Itseoppinut juristi vastailee lakipulmiin
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeustieteen maisteri (tai ennen tutkintouudistusta oikeustieteen kandidaatti) eli juristi? Jos olet, niin mitä tarkoitat itseoppineisuudella? Jos et, niin mitä tarkoitat sanoessasi olevasi juristi?
Olen juristin lapsi ja osaan lakijuttuja. Vasta tulevaisuudessa opiskelen alaa. Ap
Ai, onko se jokin geeniperimä? Eli jos vanhemmat on juristeja, niin automaattisesti osaa "lakijuttuja". Vähän niin kuin mustat hiukset.
Ei. Osaan lakijuttuja koska olen itseoppinut.
Juu. Siinä on vaan sellainen juttu, että et osaa.
Mutta ei se mitään. Hyvä että sinulla on innostusta jatkaa vanhempiesi jalanjäljissä. Opiskelemaan vaan sitten kun olet siinä iässä. Hoida lukio hyvin, niin siitä se lähtee. :)
En ole lukiossa ja haen ihan tänä vuonna oikikseen.
Mihin oikikseen haet? Oletko lukenut ahkerasti? Itse muistan lukeneeni 8-12 tuntia päivässä, loppuajasta vielä enemmän. Tsemppiä pääsykokeisiin! Onko tämä eka yritys vai?
Ja senkin muistan kuinka ensimmäisen opiskeluvuoden kuluttua luulin tietäväni kaiken kaikesta ja olevani pätevä vastaamaan vaikka mihin oikeusongelmaan😂. Nyt kun työelämääkin on takana yli 10v, niin vastaan vain varmoihin oman oikeudenalani kysymyksiin suoraan, muuten mieluummin haluan aina tutkia ennen hutkimista😂
Pääsykoe oli jo.
<“Osaan lakijuttuja”