Sinä joka et syö aamupalaa tai juot max kahvin aamulla: oletko laiha, normaali vai ylipainoinen?
Tuli tällainen asia mieleen. Eli jos ei syö heti herättyään, vaan vaikka parin tunnin päästä heräämisestä tai vaikka syöt lounasaikaan seuraavaksi?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Laiha.
Lisäksi jätän usein lounaankin väliin. Ei ole varaa.
Melkein alipainoinen. En ole muuten syönyt vielä tänään.
Ihan normaalipainoinen, syön ekan kerran 3-5 tunnin kuluttua heräämisestä.
Normaalipainoinen, nyt toki viimeisilläni raskaana joten ylipainoinen :D
En syö kuin pienen palan leipää, lasketaanko se vai ei? Olen normaalipainossa hyvin hoikan puolella.
Vierailija kirjoitti:
En syö kuin pienen palan leipää, lasketaanko se vai ei? Olen normaalipainossa hyvin hoikan puolella.
Siis sähän syöt sen leivän, miksi sitä ei laskettaisi?
Normaalipainoinen. Syön ekan kerran joskus klo 15-16 aikoihin normaalin kotiruuan, juotavaa voin ottaa desin pari aamupäivän aikana. Tänään syön noin kolmen aikaan ja sen jälkeen iltapalan joskus ysin aikoihin. Viikonloppuisin syön joskus puolilta päivin ehkä leivän. Näin olen tehnyt kymmenisen vuotta ja kaikki labra-arvoni ovat täydelliset.
En keksi syytä miksi minun pitäisi syödä enemmän.
Hoikka, lounas on usein viikonloppuisin ensimmäinen ateriani. Tänään, viikolla ja töissä join kahvia ja söin tuoreita mansikoita. Tämäkin oli 2 tuntia siitä kun heräsin ja nousin ylös.
Minulla ei vaan ole aamulla nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lasketa
Ennen en syönyt aamupalaa, olin laiha/normaalipainoinen.
Nykyään syön aamupalan, olen lihava.
:/
Ylipainoinen,aamulla kahvi,9-10 välillä sitten aamupalaa yleisimmin mitä nyt eväänä on rahka ja pari ruisleipää..lounas 12.30 keittoo,linssejä ja kasvikset tai vaikka kaurapuuro raejuustolla. Lihaa en syö ollenkaan joten aina ite tehdyt eväät tai kaupan huonoista kasvis vaihtoehdoista valmis keitto joita on tasan muutama,sosekeitto,pinaatti,bataatti ja tomaatti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mietitään yhden reissumiehen puolikkaan kaloreita ja ravintoarvoa, niin se on kaukana siitä suositellusta aamupalasta mitä toitotetaan kaikkialla.
Siis onko jossain joku suositus että pitäisi syödä heti herättyä o.O Minusta on ihan normaalia aamupalan syömistä, jos syö pari tuntia heräämisen jälkeen.
Onko tässä joku tutkimus tekeillä aloittaja?
Ehkä kannattaisi kysyä muitakin tekijöitä kuin tulkinnanvarainen paino (olisi voinut tarkentaa esim. bmi-rajat joita noudatetaan). Esim. päivittäinen kalorimäärä, rasvan osuus ravinnosta, eläinrasvat, lisätyt sokerit. Unen määräkin voisi olla ihan oleellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mietitään yhden reissumiehen puolikkaan kaloreita ja ravintoarvoa, niin se on kaukana siitä suositellusta aamupalasta mitä toitotetaan kaikkialla.
Eihän ap maininnut mitään suosituksista tai kaloreista.
Ihme logiikka, että kun syö vähän, niin se tarkoittaa, että ei syö lainkaan.
Alan vihdoin ymmärtää laihduttajien kaloreitten laskemista.
Minä vasta sitten onnistuin olemaan mussuttamatta liikaa päivän aikana, kun ymmärsin jättää aamupalan syömättä. Ikinä en ole ollut aamuisin nälkäinen, eikä edes ehdi tulla nälkä siihen mennessä kun joskus 12 aikaan syö ekan kerran. Ja jos tuleekin pieni nälkä juuri ennen ruokaa, sehän on ihan oikeaan aikaan. Olen myös todella paljon virkeämpi aamupäivän aikaan kun en ole syönyt! (Riippumatta siitä, mitä söisi. On kokeiltu erilaisia aamupaloja.)
Ärsyttää, kun joka paikassa toitotetaan, että aamupala on täysin pakollinen. Ihmiset ovat erilaisia ja joillekin sopii paremmin olla aamulla syömättä. Kannattaa kokeilla mikä itsellä toimii parhaiten. Tietysti jos on heti aamusta aina nälkä, aamupala kannattaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap maininnut mitään suosituksista tai kaloreista.
Ihme logiikka, että kun syö vähän, niin se tarkoittaa, että ei syö lainkaan.
Alan vihdoin ymmärtää laihduttajien kaloreitten laskemista.
Eipä se vähän syöminen pitkään pidä hengissä, jos tosiaan syö vaan vähän. Mutta sinun kanssasi en jaksa väitellä, voit jatkaa ihmettelyäsi yksin. Itselläni ei ole kokemusta laihduttamisesta, tällä tavalla on menty jo pari vuosikymmentä eikä ole tarvetta laihduttaa kun on jo hoikka.
normaalipainoinen ja syön 1-2 kertaa päivässä.