Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset ihmiset rasittavat työssäsi eniten?

Vierailija
22.05.2019 |

Itse olen ison marketin infossa yleensä, siellä ärsyttää tyypit jotka ihan turhan mesoamisen jälkeen uhoaa "en tule ikinä enää tähän kauppaan". Joo ei ole suuri menetys jos päästään eroon epäkohteliaista tyypeistä. Yleensä kyse on siitä että asiakas on katsonut tarjoushinnan koskevan ostamaansa tuotetta, vaikka eri tuote. Infoon tulee selvittämään kun kassa lyönyt hinnan "väärin".

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen projektiluontoista työtä, jotka pääasiassa tehdään ryhmässä. Ärsyttävimmät ovat niitä, joilla on joku tietty vankka mielipide, jota eivät millään muuta vaan ajavat asiaansa kunnes se toteutetaan. Jos ei niin vetävät herneet nenään.

Vierailija
2/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yliopistolla. Rasittavimpia on ne, jotka kokoajan valittavat, miten heitä kohdellaan väärin. Joo, heitä kohdellaan usein oikeasti aika surkeasti, mutta jokainen täällä on oiketi itse vastuussa omasta rahoituksestaan. Siis ne kaikki muutkin, nekin, jotka ovat onnistuneet sellaisen hankkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohtelias/tyly/aggressiivinen asiakas joka mesoaa vaikka ei ymmärrä asiastaan oikeasti yhtään mitään. Mikään puhe ei mene jakeluun. Pahimmat heittää tappouhkauksia.

Vierailija
4/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan työssäni aika ison firman viestintää, ja laadin mm. säännöllisesti henkilöstötiedotetta, johon kokoan tärkeät, ajankohtaiset asiat. Osa porukasta ei lue henkilöstötiedotetta eikä varmasti mitään muutakaan. Kyselevät sitten minulta tai esim. hr:ltä tyhmiä, väittävät etteivät ole koskaan kuulleetkaan ko. asiasta - vaikka se olisi juuri ollut tiedotteessa. Päälle sitten jokaisessa kyselyssä haukkuvat viestinnän, miten se on tässä firmassa tosi huonosti hoidettu. Pitäisi ilmeisesti mennä jokaiselle 500 työntekijälle erikseen viereen ääneen lukemaan tiedotteet, sähköpostit ym. Mutta ehkä he laittaisivat sitten sormet korviin, ettei tarvitse kuunnellakaan ja sama valitus viestinnän toimimattomuudesta jatkuisi. 

Vierailija
5/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsultit jotka yrittävät vakuuttavalla esiintymisellä peittää kompetenssivajettansa ovat ihan suunnattoman rasittavia.

Vierailija
6/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan työssäni aika ison firman viestintää, ja laadin mm. säännöllisesti henkilöstötiedotetta, johon kokoan tärkeät, ajankohtaiset asiat. Osa porukasta ei lue henkilöstötiedotetta eikä varmasti mitään muutakaan. Kyselevät sitten minulta tai esim. hr:ltä tyhmiä, väittävät etteivät ole koskaan kuulleetkaan ko. asiasta - vaikka se olisi juuri ollut tiedotteessa. Päälle sitten jokaisessa kyselyssä haukkuvat viestinnän, miten se on tässä firmassa tosi huonosti hoidettu. Pitäisi ilmeisesti mennä jokaiselle 500 työntekijälle erikseen viereen ääneen lukemaan tiedotteet, sähköpostit ym. Mutta ehkä he laittaisivat sitten sormet korviin, ettei tarvitse kuunnellakaan ja sama valitus viestinnän toimimattomuudesta jatkuisi. 

Tässä on taustalla useimmiten se että ne firman työntekijät on omassa työssään vedetty niin tiukille, että jos pitäisi ehtiä lukea kaikki ne tiedotteet, se olisi pois omasta työajasta ja tuloksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan työssäni aika ison firman viestintää, ja laadin mm. säännöllisesti henkilöstötiedotetta, johon kokoan tärkeät, ajankohtaiset asiat. Osa porukasta ei lue henkilöstötiedotetta eikä varmasti mitään muutakaan. Kyselevät sitten minulta tai esim. hr:ltä tyhmiä, väittävät etteivät ole koskaan kuulleetkaan ko. asiasta - vaikka se olisi juuri ollut tiedotteessa. Päälle sitten jokaisessa kyselyssä haukkuvat viestinnän, miten se on tässä firmassa tosi huonosti hoidettu. Pitäisi ilmeisesti mennä jokaiselle 500 työntekijälle erikseen viereen ääneen lukemaan tiedotteet, sähköpostit ym. Mutta ehkä he laittaisivat sitten sormet korviin, ettei tarvitse kuunnellakaan ja sama valitus viestinnän toimimattomuudesta jatkuisi. 

Tässä on taustalla useimmiten se että ne firman työntekijät on omassa työssään vedetty niin tiukille, että jos pitäisi ehtiä lukea kaikki ne tiedotteet, se olisi pois omasta työajasta ja tuloksesta.

Kyllä! Meillä on juuri näin. Tässä tilanteessa toivoisi, että viestintä olisi todella lyhyttä ja ytimekästä. Mitään perusteellisia raportteja ei ennätä lukea.

Vierailija
8/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konsultit jotka yrittävät vakuuttavalla esiintymisellä peittää kompetenssivajettansa ovat ihan suunnattoman rasittavia.

Tämä on tuttua! Uskomattomia puliveivareita on kyllä tullut nähtyä. Oman elämänsä sankareita, tyhjiä tynnyreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä juurikaan asiakkaat jotka mesoavat turhasta, koska ovat yksinkertaisesti tietämättömiä. Mutta sellaiset kuiskuttelevat ja toisille ilkeämielisesti naureskelijat saisivat potkia välittömästi pihalle ja antaa porttikielto jokaiseen paikkaan kunnes opettelevat käyttäytymään.

Vierailija
10/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää työtoverit, joille pitäisi toteuttaa vaativia teknisiä asioita heti, mutta oma tekninen kyvykkyys ei riitä kuin juuri ja juuri taskulampun sytyttämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patalaiska jeppe joka on vuosia luovinut siitä mistä aita on matalin ja muut tekee senkin työt. Tosin nyt kohtasi voittajansa, sai seurakseen siirron takia vielä laiskemman tyypin ja valittaa nyt kuinka joutuu tekemään sen työt. Karma is a bitch.

Vierailija
12/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan työssäni aika ison firman viestintää, ja laadin mm. säännöllisesti henkilöstötiedotetta, johon kokoan tärkeät, ajankohtaiset asiat. Osa porukasta ei lue henkilöstötiedotetta eikä varmasti mitään muutakaan. Kyselevät sitten minulta tai esim. hr:ltä tyhmiä, väittävät etteivät ole koskaan kuulleetkaan ko. asiasta - vaikka se olisi juuri ollut tiedotteessa. Päälle sitten jokaisessa kyselyssä haukkuvat viestinnän, miten se on tässä firmassa tosi huonosti hoidettu. Pitäisi ilmeisesti mennä jokaiselle 500 työntekijälle erikseen viereen ääneen lukemaan tiedotteet, sähköpostit ym. Mutta ehkä he laittaisivat sitten sormet korviin, ettei tarvitse kuunnellakaan ja sama valitus viestinnän toimimattomuudesta jatkuisi. 

Tässä on taustalla useimmiten se että ne firman työntekijät on omassa työssään vedetty niin tiukille, että jos pitäisi ehtiä lukea kaikki ne tiedotteet, se olisi pois omasta työajasta ja tuloksesta.

Kyllä! Meillä on juuri näin. Tässä tilanteessa toivoisi, että viestintä olisi todella lyhyttä ja ytimekästä. Mitään perusteellisia raportteja ei ennätä lukea.

No meillä ei todellakaan ole kyse mistään perusteellisista raporteista. Teen lyhyttä ja ytimekästä tiedottamista juuri sen takia, että tärkeät tiedotteet luettaisiin. Tyyliin: matkanhallinta sulkeutuu tältä vuodelta 3.1.2019 eikä vuodelle 2018 kohdistuvia matkalaskuja voi tämän jälkeen tehdä. Sama asia kaikille jaettavaan henkilöstötiedotteeseen parikin kertaa loppuvuoden aikana ja vielä sisäiseen intranettiin, ja silti osa työntekijöistä väittää ettei ole koskaan kuullutkaan asiasta, ja jäivät nyt ilman km-korvauksia ja antavat palautetta viestinnän huonosta hoitamisesta. Koska eivät itse lue mitään, mitä heille lähettää tai mitä silmien edessä on, kun koneen avaa ja oletussivuna on se intranet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kotiäitinä toi yksvee on rasittavampi kuin kolmevee suurimman osan ajasta, joskus toisinpäinkin.

Jos olisin töissä ns. oman alan hommissa niin raskaimpia asiakkaita olisi vakavasti persoonallisuushäiriöiset voimakkaasti ulospäin oireilevat ihmiset.

Vierailija
14/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkähipiäiset alaiset , joille ei voi sanoa mitään negatiiviseen viittaavaakaan koska kaikki koetaan verisenä loukkauksena kun minä täällä raadan ja olen paras kaikista.

Esimiehenä nyt vaan joutuu välillä ottamaan esiin vähemmän positiivisia asioita.

Toinen on työntekijöiden keskinäinen kyttäys ja kaiken maailman pilkun paikasta syntyvät elämää suuremmat keskinäiset ongelmat.

Aarghhh!! Noi on kettumaisinta jos olet edes jonkun porukan jonkin asteinen esimies ainakin minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkitodellisuudesta ja arkielämästä vieraantuneet koulutautuneet kirjaviisaat.

Tittelikipeitä ylimielisiä muka kaikkitietäviä teoreetikkoja joilla aivot on kirjankansien välissä.

Vierailija
16/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joilla ei ole minkäänlaista ajan tajua. Jos on läjä työtehtäviä, jotka on hoidettava työaikana, niin miten voi olla päivästä toiseen yhtä ihmeellistä, että ne työt pitäisi saada tehtyä sen annetun ajan puitteissa.

Joillain kollegoilla ei ole lainkaan kykyä suunnitella järkevää työjärjestystä.

Vierailija
17/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää työtoverit, joille pitäisi toteuttaa vaativia teknisiä asioita heti, mutta oma tekninen kyvykkyys ei riitä kuin juuri ja juuri taskulampun sytyttämiseen.

Tämä on niin totta. Ei sen, että työpaikalla on kyennyt oleielmaan 20 vuotta ja mitään taitoa ei ole tuona aikana kehitetty, pitäisi vaikuttaa siihen, että saat erikoispalvelua. Päinvastoin, nuo tyyypit pitäisi potkia pois ja tilalle porukkaa, joka osaa edes peruskäytön eri ohjelmista.

Vierailija
18/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä rasittaa eniten työtoveri, joka miettii ja pohtii joka asiaa miljoonalta eri kannalta. Hän kiertää ympäri työpaikkaa kyselemässä jokaiselta mielipidettä milloin mihinkäkin asiaan. Minä joudun sillä aikaa tekemään hullun lailla töitä, koska tämä tahvana ei saa mitään aikaiseksi. "Miten tekisit tämän, entä tämän, mutta entä jos, vaan jos kuitenkin, entä, entä ja entä..."

Siis kysyä saa toki aina. Mutta sitä en käsitä, miksei hän voi sitten tehdä siten kuten minä sanon, vaan jää vielä pohtimaan ja kiertelee ja kaartelee siellä täällä ihmettelemässä ja kyselemässä asiaa, joka mielestäni on jo selvitetty.

Ja tämä sama tyyppi tarkistelee asioita, jotka eivät kuulu hänen työhönsä millään tasolla. Jos laatikossa on papereita, hän ottaa ne käteensä ja käy läpi, vaikkeivät kuulu hänen toimenkuvaansa milllään tasolla. ARGH!

Vierailija
19/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla allalani ehkä koen haastavimpana ihmiset, joilla on ongelmia havannoida itseä ja omaa toimintaa kriittisesti, vaan syyt ja viat löydetään (lähes) aina muista ihmisistä. Ja sitten kiukutaan siitä, miten epäoikeudenmukaisesti heitä kohdellaan. Nyt näin kärjistetysti sanottuna.

Vierailija
20/52 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävimmät työkaverit/alaiset ovat niitä, joilla riittää puhetta tekemisistä, mutta puheen tasolle ne sitten jäävätkin.

Sitten nämä dramaqueenit! Kohua ja kohkaamista pienimmistäkin asioista. Vievät energiaa lähiympäristöltään todellisesta työntekemisestä.