Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tee 50% lyhyempää työviikkoa

Vierailija
22.05.2019 |

ja nauti ajasta perheen ja läheisten kanssa, harrastusten parissa tms.
Miksi raadat töissä valtaosan elämästäsi, kun pienemmällä työmäärällä voisi saavuttaa tyydyttävän elämä ja parantaa elämälaatuaan. Elää enemmän itselle, eikä työnantajalle.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin pieni palkka että puolen viikon palkka ei riittäisi millaiseenkaan elämiseen.

Vierailija
2/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sit sama kun ei kävis töissä ollenkaan. Työmarkkinatuki+asumistuki= yli 1000€ puhtaana käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaisi kyllä, mutta onko työnantaja velvoitettu suostumaan jos tuollaista ehdotan?

Vierailija
4/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua vuokralla, haluan matkustella, enkä muutenkaan halua tinkiä elintasostani vapaa-ajan kustannuksella. Kokemusta siitäkin on, eikä se todellakaan ollut minua varten.

Voihan tietysti olla, että tilanne lainojen loputtua ja eläkepäivien häämöttäessä muuttuu.

Vierailija
5/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan heti huomenna jos maksat mulle palkanmenetyksen. Mihin voin lähettää tilinumeroni?

Vierailija
6/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole perhettä. Haluan tehdä paljon töitä ja tienata paljon rahaa, jotta voin pitää lomia ja matkustaa.

Vierailija
7/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin en tee?

Vierailija
8/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ensinnäkin saisin nynnyn leiman töissä, kun tekisin muuten vaan terveenä puolta päivää samalla kaavalla kuin se vakavan sairauden läpikäynyt työkaveri joka ei kykene täyteen työmäärään. Oi sitä kettuilun määrää. Toiseksi moinen on yhtä tyhjän kanssa pomolle ja varmasti kiireen keskellä mieluummin katsoisi täyttä työviikkoa tekevää kuin keskellä viikkoa kotiin lompsivaa lusmua. En tiedä tarkalleen, mutta luulisin että tällaisesta vajaa-aikaduunarista tulee enemmän jotain maksujakin pomolle kun verrataan täystyöläiseen.

Vierailija
9/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tee töitä ollenkaan. Onneksi ne jotka tekevät pitkää päivää, kustantavat elämiseni.

Työllisyyden takia työaikoja pitäisi lyhentää. Työttömyys poistuisi.

Vierailija
10/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen.

Olen löytänyt onnekkaan työpaikan missä työstä maksetaan niin hyvin, että voin rahoittaa palkalla asuntolainan, ulkomaan matkat ja yleisen olemiseni. Työhöni ei vaadita mitään koulutusta ja se on loppupeleissä niin puuduttavaa, että käytän vapaa-aikani opiskeluun. Joten ei ehkä sittenkään niin voittaja ratkaisu. Nyt tosin lämmittää mieltä, kun pitkän talven jälkeen on kesälomaan koulusta ja töistäkin pääsen kesälomalle ja tulen tekemään tästä hetkestä syyskuun puoleen väliin 27 työpäivää. Kaikki muut päivät ovat vapaata.

Vierailija
11/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi ehdottomasti unelma. Vaikka muutoin olen tyytyväinen elämään suomessa, on suomalaisen kulttuurin tapa ylistää työtä ja aherrusta kaikkein korkeimmalle todella raskasta. Täällä eletään työlle. Raadetaan maksaakseen kalliista asunnosta, jossa ei ole aikaa olla ja ruuasta, josta ei ole aikaa nauttia.

Vierailija
12/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tee töitä ollenkaan. Onneksi ne jotka tekevät pitkää päivää, kustantavat elämiseni.

Työllisyyden takia työaikoja pitäisi lyhentää. Työttömyys poistuisi.

Mutta eihän se valtiolle käy, kun sitten he menettäisivät tyttömät sylkykuppinsa.

Vierailija
13/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Terveisiä piensijoittajalle, sitkeys kannattaa ja mahdollistaa aikanaan pikkupalkkaisenkin downshiftailun.

Vierailija
14/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin työstäni, työkavereistani, haasteista mitä työ tuo ja lisänä jatkuva mahdollisuus kehittää itseään ja työtehtäviä. Tästä minulle maksetaan kolminumeroinen summa tunnissa. Miksi tekisin tuntiakaan vähemmän kun tätä asemaa varten on tehty vuosikausia hemmetisti töitä? Te elämäntapatyöttömät jotenkin kuvittelette, että suurinosa ihmisistä tekee töitä "koska on pakko" tai "vain rahan takia". Hankkikaa kunnon palkitseva ura niin huomaatte miten väärässä olette. 

Vierailija
15/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi ehdottomasti unelma. Vaikka muutoin olen tyytyväinen elämään suomessa, on suomalaisen kulttuurin tapa ylistää työtä ja aherrusta kaikkein korkeimmalle todella raskasta. Täällä eletään työlle. Raadetaan maksaakseen kalliista asunnosta, jossa ei ole aikaa olla ja ruuasta, josta ei ole aikaa nauttia.

Suuri enemmistö työllisistä tekee korkeintaan 40-tuntista työviikkoa. Se on 1/3 työpäivän tunneista ja keskimäärin 20% vuoden tunneista. Ehtii siinä muutakin nukkumisen ja työnteon lisäksi tekemään.

Vierailija
16/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 80 % työaikaa. Tykkään työstäni sen verran, että 50 % en viitsi tehdä. Harrastuksia ei ole. 

Vierailija
17/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitten saisin rahaa semmoisen 700 euroa puhtaana käteen kuussa. Vuokra maksaa 520, ja syödäkin pitäisi. Näin kesän tullen sähköä ei toki kulu yhtä paljon kuin talvella, että säästöä tulee ihan sikana.

Vierailija
18/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kokoaikaisen pestissä osittaista hoitovapaata hyödyntäen 30-tuntista viikkoa (olisiko tuo 77% työaikaa), mutta puolikkaille ei ole ollut oikein kysyntää minun alalla päivätöissä. Mielelläni puolikasta tekisin.

Vierailija
19/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki raada töissä vaan duuni on kivaa

Vierailija
20/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei jokin täsmää. Miten niin jotkut pitävät työstään? Minä olen palstalta oppinut, että jos tulisi vaikka 800 euron perustulo, jokainen lopettaisi työn tekemisen heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä