Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itseoppinut juristi vastailee lakipulmiin

Vierailija
22.05.2019 |

Kysy pois.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh nyt tulee oikea kysymys: Kummin kannattaa tehdä, jos kuolinpesässä on osake huoneistoja, arvottaa ylä vai alakanttiin niiden hinnat. Tarkoitus ei ole myydä ainakaan ihan heti niitä vaan pitää vuokralla. Pesä jää jakamattomaksi. Tilanne on tarkoitus pitää näin ainakin 10v.

Vierailija
22/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeustieteen maisteri (tai ennen tutkintouudistusta oikeustieteen kandidaatti) eli juristi? Jos olet, niin mitä tarkoitat itseoppineisuudella? Jos et, niin mitä tarkoitat sanoessasi olevasi juristi?

Olen juristin lapsi ja osaan lakijuttuja. Vasta tulevaisuudessa opiskelen alaa. Ap

Ai, onko se jokin geeniperimä? Eli jos vanhemmat on juristeja, niin automaattisesti osaa "lakijuttuja". Vähän niin kuin mustat hiukset.

Ei. Osaan lakijuttuja koska olen itseoppinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh nyt tulee oikea kysymys: Kummin kannattaa tehdä, jos kuolinpesässä on osake huoneistoja, arvottaa ylä vai alakanttiin niiden hinnat. Tarkoitus ei ole myydä ainakaan ihan heti niitä vaan pitää vuokralla. Pesä jää jakamattomaksi. Tilanne on tarkoitus pitää näin ainakin 10v.

En voi vastata näin epämääräiseen kysymykseen. En tiedä tilanteesta yhtään mitään. Miksi kannattaisi arvioida ylipäätään mitään hintoja ylä- tai alakanttiin. Eiköhän realistinen arvo ole se paras.

Vierailija
24/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeustieteen maisteri (tai ennen tutkintouudistusta oikeustieteen kandidaatti) eli juristi? Jos olet, niin mitä tarkoitat itseoppineisuudella? Jos et, niin mitä tarkoitat sanoessasi olevasi juristi?

Olen juristin lapsi ja osaan lakijuttuja. Vasta tulevaisuudessa opiskelen alaa. Ap

Ai, onko se jokin geeniperimä? Eli jos vanhemmat on juristeja, niin automaattisesti osaa "lakijuttuja". Vähän niin kuin mustat hiukset.

Juu. Siinä on vaan sellainen juttu, että et osaa.

Mutta ei se mitään. Hyvä että sinulla on innostusta jatkaa vanhempiesi jalanjäljissä. Opiskelemaan vaan sitten kun olet siinä iässä. Hoida lukio hyvin, niin siitä se lähtee. :)

Vierailija
25/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei se mitään. Hyvä että sinulla on innostusta jatkaa vanhempiesi jalanjäljissä. Opiskelemaan vaan sitten kun olet siinä iässä. Hoida lukio hyvin, niin siitä se lähtee. :)

En ole lukiossa ja haen ihan tänä vuonna oikikseen.

Vierailija
26/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olisit puolustanut Turun terrori-iskun tehnyttä Abderrahman Bouananea oikeudessa?

Olen itseoppinut JURISTI, en puolustaja.

Mitä tämä tarkoittaa?? Eikö se puolustajakin ole juristi??

Voi jessus. Puolustaja voi olla juristi, mutta juristi ei tarkoita puolustajaa. Ap

Kyllä mä nyt sen tiedän, että juristi ei aina toimi puolustajana, mutta korostit, että olet JURISTI, et puolustaja aivan kuin kyse olisi eri ammateista. 

Miten niin, puolustaja VOI OLLA juristi? Eiköhän ROL:n mukainen puolustaja aina ole juristi. Samoin kuin maallikkokielessä käytetty puolustaja, joka oikeudessa puolustaa päämiestään aina on juristi. 

Puolustajana toimiakseen täytyy olla asianajaja ja kuulua Suomen asianajajien liittoon. Siihen ei pääse pelkällä koulutuksella pitää olla myös työkokemusta.

Vierailija
27/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä sanonut olevani JURISTIEN lapsi.

Vierailija
28/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olisit puolustanut Turun terrori-iskun tehnyttä Abderrahman Bouananea oikeudessa?

Voi jessus. Puolustaja voi olla juristi, mutta juristi ei tarkoita puolustajaa. Ap

Kyllä mä nyt sen tiedän, että juristi ei aina toimi puolustajana, mutta korostit, että olet JURISTI, et puolustaja aivan kuin kyse olisi eri ammateista. 

Miten niin, puolustaja VOI OLLA juristi? Eiköhän ROL:n mukainen puolustaja aina ole juristi. Samoin kuin maallikkokielessä käytetty puolustaja, joka oikeudessa puolustaa päämiestään aina on juristi. 

Puolustajana toimiakseen täytyy olla asianajaja ja kuulua Suomen asianajajien liittoon. Siihen ei pääse pelkällä koulutuksella pitää olla myös työkokemusta.

Lopettakaa nyt se lässytys, juristi on lakimies eikä mikään puolustaja.

Vierailija
29/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko neuvoa tässä? Työt loppuivat maaliskuun lopussa enkä ole saanut palkkaa maaliskuulta. Onko minulla mahdollisuus saada myös jotain lomapalkkaa tai jotain muuta? Työt alkoivat helmikuussa 2018 ja pidin viime kesänä vain viikon lomaa.

Vierailija
30/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt se lässytys, juristi on lakimies eikä mikään puolustaja.

Niin? Sitähän tässä selitin että puolustaja on eri asia.. huoh.

Vierailija
31/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos huomattavasti kuollutta puolisoa rikkaampi leski ilmoittaa käyttävän tasinkoprivilegiaan ja jälkeenpäin selviää että hän on vuosia pimittänyt kuolinpesältä kuolleen nimissä olleiden osakkeiden osinkoja (puhutaan kymmenistä tuhansista) niin voidaanko lesken katsoa ryhtyneen  perintöön jolloin ilmoitus tasinkoprivilegin käytöstä on mitätön?

Ensinnäkin opettele suomen kielen kielioppi. Toiseksi mitä vttua luulet että perintöön ryhtyminen tarkoittaa?? Se ei tarkoita yhtään mitään.

https://www.minilex.fi/a/mit%C3%A4-tarkoittaa-kuolinpes%C3%A4%C3%A4n-ry…

Vierailija
32/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ihan validi vastaus olisi ollut, että ei olisi ottanut toimeksiantoa vastaan. 

Vierailija
33/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huomattavasti kuollutta puolisoa rikkaampi leski ilmoittaa käyttävän tasinkoprivilegiaan ja jälkeenpäin selviää että hän on vuosia pimittänyt kuolinpesältä kuolleen nimissä olleiden osakkeiden osinkoja (puhutaan kymmenistä tuhansista) niin voidaanko lesken katsoa ryhtyneen  perintöön jolloin ilmoitus tasinkoprivilegin käytöstä on mitätön?

Mitä tekemistä kuolinpesään ryhtymisellä on tämän kanssa? Eihän leski ole perimässä tässä tapauksessa vainajalta yhtään mitään.

Ja miten leski on edes voinut pimittää osinkoja? Eivätkö vainajan perilliset ole katsoneet perukirjasta, mitä osakkeita kuolinpesällä on?

En ole ap

Vierailija
34/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpsäisin lukioaikaan yhtä tyttöä perseelle. Tästä on aikaa yli 10 vuotta, olimme molemmat yli 15. Voiko vielä tulla seurauksia?

Vierailija
35/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No okei, kuinka sitten kommentoisit GDPR:n aiheuttamia muutoksia Suomen kansalliseen lainsäädäntöön?

Tiedätkö mikä on juristi??? Ei nuo kysymykset liity tähän mitenkään. Ap

Ap, kerro toki, miten sinä tuon juristin ymmärrät? Kerro meille muillekin, mikä on juristi ja mitä juristi tekee!

Vierailija
36/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla asianajaja. Voi olla myös luvan saanut lakimies. 

AA-tentti myös edellytyksenä asianajajaksi pääsyyn.

T. AA

Vierailija
37/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä ovat "lakijutut"? Tästä ketjusta ei vielä ollenkaan käy ilmi, mitä osaamista lakijuttujen osaaminen on. 

Vierailija
38/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä kuolinpesään ryhtymisellä on tämän kanssa? Eihän leski ole perimässä tässä tapauksessa vainajalta yhtään mitään.

Ja miten leski on edes voinut pimittää osinkoja? Eivätkö vainajan perilliset ole katsoneet perukirjasta, mitä osakkeita kuolinpesällä on?

En ole ap

En myöskään tajua kysymystä. Tasinkoprivilegi ei liity mitenkään perintöön ryhtymiseen, perintöön ryhtymiskysymys liittyy lähinnä perinnöstä luopumiseen, leski ei peri vaan ne perilliset.

T. AA

Vierailija
39/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu. Menikö pääsykoe hyvin?

Vierailija
40/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin oikikseen haet? Oletko lukenut ahkerasti? Itse muistan lukeneeni 8-12 tuntia päivässä, loppuajasta vielä enemmän. Tsemppiä pääsykokeisiin! Onko tämä eka yritys vai?

Ja senkin muistan kuinka ensimmäisen opiskeluvuoden kuluttua luulin tietäväni kaiken kaikesta ja olevani pätevä vastaamaan vaikka mihin oikeusongelmaan😂. Nyt kun työelämääkin on takana yli 10v, niin vastaan vain varmoihin oman oikeudenalani kysymyksiin suoraan, muuten mieluummin haluan aina tutkia ennen hutkimista😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme