Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille nykyajan ilmiöille tai vouhotuksille sinulla ei ole riittänyt ymmärrystä?

Vierailija
23.05.2019 |

Käsitellään tässä nykyaikaisia asioita, ilmiöitä ja vouhotuksia, joita kohtaan sinulla

a) ei ole riittänyt ymmärrystä

b) perustelut

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimpana on sitten nämä dronet. Jumalauta kun on katsomassa kaunista jokimaisemaa ja kuuntelemassa luonnonääniä, niin joku sa atanan aikuinen kakara päättää lennättää helikopteriaan just siinä minun päällä, ei voi tietenkään sinne toiseen suuntaan lennättää missä ei olis ketään. Ja näitähän on nykyään ihan liikaa ihmisillä, pitäis kieltää lailla, varsinkin kun kuvaavat ja ties mistä somesta sitä itsensä sitten löytää.

Vierailija
62/118 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älylaitteille ja niiden suuren hienouden ja tarpeellisuuden hehkutukselle. Sille, että kouluihinkin on pitänyt vetää älylaitteet ja tuhota ihmisten yleissivistys, ajattelukyky sekä luku- ja kirjoitustaito.

Älylaitteet nimenomaan kasvattavat kansan yleissivistystä ja ajattelukykyä. Jopa pelit kehittävät lapsen ongelmanratkaisukykyä ja hyvällä yleissivistyksellä sinun tulisi tämä tietää. Aiheesta on lukuisia tutkimuksia, mutta tietenkin kohtuus kaikessa. On se liikuntakin terveellistä kohtuullisissa määrin, mutta ei kovin terveellistä jos ei ehdi edes nukkua treeneiltään ;)

Mä ihmettelen enemmän tätä muotia paheksua ihan kaikkea teknologiaa ihan vaan... koska...? :D

Älylaite ei ole sama kuin teknologia ja kritisointi ei mielestäni yleensä koske ongelmanratkaisukykyä. Mielestäni kritiikki kohdentuu ennemmin keskittymiskykyyn, ryhtiin yms. fyysisiin ongelmiin, sosiaalisiin taitoihin tai kykyyn sietää tylsyyttä. Juuri oli lehtijuttu nuorista, jotka eivät keksi enää tekemistä yhdessä, koska ovat tottuneet selaamaan puhelinta.

T: eri

Mä en voi ymmärtää p*skan tilaamista Kiinasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että miestä ei saa sanoa mieheksi ja naista naiseksi, poikaa pojaksi ja tyttöä tytöksi. Jos näytät tytöltä ja olet syntynyt tytöksi, niin ihmiset nyt vain valitettavasti olettavat sinut tytöksi. Sama toisin päin. Ja vaikka miten asiasta vedetään hernettä nenään ja raivotaan, niin tämä asia ei muutu. Korjaan kyllä puheeni, jos asiasta asiallisesti mainitaan, mutta raivoamalla en.

Ja sukupuolia on kaksi, mies ja nainen. Joku voi olla näiden välissä, mutta silti sukupuolia on vain kaksi. Ihan sama mitä jankutetaan, kantaani en muuta ennen kuin tiede todistaa kantani vääräksi.

Vierailija
64/118 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonnat "Se on oma valinta' ,"Elämä on valintoja täynnä ' , "Ihmiset voivat itse valita".

Entä jos joku toinen tai onnettomuus pilaa ne minun hyvät suunnitellut valinnat? esim. Perustan firman joka toimii loistavasti ensin ja menee konkurssiin sitten jostain syystä joka tapauksessa.En kerkeä pääsykokeisiin onnettomuuden vuoksi.Oliko oma valinta?

Mitä ihmettä :D sitten yrität uudelleen? Pääsykokeisiin pääsee uudestaan ensi vuonna. Voi aloittaa uuden yrityksen tai tehdä jotain muuta. Oma valinta se on luovuttaa vaistonkäymisten jälkeen.

Kyse ei ole siitä etteikö uudelleen yrittäisi :) Nämä oli esimerkkejä jos ymmärrät? Kohtalo siirtää valintaa.Olit VALINNUT olla sitä tai tätä JUST silloin kun HALUSIT niinkuin nyky minä maailmassa pitäisi olla.Entä jos jalka katkeaa ja sinusta ei tule uimaria mitä valitsit tehdä?En viitsi vääntää enempää...

Vierailija
65/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastovouhotus! Asia on tietysti sinänsä tärkeä, mutta liiallinen vouhotus ja se, että nuoriso jopa ahdistuu asiasta, aiheuttaa jo vastenmielisyyden tunteen koko asiaa kohtaan. Koko homma on lähtenyt ihan lapasesta, jos neljäsluokkalainen vetoaa ilmastonmuutosahdistukseen eikä suostu menemään kouluun! Valitettavaa, että tärkeä asia on kärsinyt inflaation.

Olen kyllä niin samaa mieltä. Mieltäkääntävää tämä koko nykyinen syyllistävä kulttimaisuus ilmastoon liittyvissä asioissa. Jopa lapsimessiashenkisyyttä löytyy. Ei voi mitään, alkaa maistua pahalta koko homma tällaisen tavallisen tieteellistä maailmankuvaa edustavan henkilön silmin katsottuna.

Ja minä sentään olen periaatteessa hyvin ympäristönsuojelumyönteinen!

Vierailija
66/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonnat "Se on oma valinta' ,"Elämä on valintoja täynnä ' , "Ihmiset voivat itse valita".

Entä jos joku toinen tai onnettomuus pilaa ne minun hyvät suunnitellut valinnat? esim. Perustan firman joka toimii loistavasti ensin ja menee konkurssiin sitten jostain syystä joka tapauksessa.En kerkeä pääsykokeisiin onnettomuuden vuoksi.Oliko oma valinta?

Mitä ihmettä :D sitten yrität uudelleen? Pääsykokeisiin pääsee uudestaan ensi vuonna. Voi aloittaa uuden yrityksen tai tehdä jotain muuta. Oma valinta se on luovuttaa vaistonkäymisten jälkeen.

Sinnikkyys ja lannistumattomuus ovat toki hyviä ominaisuuksia , mutta tuo kirjoittaja kai oli tarttunut siihen, että ei nyt tehtäisi mitään 'ohjauslausetta' tai mantraa siitä , että 'AIVAN KAIKKI ihmisen elämässä on kiinni ja riippuu VAIN ja AINOASTAAN hänen omista VALINNOISTAAN.' 

Aivan siis kuin elämä olisi joku 'valintamyymälä', jonka edessä jokaiselle ja kaikille  jaettaisiin rajattomiin ostoihin ja hankintoihin siellä oikeuttavia lahjakortteja.

Jakajanaan joku liikkeen piikkiin pr-henkilönä ja asiakkaiden sisäänhoukuttelijana työskentelevä 'kohtalon haltijatar'  taikasauvoineen ja noine taikalappuineen...

Elämä valintoineen muistuttaa minusta usein  kyllä ennemminkin vain jotain labyrinttiä, jossa ainoa kestävä palkinto yksilölle itselleen on vain se siitä  läpi selviäminen.

Selviäminen kuka mitenkin, siis. 

Nykyinen yltiöindividualistinen aikamme (...ja sen media tietystikin ensisijaisesti)työntää silmiemme eteen ja  hokee korviimme lauseita, jotka painottavat yksilön kaikkivoipuutta kaikessa  ja mm. hänen päätöksensä voimallisuutta aina suhteessa kaikkin asettamiinsa tavoitteisiin ja niiden toteuttamiseen , mutta aina ei elämässä tosiaankaan kaikki käy kuin 'Strömsössä' ja mene ns. 'putkeen'.

Sen on moni kaikkensa johonkin 'valintaansa' satsannut ja sen toteuttamista varten  ehkä lainaakin ottanut sitten lopuksi konkurssilakujensa ja rökäletappiosa keskellä joutunut hyvin vastentahtoisesti hyväksymään 'sen hetkiseksi '

totuudeksi ja realismiksi (...ja ehkä  toteamaan vielä  sen lisäksi, ettei uuteen yritykseen ole enää varaa, eikä luottoa sen onnistumisen kenelläkään  enää senkään vertaa.)

Tämä näistä asioista joiden suhteen

(...sanonnan mukaan siis)

jokainen "on oman onnensa seppä" ja lisäksi "vain itse vastuussa" 

Mutta entä jos sillä 'Kohtalon pahalla haltijattarella'  on jotain vielä ilkeämpiä 'lahjoja'  vain tarjolla jollekin  , eikä sitä 'Onnetarta' eikä 'Kohtalon hyvää haltijatarta' näy mailla halmeilla ? 

Tuleekin esim. nuoren viulistin uran katkaiseva MS-tauti, tai auto-onnettomuudesta vain täpärästi henkiin jääneen ja siitä selvinneen  lupaavan taitoluistelijattaren  jalka joudutaankin kuolion pysäyttämiseksi  amputoimaan ? 

Tai käy niinkuin sille eräälle suomalaiselle naiselle Meksikossa , joka sattui olemaan epäonnekseen juuri silloin kadulla, kun siellä olleet saivat taivaalta niskaansa jonkun pienehkön suihkuturbiinilentoneen täysissä liekeissä alas tulleen  hehkuvan romun ? ( tulos: muun muassa 28 plastiikkakirurgin operaatiota Yhdysvaltain puolella, dallasilaisessa erikoissairaalassa )

Vaikka hänen kasvojensa iho saatiinkin korjattua ja  ulkonäkö  (mielestäni) kuvan perusteella erittäin hyvin palautettua (jokseenkin) ennalleen lopulta onneksi kuitenkin , niin aviomies jätti naisen kuitenkin tuon tuskallisen leikkausprosessin aikana  ja entiseen liike-edustus-ja myyntityöhön ei ollut hänellä enää sen jälkeen paluuta.   

Tämä tosielämän tarina erään ihmisen kohtalosta Meksikon taivaan alla löytyy esim. haulla:

(suomalainen nainen-Meksiko-lentokoneen tippuminen  kadulle väkijoukkoon) 

Eli että kaikkea sitä elämässä voikin sattua... 

Vierailija
67/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että perinteiset akat kiukuttelevat meille feministeille siitä, että heidän muita ihmisiä alentavat valintansa halutaan estää. Jos mies sanoo että tyttö on arvoton sukunimen takia, akka piipittää hiljaa ja vaihtaa nimensä perään. Jos feministi tekee saman niin alkaa kauhea nyyhkytys ja raivo siitä, miten naisen pitää saada valita.

Miehethän ne teitä valintojenne takia syrjii, ja vielä niin että KAIKKIEN naisten ihmisarvo alenee, koska liitytte miehen sukuun. Yhdessäkään maassa jossa nainen menee miehen omaksi edes symbolisesti, ei naisia arvosteta.

Sitten perinteinen kana itkee feministeille kun tapa haluaa kieltää. Tietysti muihin vaikuttava syrjintä ja puolen ihmiskunnan arvon alentaminen tulee lopettaa! Pässit.

Vierailija
68/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire, kiire, kiire! Kaikki pitäisi tapahtua hetkessä.

Mä taidan olla ainoa, joka ei suostu stressavaan elämään.

Olen aina työskennellytkin omaan , mulle mukavaan tahtiin, mutta en silti laiskottele.

Vierailija
69/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että miestä ei saa sanoa mieheksi ja naista naiseksi, poikaa pojaksi ja tyttöä tytöksi. Jos näytät tytöltä ja olet syntynyt tytöksi, niin ihmiset nyt vain valitettavasti olettavat sinut tytöksi. Sama toisin päin. Ja vaikka miten asiasta vedetään hernettä nenään ja raivotaan, niin tämä asia ei muutu. Korjaan kyllä puheeni, jos asiasta asiallisesti mainitaan, mutta raivoamalla en.

Ja sukupuolia on kaksi, mies ja nainen. Joku voi olla näiden välissä, mutta silti sukupuolia on vain kaksi. Ihan sama mitä jankutetaan, kantaani en muuta ennen kuin tiede todistaa kantani vääräksi.

No niinhän se on jo tehnyt!!

Vierailija
70/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, että somen myötä ihmisten odotetaan avaavan ihan kaikki yksityisasiansa maailmalle ja postailevan jatkuvalla syötöllä kuvia itsestään ja elämästään. Myös kyynisen ja ivallisen elämänasenteen leviäminen tuntuu ikävältä. Mitään aitoa ei enää uskalla tuntea saati osoittaa niitä tunteitaan, koska joku on heti ilkkumassa sille "coolin ironisesti".

Vierailija
71/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älylaitteille ja niiden suuren hienouden ja tarpeellisuuden hehkutukselle. Sille, että kouluihinkin on pitänyt vetää älylaitteet ja tuhota ihmisten yleissivistys, ajattelukyky sekä luku- ja kirjoitustaito.

Sähköyhtiö tuon, vai käytitkö kenties kirjekyyhkyä?

Morsetin Sanomille. Siellä toimituksessa on henkilö, joka kirjoittaa tekstini tänne vauvalle puhtaaksi. Tällä on myös työllistävä vaiktutus.

P.S. Peräänkuulutin nimenomaan sitä kirjoitustaitoa!

-edellinen-

Sori, se on tämä nykyajan kiireen ja teknologian yhdistelmä.

Vierailija
72/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille, että somen myötä ihmisten odotetaan avaavan ihan kaikki yksityisasiansa maailmalle ja postailevan jatkuvalla syötöllä kuvia itsestään ja elämästään. Myös kyynisen ja ivallisen elämänasenteen leviäminen tuntuu ikävältä. Mitään aitoa ei enää uskalla tuntea saati osoittaa niitä tunteitaan, koska joku on heti ilkkumassa sille "coolin ironisesti".

Ei someen kukaan pakota.

Vierailija
73/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että perinteiset akat kiukuttelevat meille feministeille siitä, että heidän muita ihmisiä alentavat valintansa halutaan estää. Jos mies sanoo että tyttö on arvoton sukunimen takia, akka piipittää hiljaa ja vaihtaa nimensä perään. Jos feministi tekee saman niin alkaa kauhea nyyhkytys ja raivo siitä, miten naisen pitää saada valita.

Miehethän ne teitä valintojenne takia syrjii, ja vielä niin että KAIKKIEN naisten ihmisarvo alenee, koska liitytte miehen sukuun. Yhdessäkään maassa jossa nainen menee miehen omaksi edes symbolisesti, ei naisia arvosteta.

Sitten perinteinen kana itkee feministeille kun tapa haluaa kieltää. Tietysti muihin vaikuttava syrjintä ja puolen ihmiskunnan arvon alentaminen tulee lopettaa! Pässit.

Sukunimihullu on taas hukannut lääkkeensä. Ja kontrollin.

Vierailija
74/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saamarin kyllästynyt siihen että kaikki on nykyään kulttuurillista omimista ja rasismia. Onneksi ei suomeen ole levinnyt ton meemin viljely kovin pahasti, vielä.

Ei tässä maailmassa uskalla tehdä kohta mitään kun kaikesta pahoitetaan mieli ja joutuu somelynkkauksen uhriksi.

Vierailija
75/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutoshysterialle.

Parempi sekin kuin kieltäminen, kunnes on liian myöhäistä.

Vierailija
76/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curly Girl. On tullut nähtyä viime aikoina ihan liikaa likaisen näköisiä sotkukasoja, jotka on tuolla metodilla saatu aikaan.

Vierailija
77/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilyönnit esim vegaanina elämä. Et voi enää käyttää villasukkia, koska ne on eläinperäisiä tuotteita. Kuitenkin lampaat keritään ja villasta jalostetaan esim niitä villasukkia. Mitä luonnollisin tuote. Eipä ennen vegaanina elo ollut tälläistä. Tästä tullut megalomaaninen hypetys. Vaaditaan yhtäkkiä kaikkea sellaista, joka saastuttaa luontoa enemmän.

Vierailija
78/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubettajat ja vloggarit. Niitten tuotokset on läpeensä älyttömiä ja tyhjää täynnä. Kaikkein kauheinta on, että ilmeisesti youtubessakin näitä ladatuimpia katselevat ihan pikkulapset.

Vierailija
79/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Känken, jopo, converset, paljaat nilkat. Eikö ihmisillä ole enää nykypäivänä

a) järkeä olla maksamatta järjetöntä ylihintaa merkistä joka on lisäksi törkeän ruma.

b) järkeä olla ostamatta lähes käyttökelvoton törkeän hintainen pyörä

c) tossut jotka kuraantuvat ja lyttääntyvät heti, mutta oltava on, kun kavereillakin on.

d) Näyttää vaan yksinkertaisesti tyhmältä. Ihan kuin olisi housukangas loppunut kesken.

Minulla on yhdet tuollaiset Converset ja ostin ne seitsemän vuotta sitten, ostin ne ihan kenkäkaupasta ja jostain syystä ostin ne vaikka ne olivat h*lvetin kalliit tuollaisiksi kengiksi. En siis ole muoti-ihminen, vaan aiemmin minulla oli ollut niitä merkittömiä vastaavia kenkiä. Koska nuo Converset olivat niin kalliit, olen paikannut niitä farkkukankaalla (liimaamalla) sillä niihin on kulunut reikiä. Ihan periaatteesta en heitä jotain tavaraa roskiin, jos vain pystyn sen itse korjaamaan.

Vierailija
80/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei someen kukaan pakota.

Ei pakota niin mutta kyllä siitä saa aika usein kakkaa niskaansa, jos ei halua olla esim. Facessa tai Instagramissa. Olet tiettyjen tyyppien mielestä heti estynyt, ylpeä, et halua pitää kehenkään yhteyttä tai, ylläri ylläri, narsisti :D Toisaalta eivät kaikki somessa olevat ole onneksi näin kiihkomielisiä, ne ovat yleensä niitä itsekin rajattomia tyyppejä, jotka jakavat kaikki asiansa ja odottavat muiden tekevän samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi