Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryhdyttekö nyt vegaaneiksi kun Sitra käskee?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 2,5 vuotta vegaanisella ruokavaliolla. Kaksi vuotta meni oikein hyvin, ja olin tyytyväinen ratkaisuuni.  Sitten aloin ihmettelemään, kun mistään keskittymistä vaativasta tekemisestä ei tullut yhtään mitään. Ihmettelin, missä on vika. Kuukautiseni alkoivat jäämään pois, ahdistuin, menetin yöuneni. Jätin vastikään aloittamani mielialalääkkeen pois, koska oletin sen sekoittaneen pääni. Ei vaikutusta. Kokeilin vaihdevuosiin tarkoitettua hormonikorvaushoitoa (ikää melkein 50v), tuloksetta.

Eräänä päivänä muu perhe söi broileria, ja minulle tuli vastustamaton halu syödä sitä. Otin pienen palan sitä lihaa ja söin sen. 10 minuutin kuluttua sekamelska pääni sisällä alkoi helpottaa. Aloin syömään lihaa päivittäin. 1 kk kuluttua keskittymiskykyni oli palautunut lähes normaaliksi. Nyt 6 kk kuluttua kuukautiseni ovat palanneet säännöllisiksi ja ahdistus on helpottanut. Yöunissa on vielä toivomisen varaa, mutta melatoniinin avulla nukun ihan kohtalaisesti.

Eli omalla tarinallani haluan kertoa, että vegaaniruokavalio ei todellakaan sovi jokaiselle. Ja vaikka ensimmäinen kuukausi tai vuosikin menisi hyvin, voi pidemmällä aikavälillä tulla ongelmia.

Just joo. Aika nopeasti tuo monen vuoden oletettu "aliravitsemus" alkoi laantua jos se 10 minuuttia broilerin syömisestä alkoi helpottaa.

Joo,oli ihan pikkasen epälooginen tarina 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme