Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tee 50% lyhyempää työviikkoa

Vierailija
22.05.2019 |

ja nauti ajasta perheen ja läheisten kanssa, harrastusten parissa tms.
Miksi raadat töissä valtaosan elämästäsi, kun pienemmällä työmäärällä voisi saavuttaa tyydyttävän elämä ja parantaa elämälaatuaan. Elää enemmän itselle, eikä työnantajalle.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tykkään työstäni. Minulla on kivaa, mukavat työkaverit. Teen myös etäpäiviä, joten saan olla kotona aika paljon. Joskus voi oikeasti nauttia työstä, se ei aina ole tylsää tai raskasta.

Vierailija
42/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei jokin täsmää. Miten niin jotkut pitävät työstään? Minä olen palstalta oppinut, että jos tulisi vaikka 800 euron perustulo, jokainen lopettaisi työn tekemisen heti.

Ei jokainen lopettaisi, vaan niin moni lopettaisi, että rasite valtiolle olisi liian suuri. Esimerkiksi minä en lopettaisi, mutta vaimo taatusti lopettaisi. 

Palsta ei muutenkaan ole kovin hyvä paikka oppia elämän realismia. 

Joo, muistamme kaikki kyllä vaimosi. Mikä tahansa perustulokeskustelu, niin saamme kuulla, että jos tulisi sadankin euron perustulo, vaimosi lopettaisi työn tekemisen ja Suomi kaatusi siihen😍

Minäkin olen vaimo ja lopettaisin oitis työt näin 25 vuoden työelämän jälkeen. Mieheni on sitä usein pyytänytkin, kun on nähnyt kuinka väsynyt ja stressaantunut olen. Palkkani käteen on 1500€, josta pois työmatka- ja lounaskuluja yli 200€/kk. Asuntolainaa ei enää ole ja lapsetkin pian omillaan. Miehellä hyvä palkka, helpohko työ ja ennen kaikkea pitää työstään. Miksi en jäisi pois työelämästä ja antaisi paikkaani jollekin sitä kipeämmin tarvitsevalle? Eläkkeeseen on turha vedota, täydellä työeläkkeelläkin tulen saamaan kansaneläkettä lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on kivaa!

Kiinnostaa hommat ja työkaverit on kivoja ja asiakkaat myös.

Vierailija
44/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jää vain pois duunista. Sitten kun mies ottaa jonkun misun ja eroaa niin sinulla ei oo mitään

Vierailija
45/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jää vain pois duunista. Sitten kun mies ottaa jonkun misun ja eroaa niin sinulla ei oo mitään

Miten niin? Avioehdottoman avioliiton tullen jää paljonkin. Omaisuutta ei huomioida taas mm. asumistuessa. Luuleeko joku ettei kukaan osaa tehdä suunnitelmia eri tilanteiden varalle?

Vierailija
46/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo työtä, josta 50 % pois...

Vierailija
47/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä 8h, 4h ero ei päivää muuta mihinkään suuntaan.

Vierailija
48/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina ja lapsen elatusmaksut maksettavana. Mutta muuten ei kyllä mitään olisi työn vähentämistä vastaan. Ei jaksa enää kiinnostaa työpaikan asiat yhtään. Oikeastaan jos joku osais neuvoa miten pystyisi keplottelemaan vaikka ensin noista elareista irti niin sitten vois miettiä myös töiden vähentämistä. 

Viime vuosina on alkanut itselle valjeta että eihän tästä raadannasta jää mitään käteen. Kaikki menee jo tilipäivänä laskuihin vaikka mitään isompaa kulutusta ei ole tullut tehtyä. Sama kai se olis olla kotona. Työssä ei tule käytyä enää muuten kuin palkan takia. Muuten ei mikään siellä motivoi.

Vierailija
49/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, oon aina ollut jotenkin erilainen. En millään pääse pois ajatuksesta, että en halua tehdä viitenä päivänä viikossa 8 tuntia päivässä jotain työtä. Oon alle kolmekymppinen, nuori vielä. oon tällä hetkellä työtön, mutta teen välillä keikkaduunia, pätkätyötä josta saa vähän säästöön. Tämmöinen sopisi minulle pidemmäksi aikaa. Mulla on ollut joitain terveysongelmia viimeaikoina, joten on muuttunut ajattelu vielä enemmän siihen suuntaan, että haluan elää omilla ehdoillani ja tehdä vapaa-ajallani mahdollisimman paljon, en todennäköisesti tule ikinä tekemään pitkää työviikkoa normaalin työajan puitteissa. Otan vaikka karenssin ja haen toimeentulosta sitten jos tulisi pidempiaikainen ja kokoaikainen työ.

Vierailija
50/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla tällä hetkellä olisi tekemistä sille extra 50% ajasta. Eikä kyllä palkka riittäisi, koska menot lisääntyisi

Vierailija
51/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku ettei kukaan osaa tehdä suunnitelmia eri tilanteiden varalle?

Tukielätit ja muut elämäntapaongelmaiset hyvinkin usein. Luulevat usein, ehkä jopa suorastaan toivovat, että kaikki olisi yhtä kädettömiä raha-asioissa ja elämän elämisessä kuin he.

Vierailija
52/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaisi kyllä, mutta onko työnantaja velvoitettu suostumaan jos tuollaista ehdotan?

Kiitos peukutuksista, mutta olisiko tähän tosiaan vielä vastausta kenelläkään? Ajatus kiinnostaisi kovasti mutta olisi kiva jos olisi heittää työnantajalle ehdotus faktoilla perusteltuna.

Vierailija
53/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en millään pärjäisi 800 eurolla bruttona kuussa. Kun nyt 1600 bruttokin tekee tiukkaa!

Vierailija
54/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% työaikaa tarkoittaisi äkkiä 50% palkkaa. Kävisi elämä aika tiukaksi, kun kulut ei juuri muuttuisi mutta tuloissa olisi merkittävä muutos.

Vierailija
55/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei jokin täsmää. Miten niin jotkut pitävät työstään? Minä olen palstalta oppinut, että jos tulisi vaikka 800 euron perustulo, jokainen lopettaisi työn tekemisen heti.

Mulla tulee joka kuukausi 900€ perustuloa osatyökyvyttömyys eläkkeen ansiosta. Mutta ei ole käyny mielessäkään että lopettaisin työnteon. Koska tykkään työstäni eikä tuolla 900€ makseta lainanlyhennyksiä yms.

Vierailija
56/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan simppeli syy: pidän työstäni tosi paljon.

Vierailija
57/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sairaanhoitajana 75% työaikaa pienten lasten ja koululaisten takia. Se on just hyvä työmäärä: 2-3 päivää töitä ja saman verran vapaita jne. Tämä rytmi sopii minulle ja perheelleni. Kauhulla odotan aikaa, kun pitää siirtyä 100% työaikaan, silloin ei vuorotyöläisellä ole aikaa eikä jaksamista kauheasti muuhun. Plääh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi