Sosiaalityö 2019
Kävikö kukaan av:lta tekemässä kokeen tänään? Miltä vaikutti, miten meni?
Kommentit (317)
Kävin mielenkiinnosta tsekkaamassa Hesan sivuilta kokeen, ja näytti kyllä hurjalta. En olis pärjännyt siinä. Onneksi sosiaalityön koe ei ihan tuollainen ollut.
Sosiaalitieteiden koe on tosiaan aika erilainen, kuin mitä sosiaalityön. Olen sen kerran tehnyt ja kyllä huusi ranne hoosiannaa sen jälkeen. Phew.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitieteiden koe on tosiaan aika erilainen, kuin mitä sosiaalityön. Olen sen kerran tehnyt ja kyllä huusi ranne hoosiannaa sen jälkeen. Phew.
Ap
Olisi pitänyt oppia kerrasta, viime vuonna hain ainoastaan Helsinkiin ja eihän se koe kovin hyvin mennyt silloinkaan. '-.-
Yllätyin kuitenkin positiivisesti sosiaalityön pääsykokeessa siitä, kuinka paljon selkeämpiä kysymykset olivat kun taas sosiaalitieteiden pääsykokeessa vähän kysytään jotain spesifiä, mutta silti ei riitä, että vastaa kysymykseen vaan pitäisi ymmärtää sen lisäksi jaaritella ummet ja lammet ja määritellä kysymykseen vastaamisen lisäksi erilaisia käsitteitä (ilman, että tätä tuodaan esille tehtävänannossa).
Mä sain sosiaalityö pääsykokeesta vaan 38,5 pistettä ja olen ei-ensikertalainen. Hain kaikkiin yliopistoihin. Ei varmaan mitään mahdollisuuksia päästä :(
Varasijalla kirjoitti:
Mä sain sosiaalityö pääsykokeesta vaan 38,5 pistettä ja olen ei-ensikertalainen. Hain kaikkiin yliopistoihin. Ei varmaan mitään mahdollisuuksia päästä :(
Minä sain 30pistettä, ja vaikka olen ensikertalainen niin tuskin on mahkuja päästä :(
Varasijalla kirjoitti:
Millä varasijalla olet, ja mihin yliopistoon, jps saa kysyä? :)
Itse en ole vielä pisteitäni saanut, kun hain vain Tampereelle ja Turkuun. Alkaa jo käydä todella tuskalliseksi tämä odottelu. Olisi kiva, jos pisteet ilmoitettaisi kaikille hakijoille, kun selvästi kokeet on jo tarkastettu. Saisi edes vähän osviittaa omista mahdollisuuksista.
Onko teillä, joille pisteet on jo tullut, tietoa siitä, mikä se minimipistemäärä oli, joka piti saada ekasta osiosta (eli monivalinnoista ja avoimista kysymyksistä), jotta essee tarkistettiin? Lukiko sitä jossain?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä, joille pisteet on jo tullut, tietoa siitä, mikä se minimipistemäärä oli, joka piti saada ekasta osiosta (eli monivalinnoista ja avoimista kysymyksistä), jotta essee tarkistettiin? Lukiko sitä jossain?
Luki jossain Kuopion yliopiston sivuilla.
Hain kaikkiin yliopistoihin, mitkä on siinä sosiaalityön yhteishaussa ja Lapin yliopisto laittoi mulle pisteet eli 38,5 pistettä
Vierailija kirjoitti:
Varasijalla kirjoitti:
Itse en ole vielä pisteitäni saanut, kun hain vain Tampereelle ja Turkuun. Alkaa jo käydä todella tuskalliseksi tämä odottelu. Olisi kiva, jos pisteet ilmoitettaisi kaikille hakijoille, kun selvästi kokeet on jo tarkastettu. Saisi edes vähän osviittaa omista mahdollisuuksista.
Olen varasijalla 114 Rovaniemelle, se on ainoa johon hain.
Vierailija kirjoitti:
Varasijalla kirjoitti:
Lappiin 51 ja Kuopioon 98. Muita yliopistoja ei ole vielä ilmoitettu. Ei mitään mahdollisuuksia varmaankin päästä :(
Varasija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasijalla kirjoitti:
Lappiin 51 ja Kuopioon 98. Muita yliopistoja ei ole vielä ilmoitettu. Ei mitään mahdollisuuksia varmaankin päästä :(
Ihan hyvin on mahdollisuudet ainakin Lappiin kun isommista tulee tulokset :) Varasijani oli muuten päivittynyt 112:een :D jee!
Mun on kyllä vaikea kuvitella, että varasijoilta 50+ kovin todennäköisesti pääsisi sisään, kun Tre - Tku - Jkl -akselille on kuitenkin varmaan hakenut monia, joilla ei Rovaniemi tai Kuopio ollut edes hakutoiveissa. Mutta eihän sitä ikinä tiedä :) Toivotaan, että loputkin yliopistot vihdoin julkistavat tulokset mahdollisimman pian, niin päästään ainakin kaikki tästä epätietoisuudesta!
Jännä nähdä, miten korkeiksi pisterajat tänä vuonna nousevat. Ärsyttää, kun esseen pisteytystä ei oikein pysty mitenkään itse arvailemaan. Oman arvioni mukaan saan kirjallisuusosiosta 24 - 26 pistettä, mutta aineistopisteet ovat täysi mysteeri. Itse pidin esseetäni ihan hyvänä ajan ja tilan rajallisuuden puitteissa, mutta en tiedä yhtään, minkätasoisia esseitä muut hakijat ovat kirjoittaneet, ja se hermostuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Varasija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasijalla kirjoitti:
Ihan hyvin on mahdollisuudet ainakin Lappiin kun isommista tulee tulokset :) Varasijani oli muuten päivittynyt 112:een :D jee!
No nyt mun varasija vaihtui 51:stä sijalle
45 Lappiin ja Kuopioon tuli takas ”opiskelijavalinta kesken ”
Silti vaikee kuvitella et saisin ei-ensikertalaisena paikkaa. :(((
Voi kunpa tietäisi edes ne omat pisteet. Vaikka periaatteessa tietää ettei ovet tule avautumaan niin silti tämä odottaminen on tosi raastavaa. Ap
Näet ne pisteet sieltä Opintopolun koodista.
Vierailija kirjoitti:
Näet ne pisteet sieltä Opintopolun koodista.
Siis mistä ne siinä pitäisi nähdä?
Tällaisesta en minäkään tiennyt. Koodista toki olen tietoinen, mutta että pisteet näkyisivät sieltä. Kerro lisää meille tietämättömille?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tällaisesta en minäkään tiennyt. Koodista toki olen tietoinen, mutta että pisteet näkyisivät sieltä. Kerro lisää meille tietämättömille?
Ap
Pahoittelen tyhmää kysymystä, mutta mikä koodi?
Ei siellä mitään pisteitä näy, jollei ole hakenut Lapin yliopistoon.
Helsingin pääsykokeen osalta eivät ovet auenneet itselleni tällä kertaa, tuli sähköpostia tänään. Ei auta kuin odotella Tampereen ja Jyväskylän tuloksia. Jotenkin sellainen fiilis että tosiaan taitavat nousta pisterajat tänä vuonna, toivottavasti eivät kuitenkaan kovin paljoa, niin olisi vielä toivoa päästä syksyllä opiskelemaan. :)
Onko täällä muita jotka kävivät noissa Helsingin pääsykokeissa? Oli kyllä todella haastava koe ja vaikka tällä kertaa tuntui, että kirjallisuusosio meni ihan hyvin, niin silti jäi todella pienestä kiinni etteikö olisi aineisto-osiotakin tarkastettu. En tosiaan hae Helsinkiin enää ikinä, nuo pääsykokeet ja niihin lukeminen ovat ihan älyttömän stressaavia, käytin tosiaan kuukauden kokeeseen valmistautumiseen kun tuohon valtakunnalliseen ehdin lukea käytännössä viikon ja siitäkin ajasta kunnolla vain parina päivänä...