Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille nykyajan ilmiöille tai vouhotuksille sinulla ei ole riittänyt ymmärrystä?

Vierailija
23.05.2019 |

Käsitellään tässä nykyaikaisia asioita, ilmiöitä ja vouhotuksia, joita kohtaan sinulla

a) ei ole riittänyt ymmärrystä

b) perustelut

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painovouhotus. Edelleen ihmisen arvo mitataan painon perusteella.

Ja tämä on vain hyvä. Suomessa on kamala ongelma ylipainon suhteen. Siihen ei auta mitkään "#body positive #kehokapinallinen#isojakaunis" kamppanjat. Läsk*en onkin syytä hävetä. Lihavuutta ei pidä missään nimessä normalisoida.

Vierailija
82/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some sitä, some tätä. Some some some. Ihmiset kävelee kuin zombit ulkona känny naamassa kiinni.

Tätä tekevät myös jotkut vanhemmat ihmiset. Eräs työkaverini, yli 50-vuotias mies, hommasi älypuhelimen noin vuosi sitten ja sen jälkeen on tuijottanut sitä hyvin tiiviisti ja näyttää sieltä jotain typeriä videoita, joita kieltäydyn katsomasta. Olen siis lähes 20 vuotta nuorempi kuin hän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäero parisuhteessa blaa blaa.

Vierailija
84/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some sitä, some tätä. Some some some. Ihmiset kävelee kuin zombit ulkona känny naamassa kiinni.

Joo ja paikallisjunassa minä olen ainoa, joka ei räplää sitä s**tanan älypuhelintaan.

Junassa minulla on aina mukanani kirja ja joskus mukanani on vanha Walkman jolla kuuntelen kasetteja. Olenkin jo 37-vuotias fossiili.

Vierailija
85/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä pelottavaa! Ja surullisinta on se, että jos on vaikka jonkun perheenjäsenen tai ystävän kanssa liikenteessä niin ignoorataan kokonaan kaikki mitä yrittää jutella kun toinen on vaan kiinni siinä älyluurissaan. Eipä siinä sitten oikein ole juttuseuraa kun toinen elää toisessa maailmassa.

Jos joudun tuollaiseen seuraan, niin olen hiljaa ja saatanpa poistuakin. Yhtä vuorovaikutteista olisi jos puhuisi seinälle.

Vierailija
86/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyen tuohon Hope-ketjuun: en ymmärrä nykyajan vouhotusta siitä, että joutuu koulukiusatuksi, jossei ole kaikkia uusimpia vaatteita, kännyköitä ym. krääsää. 

Tottakai on helpompaa pistää kiusaajien silmään, jos pukeutuu paitaan, jossa lukee isolla "Halpahalli" tms., mutta noin muuten nykypäivän vaatteista ei kyllä ole helppo päätellä mistä ne on ostettu (kunhan ovat suht neutraaleja ja logottomia). Mutta aika harvalla nuorella on ihan kaikkia muotijuttuja, ja vaikka olisikin, entäs sitten? Pitää olla rohkeutta pystyä perustelemaan lapselleen, miksi 13-vuotias, suomalainen peruskoululainen ei tarvitse aasialaisen liikemiehen tarpeisiin rakennettua elektroniikkalaitetta. Vaikka jotain olisi tarjolla, ei se tarkoita että sellainen olisi pakko ostaa.

Olen itse hyvätuloisesta perheestä kotoisin, ja pukeuduin 90% kirpparivaatteisiin kouluaikana. Mitä olen pistänyt merkille viime vuosina, käytettyjä vaatteita suosivat nykyäänkin juuri hyvätuloiset; olen antanut omien lasteni vaatteita pois (tai myynyt halvalla) ja kyllä vaan hakija on lähes aina ollut varakkaampi tapaus. Sitten taas esim. naapuri on valitellut rahatilannettaan, mutta lapsensa on aina merkkivaatteissa päästä varpasiiin...

Ehkäpä hyväosaisen lapsuuden kokeneena isoin siunaus onkin se, että ymmärtää, ettei materia tee onnelliseksi? Köyhällä on helposti sellainen käsitys, että elämä olisi jotenkin ihmeellisempää, jos kädessä olisi kallis luuri, lapsella monen satasen farkut jalassa ym. mutta kun ei se oikeasti ole. Siinä vaiheessa kun kaikki maksetaan omasta pussista, on todella helppo ruveta nuukailemaan ja ymmärtämään, miten niitä ansaittuja rahoja ei todellakaan tahdo tuhlailla mihin vaan. 

Vierailija
87/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnille.

Homoille.

Vierailija
88/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- seksuaalisuuden ylikorostaminen

-sukupuolineutraalius

-lääke- ja rokotevastaisuus

-kannabismyönteisyys

-älypuhelinriippuvuus

-rajaton kasvatus

Voi vaan kuvitella lopputulosta näiden mukaan kasvavalle sukupolvelle..

Vierailija
89/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että miestä ei saa sanoa mieheksi ja naista naiseksi, poikaa pojaksi ja tyttöä tytöksi. Jos näytät tytöltä ja olet syntynyt tytöksi, niin ihmiset nyt vain valitettavasti olettavat sinut tytöksi. Sama toisin päin. Ja vaikka miten asiasta vedetään hernettä nenään ja raivotaan, niin tämä asia ei muutu. Korjaan kyllä puheeni, jos asiasta asiallisesti mainitaan, mutta raivoamalla en.

Ja sukupuolia on kaksi, mies ja nainen. Joku voi olla näiden välissä, mutta silti sukupuolia on vain kaksi. Ihan sama mitä jankutetaan, kantaani en muuta ennen kuin tiede todistaa kantani vääräksi.

Missä muka niin on sanottu, ettei 'tyttöä saa sanoa tytöksi', poikaa pojaksi (jne. )

En kyllä itse ole tuollaista kieltoa huomannut missään olleen esillä .

(Toki niitä  ns. transsukupuolisiakin ihmisiä täällä Suomessakin keskuudessamme  on, mutta kyllä minusta heillekin joku lokero täytyy löytyä tässä nykypäivän valistuneessa yhteiskunnassamme

(...eli näinhän se oli ?)

Pystyn kyllä ihan vaikeuksitta  olemaan  normaalin  ystävällinen heillekin ja ihan siinä kuin kenelle tahansa kanssaihmiselle .

Minua ei haittaa yhtään sekään jos mies käyttää hametta (...tai nainen housuja)

Olen niin sanotusti suvaitsevainen luonteeltani kanssaihmisiäni kohtaan ja heiksi lasken kaikki.

Suvaitsevainen kaiken SEN suhteen siis mitä ihminen (olemuksellaan) ON.

Siis lyhyt  tai pitkä.Lihava tai laiha. Pitkähiuksinen tai  kalju.  Nuori tai  vanha. Mies tai  nainen. Vammainen tai  terve.

Kaikilla näillä on minulle yksi yhteinen nimittäjä.

Minulle he ovat ihmisiä, yhtä kaikki. 

SE taas, mitä joku  ihminen tekee ja ajattelee , onkin sitten jo aivan  toinen asia.

(...eli ei 'suvaitsevaisuuden' nimissä mitään kenenkään pahoja tekoja, vääryyttä, pahoja ajatuksia yms. ketään  muita kohtaan, ahneutta yms. negatiivisia tunteita  (...tai ainakaan niiden ilmentämistä sitä toista haittaavalla tavalla )....

...EI tarvitse kenenkään tietenkään  hyväksyä keneltäkään . 

Vierailija
90/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- seksuaalisuuden ylikorostaminen

-sukupuolineutraalius

-lääke- ja rokotevastaisuus

-kannabismyönteisyys

-älypuhelinriippuvuus

-rajaton kasvatus

Voi vaan kuvitella lopputulosta näiden mukaan kasvavalle sukupolvelle..

>Sekoitat tuossa riippuvuudet , hyville asioille (rokotteet ,pääsääntöisesti')  kielteisyydet ja huonoille asioille (huumeiden käyttö pääsääntöisesti, älypuhelimet väärin käytettynä  ) myönteisyydet ...

ihmisten kohteluun, jaotteluun ja luokitteluun sukupuolensa parusteella .

Mikä taas on sosiaalista ja siis aivan eri asia keskusteltavaksikin.

Vierailija
91/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimpana on sitten nämä dronet. Jumalauta kun on katsomassa kaunista jokimaisemaa ja kuuntelemassa luonnonääniä, niin joku sa atanan aikuinen kakara päättää lennättää helikopteriaan just siinä minun päällä, ei voi tietenkään sinne toiseen suuntaan lennättää missä ei olis ketään. Ja näitähän on nykyään ihan liikaa ihmisillä, pitäis kieltää lailla, varsinkin kun kuvaavat ja ties mistä somesta sitä itsensä sitten löytää.

Hommaa sellainen tehokas ritsa ja koita ampua se surisija alas.

Vierailija
92/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastaisuus, (tarkoitukselliset) kotisynnytykset ja muu äärimmäisyyksiin viety luonnollisuususkovaisuus. Normaalin rajoissa oleva luonnollisemman vaihtoehdon suosiminen, esim. luonnonkosmetiikan tai luomuruoan käyttö on varmasti ihan hyvästä (tai vähintäänkin harmitonta), mutta  sellainen kokonaisvaltainen ideologia, jossa kaikki "luonnollinen" on hyvää, terveellistä ja turvallista ja kaikki "man-made" jotenkin arveluttavaa, vaarallista tai väärää, lähestyy jonkinmoista uskontoa, jossa järjellä ja tosiasioilla ei ole kauheasti sijaa.

Vierailija
93/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa tänään juttu vammaisten vanhemmuudesta. Olen 100% samaa mieltä lääkärin kanssa, joka ei suositellut hoitoja tälle pariskunnalle. Siinä vaiheessa kun omaa lastaan ei pysty käsittelemään fyysisesti mitenkään, vanhemmuus on täysin järjetön toive. 

Vierailija
94/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se risoo todella paljon, että syyllistetään autolla ajamisesta tai ruuan syömisestä perustaen asiaa ilmastonmuutoksella. Samaan aikaan ostetaan kaupasta kertakäyttövaatteita, joita ei voi edes jatkojalostaa, kun elastaania tungetaan joka paikkaan pilaten kankaan pitkäikäisyys. Kulutetaan pienelektroniikkaan, eikä edes kyseenalaisteta sitä, miksi puhelin pitää vaihtaa parin vuoden välein ja ostaa uusi pelikonsoli, kun sellainen markkinoille tulee. Tai tilataan kiinasta halvalla turhaa krääsää pikkurahoilla. Ja kun logistiikkaan ja kotimaisen lihan verotukseen puututaan korostavasti, tulee tilalle halvemmat ulkomaalaiset vaihtoehdot, jolloin koko touhu ampuu itseään jalkaan. Ärsyttää, kun ihmiset keskittyy epäolennaisiin asioihin.

Vierailija
95/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ilmastovouhotus (tärkeä asia, mutta kun kaikki keskustelut pyörii tän ympärillä niin tylsää on)

-vegaanivouhotus (oman paremmuuden todistajana)

-tasa-arvo keskustelu (samaan kategoriaan kuin ilmastovouhotus, tästä kirjoitetaan lehtiin tyyliin joka päivä....tylsää)

-#metoon myötä levinnyt kankeus ihmisten välisessä kanssa käymisessä... koko ajan joutuu julkisessa tilassa miltä näyttää ulospäin.... Tietynlainen spontaanius puuttuu elämästä.

Vierailija
96/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitness, en ymmärrä ollenkaan. Näyttää mielestäni järkyttävältä.

Kaikki tekoripset ja hiustenpidennykset sun muut. Näkee feikeiksi joten en tajua.

Pepun muuttaminen isoksi. En ikinä haluaisi isoa takamusta joten en ymmärrä. Ja se että sitä persettä korostetaan jossain bikineissä joka ei peitä mitään.

Vierailija
97/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki laitetaan johonkin muottiin vai olisiko lokero oikea sana. 

Miksi nykyään pitää saada kaikki asiat lokeroitua, että jokaiselle on oma sanansa. Miksei voi elää rennosti ja olla sellaisia kuin haluaa, ilman lokerointia. 

Eikös kaikki alunperin halunnut, että ketään tai mitään ei lokeroida, että naiset ja miehet saavat olla sellaisia kuin haluaa, ihan sama oletko nainen miehen kehossa tai oletko homo joka syö vegaanisti, tai mitä vaan, mutta kuitenkin halutaan keksiä sanat kaikelle mahdolliselle. Sehän on lokerointia? 

Vierailija
98/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kaikki laitetaan johonkin muottiin vai olisiko lokero oikea sana. 

Miksi nykyään pitää saada kaikki asiat lokeroitua, että jokaiselle on oma sanansa. Miksei voi elää rennosti ja olla sellaisia kuin haluaa, ilman lokerointia. 

Eikös kaikki alunperin halunnut, että ketään tai mitään ei lokeroida, että naiset ja miehet saavat olla sellaisia kuin haluaa, ihan sama oletko nainen miehen kehossa tai oletko homo joka syö vegaanisti, tai mitä vaan, mutta kuitenkin halutaan keksiä sanat kaikelle mahdolliselle. Sehän on lokerointia? 

Sitähän minäkin tuolla aiemmin yritin ehdottaa, että hyväksytään kaikki ihmiset ihmisinä, mutta alapeukkujen puolelle palaute mielipiteestäni painottui. Koitin siinä vähän selvittää mitä se oikea suvaitsevaisuus tarkoittaa ihmisten kesken tarkoittaa, mutta sitäkään ei hyväksytty alkuunkaan,edes ajatuksensa.

'Olkaamme siis mahdollisiman torjuvia,tylyjä ja  suvaitsemattomia kaikkea erilaisuutta kohtaan' ,voisi palautteesta siis päätellä   ?

Vierailija
99/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Kun 'Kohtalotar' puuttuu peliin' kirjoitti:

Sinnikkyys ja lannistumattomuus ovat toki hyviä ominaisuuksia , mutta tuo kirjoittaja kai oli tarttunut siihen, että ei nyt tehtäisi mitään 'ohjauslausetta' tai mantraa siitä , että 'AIVAN KAIKKI ihmisen elämässä on kiinni ja riippuu VAIN ja AINOASTAAN hänen omista VALINNOISTAAN.' 

Aivan siis kuin elämä olisi joku 'valintamyymälä', jonka edessä jokaiselle ja kaikille  jaettaisiin rajattomiin ostoihin ja hankintoihin siellä oikeuttavia lahjakortteja.

Uskoakseni tosi harva oikeasti ajattelee näin - olen törmännyt tuollaiseen vain vetovoiman lain ääriuskovaisilta ja palstalaisilta jotka larppaavat jotain extreme-kokoomuslaista.

Olen kuullut sanontoja kun "elämä on valintoja" ihan eri asiayhteyksissä, esimerkiksi sellaisessa että viettääkö vapaa-aikansa kirjoittaen kirjaa vai katsellen sarjoja Netflixissä. Tuollainen on ihan valintakysymys, varsinkin jos katselee joka viikonloppu Netflix-maratoneja ja valittaa ettei ole ikinä aikaa kirjoittaa sitä haaveiltua romaania.

Vierailija
100/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä suomalaiseksi vinksahtanut, mutta en ymmärrä älytöntä hinkua omaisuuden kahmimiseen ja sen takia ollaan valmiita ottamaan stnasti velkaa. Asuntoja, autoja, riskiosakkeita, hienoja älypuhelimia, astioita ym... Sitten ostetaan joka päivä jtn halpavaatteita.

Mt-ongelmaisten luuseriksi haukkuminen on toinen mikä saa mut vihaiseksi. 

Terveisin vuokralla asuva 29-v paniikkihäiriöinen lääkkeitä popsiva luuseri, jolla ei ole osakesalkkua, älypuhelin on 5 vuotta vanha Samsung, eikä kaapista löydy hienoja astiastoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä