Olen lihaksikas mutta kun paino on 52-54kg niin olen tyytyväisempi ulkomuotooni. Koko M olisi kauhistus mulle ja tähtään siihen, että pysyn kuosissa..liikunnan avulla pysyykin ja tietty ei voi herkutella ihan joka päivä!
Koossa 34 rinnanympärys on 80 cm. Useimmat suomalaiset ovat sen verran rintavia, ettei mikään liikunta pidä heitä siinä koossa.
Olet todella pieni kokoinen, et m-kokoinen tai käyt väärässä kaupassa. M -kokoiset ovat 65-95kg. Esim. Hm x s vaatteet mahtuu melkein tuplasti sun kokoiselle. Käytän xs-m, olen 164cm ja 91kg. Naimisiin meno ja raskaus toi 20 kg. Joka paikkaan mennyt tasaisesti ja sama vaatekoko. Olen painoani huomattavasti kevyemmän näköinen. Painan todella paljon. Eikä lähde vaikka mitä tekisi. Lapsi 7kk.
173cm/70kg. M-koko. Tosin mulla on pitkä torso suhteessa muuhun kroppaan niin aniharvoin istuu mikään body/uikkari/mekko koska kaikki vaatteet on mitoitettu n. 160-165-senttisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M koko, pituus 168 ja paino 70-72.
Minä 58 kg/ 171 cm, M koko
aika venyvä haitari ;D
Samat mitat, ja M-koko (joskus S) mullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskivertosuomalainen nainen on 163cm ja 73kg.
(mies 177cm ja 87kg)
Suomalaisten naisten keskipituus on nykyään 165cm.
168cm muuten.
164 / 67 kg
95-70-95
Koko yleensä M, joskus L, joskus S.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koossa 34 rinnanympärys on 80 cm. Useimmat suomalaiset ovat sen verran rintavia, ettei mikään liikunta pidä heitä siinä koossa.
Rinnanympärys kasvaa kun ihminen lihoo ja vice versa, vai luuletko että rinnanympärys pysyy samana vaikka paino laskee/nousee..?
Mulla vaihtelee kyllä tosi paljon, xs-m on koot yleensä. Ja siis riippuu ihan jo siitäkin mistä vaatteen ostaa ja tietenkin malli ym vaikuttaa myös.
Mun pituus 168 ja paino 53-54kg