Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaatekoot isontuneet? XS usein liian iso??

Vierailija
23.05.2019 |

Oletteko muut huomanneet, että vaatekoot olisivat viime vuosien aikana isontuneet? Harmillisesti jää moni vaate ostamatta, sillä pienin koko roikkuu päällä. Enkä ole edes sieltä ihan siroimmasta päästä, vaikka hoikka olenkin. Jos olisi vähänkin pienempi ei varmaan löytyisi enää mistään vaatteita.

Puhun lähinnä näistä perus H&M, Zara jne. merkkisistä vaatteista.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurentuneet

Vierailija
2/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on paha sanoa kun XS ei mahdu mun korvankaan ympärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut! Nimim. toinen XS-kokoinen, jolla monet vaatteet roikkuu

Vierailija
4/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas iloitsen, että koot ovat normalisoitumassa.

Vierailija
5/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo sitten huomannut muodin vaihtelua. Ne makkarankuoripaidat ei ole muotia, vaan ne vähän löysemmin istuvat. Vaatekoot eivät ole suurentuneet vaan muoti suosii löysempää leikkausta. Osta pienempää, jos makkarankuorta haluat.

Tai sitten olet syömishäiriöstä kärsivä, etkä ole huomannut "laihtuneesi". Outoa kyllä, syömishäiröiset pro-anat yleensä vahtaavat tarkkaan muodin vaihtelua.

Vierailija
6/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen 168cm ja n.60-62kg ja aika usein M on iso. Toisaalta taas S-koossa hihat jää monesti lyhyeksi.

Vierailija
7/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koot ovat kyllä ennemminkin pienentyneet. Mutta vaatteiden mallit ovat tulleet väljemmiksi eli harva vaate on enää pintaanuolevan tiukka, vaikka olisi pientäkin kokoa. 

Vierailija
8/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä! Olen luullut, että kuvittelen vain. Olen hoikka ja siro (enkä mikään ihan pikkuruinen kuitenkaan) ja mulla on jäänyt ehkä viimeisen vuoden aikana tosi moni mekko/pusero kauppaan tai mennyt palautukseen, koska pieninkin koko on vain kertakaikkiaan liian iso. Ihan kuin suurin osa vaatteista olisi nykyään oversize-mallia, mikä ei sovi mun vartalotyypille ollenkaan. 

Vierailija
9/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vaatekoot vaihtuvat. M on medium ja nykyään medium on sellainen mikä oli joku 10 vuotta sitten L tai XL

Vierailija
10/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukset ovat vain muuttuneet löysemmiksi. Jokaisella on erilainen vartalonmuoto ja tuollaiset löysät vaatteet ituvat melkein jokaisen päälle lisäten myyntiä vrt. tyköistuvat, jotka sopivat vain tietynmallisille.

Vierailija
11/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen huomannut kyllä ihan saman. Nyt puhutaan siitä, että vaatteet näyttävät jätesäkiltä päällä, vaikka pitäisi olla se xs. Itelläni on se ongelma, etten löydä sopivan istuvaa trenssitakkia koossa xs, kun kaikki näyttävät hirveän isoilta. Enkä ole edes mikään pienin ihminen maailmassa, 163 cm ja 50-53 kg. Joskus 10 vuotta sitten löysin istuvan trenssitakin ja koossa xs. Mutta se on jo kulahtanut.

Vierailija
12/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa M ollut tähän asti. Enkä ole laihtunut. Ja silti ostin juuri mekon kokoa S. Ehkä ap on oikeassa.

Vierailija
13/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten osastolle ostoksille, jos haluatte tiukkoja vaatteita. Nykymuoti ei ole enää (onneksi) mitään makkarankuorityyliä, vaan väljyys on muotia. 

Vierailija
14/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina H&M:n koot ovat normalisoituneet. Ennen 34- kokoinen joutui ostamaan heidän 40-42-kokoisia kokoja. Parissakymmenessä vuodessa vaatteet ovat kuitenkin suurentuneet. Ikivanha 36 on nykyajan kokoa 32-34.

Vierailija
15/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elastaania melkein kaikissa kankaissa.

Vierailija
16/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen jäljen pitkään jatkunut tiukkojen vaatteiden muoti siis jätti. Normaalin kokoinen vaate = liian iso, liian löysä.

Vierailija
17/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Minulle mahtuu edelleen parikymmentä vuotta sitten ostamani XS kokoinen takki. Sen sijaan uudet takit ovat kokoa M tai L. En saisi nykyistä XS kokoa päälleni millään ilveellä. 

Vierailija
18/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään makkarankuorta halua, en todellakaan.  Tykkään väljistä, mutta kun xs-koko näyttää siltä et mä hukun siihen, niin eihän sellaista voi ostaa. Olen siron mallinen 168 cm ja 55 kg. Ja olen viimeisen parin vuoden aikana saanut n. 5 kg painoa lisää, kun aloitin salilla käynnin.

Vierailija
19/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten osastolle ostoksille, jos haluatte tiukkoja vaatteita. Nykymuoti ei ole enää (onneksi) mitään makkarankuorityyliä, vaan väljyys on muotia. 

Mä en ainakaan halua väljiä vaatteita, vaikka kuinka olisivat muotia. Haluan hyvin leikattuja, mitä on valitettavan vaikea nykyään löytää. Esim isorintaisena haluan puseroissa olevan edes jonkinlaiset muotolaskokset eikä niin että kangas roikkuu suoraan rinnoista alas hävittäen täysin vyötärön.

Vierailija
20/73 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan halua väljiä vaatteita, vaikka kuinka olisivat muotia. Haluan hyvin leikattuja, mitä on valitettavan vaikea nykyään löytää. Esim isorintaisena haluan puseroissa olevan edes jonkinlaiset muotolaskokset eikä niin että kangas roikkuu suoraan rinnoista alas hävittäen täysin vyötärön.

Ompelijalle siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän