Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ystävä ei onnittele isosta uutisesta?

Vierailija
22.05.2019 |

Kerroin parille lähimmälle ystävälleni isosta uutisesta, koska halusin jakaa sen jonkun kanssa niin kuin elämässä nyt isoja asioita yleensä halutaan. Kaksi ystävistä ei vastannut mitään, siis yhtään mitään. Mitä itse ajattelisit, mikä on syynä?

(Ostin sijoitusasunnon, sen eteen on tehty vuosikausia töitä ja oma asunto on huomattavasti vaatimattomampi mitä voisi olla.)

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia.

Vierailija
82/87 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain vakipaikan ja osa kollegoista ei onnitelleet mitenkään. Kieltämättä mietin osan kohdalla että onko kyse kateudesta vai huonoista käytöstavoista, mutta sitten jätin asian omaan arvoon.

Monesti tälläisissä tilanteissa huonosti käyttäytyvä henkilö on kenties tyytymätön omaan elämäänsä, jolloin on vaikea iloita kun toisilla menee hyvin. Ehkä voit sanoa ystävillesi että asiasta?

Voi olla niinkin että asia vaan meni ystäviesi ohi niin kuin vesi hanhen selästä.

Eivät olleet kateellisia , eivät vaan paneutuneet asiaan eivätkä" tajunneet" asian merkitystä.

Ei ollut juuri lukiessa aikaa vastata tai oli itsellä joku tärkeä juttu meneillään ja sitten se unohtui .

Minulle on käynyt noin ja jälkikäteen olen harmitellut asiaa mielessäni kun olen tajunnut että saatoin loukata .

Toisaalta kaikki eivät kertoile tuollaisia omaisuuden keräämisasioita toisille.

Asunnon ostaminen omaan käyttöön on eri asia kun siitä tulee koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että evvk. Täytyy olla aika rahakeskeinen ihminen, että tuollainen kiinnostaa. Sama kuin olisit sanonut, että söit kaurapuuroa aamiaiseksi.

Vierailija
84/87 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloituksesta voisi minullakin mennä hetki ennenkuin tajuaisin että nyt odotetaan onnitteluja. Meni nimittäin ajatukset enemmänkin sille linjalle, että ap:lla siis on niin suuri halu ja vimma sijoitusasuntoon, että tinkii omasta asumismukavuudestaan merkittävästi saadakseen sen nopeammin. Mikä tuntuu ihan hölmöltä.

Jos pystyy säästämään rahaa sijoitusasunnon verran, niin sijoittaisin siitä osan ensin oman asumismukavuuden kohtuulliselle/mukavalle tasolle tuomiseen, ja sitten vasta jatkaisin vähän vielä säästämistä sijoitusasuntoa varten. Mutta että joku nuukailee omassa elämässään siksi, että saisi nopeammin sinänsä elämiseen tarpeettoman sijoitusasunnon menee vähän yli ymmärryksen, se tärkeysjärjestys siis. Ihan kuin odotettaisiin kehuja tarpeettomasta nuukailusta ja niukasti kituuttamisesta. Ei sitä tarvitse rahoja syytää turhuuksiin, mutta tuo on minusta jo vähän hölmöä. Saa ap toki niin tehdä, ihan rauhassa, mutta kannattaa tosiaan varautua että muut ihmiset sisimmässään ihmettelevät, että miksi sijoitusasunto on se joka menee kaiken muun edelle.

Vierailija
85/87 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ilmoitus kuulostaisi minun korvaani lähinnä siltä, että olisit ilmoittanut ottaneesi osa-aikatyön tai muuta rasitetta oman työsi ohelle. Läheiselläni on sijoitusssunto ja siitä on kyllä ollut hänelle niin paljon riesaa, etten varsinaiseksi onnenpotkuksi tai rahasammoksi tilannetta kuvailisi. Toki vastoinkäymisiä on hänelle sattunut enemmän kuin laki sallii, hirvittäisi jos joku ruuhkavuosia elävä tuollaiseen haluasi sitoutua.

Varmaan silti toivottaisin tsemppiä hankkeeseen ja kysyisin jotakin kohteliaisuudesta. Mutta iloisia onnitteluja en ehkä olisi ennen tämän ketjun lukemista tajunnut lähettää.

Vierailija
86/87 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Ap.

Harvassa ovat ne ihmiset joille voi tuollaista kertoa, joten jätin itsekin kertomatta. 

Ystäväni panostavat ulkonäköönsä ja ostavat vaatteita ja koruja ja käyttävät kauneudenhoitoon rahaa. 

Minä en. En nykyisin saa mitään iloa shoppailusta...

Vierailija
87/87 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerskailu on tympeää käytöstä.