Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalityö 2019

Vierailija
21.05.2019 |

Kävikö kukaan av:lta tekemässä kokeen tänään? Miltä vaikutti, miten meni?

Kommentit (317)

Vierailija
281/317 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo soitin sinne. Kaikki oli mennyt kyllä niin kuin piti, eivät vain vaivautuneet laittamaan pisteitä tuloskirjeeseen. Jäin puoli pistettä vaille sisäänpääsystä. 

Vierailija
282/317 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku Turkuun ensikertalaisena päässyt alimman sisäänpääsyyn oikeuttaneen pistemäärän? Entä millä alimmilla pisteillä Helsinkiin pääsi ei-ensikertalaisena?

48 p.

Kiitos! Oliko tämä Turun ensikertalaisten vai Hkin ei-ensikertalaisten raja?

Turku ek. Sosiaalitieteiden pisterajat löytynee HY:n sivuilta :)

Äh, tarkoitin tietty HY:n sosiaalityötä, kirjoittelen vissiin mitä sattuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/317 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa etteivät olleet laittaneet pisteitä tuossa tilanteessa. Onneksi sait asiaan selvyyden!

Turussa pääsee katsomaan koetta paikan päälle vasta 2.7.alkaen, eli sinne asti täytyy odotella että näkisin pisteet

Vierailija
284/317 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku Turkuun ensikertalaisena päässyt alimman sisäänpääsyyn oikeuttaneen pistemäärän? Entä millä alimmilla pisteillä Helsinkiin pääsi ei-ensikertalaisena?

48 p.

HY:llä ei kai enää sosiaalityötä ole erikseen ollenkaan vaan menee sosiaalitieteiden alla, ellei tässä sitten puhuta maisteihausta tms

Vierailija
285/317 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta piti tulla tälle kentälle joku osaava työntekijä. Olisin käyttänyt hyväksi elämänkokemustani ja ihmistuntemustani.

Vierailija
286/317 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta piti tulla tälle kentälle joku osaava työntekijä. Olisin käyttänyt hyväksi elämänkokemustani ja ihmistuntemustani.

Haitko nyt?

Vierailija
287/317 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ikäluokkaa muuten te muut Tampereelle päässeet olette?

Onko teillä muuttoa tiedossa?

Ap

Vierailija
288/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin heti 8 opintopolkuun eikä varasijat ole päivittyneet :(

Vierailija
289/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin heti 8 opintopolkuun eikä varasijat ole päivittyneet :(

Opintopolussa sanotaan, että ne päivittyvät aamupäivällä, joten ei se varmaankaan tarkoita vielä mitään, että klo 8 eivät olleet päivittyneet :)

290/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Turkuun päässyt ei-ensikertalainen. Oliko täällä muita, jotka aloittavat Turussa syksyllä? Olisi kiva kuulla, onko joku muu törmännyt esim. Facebookissa tämän syksyn fuksien ryhmään, itse en löytänyt. Vaikkakin ehkä sellaisia järjestetään vasta lähempänä opintojen alkua.

Vierailija
291/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onko kellään tietoa, liikkuuko jyväskylässä varasijat? Olen varasijalla 25. Ja mietin, onkohan mitään toivoa päästä. Aikalailla olen kyllä jo varma, että ei. Olin alunperin varasijalla 30., minkä takia olin jo yllättynyt, kun oli liikkunut näinkin monta paikkaa. Toivo heräsi hieman.

Vierailija
292/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Onko kellään tietoa, liikkuuko jyväskylässä varasijat? Olen varasijalla 25. Ja mietin, onkohan mitään toivoa päästä. Aikalailla olen kyllä jo varma, että ei. Olin alunperin varasijalla 30., minkä takia olin jo yllättynyt, kun oli liikkunut näinkin monta paikkaa. Toivo heräsi hieman.

Tapahtuiko tuo liikkuminen 30. -> 25. sijalle sulla siis tänään?

Itse en oo käynyt edes katsomassa opintopolussa varasijojeni tilannetta, kyllähän siitä sähköpostia lähetetään, jos paikan saa. Ja sähköpostia en ole saanut. Olisi kuitenkin kiva tietää, ovatko ne varasijat ylipäätään muuttuneet vielä kenelläkään tänään. Sitten voisi lopullisesti jo luovuttaa, kun saisi tiedon, että ne on päivitetty.

Vierailija
293/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusesta näkee montako paikkaa on otettu jo vastaan, niin siitä saa vähän osviittaa onko mahdollista päästä omalta varasijalta sisälle.

Vierailija
294/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo soitin sinne. Kaikki oli mennyt kyllä niin kuin piti, eivät vain vaivautuneet laittamaan pisteitä tuloskirjeeseen. Jäin puoli pistettä vaille sisäänpääsystä. 

Tee oikaisupyyntö. Minä tein kun jäin noin lähelle ja sain paikan. Aina kannattaa yrittää. Lue oma koe ja mallivastaukset suurennuslasilla ja listaa mahdolliset arvosteluvirheet.

Vierailija
295/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rollon opiskelijapalvelusta kerrottiin, että Etelä-Suomesta käydään opiskelemassa siellä. Itsenäisiä opintoja on perusopinnoissa ja kanditutkinnon pakollisissa. Syventävät eli maisterivaiheen opinnot on itsenäisiä ja paljon verkkoluentoja hyödynnetään. Olen menossa Rolloon tekemään opintosuunnitelmaa ja asun tarvittavan ajan siellä. Perhe jää Etelä-Suomeen. En tiedä miten syksyllä elämä järjestyy. Odotan kyllä opintoja, vaikka niiden eteen saa tehdä töitä. Rollossa on sosiaalityön isoin yksikkö. Siinä mielessä luulen, että ihan hyvä paikka. Lappi kiehtoo myös eri tavalla kuin Etelän paikat.

Mulla on samoja mietteitä, että miten elämä sitten syksyllä oikein järjestyykään, pitääkö vuokrata kakkosasunto vai onnistuukohan opiskelu täysin etänä (niin, että välillä junailee itsensä paikan päälle). Ehkä minäkin soittelen opiskelijapalveluihin ensi viikolla ja alan selvittämään käytännön asioita, eiköhän nämäkin asiat ole järjestyviksi tarkoitettu kuitenkin. :)

Ap

Minä tein ekan vuoden opintoja Rollossa Helsingistä käsin. Yleensä kävin kerran kuussa, ja olin puoli viikkoa-viikon kerrallaan. Halpoja majoituspaikkoja löytyy ja koulukaveritkin majoittivat. Hyvin onnistui aikatauluttaa aina luentoja ja tenttejä vähän putkeen. Esseinäkin tein kursseja. Sitten sain paikan etelämmästä ja reissaus jäi. Varmasti onnistuu, onnea paikasta!

Vierailija
296/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29317 kirjoitti:

Täällä yksi Turkuun päässyt ei-ensikertalainen. Oliko täällä muita, jotka aloittavat Turussa syksyllä? Olisi kiva kuulla, onko joku muu törmännyt esim. Facebookissa tämän syksyn fuksien ryhmään, itse en löytänyt. Vaikkakin ehkä sellaisia järjestetään vasta lähempänä opintojen alkua.

Minä! Olen perheellinen ja tarkoitus tehdä opintoja työn ja lastenhoidon ohessa. Koska en pysty tutustumaan vuosikurssini tyyppeihin iltamenoissa, esim. fb-ryhmä olisi hyvin mieluinen :)

Vierailija
297/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään Turkuun päässeistä ei-ensikertalaisista paikan on ottanut vastaan 8/9, itse olen tosiaan varasijalla 1. koepistejonossa ja sijalla 2. yhteispistejonossa. Eiköhän tuo viimeinenkin hyväksytty paikan ota vastaan. Ainoa toivoni oli, että osa Turkuun hyväksytyistä olisi päässyt johonkin ylempään hakutoiveeseensa, mutta se olisi varmasti jo tässä kohtaa tiedossa ja jos olisin paikan saamassa, siitä olisi kyllä minulle jo tullut tieto. No, minkäs teet.

Vierailija
298/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee oikaisupyyntö. Minä tein kun jäin noin lähelle ja sain paikan. Aina kannattaa yrittää. Lue oma koe ja mallivastaukset suurennuslasilla ja listaa mahdolliset arvosteluvirheet.

Osaatko sanoa mitään esimerkkejä mahdollisista arvosteluvirheistä? Itsekin jäin nimittäin puolen pisteen päähän ja olen yrittänyt etsiä tietoa siitä, millaisia asioita tuohon oikaisupyyntöön voisi laittaa. Ja pitääkö oikaisupyyntöön liittää kopio omasta kokeesta mukaan? Mallivastauksia ei oikein voi liittää, ainakin Tampereen yliopiston sivuilla sanottiin, että niitä voi katsoa vain paikan päällä.

Vierailija
299/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

48 p.

HY:llä ei kai enää sosiaalityötä ole erikseen ollenkaan vaan menee sosiaalitieteiden alla, ellei tässä sitten puhuta maisteihausta tms

Ok, kiitos selvennyksestä.

Vierailija
300/317 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rollon opiskelijapalvelusta kerrottiin, että Etelä-Suomesta käydään opiskelemassa siellä. Itsenäisiä opintoja on perusopinnoissa ja kanditutkinnon pakollisissa. Syventävät eli maisterivaiheen opinnot on itsenäisiä ja paljon verkkoluentoja hyödynnetään. Olen menossa Rolloon tekemään opintosuunnitelmaa ja asun tarvittavan ajan siellä. Perhe jää Etelä-Suomeen. En tiedä miten syksyllä elämä järjestyy. Odotan kyllä opintoja, vaikka niiden eteen saa tehdä töitä. Rollossa on sosiaalityön isoin yksikkö. Siinä mielessä luulen, että ihan hyvä paikka. Lappi kiehtoo myös eri tavalla kuin Etelän paikat.

Mulla on samoja mietteitä, että miten elämä sitten syksyllä oikein järjestyykään, pitääkö vuokrata kakkosasunto vai onnistuukohan opiskelu täysin etänä (niin, että välillä junailee itsensä paikan päälle). Ehkä minäkin soittelen opiskelijapalveluihin ensi viikolla ja alan selvittämään käytännön asioita, eiköhän nämäkin asiat ole järjestyviksi tarkoitettu kuitenkin. :)

Ap

Minä tein ekan vuoden opintoja Rollossa Helsingistä käsin. Yleensä kävin kerran kuussa, ja olin puoli viikkoa-viikon kerrallaan. Halpoja majoituspaikkoja löytyy ja koulukaveritkin majoittivat. Hyvin onnistui aikatauluttaa aina luentoja ja tenttejä vähän putkeen. Esseinäkin tein kursseja. Sitten sain paikan etelämmästä ja reissaus jäi. Varmasti onnistuu, onnea paikasta!

Kiitos! Tosi kiva kuulla omakohtaisia (ihan onnistuneita) kokemuksia muualta käsin opiskelusta.

Olen kyllä edelleen niin iloinen opiskelujen alkamisesta, että ylimääräinen säätäminen tämän asian osalta ei haittaa yhtään.

Ap