Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaatekoot isontuneet? XS usein liian iso??

Vierailija
23.05.2019 |

Oletteko muut huomanneet, että vaatekoot olisivat viime vuosien aikana isontuneet? Harmillisesti jää moni vaate ostamatta, sillä pienin koko roikkuu päällä. Enkä ole edes sieltä ihan siroimmasta päästä, vaikka hoikka olenkin. Jos olisi vähänkin pienempi ei varmaan löytyisi enää mistään vaatteita.

Puhun lähinnä näistä perus H&M, Zara jne. merkkisistä vaatteista.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pieni kanssa moi. Koko on 88/64/90 ja pituus/paino 161/49. Ei tämä ole mitään humble bragia ja suorastaan jurppii, että tuollaisesta syytellään. Ei nimittäin naurata jos pitää esim saada jostain fiksut vaatteet ja joo-kylläpä kyllä yritä niitä helkkari etsiä lastenosastolta. 

Olin kerran katsomassa takkeja Stockalla lasten osastolla ja myyjä tuli hätistelemään, että aikuisten takit ovat tuolla-ja-tuolla. Mutta on tässä ollut sitä, että esmes jos on tarvinnut miettiä johonkin tilaisuuteen jotain vaatetusta, niin mistä esimerkiksi löydän hyvin leikatun kauluspaidan tai pikkutakin? Ei kuulkaa naurata yhtään, jos valittavana on vain pinkkiä pikkuponi-glitterpaitaa. Ja suorastaan mua nolottaa mennä katsomaan lastenvaatteita. Mutta minkäs teet. Välillä sitä joutuu menemään liikkeissä pimeälle puolelle, eli sinne lastenosastolle. 

Mä jouduin muuten lihottamaan itseäni yhteen juhlamekkoon. Koko 34. Silti istui kuin säkki. 

Vierailija
62/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi pieni kanssa moi. Koko on 88/64/90 ja pituus/paino 161/49. Ei tämä ole mitään humble bragia ja suorastaan jurppii, että tuollaisesta syytellään. Ei nimittäin naurata jos pitää esim saada jostain fiksut vaatteet ja joo-kylläpä kyllä yritä niitä helkkari etsiä lastenosastolta. 

Olin kerran katsomassa takkeja Stockalla lasten osastolla ja myyjä tuli hätistelemään, että aikuisten takit ovat tuolla-ja-tuolla. Mutta on tässä ollut sitä, että esmes jos on tarvinnut miettiä johonkin tilaisuuteen jotain vaatetusta, niin mistä esimerkiksi löydän hyvin leikatun kauluspaidan tai pikkutakin? Ei kuulkaa naurata yhtään, jos valittavana on vain pinkkiä pikkuponi-glitterpaitaa. Ja suorastaan mua nolottaa mennä katsomaan lastenvaatteita. Mutta minkäs teet. Välillä sitä joutuu menemään liikkeissä pimeälle puolelle, eli sinne lastenosastolle. 

Mä jouduin muuten lihottamaan itseäni yhteen juhlamekkoon. Koko 34. Silti istui kuin säkki. 

Ei sinun ongelmasi ole siinä, ettei kaupasta saisi riittävän pieniä vaatteita, vaan siinä että olet vähän eri mallia kuin valmisvaatteet. Rinnanympäryksesi on kokoa 38, mutta vyötärösi on kokoa 34. Lantio siitä välistä, 36.

Jos haluat mitoillesi hyvin istuvia vaatteita, ratkaisu on kyllä ihan eri suunnassa kuin lastenosasto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
64/73 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilan vaatteet on ainakin todella isoa kokoa. XS kokoisena XS:t siellä on aina vähän reiluja mm hartioista. Hennesissä taas vaatteet ovat mielestäni aika niukkaa kokoa, 32-34 menee siellä päälle mutta olen aikas pieni 156cm ja 47kg.

Sopivaa trenssitakkia on kyllä vaikeaa löytää! Paras tähän mennessä löytämäni on viime vuonna ostettu Guessin trenssi. Siinä oli hyvät säädöt vyötärön kohdalta eikä hartiat olleet liioitellun tilavat. Omistan muutaman muunkin Guessin takin, ne taitavat olla pienehköä kokoa.

Vierailija
65/73 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ongelmasi ole siinä, ettei kaupasta saisi riittävän pieniä vaatteita, vaan siinä että olet vähän eri mallia kuin valmisvaatteet. Rinnanympäryksesi on kokoa 38, mutta vyötärösi on kokoa 34. Lantio siitä välistä, 36.

Jos haluat mitoillesi hyvin istuvia vaatteita, ratkaisu on kyllä ihan eri suunnassa kuin lastenosasto.

ahaa, kiitos kun valaisit minua. Kerrohan vielä toki, että mistä löydän näitä vaatteita, jotka eivät ole mitään hehtaarihalleja.

Vierailija
66/73 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan loistava juttu tämä kokojen normalisoituminen. Pitkään se menikin niin, että M-kokoinen joutui aina ostamaan L-kokoa tai jopa XL-kokoa. Heroin chic -laihuus jätti vaateteollisuuteen todella itsepintaisen jäljen, mutta ehkä tämä alkaa nyt kääntyä voiton puolelle!

Mitä normaalia on hoikkien ihmisten syrjimisessä? :D Miksi sinua kiinnostaa mitä kokolapussa lukee jos kuitenkin löydät sopivia vaatteita? Sinähän olet juuri sen kokoinen kuin olet riippumatta siitä vaikka kokolappu julistaisikin sinut xs:ään sopivaksi. Kokolappuja saa myös tilattua netistä joten jos todellisuus käy sinulle liian sietämättömäksi voit aina tilata sen koon laput kuin haluat itsellesi uskotella olevasi ja vaihtaa ne vaatteisiisi.

Vierailija
67/73 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienentyneet ne on. Nykyään joudun ostamaan koon L jos haluan, että vaate on sopiva, eikä piukka. Painan vain 55kg ja olen käyttänyt kokoa M iät ja ajat. Poikkeuksena joku Nanso missä ne yöpaidat on niin isoja, että otan aina S koon jos niitä satun ostamaan.

Ei nyt jotenkin oikein sovi yhteen näiden ap:tä "vastustavien" väitteiden kanssa, että vaatteet ovat tällä hetkellä erityisen väljää mallia ja silti 55 kiloinen joutuu ostamaan L:n tai muuten kiristää.

Vierailija
68/73 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on surkastumassa. Kohta mahdut 50-senttisiin vauvanvaatteisiin. Cool 👍🏻😂

Vierailija
69/73 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurentuneet

Kiitos sinulle. Oli äärimmäisen tyydyttävää, että tämä kommentti oli ensimmäisenä.

Vierailija
70/73 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan loistava juttu tämä kokojen normalisoituminen. Pitkään se menikin niin, että M-kokoinen joutui aina ostamaan L-kokoa tai jopa XL-kokoa. Heroin chic -laihuus jätti vaateteollisuuteen todella itsepintaisen jäljen, mutta ehkä tämä alkaa nyt kääntyä voiton puolelle!

Mitä normaalia on hoikkien ihmisten syrjimisessä? :D Miksi sinua kiinnostaa mitä kokolapussa lukee jos kuitenkin löydät sopivia vaatteita? Sinähän olet juuri sen kokoinen kuin olet riippumatta siitä vaikka kokolappu julistaisikin sinut xs:ään sopivaksi. Kokolappuja saa myös tilattua netistä joten jos todellisuus käy sinulle liian sietämättömäksi voit aina tilata sen koon laput kuin haluat itsellesi uskotella olevasi ja vaihtaa ne vaatteisiisi.

Veit sanat suustani! Aika tympeää olla iloinen siitä, että jollekin ei löydy enää kokoja vain jotta voi itse saada mielihyvää siitä, että pukee muka koon pienemmän vaatteen päälle. Mitä sillä kokolapulla on väliä, jos löytyy sopiva vaate. Oikeasti XS-kokoisille kun niitä ei tunnu enää löytyvän.

Vierailija
71/73 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas iloitsen, että koot ovat normalisoitumassa.

Iloitset siis siitä, että minä en löydä enää vaatteita, mutta voit itse pukea muka kokoa pienemmän vaatteen päälle. OK!

Vierailija
72/73 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on surkastumassa. Kohta mahdut 50-senttisiin vauvanvaatteisiin. Cool 👍🏻😂

Eh eh onpas taas hauskaa läppää🙄

Vierailija
73/73 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä, mitä nämä liian isoista vaatteista valittavat tarkoittavat "roikkuvilla" vaatteilla. Jotenkin vahva aavistus, että tarkoittavat normaalia väljähköä mallia eivätkä suinkaan mitään ylisuurta säkkiä. Tiukkojen vaatteiden muoti on vain sokaissut luulemaan, että väljä=liian suuri.

Mitähän ihmettä? Tiukkojen vaatteiden muoti on jo ajat ajat sitten mennyt ohi ja harva niitä makkarankuoria varmaankaan kaipaa. Kyse ei ole vaatteista, jotka ovat sentin tai pari liian väljiä vyötäröltä/lantiosta/hartioista/hihoista tms., vaan vaatteista, jotka roikkuvat siron ihmisen päällä joka puolelta niin, että ne pitäisi hihoista alkaen ommella kokonaan uudestaan sopivan kokoiseksi. Olen viimeiset 20  vuotta ostanut aina S/36-kokoisia paitoja/puseroita/mekkoja/takkeja, ja nykyään XS-koossa näytän 40-vuotiaalta "tytönrääpäleltä", joka on joutunut lainaamaan isosiskolta vaatteensa. Ei naurata, kun pitäisi oikeasti löytää käypiä vaatteita töihin tai vaikka juhliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi