Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensiasunnon osto kun ei ole säästöjä eikä takaajia?

mumsy
22.05.2019 |

Onko tuhoon tuomittu ja mahdoton tilanne?
Olen alle 40-vuotias nainen, 2 kouluikäisen lapsen yksinhuoltaja. Bruttotuloni ovat 3300e/kk + lapsilisät ja elatustuki yhteensä n. 650e/kk.

Maksan kerrostalokodistamme tällä hetkellä vuokraa (kaupungin vuokra-asunto) 1050e/kk. Nyt olen katsellut kotikaupungistamme rivitaloja, sillä olisi unelma jos olisi edes pieni oma piha ja oma sauna.
Tilanteeni kuitenkin on se, että minulla ei ole takaajia jotka voisivat auttaa lainan haussa, eikä lainkaan säästöjä.

Jos ajatellaan että hakisin lainaa esim. 180 000e, kuinka todennäköistä / epätodennäköistä on, että se minulle myönnettäisiin? Luottotiedot ovat kunnossa, työpaikka vakituinen, yksi luottokortti löytyy. Tarvitseeko olla säästöjä esim 10-15% ostohinnasta. Jos säästöjä ei ole, onko tuo säästösumma mahdollista saada jotenkin esim. toisena lainana?

En tiedä oikein mitään tästä asunnonostokuviosta, joten (ystävälliset) neuvot ovat tervetulleita, sekä vinkit.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat ei riitä lainan saantiin niin turha siinä on sitten räpiköidä. Ihan omaksi eduksesi ne rajat on luotu.

Suomi on täynnä ylivelkaantuneita lirissä olevia tomppeleita jotka on ostaneet miljonääreille tehtyjä taloja vaikka tulot on niukin naukin keskiluokkaa.

Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä