Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itseoppinut juristi vastailee lakipulmiin

Vierailija
22.05.2019 |

Kysy pois.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka olisit puolustanut Turun terrori-iskun tehnyttä Abderrahman Bouananea oikeudessa?

Vierailija
2/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olisit puolustanut Turun terrori-iskun tehnyttä Abderrahman Bouananea oikeudessa?

Olen itseoppinut JURISTI, en puolustaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeustieteen maisteri (tai ennen tutkintouudistusta oikeustieteen kandidaatti) eli juristi? Jos olet, niin mitä tarkoitat itseoppineisuudella? Jos et, niin mitä tarkoitat sanoessasi olevasi juristi?

Vierailija
4/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No okei, kuinka sitten kommentoisit GDPR:n aiheuttamia muutoksia Suomen kansalliseen lainsäädäntöön?

Vierailija
5/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apina osannut vastata.

Vierailija
6/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa?? Eikö se puolustajakin ole juristi??

Vierailija
7/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako itseoppinut samaa kuin valejuristi? - Ellei, niin missä ero? 

Vierailija
8/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin tehnyt lakialoitteen kuolemantuomiosta.

Sinulla taitaa olla hieman vielä opeteltävaa ainakin valtiosääntöoikuden osalta.... Vai tarkoiatatko, että olisit laittanut alulle kansnalaisaloitteen... 

Vierailija
9/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus. Puolustaja voi olla juristi, mutta juristi ei tarkoita puolustajaa. Ap

Vierailija
10/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin tehnyt lakialoitteen kuolemantuomiosta.

Sinulla taitaa olla hieman vielä opeteltävaa ainakin valtiosääntöoikuden osalta.... Vai tarkoiatatko, että olisit laittanut alulle kansnalaisaloitteen... 

Ei ollut minun vastaukseni. Ap

Vierailija
11/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No okei, kuinka sitten kommentoisit GDPR:n aiheuttamia muutoksia Suomen kansalliseen lainsäädäntöön?

Tiedätkö mikä on juristi??? Ei nuo kysymykset liity tähän mitenkään. Ap

Vierailija
12/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeustieteen maisteri (tai ennen tutkintouudistusta oikeustieteen kandidaatti) eli juristi? Jos olet, niin mitä tarkoitat itseoppineisuudella? Jos et, niin mitä tarkoitat sanoessasi olevasi juristi?

Olen juristin lapsi ja osaan lakijuttuja. Vasta tulevaisuudessa opiskelen alaa. Ap

Vierailija
13/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, mä niin toivoin että olisit se tyyppi, joka yritti seitsemättä (?) kertaa hakea oikikseen siinä onnistumatta ja valitteli täällä pääsykokeita salaliitoksi joka päivä viikon-parin ajan. Kirjoitustyylisi on kuitenkin värikkämpi, joten et taida olla. 😁

Vierailija
14/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juristin lapsi ja osaan lakijuttuja. Vasta tulevaisuudessa opiskelen alaa. Ap

Ai, onko se jokin geeniperimä? Eli jos vanhemmat on juristeja, niin automaattisesti osaa "lakijuttuja". Vähän niin kuin mustat hiukset.

Vierailija
15/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomattavasti kuollutta puolisoa rikkaampi leski ilmoittaa käyttävän tasinkoprivilegiaan ja jälkeenpäin selviää että hän on vuosia pimittänyt kuolinpesältä kuolleen nimissä olleiden osakkeiden osinkoja (puhutaan kymmenistä tuhansista) niin voidaanko lesken katsoa ryhtyneen  perintöön jolloin ilmoitus tasinkoprivilegin käytöstä on mitätön?

Vierailija
16/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetti on itseoppinut juristi?

Vierailija
17/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus. Puolustaja voi olla juristi, mutta juristi ei tarkoita puolustajaa. Ap

Kyllä mä nyt sen tiedän, että juristi ei aina toimi puolustajana, mutta korostit, että olet JURISTI, et puolustaja aivan kuin kyse olisi eri ammateista. 

Miten niin, puolustaja VOI OLLA juristi? Eiköhän ROL:n mukainen puolustaja aina ole juristi. Samoin kuin maallikkokielessä käytetty puolustaja, joka oikeudessa puolustaa päämiestään aina on juristi. 

Vierailija
18/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään sinulta sitten uudelleen muotoiltuna nuo aiemmat kysymykset :-)

Mikäli olisit toiminut Turun puukottajan avustajana, mihin oikeusseikkoihin olisit perustanut puolustuksen?

Ja toinen kysymys. Tiedätkö mikä on GDPR? Millaisia vaikutuksia sillä oli Suomen kansalliseen lainsäädäntöön? Entä olivat muutokset suurempia julkishallinnossa vaiko yksityisellä puolella?

Vierailija
19/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huomattavasti kuollutta puolisoa rikkaampi leski ilmoittaa käyttävän tasinkoprivilegiaan ja jälkeenpäin selviää että hän on vuosia pimittänyt kuolinpesältä kuolleen nimissä olleiden osakkeiden osinkoja (puhutaan kymmenistä tuhansista) niin voidaanko lesken katsoa ryhtyneen  perintöön jolloin ilmoitus tasinkoprivilegin käytöstä on mitätön?

Ensinnäkin opettele suomen kielen kielioppi. Toiseksi mitä vttua luulet että perintöön ryhtyminen tarkoittaa?? Se ei tarkoita yhtään mitään.

Vierailija
20/42 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuspositivismi vai luonnonoikeusoppi?