Helteet tylsiä lihoneena - vinkkiä vaatteista?
Ihanat ilmat, mutta olen lihonut viime vuoden aikana reilusti, joten se kieltämättä haittaa. Varsinkin kun pitäisi laittaa kevyempiä vaatteita päälle.
Pliis, kaipaan tosi paljon vinkkejä siitä, mitä joitain vaatteita ostaa kunnes saan laihdutettua. Millaisia vaatteita, mistä?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-linjaiset mekot, sirot jalkineet, näyttävät aurinkolasit.
Tämä on hyvä, kiitos.
Ap
Sehän on kuin se mainoksen MARJATTA täti, joka löysi tinderistä miljonaarin:)
Mulle on kertynyt 5-6 kg painoa normaalipainon sisällä (BMI nyt luokkaa 24), sama ongelma kuin ap:lla - vyötärö on kadonnut. Lisäksi on e-pillerien lopettamisen myötä puhjennut inhottava akne selkään. Hitto kun näistä näppylöistä ei pääse eroon, vaikka ikää on yli 30 v. Jalat mulla on räikeän valkoiset tikut, karvoitus pikimustaa, eli pienikin sänki näkyy heti. Tulee helposti karvatupentulehduksia, eli pahimmillaan ne on valkoiset, punapilkulliset ja musta sänki päällä.
Tunnen oloni oksettavan rumaksi enkä kehtaisi liikkua ollenkaan ihmisten ilmoilla kesävaatteissa. Kuumansietoni on vielä surkea, hikoilen herkästi kuumalla ja pakko olisi olla sen verran vähän vaatteita, että kestää olla. Inhottavaa, kun ei pysty nauttimaan kesästä vaan pitää keskittyä häpeilemään itseään. :(
hei HEI! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-linjaiset mekot, sirot jalkineet, näyttävät aurinkolasit.
Tämä on hyvä, kiitos.
Ap
Sehän on kuin se mainoksen MARJATTA täti, joka löysi tinderistä miljonaarin:)
Heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on kertynyt 5-6 kg painoa normaalipainon sisällä (BMI nyt luokkaa 24), sama ongelma kuin ap:lla - vyötärö on kadonnut. Lisäksi on e-pillerien lopettamisen myötä puhjennut inhottava akne selkään. Hitto kun näistä näppylöistä ei pääse eroon, vaikka ikää on yli 30 v. Jalat mulla on räikeän valkoiset tikut, karvoitus pikimustaa, eli pienikin sänki näkyy heti. Tulee helposti karvatupentulehduksia, eli pahimmillaan ne on valkoiset, punapilkulliset ja musta sänki päällä.
Tunnen oloni oksettavan rumaksi enkä kehtaisi liikkua ollenkaan ihmisten ilmoilla kesävaatteissa. Kuumansietoni on vielä surkea, hikoilen herkästi kuumalla ja pakko olisi olla sen verran vähän vaatteita, että kestää olla. Inhottavaa, kun ei pysty nauttimaan kesästä vaan pitää keskittyä häpeilemään itseään. :(
Itseruskettavat voiteet ovat tosi hyviä nykyään. Kun jalat on päivettyneen näköiset, niin ei sänkikään pistä niin silmään. Ja käytä vain luonnonkuituisia vaatteita, niissä ei hikoile niin kamalasti, varsinkin jos on vähän väljempää vaatetta. Ihotautilääkärille kannattaa näyttää aknesi, heillä on kyllä tropit sen saamiseksi aisoihin.
Kivoja vaatteita on nykyään kaiken kokoisille. Tunnista vaan oma kokosi ja osta sen mukaan, älä ahtaudu liian pieniin. Katso vaikkapa Asos, siellä on helppo rajata valikoimaa koon ja minkä tahansa mukaan ja plussize-puoli löytyy. Siellä on myös mainittu mallin mitat ja kaikista tuotteista löytyy videot, joista saa kuvan miten vaate toimii päällä.
Jos sinulla on ongelmia yhteen hinkkaavien reisien kanssa ja et halua pitää sukkiksia/leggareita mekon/hameen kanssa, niin laita alle pyöräilyshortsit tai bandelettesit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laihduta? Ylimääräiset hiilarit pois ja kilot karisee.
Ehkä se on sulle helppoo, mulle ei.
Missään nimessä ei lihavalle capreja eikä mitään tunikoita kesällä. Maksimekko sopii kaikille ja kietaisumallissa ei näytä lihavammalta kuin oikeasti on.
Olen normaalipainoinen mutta mulla on rumat valkoiset selluliittijalat.. Käytän siksi kesällä mielelläni pitkiä hameita ettei tarvitse panna sukkahousuja piilottamaan tätä epäkohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin lihavana on pakko todeta, että tämä ongelma ei vaatteilla poistu. Sellaista vaatetta kun ei ole olemassakaan mikä päällä peilikuva miellyttäisi ainakaan itseäni eli näyttäisin hoikan sporttiselta. Sitä vaan näyttää ihan kaikissa vaatteissa joltain tantalta ja/tai tynnyriltä.
V*tuttaa jo valmiiksi kun taas koko kesän on sama ongelma eikä ulos tee mieli mennä yhtään enempää kuin on pakko.
Ongelmaasi on erittäin yksinkertainen ratkaisu.
Jos se olisi erittäin yksinkertaista, ei kai kukaan olisi ylipainoinen. -eri
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei lihavalle capreja eikä mitään tunikoita kesällä. Maksimekko sopii kaikille ja kietaisumallissa ei näytä lihavammalta kuin oikeasti on.
Olen normaalipainoinen mutta mulla on rumat valkoiset selluliittijalat.. Käytän siksi kesällä mielelläni pitkiä hameita ettei tarvitse panna sukkahousuja piilottamaan tätä epäkohtaa.
Siinäpä se, kun ihan oikeastikin on liian lihava omaan makuun. Maximekot näyttää kyllä tosi kivalta jos on sopivan trimmattu kroppa, mutta tällaisella tasaisen paisuneella pullukalla ainoastaan hassulta.
Miksi muuten AINA kuvitellaan että vatsakkaalla naisella on kauniit (ja sirot) sääret joita korostaa? Ei mulla ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leggareita vaan ja pitkinä tunikoita?
Suomalaisten naisten kesäasu kun yritetään piilotella kiloja😂 kaikkea muuta kuin tyylikkään näköistä.
Olen hoikka ja silti aina tunika ja leggarit. Miksi ei saisi käyttää mistä tykkää?
Koska hopeakettujen ei suoda liikkuvan julkisilla paikoilla pelkissä speedoissa vaikka kuinka tekisi mieli.
Sama koskee s.iiderivalaita.
Harvemmin olen naista nähnyt pienissä speedoissa kaupungilla.
sukkahousuista leikatut lyhyet shortsit aina kesällä hameen alla
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vyötärömakkarat kannattaa mieluummin peittää väljään hyvälaatuiseen tunikaan kuin vartalonmyötäiseen mekkoon tai puseroon. Jos haluu tunikan kanssa käyttää housuja, niin ihan legginssit tai caprit ovat hyvät, koska se tasapainottaa tunikan väljyyttä. Monella omppuvartaloisella on nätit sääret, niitä ei kannata verhota mihinkään culottes tyyppisiin liehukehousuihin. Lisäksi suomalainen nainen on yleensä persjalkainen, joten mieluummin kapeaa lahjetta kuin löysää. Paitsi jos haluaa näyttää entistäkin lyhytjalkaisemmalta.
Pukeutumisessa tehdään usein se virhe, että vaatteita eikä kenkiä hoideta. Eli puhtaat silitetyt vaatteet ja hoidetut kengät antavat siistin yleisvaikutelman. Valitettavasti on niin, jos joutuu ostamaan rahapulan takia kovin heikkolaatuisia rättejä, ne ovat muutaman käyttökerran jälkeen lumpun näköisiä.
Minä en kyllä ole huomannut suomalaisten olevan erityisen paljon persjalkaisia (=selkä pidempi kuin alavartalo, esim herttuatar Catherine on persjalkainen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se, kun ihan oikeastikin on liian lihava omaan makuun. Maximekot näyttää kyllä tosi kivalta jos on sopivan trimmattu kroppa, mutta tällaisella tasaisen paisuneella pullukalla ainoastaan hassulta.
Miksi muuten AINA kuvitellaan että vatsakkaalla naisella on kauniit (ja sirot) sääret joita korostaa? Ei mulla ainakaan ole.
Jos on tyypillinen omenavartaloinen eikä mikään 200 kg säkki, niin monesti heillä on nilkat, sääret, kädet sirot.
Parivuoteen lakanaan kun tekee keskelle päänreijän, niin siinä on näppärä hellevaate.
Ei ahdista eikä purista, alusvaatteitakaan kun ei tarvita.
Vähän pitempi viileä tunika, sen kanssa kapealahkeiset housut tai pitempi vilpoinen hame, esim. Intianpuuvillaa. Ei lyhyitä T-paitoja eikä naruolkaimia, niin kauan kuin lisäkiloja on. En muutenkaan ymmärrä, miksi tulikuumalla ilmalla halutaan paljastaa mahdollisimman paljon auringon kärvennettäväksi. Eikö nykyään ihoa kannattaisi suojata, kun otsonikerros on ohentunut? Ainakin varjoon kannattaisi hakeutua, eikä voimakkaaseen paahteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Parivuoteen lakanaan kun tekee keskelle päänreijän, niin siinä on näppärä hellevaate.
Ei ahdista eikä purista, alusvaatteitakaan kun ei tarvita.
- Höh.
Pukeudu vaatteisiin, jotka on tehty oikeasta kankaasta eikä trikoosta. Etenkin vaikka leggingsit ja trikootunika näyttävät sen takia homssuiselta yhdistelmältä että ihminen on yltä päältä trikoossa. Caprit on mielestäni huono idea melkein kaikille vartalonmuodoille, vaikka toki jokainen saa pukeutua niinkuin itse tykkää.
Yleensäkin pukeutuminen kannattaa tehdä niin, että jos yläosa on vähän tiukempi tai vaikka kaula-aukoltaan isompi, silloin alaosan on oltava peittävämpi tai löysempi. Vain uimapukumallit voivat pukeutua kokotiukkaan/paljastavaan asuun jos tuskin hekään.
Etsi kirppiksiltä perusklassisia löysiä kesähousuja ja -paitoja, esim. pellavahousut ja -kauluspaidat on ihan parhaita. Itse tykkään enemmän yksivärisistä kuin kuoseista. Värikkäillä asusteilla ja vaikka huulipunalla saa piristettyä kokonaisuutta.
Itselleni ainakin sellaiset sortsi/toppi-yhdistelmäpuku on ollut pelastus tälle kesälle. (en tiedä oikeaa nimeä) Hyvä päällä ja tyylikäs. Väljät vaatteet nimenomaan pelastaa, ajattelin hankkia haaremihousut kunhan vielä löydän jostakin. Suosi myös ohuita takkeja, itsellä kauhukohdat on käsivarret niin peitän ne yleensä. Tulee huoliteltu lopputulos.
Niin vielä sen verran, että tiedän mistä puhut ap. Oli itselle aikamoinen shokki kun monta kiloa lihonneena vaatteet alkoi puristamaan (vaatekaappi uusiksi) ja ei puhettakaan siitä että voisi näihin vuodenaikoihin kulkea enää farkuissa (ennen pystyin) kun nykyään hikoan kuin porsas. Piti uudestaan miettiä mikäs näyttääkään hyvältä. Mutta kevyissä ja oikeankokoisissa vaatteissa onkin niin mukava olla että sitä unohtaa stressata omasta ulkonäöstään. :)
No ei niissä urheiluvaatteissakaan voi koko ajan olla, vaikka haluaisi tämän laihdutuksen aikana.
Ap