Mille nykyajan ilmiöille tai vouhotuksille sinulla ei ole riittänyt ymmärrystä?
Käsitellään tässä nykyaikaisia asioita, ilmiöitä ja vouhotuksia, joita kohtaan sinulla
a) ei ole riittänyt ymmärrystä
b) perustelut
Kommentit (118)
Kehopositiivisuus.
Läskistä yritetään tehdä uusi normaali.
Ukko36 kirjoitti:
Kehopositiivisuus.
Teidän vanhojen ukkojen mielestä täysin normaalipainoiset naiset ovat lihavia.
Ukko36 kirjoitti:
Kehopositiivisuus.
Monta aivosolua teillä vouhottajilla on jäljellä? Kehopositiivisuudessa on kyse oman kehonsa hyväksymisestä, ei siitä, että lihavuudesta tehtäisi uusi normi. Aivan todella tärkeä asia tämä kehopositiivisuus, koska se on pelastanut nuoria naisia anoreksialta. Mutta sunlaisten ukkojen mielestä olisi parempi jos kaikki naiset olisi kuin jotain Victoria’s Secret malleja, vaikka sulla on todennäkösesti itselläsi ylipainoa.
Erikoinen käsitys siitä, että kaikki yli 25-vuotiaat ovat vanhoja. Myyntimiesten keksimä myytti, jonka on nielaissut koko länsimainen kulttuuri. Ikuista nuoruutta ostetaan tuotteilla ja palveluilla maanisesti yhä enemmän.
Nuoruus, onko se itse asiassa edes tavoiteltavaa? Lähes kaikki, jotka tunnen, ovat kunnolla aikuisena paljon tasapainoisempia ja onnellisempia kuin nuorena. Haluaisitko todella takaisin siihen epävarmuuteen?
Lisäksi itse ikä. Onko järkeä pitää itseään vanhana suurimman osan elämäänsä? Ennen n. 70-vuotiaat olivat vanhoja, joten eiköhän palata siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älylaitteille ja niiden suuren hienouden ja tarpeellisuuden hehkutukselle. Sille, että kouluihinkin on pitänyt vetää älylaitteet ja tuhota ihmisten yleissivistys, ajattelukyky sekä luku- ja kirjoitustaito.
Sähköyhtiö tuon, vai käytitkö kenties kirjekyyhkyä?
Morsetin Sanomille. Siellä toimituksessa on henkilö, joka kirjoittaa tekstini tänne vauvalle puhtaaksi. Tällä on myös työllistävä vaiktutus.
P.S. Peräänkuulutin nimenomaan sitä kirjoitustaitoa!
-edellinen-
Lihavuuden normalisointi. Se, että loukkaannutaan ihan tavallisesta kritiikistä eikä kyetä vastaanottamaan neuvoja oman terveyden kohentamiseksi.
Jos jotain en yksinkertaisesti ymmärrä niin sitä, miksi niitä selfieitä on otettava koko ajan, joka paikassa ja päivitettävä ne vielä kaikkien muiden nähtäväksi. Se pärstä ei ole siitä edellisestä kuvasta mihinkään! Eikö ihmisillä ole mielenkiintoisempaa kuvattavaa/päivitettävää? Itse en ole facebookissa enkä monessakaan muussa somepalvelussa juurikin siitä syystä, etten jaksa noita jatkuvia selfieitä. Mieluummin näkisin kuvia maisemista, kaveriporukoista yhdessä, eläimistä jne.
Sitäpaitsi se näyttää todella huvittavalta, kun seuraa ihmistä, joka yrittää julkisella paikalla ottaa sitä "täydellistä selfietä".
Samaan kategoriaan oikeastaan menee se, miksi sitä puhelinta on plärättävä jopa kävellessä. Itse ainakin pyrin aina minimoimaan mahdolliset häiriötekijät ja keskittymään siihen, mitä ympärillä tapahtuu...
Pipo päässä sisällä. Kävellessä räplätään puhelinta. Selfiet. Tekoripset. Huulitäytteet. Leggingsit. Tietokoneella pelaamisen kutsumista urheiluksi.
Ihan ensimmäinen mikä tuli mieleen luettuani otsikon oli tekiripset. Sekin trendi on jo tosin ehtinyt hävitä. Kuitenkin tekoripset on ollut itelle semmonen isoin ihmetyksen aihe tässä parin vuoden aikana. Itse en voinut kuvitellakaan maksavani 80e siitä, että saisin muutaman lisäkarvan. Puhumattakaan ripsihuoltojen hinnoista.
Vegaanius tohina sosiaalisen statuksen kohottamisena. Vegaaniushan on hieno asia, mutta jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
- sukupuoli ei ole identiteetti, se on sukupuoli, joita on vain 2, paitsi ne, joilla on joku kehityshäiriö
- ilmastovouhotus, paperikassi ei ole sen ekologisempi kuin muovipussikaan
- metoo, ei jokainen kaksimielinen lausahdus tai hipaisu ole oikeaa ahdistelua
- sähköauto, en halua lisää ydinvoimaa
- kun rakennetaan uusi kerrostalo, ei varata enää tarpeeksi parkkipaikkoja. Suomi on pitkien etäisyyksien maa, jossa suuri osa tarvitsee vähintään sen yhden auton normaaliin työssä käymiseen yms.
Vierailija kirjoitti:
Älylaitteille ja niiden suuren hienouden ja tarpeellisuuden hehkutukselle. Sille, että kouluihinkin on pitänyt vetää älylaitteet ja tuhota ihmisten yleissivistys, ajattelukyky sekä luku- ja kirjoitustaito.
Älylaitteet nimenomaan kasvattavat kansan yleissivistystä ja ajattelukykyä. Jopa pelit kehittävät lapsen ongelmanratkaisukykyä ja hyvällä yleissivistyksellä sinun tulisi tämä tietää. Aiheesta on lukuisia tutkimuksia, mutta tietenkin kohtuus kaikessa. On se liikuntakin terveellistä kohtuullisissa määrin, mutta ei kovin terveellistä jos ei ehdi edes nukkua treeneiltään ;)
Mä ihmettelen enemmän tätä muotia paheksua ihan kaikkea teknologiaa ihan vaan... koska...? :D
Vierailija kirjoitti:
Ukko36 kirjoitti:
Kehopositiivisuus.
Läskistä yritetään tehdä uusi normaali.Teidän vanhojen ukkojen mielestä täysin normaalipainoiset naiset ovat lihavia.
Ei.
Tämän ilmiön takana ovat naiset itse.
Ollaan tietoisesti överiläskejä ja levitellään niitä läskikermuja pitkin somea, koska on niin bodypositivea olla +100kg.
Vierailija kirjoitti:
Sanonnat "Se on oma valinta' ,"Elämä on valintoja täynnä ' , "Ihmiset voivat itse valita".
Entä jos joku toinen tai onnettomuus pilaa ne minun hyvät suunnitellut valinnat? esim. Perustan firman joka toimii loistavasti ensin ja menee konkurssiin sitten jostain syystä joka tapauksessa.En kerkeä pääsykokeisiin onnettomuuden vuoksi.Oliko oma valinta?
Mitä ihmettä :D sitten yrität uudelleen? Pääsykokeisiin pääsee uudestaan ensi vuonna. Voi aloittaa uuden yrityksen tai tehdä jotain muuta. Oma valinta se on luovuttaa vaistonkäymisten jälkeen.
Moottoriurheilua. En vain tajua, että mitä kiksejä joku saa jonkun pärisevän vehkeen päällä lujaa ajamisesta. En nyt tarkoita ammattiurheilua vaan näitä tavallisen elämän sankareita, jotka pilaa kaikkien kesärauhan surraamalla jollain vesijetillä pienessä hiekkamontussa ympyrää tai talvisin moottorikelkkailevat jossain lähömetsissä merkattuja reittejä pitkin tai vetävät moorrotiveneellä joella edestakaisin.
En koskaan innostunut moisesta, en edes teininä innostunut skoottereista tai mopoista, en vain tajua mitä niin jännää niissä on, tietenkin ymmärrän, että kulkemiseen paikasta a paikkaan b ihan hyviä välineitä, mutta sellaista huvikseen rälläilyä, miksi? Ja niitäkin pitää vielä virittää, että varmasti lähtee mahdollisimman iso ääni, miksi?
Kommentoit selvästi asiaa, josta olet ulkona kuin kuu maasta.