Onko sinulla leppoinen työpaikka, jossa viihdyt? Kerro lisää
Täällä omassa työssäni jatkuvan kiireen, stressin ja riittämättömyyden tunteiden keskellä velloessani haluaisin kuulla, onko vielä olemassa ihmisiä, jotka kokevat työnsä kiireettömäksi, suorastaan leppoisaksi, sopivan vapaaksi ja mielekkääksi? Työpäivän jälkeen ei olisi erityisen väsynyt ja töihin olisi mukava lähteä. Fiilis töissä olisi rentoutunut ja iloinen. Työkaverit ja pomo olisivat ihania ihmisiä ja kokisit olevasi arvokas osa työyhteisöä.
Jos olet tällainen erikoisuus, niin kerro ihmeessä työpaikastasi ja anna vähän esimerkkejä työpäivästäsi ja sen kulusta. Oletko tyytyväinen myös palkkaasi ja etuihisi?
Kommentit (26)
On, suu käy, kädet heiluu ja palkka juoksee. Hyviä misukoita myös joka sormelle :D
Teen asiantuntijatyötä kiinteistöalalla. Saan toimeksiannon, saan aikatauluttaa sen itse ja hoitaa paperityöt kotona etänä. Voi mennä kuukausikin, etten käy konttorilla kertaakaan. Palkka on hyvä ja jos ahkeroi, saa vielä urakkapalkkaa peruspalkan lisäksi.
Toki töitä on tehtävä. Jos en laskuttaisi tarpeeksi, pomo varmaan ottaisi erityissyyniin ja käskisi istua konttorilla valvovan silmän alla.
Ei minulla noita kaikkia plussapuolia ole, mutta muutama. Työni toimistosihteerinä ei ole kovinkaan vaativaa ja pomo on ihan mukava ja tosi joustava työaikojen suhteen. Moni pitäisi tekemääni työtä varmaankin tylsänä, kun ei ole haasteita, mutta minä en. Teen vain pari päivää viikossa, joten rahaa ei tule kovinkaan paljon, mutta pärjään jotenkuten.
En minä iloissani aamulla sinne lähde (matka kestää väh. tunnin suuntaansa), mutta toistaiseksi olen tyytyväinen. Ehdin olla kauan työttömänä.
Sosiaalialan työpaikka, mahtava työyhteisö ja inhimilliset työajat. Ei raskasta perushoitotyötä. Palkka on paska, mutta itselle mielekkyys ja työn merkityksellisyys on rahaa arvokkaampia, kun kerran tuollakin toimeen tulee.
En viihdy nykyisessä työssäni. Isohko, kansainvälinen firma. Toimistotilat huonot, ilmapiiri ankea ja ihmiset uupuneita. Tiuskivat. Positiivista palautetta ei saa. Tiimihenki puuttuu koska ei pidetä yhteisiä kahvihetkiä, ei tiimipalsuja, ei tyky-päiviä. Kuin robotit jengi tekee työnsä ja lähtee pois. Onneksi määräaikaisuus pian.päättyy.
Minä viihdyn pankissa. Meillä on huipputyyppejä töissä ja toimiva tiimi. En ole asiakasrajapinnassa ja oikeastaan varsinaisia tavoitteita ei ole. Saan mennä ja tulla miten haluan, voin tehdä töitä konttorilla tai muualla.
Rakastan työtäni. Olen kirjastonhoitaja erikoiskirjastossa. Työaikani on liukuva, työtehtäväni olen saanut itse päättää, työ on kiinnostavaa ja tarpeeksi vaihtelevaa, mutta rauhallista. Asiakkaat ovat kiinnostuneita alastaan, aina ystävällisiä, ja niitä on ilo auttaa. Palkkakaan ei ole huono tällä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä viihdyn pankissa. Meillä on huipputyyppejä töissä ja toimiva tiimi. En ole asiakasrajapinnassa ja oikeastaan varsinaisia tavoitteita ei ole. Saan mennä ja tulla miten haluan, voin tehdä töitä konttorilla tai muualla.
Mitä hommia teet? Itsekin pankissa asiantuntijana, mutta teen työni asiakkaiden kanssa ja on tavoitteet sekä tarkka työaika. Työ on ruuhkaisaa, täynnä keskeytyksiä ja epäolennaisilta tuntuvia juttuja, vaikka tarvitsisin aikaa paneutua vaativaan työhöni. Muuten tykkäisin kyllä oikeasti työstäni.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan työtäni. Olen kirjastonhoitaja erikoiskirjastossa. Työaikani on liukuva, työtehtäväni olen saanut itse päättää, työ on kiinnostavaa ja tarpeeksi vaihtelevaa, mutta rauhallista. Asiakkaat ovat kiinnostuneita alastaan, aina ystävällisiä, ja niitä on ilo auttaa. Palkkakaan ei ole huono tällä alalla.
Kehtaatko sanoa, paljonko palkkasi on? Kateellisena välillä seuraan kirjastotyöntekijöiden villasukissa hipsuttelua.
Laitoshuoltajana nykyisessä työpaikassa on leppoisaa. Jaan ruokaa asiakkaille pitkin päivää ja hoidan tiskit, välissä sänkyjen petailua ja siivoamista. Työkaverit on enimmäkseen tosi kivoja ja työaika on mitoitettu niin että kenenkään ei tarvitse juosta pää kolmantena jalkana. Pomo on mukava ja joustava, eikä hengitä niskaan koko ajan. Työvuorot on aina sovittavissa, ja vuoroja on helppo vaihdella tarpeen mukaan.
Työtä tehdään kahdessa vuorossa, mutta itselleni se on valtava plussa. Lisäksi palkka on vielä lisineen oikein kiva.
Ihmettelen että meilläkin on koko ajan pulaa laitoshuoltajista, että miksi ala ei houkuttele, mutta kai ihmisillä on tietynlainen ennakkoluulo tästä työstä. Eikä kaikissa työpaikoissa tietysti näin hyvin olekaan asiat kuin meillä, joten olen tyytyväinen.
En sanoisi työtäni kiireettömäksi, ja kyllä useimmiten työpäivän loputtua tietää työtä tehneensä. Mutta kyllä silti sanoisin että useimpina päivinä olen äärimmäisen tyytyväinen. Olen puutarhurina erällä tarkkaan määritetyllä alueella, joten tiedän aamuisin minne menen (olen ollut aikaisemmin firmoissa jossa työkohteet olivat milloin missäkin ja se paikasta toiseen ravaaminen oli aina työstä pois), tauot ovat ajallaan, sosiaalitilat kunnossa, työkaverit suurimmaksi osaksi mukavia ja työtä riittää niin että päivät kuluvat nopeasti. Lisäksi työympäristö on kaunis ja joka päivä löytyy jotain uutta ihasteltavaa kun erilaiset kasvit nousevat esiin ja puhkeavat kukkaan.
Miinuksena tietysti alan huono palkkaus, etuja ei kausityöläisenä juurikaan ole ja se miten fyysisesti raskasta työ on, mikä rajoittaa jaksamista töiden jälkeen kun yleensä haluaa vain tulla kotiin syömään ja nukkumaan, eikä juurikaan ole virtaa olla sosiaalinen muuten kuin viikonloppuisin. Mutta silti teen tätä paljon mieluummin kuin istuisin sisätiloissa toimistossa.
Vaativassa toimistotyössä yksityisellä. Tykkään työstäni ihan tosi paljon.
Mielenkiintoinen työnkuva, itsenäinen ja osittain yksinäinenkin työ, mutta vastapainoksi paljon sosiaalisia tilaisuuksia.
Ajoittain kiireistä, mutta kun nämä ajat tietää, pystyy omaa työtään suunnittelemaan hyvin. Vapaat liukumat, mahdollisuus etätyöhön oman päätöksen mukaisesti.
Pomo on ihana ihminen, ja lisäksi toisella paikkakunnalla, tapaamme harvakseltaan. Lähimmät työkaverit mukavia, rakkaitakin, ihmisiä.
Palkka kohtuullinen, hyvät edut.
Vierailija kirjoitti:
En viihdy nykyisessä työssäni. Isohko, kansainvälinen firma. Toimistotilat huonot, ilmapiiri ankea ja ihmiset uupuneita. Tiuskivat. Positiivista palautetta ei saa. Tiimihenki puuttuu koska ei pidetä yhteisiä kahvihetkiä, ei tiimipalsuja, ei tyky-päiviä. Kuin robotit jengi tekee työnsä ja lähtee pois. Onneksi määräaikaisuus pian.päättyy.
. Ja lisään, että tämä työ itsessään voisi olla ihan OK (joskaan en tykkää asiakaspalvelusta) mutta kaikki muu tässä firmassa mättää. Kuin kasarille jämähtänyt tympiintyneiden ihmisten kasauma.
Up