Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tee 50% lyhyempää työviikkoa

Vierailija
22.05.2019 |

ja nauti ajasta perheen ja läheisten kanssa, harrastusten parissa tms.
Miksi raadat töissä valtaosan elämästäsi, kun pienemmällä työmäärällä voisi saavuttaa tyydyttävän elämä ja parantaa elämälaatuaan. Elää enemmän itselle, eikä työnantajalle.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin ollenkaan töitä.

Vierailija
22/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson voisi nyt tehdä tutkimusta moniko lopettaa 800 euron perustulolla kokopäivätyönsä. Myös ikäjakauma kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin, mutta en melkein ehtinyt tehdä kaikkia töitäni siinä ajassa. Olin valtavan stressaantunut.

Vierailija
24/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei jokin täsmää. Miten niin jotkut pitävät työstään? Minä olen palstalta oppinut, että jos tulisi vaikka 800 euron perustulo, jokainen lopettaisi työn tekemisen heti.

Ei jokainen lopettaisi, vaan niin moni lopettaisi, että rasite valtiolle olisi liian suuri. Esimerkiksi minä en lopettaisi, mutta vaimo taatusti lopettaisi. 

Palsta ei muutenkaan ole kovin hyvä paikka oppia elämän realismia. 

Vierailija
25/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei jokin täsmää. Miten niin jotkut pitävät työstään? Minä olen palstalta oppinut, että jos tulisi vaikka 800 euron perustulo, jokainen lopettaisi työn tekemisen heti.

Ei jokainen lopettaisi, vaan niin moni lopettaisi, että rasite valtiolle olisi liian suuri. Esimerkiksi minä en lopettaisi, mutta vaimo taatusti lopettaisi. 

Palsta ei muutenkaan ole kovin hyvä paikka oppia elämän realismia. 

Joo, muistamme kaikki kyllä vaimosi. Mikä tahansa perustulokeskustelu, niin saamme kuulla, että jos tulisi sadankin euron perustulo, vaimosi lopettaisi työn tekemisen ja Suomi kaatusi siihen😍

Vierailija
26/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein silloin kun lapset oli eskarissa ja meni kouluun 30h viikkoja, palkassa se ei näkynyt juurikaan kun on pieni palkka, veroprosentti putoaa aika reilusti kun palkkakin putoaa, ja säästi iltapäivähoidon maksut, käteen jäi enemmän rahaa kuin täysillä 38,75h viikkotunneilla.

Vierailija
27/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ iässä pudottanut tuloni tasolta 150 ke -> 50-60 ke/ vuosi ja teen työtä 2,5 päivää viikossa. En jaksa elättää raatamalla täyttä päivää kovin isoa joukkoa vapaamatkustajia. Mieluummin otan rennommin. Rahaakaan on turha kerätä yli tarpeen, menee lopulta vain vanhuudenhoitomaksuihin. Saman hoivanhan saa sitten muutenkin. Tavoitteena vieroittua vielä lisää työnteosta, 1 työpäivä viikossa ja n. 24 Ke vuodessa tavoitteena selvästi alle 60 v. Tarkoitus siirtyä käyttämään kertynyttä pesämunaa etelän lämpöön osavuodesta. Akateeminen koulutus ei tule ihan optimaalisesti hyödynnettyä yhteiskunnan näkökulmasta, mutta yksilön näkökulmasta siihen nykyään koko maailmalle avattuun pohjattomaan yhteiseen kukkaroon ei huvita enää lappaa. Motivaatio rakentaa tätä maata on multa tapettu.

Vierailija
28/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vara tehdä lyhyempää työpäivää, sillä puolisoni on työttömänä.

Vierailija
29/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan heti huomenna jos maksat mulle palkanmenetyksen. Mihin voin lähettää tilinumeroni?

Kannattaa alkaa nyt jo ompelemaan niitä taskuja... kyllä ne setelit varmaan eristeenä toimii viimeisellä matkalla.

Vierailija
30/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,5h töitä viikossa. Kyllä se menee helposti. Siellä on oikeasti mukavaa, kivoja ihmisiä, mielenkiintoisia hommia jne.

Vierailija
31/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitan heti huomenna jos maksat mulle palkanmenetyksen. Mihin voin lähettää tilinumeroni?

Kannattaa alkaa nyt jo ompelemaan niitä taskuja... kyllä ne setelit varmaan eristeenä toimii viimeisellä matkalla.

Jos ne rahat kuluttaa niin ainakin se aika täällä oli hauskempi, eikä tuntunut niin pitkältä.

Vierailija
32/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37,5h töitä viikossa. Kyllä se menee helposti. Siellä on oikeasti mukavaa, kivoja ihmisiä, mielenkiintoisia hommia jne.

Kuulostaa oudolta näin omasta perspektiivistä. Vaikka monilla varmaan sen surkeankin duunin pelastaa ne mukavat ihmiset, harmillisesti vaan itse olen senverran epäsosiaalista tyyppiä että ne ihmisetkin lähinnä rasittaa siellä töissä vielä kaiken päälle.

Vierailija
33/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta näin omasta perspektiivistä. Vaikka monilla varmaan sen surkeankin duunin pelastaa ne mukavat ihmiset, harmillisesti vaan itse olen senverran epäsosiaalista tyyppiä että ne ihmisetkin lähinnä rasittaa siellä töissä vielä kaiken päälle.

Tarpeeksi iso työpaikka ja riittävän epäsosiaalinen niin en edes yritä olla kaikkien kaveri. Siellä riittää ne muutamat joita haluaa nähdä.

Aina löytyy ne mulkerot, harmaa massa, ja todella hyvät tyypit. Ainakin jos antaa mahdollisuuden. Hyvien tyyppien löytyminen voi olla tuurista kiinni 

Vierailija
34/57 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Ehdin mainiosti nauttia ajasta perheen ja läheisten kanssa sekä harrastaa. Sitten illalla kun lapset ovat nukkumassa, jatkan työntekoa.

Vierailija
35/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi mitenkään puolella palkalla. On asuntolainaa ja pitää hoitaa muutkin menot, kuten auto ja vakuutukset. Lapsen haraastukseen, vaatteisiin ym.menee rahaa. Siihen päälle ruokamenot.

Vierailija
36/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan vuoksi

Vierailija
37/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisellä matkalla ei eristeitä tarvi, eikä tule kylmä.

Luuleeko joku tukiluuseri oikeasti että työssäkäyvät kerää rahaa tilille?

Kyllä ne palkat menee ihan elämiseen ja isommalla rahalla elää mukavammin.

Vierailija
38/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin ihana työpaikka, että haluan olla siellä mahdollisimman paljon! 😍 Jopa vapaa-ajalla 😄

Vierailija
39/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän 100 prosenttia ajasta.

Vierailija
40/57 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei suostu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän